Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Helvete vad jag längtar till detta spel. Jag har inte riktigt följt vad som hänt den sista tiden men har det kommit ut några nya videos utöver det från GDC 2012??

Vet inte om du sett lanseringsfilmerna för 300i?

Permalänk
Medlem

Nope, not seen. Det där måste vara ett av de sexigaste rymdfarkosterna jag sett.

Förresten, skulle du kunna förklara hur betalningsmodellen på deras websida fungerar? De har så många paket att det är på gränsen till förvirrande. T.ex vilket paket ger mig det slutgiltiga spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Nope, not seen. Det där måste vara ett av de sexigaste rymdfarkosterna jag sett.

Förresten, skulle du kunna förklara hur betalningsmodellen på deras websida fungerar? De har så många paket att det är på gränsen till förvirrande. T.ex vilket paket ger mig det slutgiltiga spelet?

Om du klickar in på ett paket så står det längst ner vad det innehåller. Leta efter "Star Citizen Digital Download"

Jag hade för mig att alla dyrare paket än det billigaste som innehöll spelet även dessa skulle inkludera spelet, men det ser inte ut så nu. Vet inte om de ändrat sedan jag backade spelet innan kickstarterperioden gick ut.

EDIT: om du går in på packages istället för skeppen separat så är det paket som även innehåller spelet (Star Citizen Digital Download), sen kan du köpa skepp separat och inte betala för en extra kopia av spelet där.

Permalänk

På tal om ingame-film, så finns det ett trevligt inofficiellt klipp också som visar upp den lilla hangaren med Aurora, 300i och Hornet. Det är denna hangaren och en större "Deluxe" variant för Constellation och dylikt som vi kommer få gå runt i om 2 månader. Det som är lite häftigt är att det är designat för att automatiskt kunna dubbleras i storlek på bredden ett snäpp för varje skepp man har.

Dom visade upp lite arbetsmaterial från Deluxe-hangaren under streamen, men det verkar fortförande väldigt tidigt i skapandet då det bara var grova modeller i 3dsmax. Kan säga att om den behåller samma storlek som nu så kommer den vara ruskigt stor. Tog några screenshots på den, där ni kan se en spelar-modell på en gubbe på den blåa ytan längst ner, en vit liten plupp De 5 stora gula boxarna motsvarar proxies för där det kan stå skepp av en viss storlek.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Det där måste vara ett av de sexigaste rymdfarkosterna jag sett.

Jag har alla modeller av 300i då det är LTI på extrautrustningen. Vill du bara ha spelet eller vill du ha något speciellt skepp också? Som jag hört så gäller bara vissa erbjudanden fram till fredag, Grace period.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

https://robertsspaceindustries.com/pledge/134-digital-scout-l...

Det du ska titta efter är:
Star Citizen Digital Download för själva mmo delen av spelet.
Squadron 42 Digital Download för singleplayer campaign delen av spelet.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Utöver vad som tidigare sagts:

Betala mer pengar än baspaketet för att du vill stödja spelets utveckling och inte för att du vill ha ett visst skepp.

Alla skepp som går att köpa för dyra pengar nu kommer gå att tjäna ihop med ingame pengar när spelet väl släppts, många av de mindre förmodligen på några timmars spelande.

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp gott folk

Permalänk
Medlem

Satan i gatan vad jag längtar!

Kickstarter är underbart! Star Citizen OCH Wasteland 2! Och mer!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Följande bild ger en bra översikt över alla skepp. Det är inte jag som har skapat den utan jag hittade den på det officiela forumet om jag inte mins fel.

http://i.imgur.com/P7Tl0aI.png

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Väntar fortfarande på mitt kort, silver metal + 1 t-shirt.

Dom gick ut med info förra veckan om att dom sista hade blivit skickade nu, men att det kunde ta 1-2 veckor till för leverans. Var tydligen några av utvecklarna själva som inte fått sina kort än.

Ang release så hoppas jag på Alpha vid årsskiftet eller början av 2014

Skrivet av LiTo:

Jag har fått mitt med metall. Den kom för någon vecka sen.

Då tar jag och väntar lite till!

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

Måste fråga om någon av er har funderat på att dra till Gamescom för Star Citizen eventet på Alter Wartesaal?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fick bli en Origin 325A Upgrade till Bounty Hunter pledgen.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

För de som har missat, så har dom lagt upp resten av bilderna på Idris nu som Wingman slarvade bort innan Riktigt porrigt skepp! Hoppas på att få vara med och kapa ett i framtiden.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/130...

Edit: Tydligen så hade dom lagt till bilderna redan under streamen. Jaja, jag hade missat dom iaf

Edit2: Wooooh!! 12 miljoner och en ljudstudio Blev så hypad att jag plockade en Hornet innan det knäcktes, så nu har man alla one-man-crew skepp och Constellation Det får fan räcka nu.

Edit3: YES! Oculus Rift support redan i Hangar Module bekräftat! Härligt att man har ett devkit liggandes här redan. Väldigt intressanta nya stretchgoals också med Hybernation och tidigare nämnda C&C modulen för att bossa runt sin flotta lite enklare, vilket gäller både AI och mänskliga spelare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår kommer man kunna gå runt i sitt skepp? Har jag fel?

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Helt rätt. Både du och eventuella polare om du har plats för crew.

Visa signatur

Permalänk

Uppdaterade mitt första post med en liten länklista för nyanlända. Kommer ni på fler än de jag lagt in som kan vara relevanta, bortsett från huvudsidan, så lägger jag gärna till det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Detta kanske blir en rejäl ersättare av EVE Online, för de som inte har råd att betala en månad och sedan inte spelar såpass mycket för att få ihop tillräckligt med ISK för en månads PLEX Men, nu till den stora frågan. Kommer det att vara en månadsbetalning för Star Citizen, eller är det en engångskostnad?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/13097-Idris-Corvette-Revealed
Här har du concept art på interiören och bryggan på det största spelar ägda skeppet.

Och ska kunna mannas av upp till 10 spelare eller NPCer. Samt hålla 2st 1-mans fighters.

Även 300i fightern har lite utrymme där man ska kunna gå runt i.
Du kan se hela interiören av 300i i denna videon.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Kommer det att vara en månadsbetalning för Star Citizen, eller är det en engångskostnad?

Engångkostnad när man köper spelet, som på den gamla goda tiden.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB

Permalänk
Skrivet av Sonnergard:

Uppdaterade mitt första post med en liten länklista för nyanlända. Kommer ni på fler än de jag lagt in som kan vara relevanta, bortsett från huvudsidan, så lägger jag gärna till det.

Härligt. Det slog mig också att trådens titel kanske borde ändras lite, så det faktiskt nämner spelets titel "Star Citizen" För att undvika förvirrat folk som varken vet vem Chris Roberts är eller Wing Commander/etc.

Skrivet av edgren:

Detta kanske blir en rejäl ersättare av EVE Online, för de som inte har råd att betala en månad och sedan inte spelar såpass mycket för att få ihop tillräckligt med ISK för en månads PLEX Men, nu till den stora frågan. Kommer det att vara en månadsbetalning för Star Citizen, eller är det en engångskostnad?

En ersättare till EVE kommer det absolut inte bli. Den enda likheten mellan spelen är väl att det utspelar sig i rymden. Det är ganska tabu att ens nämna EVE på RSI-forumen.
Och nej, det kommer inte vara en månadskostnad för att få spela på de officiella servrarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är ganska tabu att ens nämna EVE på RSI-forumen.

Mja, inte de officiella forumen i alla fall, där brukar det vara ok. Däremot blir man inte populär om man nämner SC på EVE-forumen.

Visa signatur

Permalänk

Jag är ju inte riktigt nöjd över det nya sidan/forumet, beror säkert på att jag gillade den gamla sidan.
Tror jag tar en paus från sidan helt en månad eller så tills de fixat wishlist, då jag kunde sitta timtals på gamla forumet och idag blir jag bara less, all fokus är borta dels pga färgsättningen på bakgrund och text, och sen smågrejer/layout. Ett exempel som förmodligen inte kommer göras något åt: Skrollar man ner på varje sida vilken som helst så är det en sida reklam för de olika rymdskeppstillverkarna, på varje sida... Men så långt ner kollar man inte, men det ska ändå laddas upp på sidan varje gång, helt onödigt då jag inte hade noterat den förräns brorsan(hans åsikt) påpekade den otroligt fula sidfot'en..

Ett plus är dock Subscribers sidan, eller sidorna. Lite bättre ordning jämfört med förut.

@LiTo
Sen ska jag försöka ta mig till Gamescom i augusti, första gången så har ingen aning om hur det ska planeras, om jag nu kan få ledigt 2 dagar.
Hoppas man får provköra någon av dessa här 300 Series Spacecraft Showroom

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Dante:

Engångkostnad när man köper spelet, som på den gamla goda tiden.

Underbart!

Skrivet av Mr. Bravo:

En ersättare till EVE kommer det absolut inte bli. Den enda likheten mellan spelen är väl att det utspelar sig i rymden. Det är ganska tabu att ens nämna EVE på RSI-forumen.
Och nej, det kommer inte vara en månadskostnad för att få spela på de officiella servrarna.

Självklart inte, men det blir en ersättare av EVE Online för min del, då jag inte kan skaffa en månads PLEX på grund av ekonomiska skäl. Med tanke på att Star Citizen kommer att ha en engångskostnad och spelet kommer förhoppningsvis att bli lika stort som EVE med mycket action, utforskning, resande och så vidare, så blir det en ersättare... för min del

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Skrivet av Dr.Dante:

Mja, inte de officiella forumen i alla fall, där brukar det vara ok.

Då har vi inte läst samma trådar. Så fort någon börjar dra jämförelser eller predikar om hur det är i EVE så brukar det snabbt bli en ganska dramatisk stämning. Men ja, jag kan tänka mig att det är ännu värre på EVE-forumen Dom är ganska kaxiga, trots att många av dom aldrig ens har hållt i en joystick, vilket är hela grejen i SC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pledgade för ett 325a förra veckan och funderar på att slänga in lite mer pengar i spelet de kommande månaderna.
Dels för att detta kan bli ett äckligt bra spel som jag vill bidra till, men också för att få möjlighet att "få" ett härligt skepp.

Skeppen det står i mellan nu är:
MISC Freelancer - 110$ ca 700kr
RSI Constellation - 225$ ca 1500kr

Syftet kommer vara utforskning av redan kända/okända solsystem samt handel.
Ett alternativ skulle kunna vara att "reclaima" Arbiter - LTI för 80$ och betala mellanskillnaden på 195$ för Rear Admiral - LTI och senare enbart köpa till skeppet 325a.
Tankar om detta?

[edit] Såg nu att enbart 325a med LTI kostar 70$ dvs 10$ mindre än Arbiter - LTI. Så jobbet för att reclaima det paketet är väl inte värt det för ca 70kr.
Läste något på det officiella forumet att vissa skepp inte kommer gå att pledga för efter 6'e Juli.
Enligt denna tråd kommer dessa inte gå att köpa efter 6'e Juli: https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...[/edit]

Citat:

Idris Corvette
Aegis Dynamics Retaliator Heavy Bomber
Drake Interplanetary Caterpillar
MISC Starfarer Tanker
ORIGIN M50 Interceptor
Anvil Gladiator Bomber
Origin 350r Racer
Origin 325a Fighter
Origin 315p Explorer
RSI Aurora LX

[edit][/edit]

Finns det något officiellt uttalande om detta?

Permalänk
Skrivet av six_dice:

Tankar om detta?

Det finns ju olika nivåer av Hangar Module, vad det verkar så får man en större hangar vid Rear Admiral, så det kan vara ett stort plus om man i spelet sen köper fler skepp, annars kanske det mer blir som små garage bredvid varandera. Har inte sett skillnaden på dem men största versionen kan tydligen ta en Idris Corvette. Och då är det paketen som avgör storleken, höjd och utseende.
Edit: Jag hoppas verkligen att man får använda sin egen(kostnadsfri förvaringshyra) Hangar Module till framtida skepp, det här har jag som inte tänkt på tidigare.

Jag antar det kommer fler Sale week(eller denna vecka kallas Grace Period), någon gång i framtiden, lite sugen på MISC Starfarer Tanker men har inte bestämt mig än. Som att vara en framtida lastbilschaufför

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar på om det inte ska bli en Rear Admiral av mig ändå... Skillnaden nu mellan kickstarter delen är väl att man inte erhåller samtliga nivåer under Rear Admiral eller får man Arbiter delarna o.s.v.?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Har kollat igenom en massa avsnitt av Wingmans Hangar och blev aningen inspirerad av alla som som skickar in gåvor till de som gör spelet. Skulle vara kul att skicka något från oss på Sweclockers. Något som symboliserar Sverige, typ Kaviar, sill, (vodka?) och liknande. Något som ni skulle kunna vara intresserad av att lägga en liten peng på?