Permalänk
Avstängd

missljud i intregerat ljudkort

Har ett jobbigt brus i mitt ljud.. låter som att det ökar i samma takt som hårddisken arbetar ... vad kahn detta bero på?

Visa signatur

/Neo

Permalänk

Re: missljud i intregerat ljudkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3518DSL
Har ett jobbigt brus i mitt ljud.. låter som att det ökar i samma takt som hårddisken arbetar ... vad kahn detta bero på?

Glapp i kontakter någonstans eller dåligt jordad

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Avstängd

Ljudkort

med jorda menar du skruvarna då eller vid ljuduttagen?

Visa signatur

/Neo

Permalänk
Medlem

Är inte detta ett fenomen som ofta uppkommer bland integrerade ljudkort ?

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd

missljud

jo det är det nog =/ fast Chaintech brukar ha bra ljudkort

Visa signatur

/Neo

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara, det är ett ljud jag får stå ut med på min laptop, det klickar i lurarna när HDD:n jobbar, mycket irriterande...

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd

brusande ljud

ja men titta här om du får nåra tips dåh fast du kanske inte vill skruva så mycket i din laptop

Visa signatur

/Neo

Permalänk
Medlem

Inte riktigt, dessutom var det den man fick av plugget, men eftersom att jag bytte skola så tog de jävlarna min älsklig ifrån mig :'(

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd

ljudkort

ok ja jag förstår dig

Visa signatur

/Neo

Permalänk
Glömsk

Gå in i Windows Volymkontroll och slå av "Mono In", "CD-Ljud" eller så.

Dra på ordentligt med volym så du har bruset. Stäng sedan av de olika ljudkonrollerna för tills bruset försvinner.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Har du instalerat DirectX 9? Jag fick sådanna ljud efter jag instalerade det...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft oljud med mitt int.ljudkort. Jag har accepterat fakta. Trist att jag inte kunde se film på tv för oljudet tog över.
Hörde till och med hur musen for fram och åter när jag rörde den.
Inte så pass högt så jag hör det i högtalarna men väldigt väl i hörlurarna.

Men så en dag för 6 dagar sen så fick jag ntaste drivisarna från mobo tillverkaren efter ett arg mail och helt som det va så va det borta.

Permalänk
Avstängd

Missljud

Ne jag har alltid haft det =/ vila drivare jag än har =/ fast måste köpa nytt snart..

Visa signatur

/Neo

Permalänk
Medlem

En annan dator ja hade så surrade det i ljudet när man scrollade i explorer..

Visa signatur

"Jämnställdhet är bara att behandla alla lika illa.."

Permalänk
Medlem

Just nu, i väntan på mitt nForce2 kort så kör jag ett Ess SoundDrive ljudkort från mitten av 90talet (ISA). Jag tror det har s/n på max 50-60db. Helt j*vla otroligt... ni klagar på att det hörs lite i hörlurarna. Mitt hörs så mycket i hörlurarna att de inte går att använda.
Jag försökte få bort lite av HD-jobba-missljuden genom att installera stora kondensatorer på alla +12, +5, -12 och -5 volts rails som kortet får men det funkade inte.
A'ja. Nog med klagande.

Tips för att bli av med det:
Stäng av Mic, line, aux, cd osv... samt stäng av Microphone boost. Jorda datorn...

Visa signatur

"Memory is like an orgasm. It's a lot better if you don't have to fake it." - Seymore Cray

Permalänk
Medlem

Köp ett fristående ljudkort.. jag gjorde det o bruset försvann ;=)

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Glömsk

Har ni ens provat mitt tips om CD-ljud i windows volymkontroll? Hade det problemet själv och löste det. Symptomet var ett konstigt knastrande när man rörde pekaren över ett IE-fönster eller winamp odyl.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.