Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem

$11 000 000. SJUKT!

Permalänk

Ja det var väl bara typ 10k kvar innan vi nådde 11 mille. Den stora frågan är om vi fixar 12 mille under helgen?

Fan den första streamen går knappt att kolla på längre. Twitch var ju tvugna att lägga den på sin förstasida så att alla möjliga människor knappar in och segar ner allt.

Nu ska dom visa en ny film på 300i iaf!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ja det var väl bara typ 10k kvar innan vi nådde 11 mille. Den stora frågan är om vi fixar 12 mille under helgen?

Fan den första streamen går knappt att kolla på längre. Twitch var ju tvugna att lägga den på sin förstasida så att alla möjliga människor knappar in och segar ner allt.

Nu ska dom visa en ny film på 300i iaf!

Den såg fantastisk ut invändigt!

Permalänk

Ja det kommer ju bli lagom trevligt att vandra runt med Oculus rift där Älskar animationerna på allt också, väldigt detaljerat!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är en fin gest att de låter fans vara med på Streamen men de borde ha en konferencié som håller i det hela. Blir en hel del pinsamma pauser när några av dem bara vill sitta där och skina och inte bidra med Q&A.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade min 300i till en 325A. Står ingenting i Hangar om att det är life time insurance på uppgraderingen men det förutsätter jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Uppgraderade min 300i till en 325A. Står ingenting i Hangar om att det är life time insurance på uppgraderingen men det förutsätter jag.

Det är LTI på allt du köper innan 26:e November i år. Förutsatt att du är en Veteran/Original Backer. Så jag har uppfattat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Det är en fin gest att de låter fans vara med på Streamen men de borde ha en konferencié som håller i det hela. Blir en hel del pinsamma pauser när några av dem bara vill sitta där och skina och inte bidra med Q&A.

Att dom har frågor och inte är vana vid att prata är en sak, men att alla soldat killarna är extrema douchebags är något som stör mig. Är glad dom fick tyst på vita t-shirt killen iallafall.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Jag borde egentligen vänta med att ha en negativ åsikt men nya sidan känns allt annat än bra.
"Sign In or Register to comment." fastän jag är inloggad, och det är det minst negativa.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jag borde egentligen vänta med att ha en negativ åsikt men nya sidan känns allt annat än bra.
"Sign In or Register to comment." fastän jag är inloggad, och det är det minst negativa.

Rensa cookies så fungerar det. Hade samma problem med Opera och andra har även haft det med Crome.

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk

Watching ALL THE STREAMS

Visa signatur

Permalänk

Kikade in strax efter 18, försökte migrera mitt konto men det var ju helt omöjligt i mer än en timme. Lyckades få över det vid 21-tiden när jag testade igen. Gillar nya sidan! Ser oerhört snygg ut men verkar väldigt genomtänkt och har, vad jag kan se, väldigt mycket funktionalitet under skalet. Känns verkligen som att den är tänkt att sys ihop med spelet.

Webbgenen ryckte lite i mig, så sitter och kikar på koden med Firebug nu. Om det här spelet hade kommit för 5 år sedan hade den säkerligen bytts i Flash, riktigt imponerad över vad som går att åstadkomma med andra medel idag. Den är något slö, men rätt förståeligt med all grafik.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk

Shit, 150 stycken Idris Corvette sålde nyss slut på 8 minuter, trots ett pris på $1250 Constellation på Stereoider!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Shit, 150 stycken Idris Corvette sålde nyss slut på 8 minuter, trots ett pris på $1250 Constellation på Stereoider!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5066808/Random/IDRISdownf...

Rätt sugen, men inte för det priset
Folk är galna

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Rätt sugen, men inte för det priset
Folk är galna

Dom släpper 50 till snart Nice med fler som håller sig vakna!

Edit: Chris är lagom packad Utvecklarna har varit tråkgit frånvarande i flera timmar på Austins stream för att spela poker, och lämnat ett rum fullt av svärande fans. Börjar spåra ur lite, och det är fortförande 11 timmar kvar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Dom släpper 50 till snart Nice med fler som håller sig vakna!

Edit: Chris är lagom packad Utvecklarna har varit tråkgit frånvarande i flera timmar på Austins stream för att spela poker, och lämnat ett rum fullt av svärande fans. Börjar spåra ur lite, och det är fortförande 11 timmar kvar.

Heh mjo, känns som att dom inte varit riktigt förbereda för hela 24 timmar.

Edit: Ohhh, hopp för linux!

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Medlem

Happ! Blir till att farma till en Idris sen in-game. Lite för dyrt för mig What a beauty!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ja det har dykt upp ett antal Roundtable filmer. Sååååå mycket ny information och material det senaste dygnet att det känns omöjligt att sammanfatta allt Helt sjukt kul och intressant. Helt klart värt att sitta uppe. 4½ timme kvar nu bara, en stor Redbull kvar

Visa signatur

Permalänk

YES! Dom visade upp M50 trots allt efter allt tjat Iaf lite tidiga koncept-bilder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har kollat lite närmare på spelet nu och det verkar ju bli hur grymt som helst.
Funderar på att "backa" spelet lite nu och har kollat på "Veteran backets". Framförallt "Arbiter - LTI" men hänger inte med på vad allt av innehållet är.
- Star Citizen Digital Download: är det själva spelet som ingår då också? så att man inte behöver köpa det när det släpps.
- Lifetime Insurance: Försäkring av vad? Skeppet?

Verkar förresten Origin 325a Fighter vara ett vettigt skepp? något som man faktiskt kan ha nytta av i spelet en längre tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Funderar på att "backa" spelet lite nu och har kollat på "Veteran backets". Framförallt "Arbiter - LTI" men hänger inte med på vad allt av innehållet är.
- Star Citizen Digital Download: är det själva spelet som ingår då också? så att man inte behöver köpa det när det släpps.

Verkar förresten Origin 325a Fighter vara ett vettigt skepp? något som man faktiskt kan ha nytta av i spelet en längre tid.

Ja, det är en digital kopia av själva spelet.

Alla skepp kommer att gå att försäkra med in-game pengar. Om du förlorar ditt skepp kan du få ett nytt av samma modell utan att behöva betala fullt pris (in game pengar.) Om du backar spelet nu så får du livstidsförsäkring på det/de skepp du väljer att köpa nu, och behöver inte försäkra dessa för in-game pengar. Hur mycket detta kommer att röra sig om i sjävla spelet är oklart men det kommer förmodligen inte bli särskilt dyrt för de mindre skeppen. Det är en fin liten bonus som gör att du aldrig behöver oroa dig för ditt skepp sen (själva skrovet då, alla uppgraderingar du monterar i efterhand ingår inte i livstidsförsäkringen.)

Ang 325:an så hoppas jag den kommer vara rolig, jag har skaffat en sådan. Hurvida den kommer duga för dina behov under längre tid beror nog väldigt mycket på hur du kommer spela spelet. I värsta fall har du alltid ett skepp att falla tillbaka på om du förlorar ett bättre skepp du handlat för in-game pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Korrekt. Spelet ingår.

Skrivet av six_dice:

http://starcitizen.wikia.com/wiki/Lifetime_Insurance

Skrivet av six_dice:

Det är ett vettig skepp. Välj https://robertsspaceindustries.com/pledge/168-arbiter-lti paketet i sådana fall. Spelet, LTI och mycket annat ingår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Det är ett vettig skepp. Välj https://robertsspaceindustries.com/pledge/168-arbiter-lti paketet i sådana fall. Spelet, LTI och mycket annat ingår.

Backade med detta paket igår. 80$ fattigare, men förhoppningsvis ett sjukt bra spel rikare om ett tag.
Finns det förresten någon info när det kommer att släppas? (i grova drag)

Permalänk
Medlem

Någon Rear Admiral här som har fått sitt Citizen Card (silver) än? Om ni har det, var det med eller utan metalluppgraderingen?

Skrivet av six_dice:

Backade med detta paket igår. 80$ fattigare, men förhoppningsvis ett sjukt bra spel rikare om ett tag.
Finns det förresten någon info när det kommer att släppas? (i grova drag)

Utan att orka leta upp var jag såg det vill jag minnas november 2014 någonstans från deras sida. Lär säkert ändras dock.

EDIT: Typo.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Dante:

Någon Rear Admiral här som har fått sitt Citizen Card (silver) än? Om ni har det, var det med eller utan metalluppgraderingen?

Utan att orka leta upp var jag såg det vill jag minnas november 2014 någonstans från deras sida. Lär säkert ändras dock.

Väntar fortfarande på mitt kort, silver metal + 1 t-shirt.

Dom gick ut med info förra veckan om att dom sista hade blivit skickade nu, men att det kunde ta 1-2 veckor till för leverans. Var tydligen några av utvecklarna själva som inte fått sina kort än.

Ang release så hoppas jag på Alpha vid årsskiftet eller början av 2014

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa en t-shirt. Satte av $70 för add ons när jag pledgade på kickstarter men vet inte hur det blir nu. De har ju inte skickat ut något frågeformulär till kickstartern. Gick just in på deras nya site och det verkar ju inte gå att välja t-shirts längre ...

Har inte heller fått mitt kort ännu

Permalänk
Medlem

Holy shit! Snart 12miljoner!
I denna takten så kan dom crowfunda hela deras 20mille budget och helt skippa investerare.
Jävligt sugen på att uppgradera mitt $ 60 Bounty Hunter pack till $120 Lightspeed

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Dante:

Jag har fått mitt med metall. Den kom för någon vecka sen.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Helvete vad jag längtar till detta spel. Jag har inte riktigt följt vad som hänt den sista tiden men har det kommit ut några nya videos utöver det från GDC 2012??

Förstår inte riktigt hur deras betalningsmodell fungerar. De har en jävla massa paket. Vilket av dem ger mig spelet när det är färdigt? Vad får jag av de andra paketen? Sjukt förvirrande på sidan.