Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

har inte kört på nån vecka nu, men ni borde fixa så man kan sälja hela lådor med vapen

Känns som det skulle främja "snoEnCrateFrånLagetOchSäljaFörAttKöpaSakerTillSigSjälv" fenomenet... Nu så tar det ett tag att sälja en crate vilket gör det edt lite mer riskfyllt, något som skapar action imo... Men lyssnar självklart på er och är det många som vill det så kanske jag får lägga till det på att göra listan

Skrivet av xLas:

#1 Jag var med från just före ni bytte till tornet med heli istället för betongklumpen.
Men nu snackar jag inte static helis som är där från server restart utan ungefär som aircraft wreck mission, fast "priset" är en transportheli istället för vapenlåda. Jag tycker det är alldeles för lite luftburna fordon iallafall.

#2 Gör det till ett fysiskt item som du kan köpa för ca 400 - 500 kanske? Som t.ex. DayZ, att det fråntar dig tillgången till en launcher men att du kan ha 2 primary weapons? Det känns inte op såsom jag ser det iallafall. Kan dock bli problem med t.ex. M107, M240 etc som tar upp både primary och launcher slot, vet inte riktigt hur mycket det går att modifiera.

#3 Oj, måste återkomma till detta efter jag hittat en komplett vapenlista.

Jag snackar om innan betongklumpen
Men sen vill man inte det ska bli inflation på helikoptrarna får då är det inget item som man är varsam om... Men funderar på att iaf spawna in det igen efter ett tag den har förstörsts. men kanske ska göra ett sidemission där de mindre helisarna spawnar och spawnar de bättre på mainmissionet...

http://forums.bistudio.com/showthread.php?73241-ArmA-II-amp-O...!
http://www.dayzsuperhive.co.uk/object-library.html

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Känns som det skulle främja "snoEnCrateFrånLagetOchSäljaFörAttKöpaSakerTillSigSjälv" fenomenet... Nu så tar det ett tag att sälja en crate vilket gör det edt lite mer riskfyllt, något som skapar action imo... Men lyssnar självklart på er och är det många som vill det så kanske jag får lägga till det på att göra listan

Jag snackar om innan betongklumpen
Men sen vill man inte det ska bli inflation på helikoptrarna får då är det inget item som man är varsam om... Men funderar på att iaf spawna in det igen efter ett tag den har förstörsts. men kanske ska göra ett sidemission där de mindre helisarna spawnar och spawnar de bättre på mainmissionet...

http://forums.bistudio.com/showthread.php?73241-ArmA-II-amp-O...!
http://www.dayzsuperhive.co.uk/object-library.html

Ungefär så jag menar

Märkte att de flesta vapnen som jag föredrar redan finns men favoriten MK17 EGLM RCO finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xLas:

Ungefär så jag menar

Märkte att de flesta vapnen som jag föredrar redan finns men favoriten MK17 EGLM RCO finns inte.

Den finns ju i låda

Permalänk
Medlem
Skrivet av xLas:

Ungefär så jag menar

Märkte att de flesta vapnen som jag föredrar redan finns men favoriten MK17 EGLM RCO finns inte.

Skrivet av asabla:

Den finns ju i låda

Lägger till det i shoppen! Kanske blir innan nästa update

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Tjena,

När jag försöker ansluta till någon utav Wasteland servrarna så kickar den mig och säger att jag saknar följande innehåll:
cawater2_fishing_boat
CAwater
ca_weapons_ammoboxes

Kör med ACEX_SM, CBA och CBA_A2, har också testat och köra utan CBA och CBA_A2.
Vill gärna spela med ACE soundmodden.. Vad är det jag gör fel?

Permalänk
Medlem

Direkt från DH:

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xray69:

Tjena,

När jag försöker ansluta till någon utav Wasteland servrarna så kickar den mig och säger att jag saknar följande innehåll:
cawater2_fishing_boat
CAwater
ca_weapons_ammoboxes

Kör med ACEX_SM, CBA och CBA_A2, har också testat och köra utan CBA och CBA_A2.
Vill gärna spela med ACE soundmodden.. Vad är det jag gör fel?

de ska bara vara en CBA aktiverad http://www.armaholic.com/page.php?id=6231, testa att uppdatera CBA. Tror dock inte ACE behöver CBA.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Ingen lycka

Permalänk
Medlem

Har på senare tid märkt av att många bilar står tomma på vapen, även om de är ny inspawnade. Så kan det ha dykt upp problem vid ändring av spawntable?

Sedan så funderade vi på en sak som hände idag.
Servern vart låst (med lösenord) för en stund, är detta för att komma in och administrera? Eller vad handlar det hela om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

Har på senare tid märkt av att många bilar står tomma på vapen, även om de är ny inspawnade. Så kan det ha dykt upp problem vid ändring av spawntable?

Sedan så funderade vi på en sak som hände idag.
Servern vart låst (med lösenord) för en stund, är detta för att komma in och administrera? Eller vad handlar det hela om?

Kan ta en liten stund innan vapnet hamnar i bilen (30sek?). Men de kan u även tömmas av andra spelare.

Om servern är låst utan lösenord är det för att förhindra att andra joinar så att vi kan joina

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Kan ta en liten stund innan vapnet hamnar i bilen (30sek?). Men de kan u även tömmas av andra spelare.

Om servern är låst utan lösenord är det för att förhindra att andra joinar så att vi kan joina

Oh ^^
För här om dagen var vaaaaaarje bil tom. Och det var i fyra olika städer samtidigt, vilket gjorde det hela lite problematiskt

Oh i see, var mest att vi vart lite fundersamma över varför ^^

Also, någon som har full hd?
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1537569...

Permalänk
Medlem

Har snackat med flera klanmedlemmar om detta, och alla håller med. Ni borde verkligen fixa så att om man själv är independent och dödar en independent ska man inte få -1 för det. Scoreboarden stämmer inte alls isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SESA03:

Har snackat med flera klanmedlemmar om detta, och alla håller med. Ni borde verkligen fixa så att om man själv är independent och dödar en independent ska man inte få -1 för det. Scoreboarden stämmer inte alls isf.

Tror inte Arma tillåter det utan att lösas med mods, :/ däremot skulle de nog gå att göra en separat scoreboard som man kommer åt i playermeny.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Tror inte Arma tillåter det utan att lösas med mods, :/ däremot skulle de nog gå att göra en separat scoreboard som man kommer åt i playermeny.

Låter mycket bättre än hur det är nu iaf... Och avaktivera den nuvarande scoreboarden isf. så folk faktist använder sig utav playermenyns scoreboard och inte den nuvarande

Permalänk
Medlem

Efter 6h gibbande på Swec-wasteland så avslutas dagen med ett hopp från Pik Kozlova med en BMP

http://www.twitch.tv/jomoteph/c/2449978

och sedan med självmord från toppen av Cherno.

http://www.twitch.tv/jomoteph/c/2449989

//Josef pangar mjukt

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | Intel i9-12900K | ASUS PRIME Z690-P | ASUS RTX 3080Ti | Kingston FURY DDR4 3600MHz 32GB | Cooler Master ML240L | Cooler Master MWE Gold 850W | Acer Predator XB271HU | Corsair Virtuoso | Logitech Superlight X PRO

Permalänk
Medlem

Servrarna Stängs!

Meddelar att vi kommer stänga ner servrarna på måndag, Vi vet att servrana är fortfarande populära men ni har säkert märkt mindre admin aktivitet den senaste tiden. Vi har helt enkelt inte tid med alla hackers och idioter som TKar och förstör, vi vill inte förstöra de trevliga ryktet serven har fått. Känns lite tråkigt att få hantera den "dåliga" biten när man skälv inte har spelar längre. Hoppas att ni förstår. :/

Men de goda nyheterna är att vi kommer hosta nya servrar med nya spel. Vi kommer säkerligen ha en DayZ standalone server, arma 3 wasteland, kanske en Minecraft server och en Star Citizen server när de kommer. Men våran TS kommer fortfarande vara uppe hela tiden så de är bara att komma in och spela andra spel/wastelandservrar.

Ni kommer se en ny tråd i Spelservrar och klanspel delen när vi bestämmer oss för något nytt!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Meddelar att vi kommer stänga ner servrarna på måndag, Vi vet att servrana är fortfarande populära men ni har säkert märkt mindre admin aktivitet den senaste tiden. Vi har helt enkelt inte tid med alla hackers och idioter som TKar och förstör, vi vill inte förstöra de trevliga ryktet serven har fått. Känns lite tråkigt att få hantera den "dåliga" biten när man skälv inte har spelar längre. Hoppas att ni förstår. :/

Men de goda nyheterna är att vi kommer hosta nya servrar med nya spel. Vi kommer säkerligen ha en DayZ standalone server, arma 3 wasteland, kanske en Minecraft server och en Star Citizen server när de kommer. Men våran TS kommer fortfarande vara uppe hela tiden så de är bara att komma in och spela andra spel/wastelandservrar.

Ni kommer se en ny tråd i Spelservrar och klanspel delen när vi bestämmer oss för något nytt!

Väldigt tråkigt Men vill tacka för alla roliga timmar jag har haft på servern och ser fram emot dom nya servrarna till andra spel!

Permalänk
Medlem

Idag stängde vi ner servrarna!
Det har varit trevligt att ni uppskattat det men kanske lite tråkigt att två stora och fina saker stängs på samma dag!
Swec-wasteland och altavista...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Fan vad trist att ni stänger ner dem, ingen annan wastelandserver kommer i närheten av balansen ni hade i eran version

Edit: Finns eran version av wasteland tillgänglig så att man kan hosta den själv?

Permalänk
Medlem

Jävla tråkigt, jag har dock aldrig märkt något problem med hackers eller tkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjar-:

Fan vad trist att ni stänger ner dem, ingen annan wastelandserver kommer i närheten av balansen ni hade i eran version

Edit: Finns eran version av wasteland tillgänglig så att man kan hosta den själv?

Kom in på teamspeak så kan vi snacka lite!

Skrivet av cklein:

Jävla tråkigt, jag har dock aldrig märkt något problem med hackers eller tkare

Vi har bannat ca 1-2 hackare per dag sen vi startade servern... Tkare och andra som allmänt förstör är väldigt populärt

Har hitils haft ca 5 personer som är intresserade av att hosta missionet. Får väl se om någon kommer till kritan!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Avstängd

Blir tokig, har själv försökt hosta upp en ny server sen igår men då jag och mina polare ska joina får vi bara waiting for host. Någon som är inne på detta område kanske kan ansluta sig till våran serverdator via remotecontrol? (www.teamviewer.com)

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Skrivet av reader:

Blir tokig, har själv försökt hosta upp en ny server sen igår men då jag och mina polare ska joina får vi bara waiting for host. Någon som är inne på detta område kanske kan ansluta sig till våran serverdator via remotecontrol? (www.teamviewer.com)

Se över vilka portar som är öppna i routern, var hundra på att brandväggen inte blockar trafiken = profit

Permalänk
Avstängd

Det var det första jag gjorde.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Skrivet av reader:

Det var det första jag gjorde.

Du har fel namn på din template i configen

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Meddelar att vi kommer stänga ner servrarna på måndag, Vi vet att servrana är fortfarande populära men ni har säkert märkt mindre admin aktivitet den senaste tiden. Vi har helt enkelt inte tid med alla hackers och idioter som TKar och förstör, vi vill inte förstöra de trevliga ryktet serven har fått. Känns lite tråkigt att få hantera den "dåliga" biten när man skälv inte har spelar längre. Hoppas att ni förstår. :/

Men de goda nyheterna är att vi kommer hosta nya servrar med nya spel. Vi kommer säkerligen ha en DayZ standalone server, arma 3 wasteland, kanske en Minecraft server och en Star Citizen server när de kommer. Men våran TS kommer fortfarande vara uppe hela tiden så de är bara att komma in och spela andra spel/wastelandservrar.

Ni kommer se en ny tråd i Spelservrar och klanspel delen när vi bestämmer oss för något nytt!

De va ju tråkiga nyheter.

Kör regelbundet sen ett par månader tebax på servern med polare. Vi är ett gäng 25åringar, mogna och rättvisa. Om det behövs admins så kan jag ställa upp.

Annars tackar jag och bockar för den trevliga tiden ni har gett mig och mina polare. Suverän server!

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Avstängd

olle360, Om ni kan skicka filerna till oss så har vi 1000mbits lina och en server med i5 2500k som vi tänkt hosta på.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

De va ju tråkiga nyheter.

Kör regelbundet sen ett par månader tebax på servern med polare. Vi är ett gäng 25åringar, mogna och rättvisa. Om det behövs admins så kan jag ställa upp.

Annars tackar jag och bockar för den trevliga tiden ni har gett mig och mina polare. Suverän server!

Tackar, vi kan nog se till att vi blir fler admins till nästa gång. Då kan det vara aktuellt om ni vill.

Skrivet av reader:

olle360, Om ni kan skicka filerna till oss så har vi 1000mbits lina och en server med i5 2500k som vi tänkt hosta på.

Är ute på sommarstället just nu men Gn1p kan säkert posta en dropbox länk i tråden och kanske lite instruktioner på hur man ställer in allt osv?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Avstängd

jag skickar honom ett PM. Vi provar bara filerna först och dyker det upp några frågetecken kan vi fråga er då? Det bästa är ju att vi får ha kvar den förmodligen gigantiska bannlistan!

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Kan väl skriva till alla som eventuellt är intresserade av att hosta!
Jag har vissa krav om du ska köra en server med vårat mission!
1. Du kör 65 spelare eftersom det är gjort för det!
2. Du vet hur man modifierar en .pbo fil
3. Du kan hosta en arma 2 server.
4. Du ska alltså kunna göra detta i princip på helt egen hand!
5. Klargör att sweclockers.com inte har något med servern att göra. Att vi gamla swec-wasteland inte har något med servern att göra mer än att ni använder våran missionfil!

Du ska redigera stringtable.xml så den passar eran info, dvs teamspeak/mumble/vent. Förmodligen redigera server/admins.sqf
Byt teamspeaken i loading.jpg eller hela bilden!

Våran banfil. http://Swec-wasteland.tk/wasteland/log/showBans.php
Mission: https://www.dropbox.com/s/9kb33942zhshd04/wasteland_swec-edit...
arma 2 oa profile: https://www.dropbox.com/s/39hfjeaqu6ub0mw/yourProfileName.Arm...

Det finns redan ett par som hostar server. Lägger upp listan på http://Swec-wasteland.tk Ni får gärna skicka gametracker länk så lägger jag upp eran med!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H