Permalänk

Underligt problem

Hejsan!

Jag har ett problem som jag inte kan komma underfund med.. jag har precis inhandlat en ny dator, monterat ihop den och installerat windows och div drivrutiner.
Men, jag kan inte gå in på någon webbläsare, komma åt egenskaper på datorn, komma åt windowsbrandväggen osv.
Allt som händer är att den laddar i någon sekund sen så händer det inget mer.
När jag försöker öppna en webbläsare är det samma sak, processen syns dock i aktivitetshanteraren.

Finns det någon som har nån aning om vad som är problemet??

Tack på förhand!

Uppdatering:

Jag har nu ominstallerat windows, då fungerade allt precis som det ska!
Jag installerade enbart chipset till moderkortet så jag fick åtkomst till internet.
Men när jag sedan installerade drivrutiner för USB så slutade min mus att fungera!
Den fungerade dock när jag var inne på BIOS men så fort windows hade laddat så ville den inte vara med.
Kan det vara något fel på drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

Hade ett sådant problem för många många år sedan då jag var tvungen att koppla in musen efter att allting hade laddat klart.
Vad är det för moderkort? Prövat en ps/2 port?

Permalänk
Medlem

Har du en legal windows ?

Kommer ihåg på den "gamla goda tiden" när man tankade allt och alla lipade över hur instabilt windows XP var, slog till och köpte mig en legal kopia och förvånades hur mycket mindre strul man hade

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Japp mitt windows är legalt och moderkortet heter Z87-A.
Det verkar som att det enbart krånglar när jag installerar from CD-skivor, jag har prövat att ladda ned alla drivrutiner nu istället och problemet är borta.
Kan det vara min CD läsare som bråkar?

Permalänk
Medlem

Testa med en bios-uppdatering också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnGulCykel:

Japp mitt windows är legalt och moderkortet heter Z87-A.
Det verkar som att det enbart krånglar när jag installerar from CD-skivor, jag har prövat att ladda ned alla drivrutiner nu istället och problemet är borta.
Kan det vara min CD läsare som bråkar?

Drivrutiner från internet är nyare...

Gäller inte Gigabyte Geforce GT430 med 2 fläktar

Dold text
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.