Cdon går back med 50 miljoner, rea utlovas

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

Använde vi samma Spotify?

Förfärligt användargränssnitt, fattas massvis med artister, speciellt mer okänd musik men även stora grupper, inget stöd för flac, osv.

Nej, olika smak bara kanske. Inga problem med att hitta det jag har velat lyssna på i alla fall.
Gränssnittet är inget att klaga på tycker jag. Men smaken är som baken!

Permalänk
Medlem

Ska köpa en bärbar dator på CDON och känns ju si sådär, nu när man läser detta! Vill såklart supporta dem, men med tanke på att garantin varar i 2 år, så blir man ju lite ledsen om det värsta skulle hända inom en snar framtid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanyl:

Ska köpa en bärbar dator på CDON och känns ju si sådär, nu när man läser detta! Vill såklart supporta dem, men med tanke på att garantin varar i 2 år, så blir man ju lite ledsen om det värsta skulle hända inom en snar framtid!

Köp din dator du, de kommer knappast att gå i konkurs.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att deras lager blir överfyllda med skit när man som så pass litet företag ska sälja allting som finns.

Dock gillar jag deras olika rabatter, och det är faktiskt därifrån alla mina LP-skivor inhandlats. Tråkigt om de skulle gå i graven.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av swegaming:

Vad är det som är billigt? Länka gärna.

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_... ganska bra prissänkt om du frågar mig, annars kan du kolla själv på te.x. www.CDON.com

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_... ganska bra prissänkt om du frågar mig, annars kan du kolla själv på te.x. www.CDON.com

De har aldrig någonsin tagit 2690:- för den skärmen vad jag vet. Kolla prishistorik på Prisjakt för produkten så ser du själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

I den mån sådan lämnas, ja. Då får man också vara beredd att exempelvis betala fraktkostnad för att skicka den defekta produkten till tillverkaren, vilket man inte hade behövt göra om man går via återförsäljaren.

jag har aldrig behövt betala för frakten när jag har skickat in produkter under garanti direkt till tillverkaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

De har aldrig någonsin tagit 2690:- för den skärmen vad jag vet. Kolla prishistorik på Prisjakt för produkten så ser du själv.

Skickades från m.sweclockers.com

I höstas tog dom så mycket. Men den är ju knappas värd mer än 1300kr. Oavsett en ok budget skärm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Hmmm, undrar om de menar just dataprodukter och inte datorprodukter? Är det datorprpdukter så låter det härligt!

Aftonbladet. Det är ett under att deras artiklar inte är fulla av stavfel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

50 mille är ingenting för cdon group som är backade utav kinnevik

så länge inte kinnevik får för sig att fimpa vissa mindre lönsamma avdelningar inom cdon group kan vi alla vara lugna.
(ja, nyheten hos AB är ämnad som en annons, för de som inte förstår detta själva)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

En sanning med viss modifikation. Jag har aldrig köpt så många cd-album som nu.

I en tid då allt digitaliseras, söker vi åter det fysiska.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Electrix:

De har aldrig någonsin tagit 2690:- för den skärmen vad jag vet. Kolla prishistorik på Prisjakt för produkten så ser du själv.

Skickades från m.sweclockers.com

http://imageshack.us/photo/my-images/600/zyx2.png/ det jobbiga är kanske att du måste trycka på bilden för att se... men kan ju annars maila den till dig eller posta den..

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Avstängd

cdon kan bli bra. Om dom rensar lite skit från sidan. och fokuserar på / datorer, komponenter, tillbehör o.s.v
och fixa en som designar om hemsidan till något "enklare" snyggare.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Och det var ett skämt hoppas jag?
Nästan alla jag känner har Spotify, finns ingen anledning att piratkopiera om man inte är urfattig.
Såna här tjänster kommer i framtiden göra så att alla återförsäljare av film, spel, musik kommer försvinna.
När någon film-streaming tjänst ger mig alla nya filmer och inte bara äldre att välja på kommer jag aldrig
någonsin köpa någon DVD/Blu-ray film igen. Så tänker väl folk med Spotify med, betala 99kr i månaden
så kan du lyssna på alla låtar du vill när du vill var du vill bara du har internet tillgång.

Glömde att folk på internet tar allt på fullaste allvar och kan inte se ironi utan taggar [ironi][/ironi]
Även om jag håller med till en viss del att dessa tjänster går frammåt så har de stora brister därav kravet på internet som aldrig uppfylls om man skall iväg till ett annat land.

Även idag där en kort resa från Malmö till Köpenhamn kräver att man sitter på Offline läge på Spotify. Spotify är trevligt men tyvärr är dess DRM ganska stort nej för mig.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Intressant att det bara är cdon som hängs ut vid rea. Media markt gick vid 2012 års bokslut back 236 miljoner kronor, totalt 1.2miljarder sedan första varuhuset öppnade i sverige.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Glömde att folk på internet tar allt på fullaste allvar och kan inte se ironi utan taggar [ironi][/ironi]
Även om jag håller med till en viss del att dessa tjänster går frammåt så har de stora brister därav kravet på internet som aldrig uppfylls om man skall iväg till ett annat land.

Även idag där en kort resa från Malmö till Köpenhamn kräver att man sitter på Offline läge på Spotify. Spotify är trevligt men tyvärr är dess DRM ganska stort nej för mig.

Har man mobilt internet blir det ju inga problem dock.

Skrivet av DasBoot_swe:

Intressant att det bara är cdon som hängs ut vid rea. Media markt gick vid 2012 års bokslut back 236 miljoner kronor, totalt 1.2miljarder sedan första varuhuset öppnade i sverige.

Kanske kommer ihåg fel men som jag minns det så var det t.o.m 1.6 miljarder.
I vilket fall som helst är det sjuka mängder pengar att gå i back med.
Förvånar mig dock inte att Media Markt går i back, köper aldrig där riktigt själv heller.

Permalänk
Medlem

CDON kmr inte gå i konkurs (inom närmaste tiden). Har säkra källor på det. Åtminstone inte inom 6 månader!

Permalänk
Medlem

Har alltid undrat hur CDON har kunnat ha det som dem har det och fortsätta hålla igång som företag, men nu ser jag att dem kanske inte kan hålla igång särskilt länge till.

Permalänk
Medlem

Till er som tror att konkurrens gynnar en marknad:

Vilka får mest godkänt i en klass där 80% av killarna får sparkar och slag i duschen
vilket gör att dem inte kan sova och skriver fel på matteprovet i 6 år?

Det går att applicera på en marknad också då människor styr en marknad, inte siffror.
Alltså fungerar en marknad bättre med konkurrens i form av belöningar, snarare än bestraffningar (konkurser)

Ett visst mått av "Vi ska jävlar bli det bästa företaget!" är helt okej. Men att slå på dem mindre som dagens marknad gör
skapar bara en stel, steril och statisk marknad som styrs av toppar snarare än av innovation.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om CDON när det kommer till hantering av kundärenden - har också undrat vad det är för knickedicker som sitter i kundtjänsten egentligen - men en sak gör de helt rätt: reorna.

Där andra butiker rear ut kassa DVD-filmer som var omöjliga att sälja, förrförra generationens hårdvara, sunkiga T-shirts med butikens logga, osv, och dessutom gör det med rent löjligt små rabatter, ofta inte ens tvåsiffrigt, så brukar CDON rea ut riktigt bra skit, och inte sällan med helt galen rabatt.

Några nämnvärda kap jag gjort är ett par IPS-skärmar för 1500 spänn styck, normalpriset ligger runt en tusenlapp över det, och ett högtalarkit till anläggningen i vardagsrummet för en tusenlapp, som normalt sett går loss på närmare 3000

Även om jag också har svårt att se reor som någon lösning på ekonomiska problem, så blir ingen gladare än jag om de rear loss allt vad de kan

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av kaput:

Säga vad man vill om CDON när det kommer till hantering av kundärenden - har också undrat vad det är för knickedicker som sitter i kundtjänsten egentligen - men en sak gör de helt rätt: reorna.

Där andra butiker rear ut kassa DVD-filmer som var omöjliga att sälja, förrförra generationens hårdvara, sunkiga T-shirts med butikens logga, osv, och dessutom gör det med rent löjligt små rabatter, ofta inte ens tvåsiffrigt, så brukar CDON rea ut riktigt bra skit, och inte sällan med helt galen rabatt.

Det är väl också bland annat därför de sitter där de sitter nu med 50 mille back?
Av allt att döma finns det inte marginaler i branschen att sälja t.ex. en populär skärm med 30% rabatt utan att göra förlust.
Undantaget är väl de stora el-ladorna som överprisar sina produkter långa perioder för att sedan erbjuda dem till ett procentuellt sett mycket lägre pris. Men det är ju knappast det CDON gör, de säljer ju redan hårt konkurrensutsatta produkter till förlust bara. (Ibland för att ta marknadsandelar men säkert också för att de ibland köpt på sig för mycket bara och desperat måste bli av med det, t.ex. de här egenbrandade Thor-skärmarna lär de inte kunnat ha köpt in i 10-pack direkt )
Så det du prisar CDON för är samma sak som potentiellt sett driver dem i backen?

Ser hellre då att vi har butiker som Inet, Webhallen, Alina osv. som erbjuder service, kompetens, faktiska butiker och inte minst ett ganska stort mått "personlighet" och som dessutom håller en ganska "jämnlåg" prissättning överlag även jämfört med CDON t.ex.

Sen är det väl klart att man är människa: säljer de något sjukt billigt som man tänkt köpa så köper man det såklart oavsett bakomliggande orsaker.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Skulle de gå i konkurs skulle säkert samma ägare köpa upp det igen
Fina affärer det här