Permalänk
Medlem

Nu har 32GB versionen inkommit till bazula och är skickad med posten

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt haft ett problem med min. Ett väldigt irriterande. Om jag stänger av min och sedan startar om den så vägrar den att ansluta till mitt wifi. Jag får glömma, skriva in lösenordet igen flertal gånger innan det funkar. Någon som har liknade problem?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frizzy10:

Jag har faktiskt haft ett problem med min. Ett väldigt irriterande. Om jag stänger av min och sedan startar om den så vägrar den att ansluta till mitt wifi. Jag får glömma, skriva in lösenordet igen flertal gånger innan det funkar. Någon som har liknade problem?

Det är nog bara du. Provade nu direkt och starta om men inget WiFi problem...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz CPU kylare: Arctic Cooling Alpine 11 GT Rev2 Moderkort: ASRock G41M-GS3 SSD: Sandisk 64 GB RAM: Kingston HyperX Blu DDR3 1333MHz 2x2GB GPU: ASUS EN210 PSU: FSP400-60APN 400W HDD: Western Digital 250 GB

Permalänk
Medlem

undra om våra kära telekomföretag kommer få in den med 4G snart så folk kan kombinera plattan med nått bra abb.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Lär nog dröja, när man inte ens bestämt sig för när vanilla ska lanseras i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

undra om våra kära telekomföretag kommer få in den med 4G snart så folk kan kombinera plattan med nått bra abb.

Väntar på samma kombination, nackdelen är dock att det inte finns ett enda vettigt 4G-abonnemang. Antingen är du låst till 1 Mbps och obegränsad trafik, eller låst till 5-80 GB per månad.

Edit: Efter att ha kollat igenom olika alternativ inom 4G igen så verkar det nu ligga på 1-15GB på månad, med hastigheter på allt från 1-100Mbps. Den operatör som får tummen ur arslet och ordnar ett obegränsat abonnemang med hög hastighet lär ju dra åt sig rätt mycket kunder.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Ang Jelly bean 4.3 som finns på nya Nexus 7. Hur tar man bort överflödiga bakgrunds skärmar. Det finns fem stycken varav hemskärmen är i mitten. Väldigt enkelt att ta bort på min mobil, men då använder den äldre android.

Sedan finns det ingen inställning för hur lång tid det för gå innan skärmen stänger av sig. Min skärm är igång hela tiden om jag inte stänger den manuellt på den mekaniska knappen på plattan.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bugg:

Ang Jelly bean 4.3 som finns på nya Nexus 7. Hur tar man bort överflödiga bakgrunds skärmar. Det finns fem stycken varav hemskärmen är i mitten. Väldigt enkelt att ta bort på min mobil, men då använder den äldre android.

Sedan finns det ingen inställning för hur lång tid det för gå innan skärmen stänger av sig. Min skärm är igång hela tiden om jag inte stänger den manuellt på den mekaniska knappen på plattan.

Det kan du inte göra med stock launcher, ladda ner tex Nova om du vill ha den möjligheten.

Inställningar > Skärm > Viloläge

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Vill läget för mig mörkar bara ned skärmen. Den stänger inte av skärmen. Har ni samma på era?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Nu har 32GB versionen inkommit till bazula och är skickad med posten

Är bazula en rekommenderad butik? Jag inser att det inte handlar om lurendrejeri (folk får ju sina plattor) men funkar garanti, support och dylika saker bra med bazula? Min fru vill ha en nexus 7 och jag vill köpa en åt henne, men jag vill att hon inte ska behöva bråka med en support om något inte fungerar som det ska (mest för stackars supportens skydd).

Permalänk
Medlem
Skrivet av V.V.S.:

Är bazula en rekommenderad butik? Jag inser att det inte handlar om lurendrejeri (folk får ju sina plattor) men funkar garanti, support och dylika saker bra med bazula? Min fru vill ha en nexus 7 och jag vill köpa en åt henne, men jag vill att hon inte ska behöva bråka med en support om något inte fungerar som det ska (mest för stackars supportens skydd).

Garanti: 1 års svensk garanti

För garantiservice på Google Nexus 7 vänder ni er direkt till Asus i Sverige. De hämtar upp enheten hos er så ni behöver inte stå för någon frakt. För att registrera ett garantiärende och få mer instruktioner, kontakta Asus support på: 08-58769407 (öppet Mån-Fre 09:00-18:00).

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Garanti: 1 års svensk garanti

För garantiservice på Google Nexus 7 vänder ni er direkt till Asus i Sverige. De hämtar upp enheten hos er så ni behöver inte stå för någon frakt. För att registrera ett garantiärende och få mer instruktioner, kontakta Asus support på: 08-58769407 (öppet Mån-Fre 09:00-18:00).

Tack. Då är inte erfarenheter med just bazula speciellt relevanta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vanlighalsning:

Någon här som sett problem med GPS:en i Nexus 7 v2 (2013)?
Hade tänkt skaffa denna, men väntar tills mer info finns om det påstådda GPS-problemet.

Problemet beskrivs här:
http://www.phonearena.com/news/New-Google-Nexus-7-having-GPS-...

I en av kommentarerna till artikeln:

Det påstådda GPS-problemet verkar löst med senaste uppdateringen Källa: http://www.swedroid.se/nya-nexus-7-far-firmwareuppdatering-sa...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz CPU kylare: Arctic Cooling Alpine 11 GT Rev2 Moderkort: ASRock G41M-GS3 SSD: Sandisk 64 GB RAM: Kingston HyperX Blu DDR3 1333MHz 2x2GB GPU: ASUS EN210 PSU: FSP400-60APN 400W HDD: Western Digital 250 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Garanti: 1 års svensk garanti

För garantiservice på Google Nexus 7 vänder ni er direkt till Asus i Sverige. De hämtar upp enheten hos er så ni behöver inte stå för någon frakt. För att registrera ett garantiärende och få mer instruktioner, kontakta Asus support på: 08-58769407 (öppet Mån-Fre 09:00-18:00).

Så det spelar ingen roll om produkten är officiellt släppt i Sverige än eller inte?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bone:

Så det spelar ingen roll om produkten är officiellt släppt i Sverige än eller inte?

Det är vad det står:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bone:

Så det spelar ingen roll om produkten är officiellt släppt i Sverige än eller inte?

Låter väl som någon sorts garanti iaf. Har inte forskat närmare i saken (och hoppas inte behöva göra heller)

Permalänk
Inaktiv

Precis köpt en 16gb version och är supernöjd. Inte det minsta seg eller något. Har dock en fråga ang filmer osv. Hur gör ni andra när ni ska ta med filmer vid t.ex resor? Kopierar ni bara över filen direkt eller konverterar till något annat format? Visserligen klarar den att spela upp 1080p filmer galant men en sådan film äter upp i princip hela minnet. Hemma är det inga problem då jag streamar allt från min stationära dator. Finns det något bra program för att konvertera videon och krympa storleken en aning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Precis köpt en 16gb version och är supernöjd. Inte det minsta seg eller något. Har dock en fråga ang filmer osv. Hur gör ni andra när ni ska ta med filmer vid t.ex resor? Kopierar ni bara över filen direkt eller konverterar till något annat format? Visserligen klarar den att spela upp 1080p filmer galant men en sådan film äter upp i princip hela minnet. Hemma är det inga problem då jag streamar allt från min stationära dator. Finns det något bra program för att konvertera videon och krympa storleken en aning?

Handbrake och skapa en profil som passar just dig.
Det är ju t.ex ingen poäng med 5.1 ljud så gör om det till stereo.
Experimentera med hur hårt du kan komprimmera innan det sabbar bildkvaliten för mycket =).

En bonus är även att batteriet även kommer räcka längre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svensktiger:

Handbrake och skapa en profil som passar just dig.
Det är ju t.ex ingen poäng med 5.1 ljud så gör om det till stereo.
Experimentera med hur hårt du kan komprimmera innan det sabbar bildkvaliten för mycket =).

En bonus är även att batteriet även kommer räcka längre.

Tack för tipset! Hittade även något som heter Any video converter. Ska prova båda och se hur det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Tack för tipset! Hittade även något som heter Any video converter. Ska prova båda och se hur det blir.

Varför inte bara ladda ner en förkomprimerad film istället? Typ Dvdrip eller t.om. en 720p film? Går nog betydligt snabbare än att hålla på att konvertera beroende på vad för uppkoppling du har... De 720 filmer som jag dragit ner till surfplattan ligger under 1gb st.

T.ex. på cdon eller liknande sidor kan man välja filmer i SD eller HD format.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rixard:

Varför inte bara ladda ner en förkomprimerad film istället? Typ Dvdrip eller t.om. en 720p film? Går nog betydligt snabbare än att hålla på att konvertera beroende på vad för uppkoppling du har... De 720 filmer som jag dragit ner till surfplattan ligger under 1gb st.

T.ex. på cdon eller liknande sidor kan man välja filmer i SD eller HD format.

DVDrip kanske funkar för dom brukar ligga på runt 700-800mb. Däremot ligger de flesta 720p på 4Gb+ och 1080p på 8Gb+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam9908:

Som sagt är laddaren den enda skillnaden och Bazula skickar med en adapter. Beställ med Posten Rek. och du bör ha den innan helgen

Visst skickar de med adaptrar, tyvärr är det dock olagligt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Visst skickar de med adaptrar, tyvärr är det dock olagligt.

Varför skulle det vara olagligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Garanti: 1 års svensk garanti

För garantiservice på Google Nexus 7 vänder ni er direkt till Asus i Sverige. De hämtar upp enheten hos er så ni behöver inte stå för någon frakt. För att registrera ett garantiärende och få mer instruktioner, kontakta Asus support på: 08-58769407 (öppet Mån-Fre 09:00-18:00).

Om det funkar på det sättet finns det väl egentligen inga skäl till att betala Bazulas prispåslag. Beställ från USA, eller om man vill vara 100% säker på att inte åka på tull och moms, något EU-land där den redan släppts

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixard:

Varför skulle det vara olagligt?

För att säljas i Sverige måste en apparat

1) ha svensk stickpropp,

2) vara CE-märkt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Nya Nexus 7 har precis börjat säljas i en del länder i EU också, däribland UK. 16GB-varianten kostar 2.227,11 SEK och 32GB-varianten kostar 2.672,46 SEK på Amazon UK. Båda går att få med fri frakt med "FREE Super Saver Delivery" med något längre leveranstid (fast jag tycker det brukar gå rätt fort det med).

Jag skulle tro att man får med en adapter för europeisk kontakt men är inte hundra.
CE-märkt lär den definitivt vara.

Om jag skulle vilja köpa nya Nexus 7 idag skulle jag nog föredra Amazon UK framför Bazuula. Har köpt en massa saker från Amazon och aldrig haft problem med leveranser.

Amazon har alltid en massa schyssta fodral/sleeves också från t.ex. Poetic och MoKo till riktigt bra priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datoristen:

Nya Nexus 7 har precis börjat säljas i en del länder i EU också, däribland UK. 16GB-varianten kostar 2.227,11 SEK och 32GB-varianten kostar 2.672,46 SEK på Amazon UK. Båda går att få med fri frakt med "FREE Super Saver Delivery" med något längre leveranstid (fast jag tycker det brukar gå rätt fort det med).

Jag skulle tro att man får med en adapter för europeisk kontakt men är inte hundra.
CE-märkt lär den definitivt vara.

Om jag skulle vilja köpa nya Nexus 7 idag skulle jag nog föredra Amazon UK framför Bazuula. Har köpt en massa saker från Amazon och aldrig haft problem med leveranser.

Amazon har alltid en massa schyssta fodral/sleeves också från t.ex. Poetic och MoKo till riktigt bra priser.

Britterna kör inte Schuko/Europlug, utan har sin egna standard. Man bör alltså kolla upp väldigt noga vad man får för laddare innan man beställer från just Storbritannien, om man tycker det är viktigt att få en laddare man kan stoppa i ett svenskt uttag utan adaptrar. Personligen skulle jag bara använda någon gammal telefonladdare, antar att det är USB Micro som gäller på Nexus 7.

Är det där förresten så mycket billigare än Bazula? Pallar inte att gå in på prisjakt och kolla, sitter på världens tröttaste satellitlänk atm.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Personligen skulle jag bara använda någon gammal telefonladdare, antar att det är USB Micro som gäller på Nexus 7.

Så länge din gamla telefonladdare klarar att leverera 2A...

Edit: Den nya nätadaptern ger visst bara 5,2v/1,35A och inte 2A som den för gamla Nexus 7.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Så länge din gamla telefonladdare klarar att leverera 2A...

Edit: Den nya nätadaptern ger visst bara 5,2v/1,35A och inte 2A som den för gamla Nexus 7.

Bara ren spekulation, men borde inte alla USB Micro-laddare vara försedda med någon strömbegränsningskrets? Hela iden med att standardisera kontaktdonet är ju att man ska kunna ladda vilken telefon som helst med vilken laddare som helst, och då tycker man ju det borde finnas någon slags överlastskydd för situationen där man kopplar in en laddare som inte kan ge den ström telefonens laddkrets släpper igenom.

Givetvis skulle det ta längre tid att ladda med en mindre laddare, men rimligtvis borde det i alla fall funka, utan risk för att man eldar upp något.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Det är väl bara beställa från bazula? Förstår inte problemet... har beställt från dem ett x antal gånger.