Permalänk
Medlem

Kan jag få din åsikt? Logopoll

Hej! Skulle vilja ha er åsikt vilken av dessa logos tycker ni är snyggast och ser mest seriös ut *** redigerat ***
vore tacksam för ev synpunkter.

Tack på förhand

Redigerat
Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Vad skall företaget göra?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Denna finner jag riktigt riktigt fin:

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Vad skall företaget göra?

Webshop med försäljning av lite allt möjligt, med mål att få sälja på de dagliga deals sidorna som finns. En webshop med kläder och tillbehör, sen får vi se hur vi expanderar.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Är det vikingakläder eller något? Tycker inte att själva företagsnamnet GroupDeals hänger så bra ihop med vikingar symboler. Men annars tycker jag 1st logan är snyggast.

https://99designs.com/designs/24788509~ff348d994a4f2fdcdc4b68...

Permalänk
Medlem

Första loggan är snyggast och bäst :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast

Jag tänker på Rover och Explorer när jag ser loggorna. De flesta ser ut att höra ihop med ett rugbylag snarare än en webshop för kläder.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av toker!!!:

Webshop med försäljning av lite allt möjligt, med mål att få sälja på de dagliga deals sidorna som finns. En webshop med kläder och tillbehör, sen får vi se hur vi expanderar.

Någon sorts anknytning till det Fornnordiska?

För just nu känns alla loggor helt fel.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Problemet alla här gör är och säger är att symbolen ska ha något med namnet eller verksamheten och göra, varför då?
Kolla runt er, finns många logotyper där ute med en symbol som har ingenting med varken verksamheten eller namnet och göra.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pnorberg:

Problemet alla här gör är och säger är att symbolen ska ha något med namnet eller verksamheten och göra, varför då?
Kolla runt er, finns många logotyper där ute med en symbol som har ingenting med varken verksamheten eller namnet och göra.

Det är psykologi. Om väldigt många får helt andra associationer till loggan än vad företaget faktiskt håller på med så är det en dålig logga. Ska vi ta ett lite extremt exempel så tänker nog många att ett företag med ett vikingaskepp kommer sälja svarta hoodies med tribals, svenska flaggor, vikingar och vargar i månsken. Därför lär många som är ute efter något annat se loggan och sedan vända direkt eftersom de inte är intresserade av den typen av produkter. Loggan behöver inte vara direkt relaterad till det man säljer, det är riktigt men om man har en logga som förvirrar sina kunder så gör man fel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är psykologi. Om väldigt många får helt andra associationer till loggan än vad företaget faktiskt håller på med så är det en dålig logga. Ska vi ta ett lite extremt exempel så tänker nog många att ett företag med ett vikingaskepp kommer sälja svarta hoodies med tribals, svenska flaggor, vikingar och vargar i månsken. Därför lär många som är ute efter något annat se loggan och sedan vända direkt eftersom de inte är intresserade av den typen av produkter. Loggan behöver inte vara direkt relaterad till det man säljer, det är riktigt men om man har en logga som förvirrar sina kunder så gör man fel.

Oj, jag fick helt andra associationer av logotypen som jag länkade till, snarare en med klass och stil eftersom den är enfärgad, enkel och syns bra trots detaljerna.
Sätter du däremot en arg viking så ser jag samma som du, alternativt ett idrottslag.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom den inte har något diskussionsvärde för Sweclockers forum. I forumreglerna står följande:

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

I det här fallet gäller det en tjänst för ett företag, något forumet inte är ämnat för.

Mvh
/KimTjik