Permalänk
Medlem

Ny processor?

Hej
Jag har nu en I5 2500k och funderade på att uppgradera datorn lite. Är det värt det eller håller den ett tag till?
Vad tycker ni på Sweclockers?

Permalänk

Vad ska du göra med den nya processorn?
samt övriga delar i datorn är?

//TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheXviper:

Vad ska du göra med den nya processorn?
samt övriga delar i datorn är?

//TX

Mest spel och sånt tänkte jag. Just nu finns 8gb ram och ett GTX 560ti

Permalänk

Om du tänkt uppgradera till kanske i5-4670K så kommer ingen skillnad att märkas, bara plånboken blir lättare.

För en speldator kommer i5-2500k hålla ett bra antal år till.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk

Om du ska spela så skulle jag lägga pengarna på ett nytt grafikkort istället då det är ditt grafikkortet som är flaskhalsen. Beroende på hur kraftfullt grafikkort du köper så behöver du nog köpa en eftermarknadskylare till processorn och överklocka den så den hänger med.

Visa signatur

Chassi:Fractal define r3 Moderkort:ASUS P9P67-LE PSU:Corsair hx750w CPU:Intel 2500 GPU:ASUS 6950 dcu2 Ram: Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz

Permalänk

Som sagt är 2500K fullt tillräckligt för alla dagens spel, med bättre grafikkort samt eftermarknadskylare och överklockning av processorn så kommer du kunna spela alla dagens och kommande spel på max utan problem skulle jag tro.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,2GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Avstängd

Nej! Behåll processorn och köp dig ett nytt grafikkort istället!

Permalänk
Medlem

Om processorn inte räcker till i spel så överklocka den
Finns en del kräm att få ur dem, räkna med 4.5Ghz och uppåt (i vissa fall 5Ghz).