Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Datorpaket dustin för spel och filmtittande

Permalänk

Datorpaket dustin för spel och filmtittande

Hej hej. Tänkte köpa ny dator för min startar när den känner för det och jag börjar bli less.
Hitta detta datorpaketet av en slump, och undrar om den funkar för dagens, och framtida spel? Det var så längesen jag köpte datorgrejer men känner att priset va rätt, då jag inte vill lägga så mycket pengar på en ny.
Här har ni länk så ni kan bedömma

Tacksam för svar

http://www.dustin.se/product/5010658212/dustin-pc-performance...

Permalänk

Tacksam för snabba svar! För jag tänkte beställa den direkt

Permalänk
Medlem

Det beror mycket på spelen du tänkt. Den har 4 gb ram vilket är lite och ett 650 kort med 1024 mb som inte är så kraftfullt heller. Processorn borde klara sig. Men som sagt så borde du berätta om spelen du tänkt dig.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk

Jag tänkte typ bf3, bioshock, gta när det kommer ut men visst tyckte också det såg lite klent ut när man jämnför med andras byggen. Då får man kanske lägga runt 8k för att få nått som håller i några år framöver?

Permalänk
Medlem

Jo om du bygger eget så sparar du massor med pengarna man kan få sin dator ihopbyggd hos t ex inet för 799. Skulle rekommendera det eftersom man spara mycket pengar och kan få en dator som man vill ha den. För 8k borde du få en dator som klarar av bf3 kanske inte med ultra men en dator som klarar av att lira lite spel. Du kan få hjälp sv. Någon här med att plocka ihop delar.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb