Microsoft ökar klockfrekvens i Xbox One

Permalänk
Medlem

Jaja, Blir ett One för mig iaf. Älskar deras kontroller, mycket skönare än PS.
Sen kommer man ändå inte märka någon skillnad på prestandan mellan dem, precis som dagens generation.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Lägg ner skiten istället.

Ja de borde lägga ner skiten så att Sony ensamt kan dominera konsollmarknaden. Det kommer konsumenterna vinna på, eller hur? Bra tänkt där.

Permalänk
Skrivet av Lofqvist:

Jaja, Blir ett One för mig iaf. Älskar deras kontroller, mycket skönare än PS.
Sen kommer man ändå inte märka någon skillnad på prestandan mellan dem, precis som dagens generation.

lite offtopic fråga, Var det nice på E3? och vad kostade det dig totalt att få uppleva det?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

lite offtopic fråga, Var det nice på E3? och vad kostade det dig totalt att få uppleva det?

Har inte testat denna generationens kontroller, men ser exakt likadana ut, har ögon, så kommer kännas likadant.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Skrivet av Lofqvist:

Har inte testat denna generationens kontroller, men ser exakt likadana ut, har ögon, så kommer kännas likadant.

Haha... Var du full när du kollade bilder på dom eller.

PS3 Vs PS4
http://cdn4.mos.techradar.futurecdn.net////art/games_consoles...
X360 Vs X1
http://bilder.t-online.de/b/63/50/75/78/id_63507578/425/tid_d...
PS3 Vs X360
http://shoryuken.com/wp-content/uploads/2011/12/stock-pads.jp...
PS4 Vs X1
http://g3ar.co.za/wp-content/uploads/2013/06/Header-314.jpg

Visa signatur

Delat konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Microsoft påstod även att Xbox 360 slim skulle vara tyst men den lät ändå som ett jetplan. Vi snackar om företaget som tror att DRM och låst konsol är framtiden. Vi som varit med ett tag vet att vad ett företag anser är skapligt och godkänt och vad kunden anser kan vara två helt skilda saker. Dessutom har jag inte sett någon direkt påstå att de sitter med insiderinformation utan de spekulerar utöver de specifikationer som Microsoft redan släppt och dessutom jämför med tidigare projekt etc. En sak är då säker.. Högre klockfrekvenser = högre temperatur. Xbox360 led enormt av för höga temperaturer med RROD som följd. Detta betyder att Microsoft inte direkt har den bästa förtroendegraden när det kommer till temperaturer.

Tror du på fullt allvar att inte Microsoft är medveten om de misstag som gjordes i designfasen av xbox 360 och att de inte kommer använda den information och lärdomar man samlat på sig i designandet av xbox one?
Vi vet egentligen mycket lite om hur ps4 och xbox one kommer prestera varken prestanda- eller ljudmässigt, visst på papperet har ps4 fördelen men om detta kommer leda till någon märkbar skillnad är än så länge osäkert. John Carmack hävdar tex att skillnaden är liten mellan systemen och utan att egentligen ha någon konkret information i frågan så tvivlar jag på att någon på Sweclockers har tillgång till bättre information än honom.

Ett startande jetplan låter förövrigt 120dB på 100 m avstånd, överdrifter och billiga poänger hjälper ingen.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

När man läser trådar som denna tappar man tron på mänskligheten. Båda konsolerna kommer säkert att bli bra, och jag hoppas att inte en av dem börjar dominera. Konkurrens brukar vara ett väldigt vanligt ord här på Sweclockers, men det verkar inte gälla när man själv gillar ett av de inblandade företagen.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Skrivet av havoc:

Tror du på fullt allvar att inte Microsoft är medveten om de misstag som gjordes i designfasen av xbox 360 och att de inte kommer använda den information och lärdomar man samlat på sig i designandet av xbox one?
Vi vet egentligen mycket lite om hur ps4 och xbox one kommer prestera varken prestanda- eller ljudmässigt, visst på papperet har ps4 fördelen men om detta kommer leda till någon märkbar skillnad är än så länge osäkert. John Carmack hävdar tex att skillnaden är liten mellan systemen och utan att egentligen ha någon konkret information i frågan så tvivlar jag på att någon på Sweclockers har tillgång till bättre information än honom.

Ett startande jetplan låter förövrigt 120dB på 100 m avstånd, överdrifter och billiga poänger hjälper ingen.

Ja, den där Carmack spottar ut sig en massa grejer.
http://www.vg247.com/2013/08/02/carmack-xbox-one-witch-hunt-u...

Permalänk
Avstängd

Det är för mig helt ofattbart hur Xbox 360 kunde vinna mot PS3 (om än knappt) trots red ring of death och den höga ljudnivån. Jag har själv en PS3 men det blir Xbox One nu då de givetvis inte kommer upprepa samma misstag igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Det är för mig helt ofattbart hur Xbox 360 kunde vinnamot PS3 (om än knappt) trots red ring of death och den höga ljudnivån. Jag har själv en PS3 men det blir Xbox One nu då de givetvis inte kommer upprepa samma misstag igen.

Vad exakt var det någon vann? vad var reglerna och hur bestämdes vinnaren?

Visa signatur

Delat konto.

Permalänk
Medlem

Lite mera lulllull på de nya, men kommer Säkerligen kännas likadant i näven sen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Antalet sålda enheter förstås.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av havoc:

Man skulle ju kunna tro det men det är långt ifrån alla gånger som företag tar vara på sina misstag och lär sig av dessa. Se bara på Ubisoft. Se på Activision. Se på EA Games etc. etc. etc. etc. Du förutsätter att de lär sig men ibland är företag så dumt tjuriga att de helt enkelt tror att det går nästa gång. Sedan har jag inte uttalat mig om hur ljudet eller prestandan kommer att vara, för det vet jag inte däremot så kan jag visa en viss skepticism mot just Microsofts uttalande. Hade varenda företag haft rätt i sina uttalanden från början så hade vi inte haft en sjukdom, vi skulle ha levt på månen, vi hade inte haft krig etc. etc. Sedan har vi dessa hypeuppbyggare som försöker få konsolen till att vara kraftigare än en riktig speldator.. vilket vem som helst med en gnutta insikt, vet är rent skitsnack.

Skrivet av DrAg00nEn:

"Vinnaren" är oftast de som säljer mest konsoler.

Skrivet av Lofqvist:

Lite mera lulllull på de nya, men kommer Säkerligen kännas likadant i näven sen.

Tvivlar jag på. Xbox Ones kontroll verka likna en speciell kontroll som släpptes till Original Xbox en gång i tiden och den skav så in i h-vete. Den verkar mer gå åt gamla Xbox hållet än utvecklas. Däremot PS4s kontroll verkar vara betydligt mer lovande. Sonys PS3 kontroller var ju meh.. Plastigt värre och de låg inte alltid rätt i handen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av strejf:

Antalet sålda enheter förstås.

Ah ok.
posted on 28 May 2013
According to VGChartz latest sales data the PlayStation 3 has sold 77,313,472 units to date, while the Xbox 360 has sold 77,311,669 units.
http://www.vgchartz.com/article/250980/playstation-3-lifetime...
Dessutom med nästan 1 års senare släpp.

Men om man måste ha en "vinnare" så borde ju det vara Nintendo Wii eller? enligt dina regler.

Om jag skulle utse en så kallade "vinnare", skulle det vara ps3an eftersom sony exklusiva spel faller mer i min smak och att Sony har väldigt många fler exklusiva. <- detta skulle då vara endast en personlig åsikt, och jag kan verkligen inte bry mig mindre i vem som sålt mest, även om jag försökte.
Är det inte spelen som är huvudsaken?

Visa signatur

Delat konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofqvist:

Jag har inte ens använt en PS3 controller men det är ju lätt att see att dom är annorlunda i greppet och mera rundad som Xbox360 kontrollern:
http://kotaku.com/5985921/a-man-who-has-used-the-ps4s-new-con...
(ignorera reklam texten, kolla på de två bilderna).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Jag har inte ens använt en PS3 controller men det är ju lätt att see att dom är annorlunda i greppet och mera rundad som Xbox360 kontrollern:
http://kotaku.com/5985921/a-man-who-has-used-the-ps4s-new-con...
(ignorera reklam texten, kolla på de två bilderna).

De verkar även ha tillsatt någon form av gummigrepp på undersidan. Ett stort plus.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av havoc:

Id Software kommer utveckla spel till både PS4 och XBOX ONE och investerar följaktligen miljoner och åter miljoner i bägge platformarna. Har John Carmack något att vinna på att dissa en av platformarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Finns väl en anledning varför Xbox One chassit är större än PS4? För att ha bättre luftflöde?

Folk verkar tro att större volym betyder större luftflöde, kan inte bli mer missuppfattat...

Permalänk
Medlem

Det är väldigt löjligt lågnivå snack, men tyvärr så är det så det funkar. Personer som inte är insatta och inte förstår innebörden så går alltid på "ju högre nummer, ju bättre". Speciellt om en sådan person jämför mellan 2 till synes lika produkter.

Edit: IRL Exempel; Häromdan var jag på el-giganten där en unge och hans farsa stod och kollade på skärmar. Ungen utbrast till förtjusning "Kolla pappa, den här har högre sån där ms än den andra, och dessutom är den billigare" Och farsan ger nästan ifrån sig ett glädjetjut och säger "Fan va nice, den tar vi"

Men problemet i detta fall är ju att klockfrekvenserna på grafiken i en konsol är irrelevant för kunder och kommer med all säkerhet inte stå i specifikationerna eller som marknadsföring.

Du har inte tänkt på att MS har höjt klockfrekvensen för att att kommer göra en praktisk skillnad för deras konsol hur den presterar i spel?
Liksom allt detta tjafs är så långsökt och irrelevant.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Men problemet i detta fall är ju att klockfrekvenserna på grafiken i en konsol är irrelevant för kunder och kommer med all säkerhet inte stå i specifikationerna eller som marknadsföring.

Du har inte tänkt på att MS har höjt klockfrekvensen för att att kommer göra en praktisk skillnad för deras konsol hur den presterar i spel?
Liksom allt detta tjafs är så långsökt och irrelevant.

Försöker inte säga varför MS har gjort si och så. Försökte bara förklara och ge exempel på hur oinsatta personer fungerar.
Själv tycker jag det är bra att dom har skruvat upp det lite. Inte mycket dock, men på nåt sätt ska det väl hjälpa till.

Visa signatur

Delat konto.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vilken konsol som är kraftfullast. It's all about dem exclusive GAMEEEES!

Visa signatur

SG09, 760g, FX8350, H80i, HD7870, 8Gb, 2Tb, 630watt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chickfactor:

Id Software kommer utveckla spel till både PS4 och XBOX ONE och investerar följaktligen miljoner och åter miljoner i bägge platformarna. Har John Carmack något att vinna på att dissa en av platformarna?

Har han något att vinna på att sprida osanningar? Kan det helt enkelt inte vara så att det är precis som han säger dvs att skillnaden mellan konsollerna helt enkelt inte är så stor? Vad som dock är klart är att vi just nu alla sitter och gissar och min bestämda åsikt är att det är bättre att vänta och se hur det verkligen ser ut än att sitta och göra okvalificerade gissningar.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd

Ah ok.
posted on 28 May 2013
According to VGChartz latest sales data the PlayStation 3 has sold 77,313,472 units to date, while the Xbox 360 has sold 77,311,669 units.
http://www.vgchartz.com/article/250980/playstation-3-lifetime...
Dessutom med nästan 1 års senare släpp.

Men om man måste ha en "vinnare" så borde ju det vara Nintendo Wii eller? enligt dina regler.

Om jag skulle utse en så kallade "vinnare", skulle det vara ps3an eftersom sony exklusiva spel faller mer i min smak och att Sony har väldigt många fler exklusiva. <- detta skulle då vara endast en personlig åsikt, och jag kan verkligen inte bry mig mindre i vem som sålt mest, även om jag försökte.
Är det inte spelen som är huvudsaken?

Som du ser var siffrorna extremt nära varandra i maj. Xbox 360 säljer snabbare så i dagsläget leder den.

Nej spelen är inte huvudsaken för alla, jag vet om de som har 360 men aldrig spelar på dem.

Ja Wii är vinnare om man jämför alla tre konsoler, men jag sa "PS3 och Xbox 360".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu köper nog dom flesta konsoler för att köra deras unika spel.
Har alla 3 men även den första X lådan.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Som du ser var siffrorna extremt nära varandra i maj. Xbox 360 säljer snabbare så i dagsläget leder den.

Poängen med nyheten var väl att PS3 hade gått förbi, vilket borde betyda att det är PS3 som säljer snabbast, inte minst detta sista år om man tittar på utvecklingen av sålda enheter. Också att PS3 släpptes ett år senare än Xbox 360 och ändå har sålt mer tyder väl också på att den sålt snabbare över längre tid.

I vilket fall så är siffrorna extremt nära varandra, så det som personen du svarade anmärkte på var nog hur du deklarerade en vinnare utifrån definitionen sålda enheter, trots att siffrorna var extremt lika och faktiskt till PS3:s fördel.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

ELLER så håller alla käften, slutar vara förskräckliga fanboys och hacka ner på den andra konsolen, nöjer sig med sitt konsolval och släpper resten?

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av livetsgoda:

Ja, den där Carmack spottar ut sig en massa grejer.
http://www.vg247.com/2013/08/02/carmack-xbox-one-witch-hunt-u...

Carmack är i mångt om mycket en briljant människa, men många av hans åsikter är så långt upp mot väggen att man verkligen blir rädd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Carmack är i mångt om mycket en briljant människa, men många av hans åsikter är så långt upp mot väggen att man verkligen blir rädd.

Vad är felet i det han säger då? Det finns en orsak till varför det läggs ner enorma mängder av både tid och pengar på att få lagring och annat i molnet?

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Lägg ner skiten istället.

Håller med till viss del. Så MS kan satsa på pc spel istället. Xbox har i princip stannat upp pc spelen. Sony hade förlorat en konkurrent vilket skulle vara tråkigt. Å andra sidan tror jag Nintendo hade varit med och slagits mot Sony mer om inte MS fanns som konkurrent. Marknaden blir fort mättad 3 konkurrenter, har aldrig fungerat förut så Nintendo var smarta nog att gå en egen väg. Men nu sitter Nintendo lite mer i smeten dock, om inget händer så kanske måste Nintendo in och slåss igen? Skulle helt klart vara kul att se Nintendo göra comeback och skapa en värsting.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Blir ett köp när EA's NHL-spel tar klivet till nästa generation.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D - ROG Strix B650E-F - 32GB RAM - 2TB WD Black SN850X