Permalänk
Avstängd

Se vem som ringer iPhone

Hej!
Letar efter en app som visar vem som ringer direkt vid inkommande samtal. Har en till android men har inte hittat en till iPhone.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz CPU kylare: Arctic Cooling Alpine 11 GT Rev2 Moderkort: ASRock G41M-GS3 SSD: Sandisk 64 GB RAM: Kingston HyperX Blu DDR3 1333MHz 2x2GB GPU: ASUS EN210 PSU: FSP400-60APN 400W HDD: Western Digital 250 GB

Permalänk
Medlem

Det står väl? ..

Permalänk
Avstängd

Alltså dom nummer jag inte har i kontakt boken...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz CPU kylare: Arctic Cooling Alpine 11 GT Rev2 Moderkort: ASRock G41M-GS3 SSD: Sandisk 64 GB RAM: Kingston HyperX Blu DDR3 1333MHz 2x2GB GPU: ASUS EN210 PSU: FSP400-60APN 400W HDD: Western Digital 250 GB

Permalänk
Medlem

Går nog tyvärr inte om du inte jailbreakar

Permalänk
Medlem

Vinns det inte vem ringde? Finns ju till android.

Redigerat
Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av adam9908:

Hej!
Letar efter en app som visar vem som ringer direkt vid inkommande samtal. Har en till android men har inte hittat en till iPhone.

Hittas eller Eniros app gör det ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VeryMadMeatball:

Hittas eller Eniros app gör det ^^

Har provat båda, ingen funkar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Whoiscalling. Finns i Cydia. Jailbreak är nödvändigt alltså.

Permalänk
Inaktiv

Svar till TS då denna tråd inte handla om Google vs Apple.. Har kollat runt efter ett sån app förut men har inte hittat nån tyvärr

Permalänk
Medlem

Har du kollat på Truecaller, finns till ios och android, hur bra det är kan jag ej säga eftersom jag ej testat det.

Visa signatur

.............................................................................

Permalänk
Medlem

Trucaller till iphone visar inte vem som ringer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlp:

Har du kollat på Truecaller, finns till ios och android, hur bra det är kan jag ej säga eftersom jag ej testat det.

Den appen är utmärkt för att slippa telefonförsäljare (alla nummer sparas i en komtakt; stäng av vibrationen för just den kontakten och välj en tyst ringsignal). Men den gör inte vad TS önskar.

TS: När jag letade efter detta för något år sedan så fanns inte möjligheten att kolla upp nummer på Eniro medan man har ett inkommande samtal. Då var man tvungen att jailbreaka. Vet inte om du märkt det, men 3G/EDGE stängs av när man talar i telefonen, dvs du kan inte surfa/ta emot MMS mm. Detta kan mycket väl vara anledningen till att det inte fungerar/tillåts av Apple. Om man verkligen vill veta vem som ringer kan man ju bara vänta, använda en app och sen ringa tillbaka

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlp:

Skrivet av Hutter:

Trucaller till iphone visar inte vem som ringer.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av B4rret:

Den appen är utmärkt för att slippa telefonförsäljare (alla nummer sparas i en komtakt; stäng av vibrationen för just den kontakten och välj en tyst ringsignal). Men den gör inte vad TS önskar.

TS: När jag letade efter detta för något år sedan så fanns inte möjligheten att kolla upp nummer på Eniro medan man har ett inkommande samtal. Då var man tvungen att jailbreaka. Vet inte om du märkt det, men 3G/EDGE stängs av när man talar i telefonen, dvs du kan inte surfa/ta emot MMS mm. Detta kan mycket väl vara anledningen till att det inte fungerar/tillåts av Apple. Om man verkligen vill veta vem som ringer kan man ju bara vänta, använda en app och sen ringa tillbaka

På Android fungerar TrueCaller som det ska, problemet med Apple är att Apple får inte blockera samtal mm, så TrueCaller kan inte användas på bästa sätt på iPhone

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat flera onödiga inlägg som inte hade med TS fråga att göra utan istället drog igång den uttjatade konsumentval-A vs konsumentval-i.

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam9908:

Hej!

Kort svar: det går inte att göra en sådan app till iPhone. Säkerheten i IOS hindrar ett inkommande samtal att öppna en annan app.

I Android går det, och nu även i WP efter GDR2-uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

och nu även i WP efter GDR2-uppdateringen.

Jaså, vilken då? Eller syftar du på att det går, och isf, vad var det som skedde iom GDR2 som öppnade upp för detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jaså, vilken då? Eller syftar du på att det går, och isf, vad var det som skedde iom GDR2 som öppnade upp för detta?

Fonecta (f.d. Eniro i Finland) har i Finland en app som vid uppringning automatiskt söker och visar vem som ringer fast numret är okänt.

Det började fungera först efter GDR2-uppdateringen, eller kanske det var Nokias Amber som gjorde det. Men före GDR2/Amber fungerade det inte.

http://www.windowsphone.com/fi-fi/store/app/fonecta-caller/11... (bara på finska)