MSI säljstartar ultratunna speldatorn GS70 i augusti

Permalänk
Melding Plague

MSI säljstartar ultratunna speldatorn GS70 i augusti

En av de stora snackisarna på Computex 2013 var MSI:s slimmade speldator GS70 med Intel Haswell och Geforce GTX 765M. Nu är modellen på väg till svenska återförsäljare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mums, tittar igenom Game Laptops just nu och ser verkligen intressant ut!

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 6800XT | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem

14-tummare please

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk
Medlem

undrar hur varmt det blir om vänsterhanden efter en stunds spelande, verkligen olidligt på sambons laptop hon lirar med.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

För stor men övrigt bra.

Permalänk
Medlem

För dåligt grafikkort för priset

Permalänk
Medlem

Den lär väsnas

Permalänk
Hedersmedlem

Det där ser ut som en släpbar maskin med undermålig kylning. Kom igen, varför försöka göra den jättetunn och talla på kylningen när det ändå gäller en laptop med 17"-skärm? Kommer ju ändå vara otymplig som fan.

Men den kanske är bra. Konstigare saker har ju hänt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

För stor. Ge mig en 15-tummare och jag är med i matchen. I övrigt verkar den trevlig

Permalänk
Medlem

17" är ju så stort att det är så jobbigt att flytta den oavsett hur tunn den är. Förstår inte riktigt att man kliver över 15" som redan det är i största laget. Fick just hem en Samsung 7-serie med 3635QM och 8870M, riktigt trevlig med 15"-skärm och HD8870M som är rätt så hyggligt!

Permalänk
Medlem

Googla på gigabyte p35k för en lättare 15-tummare med ungefär samma specs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En laptop i den prisklassen är nog det dummaste man kan spendera pengar på.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Är den tänkt som en speldator är väl dubbla SSD-enheter lite för mycket? En hade kanske räckt men dubbla är väl onödigt. Skulle klara mig på en hårddisk dessutom.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Superlight:

Är den tänkt som en speldator är väl dubbla SSD-enheter lite för mycket? En hade kanske räckt men dubbla är väl onödigt. Skulle klara mig på en hårddisk dessutom.

Precis vad jag tänkte.
De skulle skippat en SSD, kört in en HDD och använt GTX 780m istället.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen den här typen av datorer förutom priset. Snygg, slimmad, diskret och kraftfull.

Permalänk
Medlem

Jag måste ha missat något, varför är det så viktigt att en "bärbar PC med focus på prestanda" är tunn?
Är inte stabilitet, kylning och batteritid viktigare?
* Stabilitet: Ju tunnare dator desto större risk att den blir "sladdrigare"? Hur påverkar det spelupplevelsen?
* Kylning: Borde det inte bli både enklare och effektivare kylning om man prioriterar kylning framför tunnhet?
* Batteritid: Vilket är viktigast när man spelar? Batteritid eller att datoron är tunn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag måste ha missat något, varför är det så viktigt att en "bärbar PC med focus på prestanda" är tunn?
* Stabilitet: Ju tunnare dator desto större risk att den blir "sladdrigare"? Hur påverkar det spelupplevelsen?
* Kylning: Borde det inte bli både enklare och effektivare kylning om man prioriterar kylning framför tunnhet?
* Batteritid: Vilket är viktigast när man spelar? Batteritid eller att datoron är tunn?

Det finns väl redan gott om fläskiga laptops för den som enbart prioriterar rå prestanda och bra kylning?
Inte riktiga samma inriktning på denna laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

För att den ska vara snygg och lätt att bära runt på, så klart. Tunna datorer brukar inte vara sladdrigare, tvärtom enligt mina erfarenheter (MBP/MBPr/Asus U500VZ/Samsung 770Z5E/Clevo 15"/random billigare datorer). Kylningen blir helt klart lättare att hantera om datorn är tjock, så klart. Batteritiden när man spelar känns, iaf för mig, ganska irrelevant.

Permalänk
Avstängd

Vore det inte bättre med en SSD på 256 GB istället för två stycken i RAID på 128 GB?

RAID är ju bra för HDD då dom är så långsamma.
Men jag ser ingen poäng med RAID på SSD eftersom SSD ändå är så snabba.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Vore det inte bättre med en SSD på 256 GB istället för två stycken i RAID på 128 GB?

RAID är ju bra för HDD då dom är så långsamma.
Men jag ser ingen poäng med RAID på SSD eftersom SSD ändå är så snabba.

Ökad läs/skrivhastighet, ökad prestanda sett till livslängd osv

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk

3st 3,5mm intag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retrospective:

3st 3,5mm intag?

Kan vara för surround eller två front och en mic.
Jag hade två front på en bärbar, smidigt när två skulle kolla på film på t.ex. tåg och flyg.

Permalänk
Medlem

Rätt ball dator, men varför i RAID 0

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - AMD 9700 XT | 7800X3D | 32 GB DDR5 6000 G.Skill
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

2,66 kg är ju fortfarande tungt att släpa på.

Permalänk
Medlem

Gillar specen men inte priset.

Sedan kan man ju diskutera huruvida en laptop med bra spelprestanda överhuvudtaget kan anses som "lätt att bära på" - detsamma gäller batteritiden.

En lap av denna kaliber kommer i 9 av 10 fall inte flyttas från skrivbordet i mina ögon - och då finns det både bättre och billigare alternativ!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

2,66 kg är ju fortfarande tungt att släpa på.

Jösses! dags för er ungdomar att gå till gym'et? och träna om ni tycker 2,66kg är tungt.

Maxvikt en coca cola burk och en chipspåse vikt? det är nåt ni klarar av?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lucius:

Gillar specen men inte priset.

Sedan kan man ju diskutera huruvida en laptop med bra spelprestanda överhuvudtaget kan anses som "lätt att bära på" - detsamma gäller batteritiden.

En lap av denna kaliber kommer i 9 av 10 fall inte flyttas från skrivbordet i mina ögon - och då finns det både bättre och billigare alternativ!

Den är väl tänkt till det 10:e fallet då.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Är det en riktig grafikkrets i den där eller är det pissoptimus?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av 120hz:

Jösses! dags för er ungdomar att gå till gym'et? och träna om ni tycker 2,66kg är tungt.

Maxvikt en coca cola burk och en chipspåse vikt? det är nåt ni klarar av?

Motion och styrketräningens tid är sedan länge passerad. Enda gången ungar besöker gym nu för tiden är när de spelar pokemon. Get with the program, grandpa!

Permalänk
Medlem

17k för en bärbar ?

Aldrig i min lilla låda.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz