Permalänk
Medlem

USB 3 paj

Tjena

Över en lång tid har jag funderat varför min USB 3 krånglar ...Front USBn då, och märkte idag att min internal USB 3 är paj..Upptäckte detta då jag satt och ersatte frontdelen på mitt chassi som jag fick från Inet, pga att mina ljudutgångar inte funka på chassit:(

Här är en bild,

screenshot studio

Jag har ringat in där jag tror de saknas en pin? Korrekta mig om jag har fel

Iallafall, har detta en påverkan på datorn och dens prestanda...Kan de orsaka någon sorts obalans i moderkortet? Pallar inte köpa nytt för 3.0:(

Vet inte ens hur den paja om den nu är paj..:(

Permalänk
Medlem

Har du inte 2 sådana kontakter på moderkortet? En av mina är också trasig. Lyckligtvis den som sitter längst ner på moderkortet.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Har du inte 2 sådana kontakter på moderkortet? En av mina är också trasig. Lyckligtvis den som sitter längst ner på moderkortet.

Nä jag har bara en:(
-Men den är paj?

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Nä jag har bara en:(
-Men den är paj?

Det får nog du bestämma, alltså om den fungerar eller inte. Som jag uppfattade det verkar den vara trasig.

Det du skulle kunna göra är att låta USB 3 portarna gå i USB 2 hastighet med en adapter.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jo din USB 3 port på moderkortet är trasig, här är en bild från Nordichardware på Asus P8Z77-V PRO/Thunderbolt USB porten som visar att den skall ha 19 stift

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Det får nog du bestämma, alltså om den fungerar eller inte. Som jag uppfattade det verkar den vara trasig.

Det du skulle kunna göra är att låta USB 3 portarna gå i USB 2 hastighet med en adapter.

Jag vill inte gå tillbaka till USB 2:(

Skrivet av janee:

Jo din USB 3 port på moderkortet är trasig, här är en bild från Nordichardware på Asus P8Z77-V PRO/Thunderbolt USB porten som visar att den skall ha 19 stift
http://imageshack.us/a/img29/5006/l87.png

Yupp, misstänkte de..:/
Happ, får bli ett nytt moderkort...Fysisk skada går ju såklart inte på garanti:/ Vet inte ens hur de blev så..

Permalänk
Medlem

Du har antagligen tryckt i kontakten på fel håll från början. Därav en trasig pin.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Du kan även köpa förlängningskablar som du kopplar på baksidan av datorn, här är ett alternativ med 2 st USB 3 kontakter http://www.inet.se/produkt/8906289/usb-3-0-forlangningskabel-...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Du har antagligen tryckt i kontakten på fel håll från början. Därav en trasig pin.

De är det jag inte har gjort..:( De finns ju en tand på ena sidan av USB kabeln..Så man måste ju va blind för att misslyckas med de..:/

Skrivet av janee:

Du kan även köpa förlängningskablar som du kopplar på baksidan av datorn, här är ett alternativ med 2 st USB 3 kontakter http://www.inet.se/produkt/8906289/usb-3-0-forlangningskabel-...

mm får see

Permalänk

Annars kan man skaffa ett kontrollerkort för 203kr.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Annars kan man skaffa ett kontrollerkort för 203kr.

har inte plats..Har ett ljudkort, samt SLI..:(

Köper nytt..För hoppningsvis kan jag sälja den här ..Kanske finns någon som inte behöver USB 3:)

Permalänk
Medlem

Jag har samma moderkort P8Z77-V Pro. Det finns 2 kontakter

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Jag har samma moderkort P8Z77-V Pro. Det finns 2 kontakter

Vart är den andra? Jag har bara en..Min är Thunderbolt varianten..
http://www.maxit.com.my/admin/attachments/article_page/asus_p... Ser inte en annan..

Permalänk
Medlem

aha, ok nä då har du inte två.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Garanti täcker visst fysiska skador sålänge du inte orsakat skadan dvs det var så när det kom. Ta kontakt med återförsäljare där du köpte kortet och se vad dem säger.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag vill inte gå tillbaka till USB 2:(

Yupp, misstänkte de..:/
Happ, får bli ett nytt moderkort...Fysisk skada går ju såklart inte på garanti:/ Vet inte ens hur de blev så..

det går inte och lägga i en liten pinne på hankontakten så den rör den där sista pinnen då ?
det borde ju gå och göra med lite trixande och hitta rätt storlek och längd...

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Garanti täcker visst fysiska skador sålänge du inte orsakat skadan dvs det var så när det kom. Ta kontakt med återförsäljare där du köpte kortet och se vad dem säger.

Aa, men kortet köpte jag i februari..:(? De kommer aldrig o tro att de jag som inte gjort de..:/? Jag kan försöka..

Skrivet av mini-z1994:

det går inte och lägga i en liten pinne på hankontakten så den rör den där sista pinnen då ?
det borde ju gå och göra med lite trixande och hitta rätt storlek och längd...

Vet inte om man vågar göra de...Kanske kortsluter något:/?