Permalänk

ominstalera windows 7

hejsan jag tänkte instalera om min dator pga att den inte funkar längre för när jag ska starta den så går den igång i startreparation men den kan inte hitta felet. någon som har en ide på hur jag ska göra för att ominstalera den då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forsen1996:

hejsan jag tänkte instalera om min dator pga att den inte funkar längre för när jag ska starta den så går den igång i startreparation men den kan inte hitta felet. någon som har en ide på hur jag ska göra för att ominstalera den då.

Först, använd gärna punkt och stor bokstav i dina meningar, så blir det enklare att läsa.

Är det en laptop du har? I så fall brukar det finnas en recoverypartition på den som du kan använda för att återläsa hela datorn.

Permalänk

Annars bara tjonga in en installationsskiva och formatera disken, sedan installera windows

Permalänk
Skrivet av Zakire:

Först, använd gärna punkt och stor bokstav i dina meningar, så blir det enklare att läsa.

Du menar meningsbyggnad, kommatering, sätta punkt och sådant som vi kunde och var klara med i andra klass. Du får ge grabben ett break. Han är ju född -96 och då har dom inte kommit så långt förrän i 9:an.

Permalänk

1. Släng in installations-skivan. Spamma F8 har jag för mig, tills du kommer in i boot-menyn.
2. Välj att boota från din CD/DVD-läsare.
3. Ta bort partitionerna och formatera, (var försiktig, om du inte vill ta bort data från en sekundär disk) du kan även göra en windows-old om du bara klickar på C: och klickar dig vidare, så har du kvar alla gamla dokument,program osv, om diskutrymmet tillåter det.
4. Du kommer vidare till att fylla i CD-nyckel, och diverse inställningar.
5. Installera Windows uppdateringar via Kontrollpanelen inuti Windows.
6. Tanka hem drivrutiner till alla dina komponenter från produkternas hemsida, om den inte hittar via Windows update eller tillhörande CD-skivor(mest troligt åldrade drivers)
7. Tuta och kör!

8.[Tillägg] Använd gärna www.ninite.com för att dra hem flera program samtidigt, smidigare och snabbare. (programmen blir dock på engelska) Sen kan du tanka hem Windows eget Antivirus-program ''Microsoft Security Essentials'', bara googla det.

Visa signatur

| Win 8 Pro | i7 960@Corsair H100i | Asus Rampage III GENE | Asus HD7870 | 3x4GB Dominator | 120gb Force3 + 240gb Agility |

| Win 7 Ultimate | A4-3400 | GA-A75M-S2V | 8GB Ram | 60gb Force3 | 2x 3TB WD AV-GP |