Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Skrivet av Navi97:

AMD Catalyst 13.10 Beta includes all of the features/fixes found in AMD Catalyst 13.8 Beta2
PCI-E bus speed is no longer set to x1 on the secondary GPU when running in CrossFire configurations
Rome Total War 2: Updated AMD CrossFire™ profile
improves CrossFire scaling up to 20% (at 2560x1600 with extreme settings)
resolves corruption issues seen while playing the game

Saints Row 4: Updated AMD CrossFire profile
improves CrossFire scaling up to 20% (at 2560x1600 with ultra settings)
Metro Last Light: Updated AMD CrossFire profile
improves CrossFire scaling up to 10% (at 2560x1600 with ultra settings)
Includes a number of frame pacing improvements for the following titles:
Tomb Raider
Metro Last Light
Sniper Elite
World of Warcraft
Max Payne 3
Hitman Absolution

Men snälla kan du bara seja det. Är inte så bra på engelska och förstår inte mycket av de du markera. Ser att det står CrossfireX men är det bara de eller har dom gjort nåt för vi som inte kör CrossfireX ?

Permalänk
Medlem

Det blev lite fel. Ta gärna bort posten, mod.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av punchline82:

Men snälla kan du bara seja det. Är inte så bra på engelska och förstår inte mycket av de du markera. Ser att det står CrossfireX men är det bara de eller har dom gjort nåt för vi som inte kör CrossfireX ?

*säga*

Det står att Crossfire profilerna för Rome II uppdaterats och att vissa grafiska buggar ska vara lösta.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Administrativ avgift

Jag är dom utan problem, enda jag kan klaga på är hur dum ain är på normal

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trisse23:

Jag är dom utan problem, enda jag kan klaga på är hur dum ain är på normal

Tyvärr är den bra dum på hard också.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

hmmmm ska nog vänta med att spela detta spel... tror jag kör när det har kommit ett par patchar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

*säga*

Det står att Crossfire profilerna för Rome II uppdaterats och att vissa grafiska buggar ska vara lösta.

Okej. Har ni märkt någon skilnad med ett kort i Rome 2 ?

Någon som vet när patchen släpps ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Okej. Har ni märkt någon skilnad med ett kort i Rome 2 ?

Någon som vet när patchen släpps ?

Har inte testat nya drivrutinerna, men om jag kör med CF så får jag extremt mycket artifakter.

Sen är det en annan skum sak, kör jag med CF så står det att jag har 3 GB grafikminnen, stänger jag av CF så står det 2 GB. Jag ska väl bara ha 2 GB oavsätt om jag kör CF eller inte, eller har jag missuppfattat något?
(Korten är 6950 med 2 GB)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Entusiast
Skrivet av saindrenan:

Har inte testat nya drivrutinerna, men om jag kör med CF så får jag extremt mycket artifakter.

Sen är det en annan skum sak, kör jag med CF så står det att jag har 3 GB grafikminnen, stänger jag av CF så står det 2 GB. Jag ska väl bara ha 2 GB oavsätt om jag kör CF eller inte, eller har jag missuppfattat något?
(Korten är 6950 med 2 GB)

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det ska bara vara 2GB oavsett.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

En fråga:
När man har krigat med en arme och förlorat soldater och så hur "reparerar" man sina gubbar så dom får full kraft igen ? Sen en till undran:
Hur får man mat när städerna varnar för svält ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

En fråga:
När man har krigat med en arme och förlorat soldater och så hur "reparerar" man sina gubbar så dom får full kraft igen ? Sen en till undran:
Hur får man mat när städerna varnar för svält ?

1. Flytta armén till en provins du kontrollerar, sker automatiskt.

2. Se till att ha matproducerande byggnader i provinserna som överstiger städernas konsumtion (alltså, uppgradera inte städerna om du inte har täckning för det i matprod). Om du kontrollerar alla städer i en provins kan du också utfärda en "edict" och då välja "bread and games" så ökar matproduktionen i provinsen med 6 eller 8 food.

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Vill bara se att jag har förstått det rätt, du har köpt en fysisk exemplar av Rome 2, i den så antar jag då att det medföljde ett pappersark med lite bilder på de grekiska länderna, förmodligen en CD-kod på detta ark. Detta ska du sedan som några har sagt och som jag själv missade att skriva, aktivera produkten via steam, Spelfliken högst upp i linje med Arkiv, välja just Spel, sedan aktivera produkt i drop-down menyn som kommer, kan inte visa med bilder då jag är på jobbet men jag kan ordna med det när jag kommer hem.

Rosslan: stämmer... och jag har lyckats hitta rätt ställe för att aktivera koden! STORT TACK för all hjälp! OCh det snabbt dessutom, uppskattas! Nu är sonen nöjd!

Han säger dessutom att han är nöjd med grafiken... Tur det! Får se om han får andra "problem" med spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Har skrivit det innan men tåls att läsas igen, gamingsiter har gett det fullpott, användarna själva sågar spelet.
http://www.metacritic.com/game/pc/total-war-rome-ii

84/100 metascore från pressen, och 4.4/10 från kunder. (en sjunkande siffra också, var på 4.6 i förrgår har jag för mig). Rejäl skillnad.

Däremot så finns det ju faktiskt folk som inte upplever några problem alls, frågan är hur och varför?
Hursomhelst en misslyckad release, helt klart.

Ingen seriös person hänvisar till Metacritc. Snorungarna som sätter "scoren" där går ju helt överstyr. Så fort de hittar ett bug så ger de en nolla. Spelet i sig är inte dåligt och därav reviewerna. De brukar sällan spela nog länge för att komma över de värsta buggarna. Alla som spelat TW-serien sedan tidigare vet att spelet har väldigt många buggar och vissa prestandaproblem vid lansering. Detta är delvis pga. att de moddar sin grafikmotor extremt mycket vid varje släpp men samtidigt måste inse att delar av marknaden sitter på datorer från 2007. Däremot så brukar inte CA sticka undan det faktum att de finns buggar under mattan utan de försöker fixa så mycket som möjligt. Därav policyn att hotfixes släpps en gång i veckan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ingen seriös person hänvisar till Metacritc. Snorungarna som sätter "scoren" där går ju helt överstyr. Så fort de hittar ett bug så ger de en nolla.

Ja, detta är ju det klassiska problemet med att tillåta användare att betygsätta saker. Det blir helt enkelt binärt. Gillar användaren spelet/filmen/vad-det-nu-kan-vara så sätter de högsta betyg. Ogillar de produkten sätter de det lägsta betyget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crystaltide:

Rosslan: stämmer... och jag har lyckats hitta rätt ställe för att aktivera koden! STORT TACK för all hjälp! OCh det snabbt dessutom, uppskattas! Nu är sonen nöjd!

Han säger dessutom att han är nöjd med grafiken... Tur det! Får se om han får andra "problem" med spelet.

Va skönt att det löste sig Det är därför vi är här, för att hjälpa varandra

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Antor:

Ja, detta är ju det klassiska problemet med att tillåta användare att betygsätta saker. Det blir helt enkelt binärt. Gillar användaren spelet/filmen/vad-det-nu-kan-vara så sätter de högsta betyg. Ogillar de produkten sätter de det lägsta betyget.

Detta har påpekats till metacritic gång på gång men de vägrar göra något åt det. Därför anser iaf jag själv att Metacritics betyg ska tas med en hel del salt. Lite som att använda Wikipedia som enda källa åt ett historiearbete på Universitetet.

Skrivet av Crystaltide:

Rosslan: stämmer... och jag har lyckats hitta rätt ställe för att aktivera koden! STORT TACK för all hjälp! OCh det snabbt dessutom, uppskattas! Nu är sonen nöjd!

Han säger dessutom att han är nöjd med grafiken... Tur det! Får se om han får andra "problem" med spelet.

Kul att det löste sig. Hoppas sonen din njuter av spelet. För trots dess problem så är det faktiskt riktigt kul. Buggar som får en att garva är bara härliga.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Ja, detta är ju det klassiska problemet med att tillåta användare att betygsätta saker. Det blir helt enkelt binärt. Gillar användaren spelet/filmen/vad-det-nu-kan-vara så sätter de högsta betyg. Ogillar de produkten sätter de det lägsta betyget.

Sen kan man nog visa på att "hämnd" och det faktum att ens spel inte funkar är ett större incitament för att gå ut på nätet och rösta än nöjdhet och ett spel som funkar. Folk som är nöjde sitter helt enkelt och spelar. Inte tänker man -"fan vilket bra spel, måste gå och rösta upp det!". Däremot tänker man -"Djävla skitspel! Hur kan jag visa mitt missnöje!?"

Jag köper nästan aldrig spel till PC innan det varit ute en månad. Nyaste Civ var ett undantag. Men så har jag aldrig haft problem med buggar i något Civ-spel heller.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av heatm:

Sen kan man nog visa på att "hämnd" och det faktum att ens spel inte funkar är ett större incitament för att gå ut på nätet och rösta än nöjdhet och ett spel som funkar. Folk som är nöjde sitter helt enkelt och spelar. Inte tänker man -"fan vilket bra spel, måste gå och rösta upp det!". Däremot tänker man -"Djävla skitspel! Hur kan jag visa mitt missnöje!?"

Jag köper nästan aldrig spel till PC innan det varit ute en månad. Nyaste Civ var ett undantag. Men så har jag aldrig haft problem med buggar i något Civ-spel heller.

Håller med dig fullständigt. Det är därför man aldrig ska gå på user score. Det är nog det mest missvisande resultatet man kan hitta.

(schyst baslåda )

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk

jag får "food shortage" hela tiden och alla svälter ihjäl .. hur kan man motverka det? fattar noll av det nya interfacet.

Permalänk

Går det att avinstallera Beta patchen jag installerade igår ? Tänkte nu när den riktiga patchen kommer senare. Eller kommer den att installeras automatiskt och skriva över Betan ? Tror ni den går att avinstallera eller ?

Permalänk

Känner att man vill fortsätta sin kampanj med sina germaner nu, hela min taktik är att bygga riktigt stora armer, nästan enbart bygga mat/farmer/w/e och forska för dödligare/tåligare soldater.

Sedan agenterna känns lite smått OP numera, eller så hade min första agent svintur i allt. Han tar verkligen bort halva armer på 2-3 omgångar med poison provisions. Samt att han har typ numera 95% chans att lyckas förgifta eller lönnmörda någon. Och eftersom jag levlat just mass poisoner så tar han bort 18% av armen vid varje förgiftningstillfälle.

Blood for the blood god! Skulls for the skullthrone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

jag får "food shortage" hela tiden och alla svälter ihjäl .. hur kan man motverka det? fattar noll av det nya interfacet.

Uppgradera inte dina städer till max, se till att du bygger "gröna" buggnader eller hamnar som genererar mycket mat. Se till att innan du bygger så kollar du om den ger -food.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heatm:

Sen kan man nog visa på att "hämnd" och det faktum att ens spel inte funkar är ett större incitament för att gå ut på nätet och rösta än nöjdhet och ett spel som funkar. Folk som är nöjde sitter helt enkelt och spelar. Inte tänker man -"fan vilket bra spel, måste gå och rösta upp det!". Däremot tänker man -"Djävla skitspel! Hur kan jag visa mitt missnöje!?"

Jag köper nästan aldrig spel till PC innan det varit ute en månad. Nyaste Civ var ett undantag. Men så har jag aldrig haft problem med buggar i något Civ-spel heller.

Det är med största sannolikhet så det fungerar tyvärr. Därför rekommenderar jag hellre FZ.se eller liknande sidor eller varför inte Gamereactor före skit som metacritic.

Skrivet av riktigninja:

jag får "food shortage" hela tiden och alla svälter ihjäl .. hur kan man motverka det? fattar noll av det nya interfacet.

Vänta med att bygga ut städer helt innan du har typ +10 food. Uppgradera dina farmer så fort det går och skapa inte för många armer på samma gång. Sedan rekommenderar jag att du forskar fram iaf vissa blåa rutor innan du börjar fokusera på armen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Ingen seriös person hänvisar till Metacritc. Snorungarna som sätter "scoren" där går ju helt överstyr. Så fort de hittar ett bug så ger de en nolla. Spelet i sig är inte dåligt och därav reviewerna. De brukar sällan spela nog länge för att komma över de värsta buggarna. Alla som spelat TW-serien sedan tidigare vet att spelet har väldigt många buggar och vissa prestandaproblem vid lansering. Detta är delvis pga. att de moddar sin grafikmotor extremt mycket vid varje släpp men samtidigt måste inse att delar av marknaden sitter på datorer från 2007. Däremot så brukar inte CA sticka undan det faktum att de finns buggar under mattan utan de försöker fixa så mycket som möjligt. Därav policyn att hotfixes släpps en gång i veckan.

Nu är du ju ganska så orättvis om du först kallar mig som oseriös, och därefter hela Metacricit för att just Rome 2 kritiseras.
Brukar bland annat kolla betyg där innan köp, och det är väl som så att spel som är dåliga också får dåliga betyg? Varför skulle kundernas åsikter inte räknas? Hade spelet fungerat innan release, hade dom fått bättre betyg från slutkunderna, detta ser du om du tittar på andra spel. Släpper man en trasig produkt förtjänar man inga höga betyg. Att dom nu har som policy att fixa spelet i efterhand säger ju en hel del om deras planering. Eller bagatelliserar du all irritation som finns på deras officciela forum också, allt är långt ifrån "fanboygnäll" om man tar sig tid att läsa lite. Du erkänner ju själv att dom brukar släppa ofärdiga spel, såklart att vi kunder blir irriterade.

Att dom nu i efterhand ska patcha och fixa spelet gör ju inte betyget bättre, som kund kan man begära att ett spel ska fungera från dag 1. Att många i branschen gärna tar pengarna först, och sen halvhjärtat försöker fixa spelet i ett år är verkligen inte ok. Det får räcka nu med ofärdiga spel som vi ska betala för.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Nu är du ju ganska så orättvis om du först kallar mig som oseriös, och därefter hela Metacricit för att just Rome 2 kritiseras.
Brukar bland annat kolla betyg där innan köp, och det är väl som så att spel som är dåliga också får dåliga betyg? Varför skulle kundernas åsikter inte räknas? Hade spelet fungerat innan release, hade dom fått bättre betyg från slutkunderna, detta ser du om du tittar på andra spel. Släpper man en trasig produkt förtjänar man inga höga betyg. Att dom nu har som policy att fixa spelet i efterhand säger ju en hel del om deras planering. Eller bagatelliserar du all irritation som finns på deras officciela forum också, allt är långt ifrån "fanboygnäll" om man tar sig tid att läsa lite. Du erkänner ju själv att dom brukar släppa ofärdiga spel, såklart att vi kunder blir irriterade.

Att dom nu i efterhand ska patcha och fixa spelet gör ju inte betyget bättre, som kund kan man begära att ett spel ska fungera från dag 1. Att många i branschen gärna tar pengarna först, och sen halvhjärtat försöker fixa spelet i ett år är verkligen inte ok. Det får räcka nu med ofärdiga spel som vi ska betala för.

Kallade inte dig oseriös. Kallade sidan och dess kundkritiker för oseriösa snorungar. Ursäktar om jag inte var tydlig. Visst ska kundernas åsikter tas upp men just metacritics kundkritiker är kända för att bestå av ungar i åldrarna 10-15 eller personer som ser allt svart och vitt. Antingen är spelet felfritt eller så är det skit i deras ögon. Sedan fungerar ju spelet. Däremot så kan inte de prova spelet till den grad att alla buggar hinner fixas dessutom så finns det buggar som behöver en speciellt scenario för att uppkomma och det kan krävas 100+ timmar i spelet för att hitta vissa. En hel del buggar har dykt upp för folk ovan och majoriteten av dessa har inte jag fått erfara. Detta är, om något, ett bevis att vissa buggar dyker bara upp för vissa etc.

Skrivet av punchline82:

Går det att avinstallera Beta patchen jag installerade igår ? Tänkte nu när den riktiga patchen kommer senare. Eller kommer den att installeras automatiskt och skriva över Betan ? Tror ni den går att avinstallera eller ?

Som jag sa tidigare så skriver antagligen steam över patchfilerna automatiskt så du behöver antagligen inte oroa dig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Kallade inte dig oseriös. Kallade sidan och dess kundkritiker för oseriösa snorungar. Ursäktar om jag inte var tydlig. Visst ska kundernas åsikter tas upp men just metacritics kundkritiker är kända för att bestå av ungar i åldrarna 10-15 eller personer som ser allt svart och vitt. Antingen är spelet felfritt eller så är det skit i deras ögon.

Som jag sa tidigare så skriver antagligen steam över patchfilerna automatiskt så du behöver antagligen inte oroa dig.

Okej men hur märker man de då ? När den installeras ?
Om man högerklickar på Rome 2 och sedan väljer egenskaper, sen Beta versioner sen väljer man "inget i menyn där man kan välja Betan" avinstalleras den inte då ? Provade de och det hände nåt men är inte så säker om Betan installerades på nytt igen. Någon som kan kolla upp de, som vet ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av punchline82:

Okej men hur märker man de då ? När den installeras ?
Om man högerklickar på Rome 2 och sedan väljer egenskaper, sen Beta versioner sen väljer man "inget i menyn där man kan välja Betan" avinstalleras den inte då ? Provade de och det hände nåt men är inte så säker om Betan installerades på nytt igen. Någon som kan kolla upp de, som vet ?

När patchen släpps så borde den automatiskt appliceras till spelet. Detta borde sedan stå något av hörnen på huvudmenyn senare som ett versionnummer.

Brian Blessed: LEGEND

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Kallade inte dig oseriös. Kallade sidan och dess kundkritiker för oseriösa snorungar. Ursäktar om jag inte var tydlig. Visst ska kundernas åsikter tas upp men just metacritics kundkritiker är kända för att bestå av ungar i åldrarna 10-15 eller personer som ser allt svart och vitt. Antingen är spelet felfritt eller så är det skit i deras ögon. Sedan fungerar ju spelet. Däremot så kan inte de prova spelet till den grad att alla buggar hinner fixas dessutom så finns det buggar som behöver en speciellt scenario för att uppkomma och det kan krävas 100+ timmar i spelet för att hitta vissa. En hel del buggar har dykt upp för folk ovan och majoriteten av dessa har inte jag fått erfara. Detta är, om något, ett bevis att vissa buggar dyker bara upp för vissa etc.

Som jag sa tidigare så skriver antagligen steam över patchfilerna automatiskt så du behöver antagligen inte oroa dig.

Tyckte du skrev att man är oseriös om man länkar/hänvisar till metacritic? Men nu förstår jag dig bättre.
Håller med dig om att kritiken kan vara lite väl stark på sidan, men ger hursomhelst en bra fingervisning om hur en lansering har gått.

Är spelet välgjort och fungerar för de flesta blir kritiken mildare, är det en buggfest så blir folk skitförbannade. Visst är det fel att sätta 0.0 i ett betyg bara för att sänka medelvärdet, men trots allt, en stark fingervisning om hur en release har skötts.

Har iaf lärt mig en läxa med det här, och det är att trots höga betyg så kan spelet vara totalt skit, även om höga betyg från pressen generellt brukar betyda att jag blir nöjd. I andra fall kanske spelet i fråga har fått bra betyg, men jag själv anser att det inte var kul helt enkelt, och det är helt ok. Rome 2 är dock något annat, en opolerad buggfest utan like. Något dom av någon anledning misslyckas med gång på gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Tyckte du skrev att man är oseriös om man länkar/hänvisar till metacritic? Men nu förstår jag dig bättre.
Håller med dig om att kritiken kan vara lite väl stark på sidan, men ger hursomhelst en bra fingervisning om hur en lansering har gått.

Är spelet välgjort och fungerar för de flesta blir kritiken mildare, är det en buggfest så blir folk skitförbannade. Visst är det fel att sätta 0.0 i ett betyg bara för att sänka medelvärdet, men trots allt, en stark fingervisning om hur en release har skötts.

Har iaf lärt mig en läxa med det här, och det är att trots höga betyg så kan spelet vara totalt skit, även om höga betyg från pressen generellt brukar betyda att jag blir nöjd. I andra fall kanske spelet i fråga har fått bra betyg, men jag själv anser att det inte var kul helt enkelt, och det är helt ok. Rome 2 är dock något annat, en opolerad buggfest utan like. Något dom av någon anledning misslyckas med gång på gång.

Håller helt med att spelet saknar optimering och det drar ner på spelupplevelsen. Däremot är som sagt spelet fortfarande spelbart, dels pga. att jag är helt såld på eran och pga. att det just är ett TW spel. Och det kommer att bli bättre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Ja, detta är ju det klassiska problemet med att tillåta användare att betygsätta saker.

Tycker knappast att det är ett problem. Alla med en hjärna fattar ju att user score inte säger särskilt mycket.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595