Har 3 skärmar och försöker köra surround!

Permalänk
Medlem

Har 3 skärmar och försöker köra surround!

Tjena! Ska ta det här lite snabbt.
Jag har 3 skärmar, en Benq XL2411T och 2 Benq G2410HD och dom körs på ett GTX 660.
Så här ser det ut: (avlångt på dom 2 skärmarna och vanligt på den nya XL2411T)

Det är samma på alla spel, bara tog minecraft för att visa snabbt!

Permalänk
Medlem

Det ska vara så, kallas för Field Of View aka FOV. Skruva ner den om du inte gillar det. Personligen gillar jag det då det ser ut som att man rör sig snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laaxxeen:

Tjena! Ska ta det här lite snabbt.
Jag har 3 skärmar, en Benq XL2411T och 2 Benq G2410HD och dom körs på ett GTX 660.
Så här ser det ut: (avlångt på dom 2 skärmarna och vanligt på den nya XL2411T)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/999155...

Det är samma på alla spel, bara tog minecraft för att visa snabbt!

Inbegriper den här tråden en fråga eller ett påstående? För övrigt kan jag bara se två st skärmar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Inbegriper den här tråden en fråga eller ett påstående? För övrigt kan jag bara se två st skärmar...

Visade bara 2 för att den andra var ju likadan som den konstiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Det ska vara så, kallas för Field Of View aka FOV. Skruva ner den om du inte gillar det. Personligen gillar jag det då det ser ut som att man rör sig snabbare

Det var inte det jag menade xD
Om du kollar på vänsta skärmen så är allting utdraget sjukt mycket, men på min "vanliga" skärm så är det vanligt, det är de jag försöker fixa :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laaxxeen:

Det var inte det jag menade xD
Om du kollar på vänsta skärmen så är allting utdraget sjukt mycket, men på min "vanliga" skärm så är det vanligt, det är de jag försöker fixa :/

Det är inget att fixa, det ska vara så. Tror inte du kan dra ner FOVn under 80 faktiskt, du får helt enkelt leva med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Det är inget att fixa, det ska vara så. Tror inte du kan dra ner FOVn under 80 faktiskt, du får helt enkelt leva med det.

Testade med Mycket FOV och lite FOV men kan absolut inte spela med lite, så obehagligt
Så det är för att skärmarna inte är samma model?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laaxxeen:

Testade med Mycket FOV och lite FOV men kan absolut inte spela med lite, så obehagligt

nej, det ska vara så, en vanesak, visst ser "lite" annorlunda ut om du skulle ha samma skärmar, men annars så ser det ut, konstigt att du inte sett det tidigare innan du inhandlade en tredje skärm

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Det där var just varför jag skrotade Eyefinity/surround, och gick till 1440p ist!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laaxxeen:

Vad är för att skärmarna är olika modell? Färgerna? Det kommer bli så "utdraget"(som det ska vara, som sagt inget du kan ändra på) med alla skärmar du någonsin kommer testa genom hela ditt liv.