Hifi – bilder på era anläggningar här

Permalänk
Skrivet av Kaylas:

Här är mitt vardagsrum. XBMC körs via en Raspberry Pi som sitter bakom tv-bänken, 720p och 1080p flyter precis som vilken annan mediaspelare, kostade mig 299kr så man kan inte vara för kräsen. Använder temat Quartz då den inte riktigt hänger med i Aeon Nox och likn. Förstärkaren är en Naim UnitiQute tillsammans med några egenbyggda högtalare (väldigt lik sammansättning som Ino Audio piP).

Lite OT, men..
Vad använder du för lagring till din PI?
Jag får inte alls 1080p att flyta. Kör enbart via nätverk, och jag funderar på om det kan vara själva nätverksresten som är flaskhalsen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Lite OT, men..
Vad använder du för lagring till din PI?
Jag får inte alls 1080p att flyta. Kör enbart via nätverk, och jag funderar på om det kan vara själva nätverksresten som är flaskhalsen.

Jag streamar ifrån min externa hårddisk som är kopplad till min dator i sovrummet. Det är helt "vanliga" 1080p filmer på 8-12GB har inte kollat bitrate men har provat flera olika filmer senaste fast and... 6 och det funka klockrent. Dock är den överklockad till 950MHz men det funka innan också. Kör trådat via SMB och datorn har Windows 8.

Permalänk
Hjälpsam

Sålt av stora delar av HiEnd systemet o kör ett Hembio o ett hörlurssystem nu

Bilder på systemet här:
http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=15292

Permalänk
Skrivet av Kaylas:

Jag streamar ifrån min externa hårddisk som är kopplad till min dator i sovrummet. Det är helt "vanliga" 1080p filmer på 8-12GB har inte kollat bitrate men har provat flera olika filmer senaste fast and... 6 och det funka klockrent. Dock är den överklockad till 950MHz men det funka innan också. Kör trådat via SMB och datorn har Windows 8.

Ah, jag kör i stort sätt bara "orörd" film på 30-40Gb. Det kanske helt enkelt är för mycket för raspberryn.

Blir det inte rätt mycket ljud i Dolby Digital för din del då? Känns lite synd på ditt ljudsystem

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Ah, jag kör i stort sätt bara "orörd" film på 30-40Gb. Det kanske helt enkelt är för mycket för raspberryn.

Blir det inte rätt mycket ljud i Dolby Digital för din del då? Känns lite synd på ditt ljudsystem

Hehe, jag bryr mig inte om ljud alls när jag kollar film endast musik som ska spelas i .flac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtorsler:

Införskaffade denna XTZ 99 W10.16 i Fredags, känner att jag börjar få den inspelad och är supernöjd :)!

http://i.imgur.com/xA1L4pM.jpg

mkt trevlig bas det där..kör med en själv..för mig tog det bra många timmar innan den verkligen släppte loss..säkert 40tim +.
kunde ha den på max o man hörde inget från början.(vart lite besviken först men gav inte upp). Sen kunde man verkligen höra hur det kom loss o rutorna stod o gungade till musiken:) det var mäktigt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/BFJt61N

Så ser det ut här, inte det snyggaste med sladdarna kanske. Duken har ja byggt själv så den är väl inte 100% heller.

Permalänk
Medlem

Sålde mina canton och köpte mig ett par Dynaudio DM 2/6 med ett par stativ till. Jag är riktigt impad av hur dessa små lådor kan spela så mycket bättre än mina golvare. Det kan dock ha med rummet att göra, men är ruskigt nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dasp:

Sålde mina canton och köpte mig ett par Dynaudio DM 2/6 med ett par stativ till. Jag är riktigt impad av hur dessa små lådor kan spela så mycket bättre än mina golvare. Det kan dock ha med rummet att göra, men är ruskigt nöjd!

http://i.imgur.com/YrXleVq.jpg

Såg fint ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dasp:

Sålde mina canton och köpte mig ett par Dynaudio DM 2/6 med ett par stativ till. Jag är riktigt impad av hur dessa små lådor kan spela så mycket bättre än mina golvare. Det kan dock ha med rummet att göra, men är ruskigt nöjd!

http://i.imgur.com/YrXleVq.jpg

Vilka Canton-golvare hade du innan? GLE409/490?

Permalänk
Skrivet av Dasp:

Sålde mina canton och köpte mig ett par Dynaudio DM 2/6 med ett par stativ till. Jag är riktigt impad av hur dessa små lådor kan spela så mycket bättre än mina golvare. Det kan dock ha med rummet att göra, men är ruskigt nöjd!

Ser riktigt mysigt ut faktiskt

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Bjuder på lite bilder från min anläggning, tyvärr så är det bara 2.1 just nu pga av att det blev dyrt med nya frontar och reciver men kommer snart å komplettera med center, surround och matchande subwoofer.

Reciver: Pioneer SC-LX86
Högtalare: Elac FS197
Subwoofer: Magnat Alpha Sub 25A
Kablar: Sleevade Supra Rondo 4x4mm2
Övrigt: Sony vaio, xbox360, Sony Bravia Tv

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem

Jahapp, då har man spenderat helgen i garaget och fick idag hjälp av en polare att bära in nya lådorna.
60" tv'n ser ganska liten ut nu

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tha_Car:

Jahapp, då har man spenderat helgen i garaget och fick idag hjälp av en polare att bära in nya lådorna.
60" tv'n ser ganska liten ut nu

vardagsrum

Vad är det för element? Vad driver du dom med?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vad är det för element? Vad driver du dom med?

Det är dessa element: http://www.ljudfokus.se/produkt/baselement-12-tummodell-p300-...

Köptes i höstas för att bygga nånting slit och släng på ploj men det rann ut i sanden och nu byggde jag dessa mest för att elementen bara låg i vägen ute i garaget.
Lådorna är på 470l netto och avstämda vid 30Hz (f-3 @ 28HZ utan rum), elementen är kopplade serie/parallelt till 4ohm/låda och drivs så i stereo på ett Work WPP2400 spec. 2x1200w @ 4ohm.

Riktigt kul att spela på för de småpengar de kostat att bygga.

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtsson87:

Jaha, nu ser det lite annorlunda ut (blev kortvarig ägare till ett par Audio Pro golvare.) ...

Gjorde slag i saken, mina AP Blue Diamond V.3 byttes ut mot dessa doningar:

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=439649.jpg

@Klipsch RF-82 mkII

Vips så försvann mina basproblem och ett underbart ljud, med tryck i basen uppenbarade sig. Tack Klipsch!

Snabb uppställning av golvarna, blir nog fler högtalare från Klipsch i framtiden, märkte att det kosta en slant

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=439663.jpg

Gjorde även en tråkig video när jag lirar lite låtar: (man får spola fram lite då jag inte orkade klippa, haha)

http://www.youtube.com/watch?v=-jyOVFMH2a4

/Andreas

Tjena, det var ett tag sen du skrev detta men fick syn på din tv-bänk och jag måste bara fråga om den finns att få tag på någonstans.

Finns knappt några vettiga med så pass mycket förvaring. Förstärkare, xbox, playstation, dator och digitalbox tar lite plats.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tha_Car:

Det är dessa element: http://www.ljudfokus.se/produkt/baselement-12-tummodell-p300-...

Köptes i höstas för att bygga nånting slit och släng på ploj men det rann ut i sanden och nu byggde jag dessa mest för att elementen bara låg i vägen ute i garaget.
Lådorna är på 470l netto och avstämda vid 30Hz (f-3 @ 28HZ utan rum), elementen är kopplade serie/parallelt till 4ohm/låda och drivs så i stereo på ett Work WPP2400 spec. 2x1200w @ 4ohm.

Riktigt kul att spela på för de småpengar de kostat att bygga.

Frågan är ju då, låter det bra?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det låter garanterat mycket, mer än så har jag inte direkt hunnit konstatera då det bara blev några minuters testlir igår innan jag gav mej iväg på fiske.
Avstämmningen verkar dock passa bra för dubstep och olika "bastest" då konerna står nästan stilla fast man spelar riktigt högt.
Lite sugen på att bjuda hem en bekant som innehar Thermlab för att kika lite.

Ska sätta mej ner nån dag och bränna igenom musik, men ska först fixa hem en hel jävla massa dämpull då jag räknade på lådorna dämpade och de just nu är tomma.

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Skrivet av Tha_Car:

Avstämmningen verkar dock passa bra för dubstep och olika "bastest" då konerna står nästan stilla fast man spelar riktigt högt.

Antar att de elementen inte är inspelade än då? Är nog garanterat därför konerna "nästan står stilla fast man spelar riktigt högt".

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Antar att de elementen inte är inspelade än då? Är nog garanterat därför konerna "nästan står stilla fast man spelar riktigt högt".

Eller kanske för att man spelar vid lådans avstämningsfrekvens?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Som Kalium skriver så rör sej den typen av låtar kring avstämningen vilket då gör att porten spelar nästan allt ljud.
I låten "Bass i love you" som jag antar är halvkänd går svepen mellan 30-40Hz men avslutas bitvis med en 7Hz ton som har en hel del basar på sitt samvete.

Har sneglat ett tag på nya steg då framförallt iNuke-dsp för att få tillgång till bla. subsonic men det får bli nästa inköp.

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Eller kanske för att man spelar vid lådans avstämningsfrekvens?

Skrivet av Tha_Car:

Som Kalium skriver så rör sej den typen av låtar kring avstämningen vilket då gör att porten spelar nästan allt ljud.

Låter helt rimligt, jag fattar!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

9.1 canton med asskickers i soffan

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Men dra h*lvete., avundsjukan som uppstår.. Ser riktigt nice ut!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Vilka Canton-golvare hade du innan? GLE409/490?

Canton GLE 490.2. De fungerade fint till film, men till musik är Dynaudio mycket bättre i mitt tycke

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Jäklar så nice

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av CusmaR:
Skrivet av Tinardirith:

... ... Ser riktigt nice ut!

Vad är det för prylar i setupen? Till bild osv?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Vad är det för prylar i setupen? Till bild osv?

Högtalare:
Golvare: Canton 490.2
Center: Canton 455.2
Surround: 4x Canton 410.2
Presence högtalare: 2x Canton plus mx3
Sub: gale 12"

Sen sitter det 4st asskickers i soffan som jag har modifierat med 1.25kg extra på varje.
Yamaha rx-v2067 reciever och sen två separata "slutsteg" till presence och asskickers.

Bilden är från en optoma hd100x på en 104" duk
Får tillägga att bilden är redigerad då jag inte kan få så skarp bild när det är ljust i rummet! (avatar bilden är från när det är mörklagt)
Länkade även minhembio galleriet om man klickar på bilden!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Något kala väggar för stunden men det kommer det med.

http://www.minhembio.com/dnne

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnne:

Dom där högtalarna såg minst sagt intressanta ut, hur fungerar dom?

Visa signatur

#framtiden