Vilken är då bäst? mx300 eller mx500?

Permalänk
Avstängd

Vilken är då bäst? mx300 eller mx500?

HAr haft båda dessa och en ny func och hård testat båda nu i 2 dagar, med CS,Ut2k3 och war3.

MX500:
Fördelar:
Skön
Gummi på sidorna (gör att man svettas mindre)
många knappar (många cs,ut osv spelare som använder dom)

Nackdelar:
Lite Tung
Lite Klumpig (MX300 är friare)

MX300:
Fördelar:
Liten och EXTREMT smidig i spel, flexibel.

Nackdelar:
Plast på sidorna (Svettfaktor 100)
endast 2 ordinarie knappar + en extra som inte är så anpassad till spel plus då scrollen.

Båda har jue samma motor så de läser av informationen lika snabbt.

Logitechs Program som följer med är skit, det ändra sensen väldigt cp så det installerar jag inte. Kör med windows drivers.

I strategi spel så rekomenderar jag iaf mx300 då den är smidig och man kan flytta den långt bak i handen (svårt att förklara)
I FPS så är det mycket en smak sak, jag kan ännu inte välja mus, men skulle mx300 haft en knapp på sidan skulle jag valt den, har secondary attack på den alltid så nu får man mappa om den knappen till någon annan. Vilket är lite halvstörigt.

Jag hoppas ni har fått pytte små tips iaf om ni ska göra ett inköp.

PS. Posta GÄRNA vad ni har för MUS (om det då är MX300 lr MX500) och skriv vad ni tycker om den i de spelet/spelen ni spelar. Vill ha många synpunkter på dessa 2 fina mössen.

/Kindera

Permalänk
Medlem

jag fick en mx500 i julklapp, SUPER

men drivrutinerna man får med suger rätt rejält, men det gick att fixa med diverse regfiler, UNDERBAR mus tycker jag!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

http://www.sogamed.com/forums.php?id=26319&forum_id=1&lang=uk

en rätt bra guide för att fixxa alla problem med mx serien undrar om den fungerar ska köpa en mx500 idag... hoppas jag

Permalänk
Medlem

tung ? om den är för tung så ta ur vikten som ligger i musen.. så har du en lätt mus...
och klumpig? den är ju passformad för handen så den blir skön..

förstår inte vad felet är med drivarna till mössen? de funkar ju utan problem i spel och win.. alla knappar med.. och utan logis drivare får man inte 800dpi

i min regedit så är acceleration off i alla fall som på sidan som nån pastade ovan.. och den där accen följde aldrig med från början.. så förstår inte de lyckats för en del att de kommer dit..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

ysch. mousemanwheel är den enda som gäller

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag tycker mx500 sitter mycket bättre i handen, har själv en mx500

Visa signatur

#NetGameGroup <- Lan I Norrköping
www.ngg.se

Permalänk
Medlem

Har en MX700 själv och måste säga att jag är helnöjd!
(dyr som tusan var den)

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

300 om du har liten hand och inte behöver alla knappar.

Permalänk
Medlem

Har tänkt köpa en MX500 eller MX700, men hur lång är batteritiden på 700?
Antar att jag blir van men när jag var på prao hade jag en Logitech dual optical, jag som var van med microsoftmöss när jag skulle klicka med fingerspetsarna var jag hela tiden på plastskalet.

Men MX700 är väl större?

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X

Permalänk
Medlem

Har inte direkt mätt på batteritiden men "några dagar" (3-5) med normal användning, sen är det dags för laddning. Kan tyckas lite kort kanske men tänk på att Logitech helt enkelt har låtit den dra mycket ström för att den ska kunna bli så bra som den faktiskt är. Batteritiden är dock inte mycket att tjafsa om eftersom man har en laddare att placera musen i när det behövs.

Permalänk
Medlem

Valet har ju mest med vilken som är skönast att göra. Knappar kommer mest i andra hand. En kompis fick en MX500 i julklapp och den är grym müsig :). Skulle tro att MX300 känns precis som de äldre minimössen gör...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd

hade jag använt hjärnan hade jag köpt en MX500, men jag köpte en MX300 men är lika glad ändå, mer pengar på annat

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

MX500 är bäst. (enligt mig iaf)

Hade en Wireless Explorer 3.0 tidigare. Jävla skrot. Totalt värdelös. Att jag fick den gratis hör inte hit...

Jag tycker att knapparna på MX500 är perfekt placerade, man kommer åt dom snabbt, men inte av misstag.
Och jag upplever den inte som klumpig alls.

Men akta er för Logis onda drivisar.

Visa signatur

"I love the smell of napalm in the morning. It smells like......victory"
| -->Mail<-- | ------------ | -->ICQ<-- |