Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Det är inte ens säkert att det släpps till PC. Om det gör, så gissar jag på 6-12 månader efter konsollrelease.

Man kan ju åtminstone hoppas att de drar ut rejält på tiden till förmån för optimering denna gång. Ur den aspekten var GTA4 inte någon höjdare.

Visa signatur

66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊

Permalänk
Skrivet av hunden:

Videon är ju bara spekulationer, säger ingenting om varför det skulle komma till varken PC eller nextgen-konsollerna, de baserar det enbart på att det varit så för tidigare spel. De fortsätter sen med att säga att om det kommer till nextgen så kommer det även till PC bara för att de har samma processorarkitektur, att konsollerna för övrigt skiljer sig ganska rejält från en PC verkar alla helt glömt bort.

Det är det bästa vi har just ju, finns inget annat att argumentera med, för allt är ju spekulationer. Så ja, visst kan de ha fel, men just nu finns det ju varken rätt eller fel. Så fort Rockstar säger något emot argumenten i videon så äter jag en hatt

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Det är det bästa vi har just ju, finns inget annat att argumentera med, för allt är ju spekulationer. Så ja, visst kan de ha fel, men just nu finns det ju varken rätt eller fel. Så fort Rockstar säger något emot argumenten i videon så äter jag en hatt

Exakt. det bästa vi har nu är spekulationer. Vilket gör att faktum kvarstår, GTA V till PC är 100% obekräftat.

Som exakt alla andra spel, så gäller "obekräftat tills motsatsen är bevisad".

Ingen har motbevisat Half Life 4, det betyder inte att det är garanterat.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av n_sandstrom:

Det vore jättekomiskt om den annonsen handlade om folk som skulle porta RDR till PC

Jag skulle dock bli glad för det, då det är ett jäkligt bra spel!

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Exakt. det bästa vi har nu är spekulationer. Vilket gör att faktum kvarstår, GTA V till PC är 100% obekräftat.

Vi väntar fortfarande på half-life 3...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Vi väntar fortfarande på half-life 3...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har slutat vänta på det för flera år sedan, så jag är inte insatt nog för att veta om det fortfarande är 100% obekräftat.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Who cares, chansen att det inte kommer till PC är nära obefintlig.

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är inte så lätt att använda en konsol till att utveckla spel. Hade du tänkt att dom skulle använda mario paint till att rita modeller till spelet och göra musiken?

OT men gråter av skratt Minns Mario Paint till SNES så väl :'-)

Skrivet av JimmieSan:

Who cares, chansen att det inte kommer till PC är nära obefintlig.

Verkligen inte! Finns allt fler konsollexklusiva spel som släpps på PC och folket kan göra skillnad (The Division, Dark Souls osv). Castlevania LoS släpptes t ex nyligen till PC i en upphottad version. Håller du inte med om att GTA V till PC med DX11 skulle sälja som smör?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Och titta här http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/113061-grand_theft_aut...

över 3 månaders diff i releasdatum. Det betyder att butikerna vet något, eller hur?

Visa signatur

Dator:

Permalänk

Har inte rockstar sagt någon om när det kan komma ut till pc?

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Medlem

En tanke: Först släpps GTA V till Xbox360 och PS3. Sedan släpps de nya konsolerna, Xbox One och PS4. Kommer spelet att släppas till dem innan det kommer till PC? Då kanske det tar ännu längre tid att få fram PC-versionen. Bara en spekulation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outman112:

Har inte rockstar sagt någon om när det kan komma ut till pc?

Nej, de har inte sagt något alls om det. Allt är bara spekulation hit och dit.

Min gissning är att de jobbar på en grafiskt förbättrad version till PC/PS4/XB1 som släpps 2014. Max Payne 3 visar att de har kompetens att göra extremt snygga spel på PC (oavsett om man tycker spelet är bra eller inte så är det enormt snyggt). Visst är MP3 levelbaserat, men det har fortfarande Rockstars polish.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Nej, de har inte sagt något alls om det. Allt är bara spekulation hit och dit.

Min gissning är att de jobbar på en grafiskt förbättrad version till PC/PS4/XB1 som släpps 2014. Max Payne 3 visar att de har kompetens att göra extremt snygga spel på PC (oavsett om man tycker spelet är bra eller inte så är det enormt snyggt). Visst är MP3 levelbaserat, men det har fortfarande Rockstars polish.

jag förstår tror det blir att vänta på ps4

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Half Life 4? Har jag missat 3an helt och hållet..?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

En tanke: Först släpps GTA V till Xbox360 och PS3. Sedan släpps de nya konsolerna, Xbox One och PS4. Kommer spelet att släppas till dem innan det kommer till PC? Då kanske det tar ännu längre tid att få fram PC-versionen. Bara en spekulation

De kan ju sälja samma spel tre gånger för vissa (kanske många?) kommer nog köpa det till två konsoller och dator.
Skulle det komma samtidigt på alla tre så lär ju folk bara köpa en =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

De kan ju sälja samma spel tre gånger för vissa (kanske många?) kommer nog köpa det till två konsoller och dator.
Skulle det komma samtidigt på alla tre så lär ju folk bara köpa en =D

Antagligen så ja.
Jag köpte 4'an två gånger.
Vägrar göra samma misstag med femman.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Vilken big fail att inte ge ut det till PC, tråkigt men när de väl kommer blir de väl som förra liret, totalt ospelbart.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Vilken big fail att inte ge ut det till PC, tråkigt men när de väl kommer blir de väl som förra liret, totalt ospelbart.

Du menar: "som förra liret, nästan lika ospelbart som på konsol"?
Det må inte vara det mest optimerade PC-spelet genom tiderna, men PC-versionen var då inte den sämsta utgåvan.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror snarare att det är för att konsolerna är en mycket större marknad idag, och dessutom inte behöver optimering för femtielva olika kombinationer av hårdvara, utan bara en per konsol.

QFT, nuff said.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.