Hjälp: Kan se inkorgen i Outlook.com men går inte att öppna mail!

Permalänk
Medlem

Hjälp: Kan se inkorgen i Outlook.com men går inte att öppna mail!

Hela Outlook har låst sig, det går varken att öppna mail eller byta till skickat, utkorgen osv. Men inkorgen, alltså "startsidan" öppnas felfritt som den ska och jag lyckas se ämnesfälten, vem mailen är ifrån och tiden mailen mottogs. Men när jag ska öppna mailen så markeras bara texten i tex ämnesfältet. Sedan kommer "laddar" symbolen upp i outlookfliken men ingenting händer. Det har nu varit såhär i flera dagar och idag behöver jag verkligen besvara några viktiga mail! Det går även att skriva nya mail och skicka iväg utan problem, men allt som går att göra under den "blåa fliken" i Outlook är låst.

Finns det någon lösning på det här? Microsoft har ingen vettig support, de enda tips jag fick av dom var uppdatera Silverlight och din webbläsare, alt byt webbläsare. Men ingenting av det har fungerat!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan testa att installera ett epost program som t.ex. Mozilla thunderbird och se om du kan komma åt din mail på det sättet.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem

Outlook.com har fullt stöd för Activesync, så valfri klient som stödet Activesync fungerar med Outlook.com.
Ex: Outlook 2013, valfri smartphone, Apple Mail

Permalänk
Medlem

Kolla så du inte har någon konstig popupblockerar som strular till det. Jag använder adblock och den väljer att blocka vissa grejer i outlook för mig men inte alla (kan tex. skicka mail men inte läsa mailen). Testa även på en annan dator om möjligt, testa med outlook appen i din androidmobil (förutsatt att du har en android eller WP7 eller 8 mobil då).

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag vill helst inte ha en massa onödiga program på datorn. Finns det ingen lösning som får det att fungera i webbläsaren igen? Jag har inga program som jag vet blockerar popups, jag har bara "rena" installationer av webbläsarna.

Det fungerar felfritt att gå in på Outlook.com på min htpc, men jag vill få det att fungera på min arbetsdator!

Permalänk
Medlem

Märkligt, har du uppdaterat ditt antivirus eller gjort någon annan förändring som kan vara i konflikt med outlook.com?