Hjälpa mig med min logga, konceptuelldesign finns

Permalänk
Medlem

Hjälpa mig med min logga, konceptuelldesign finns

Tjena clockare!

Startat en webbyrå som ska lanseras 1 oktober, jag håller på med all form utav kodning och min kompis gör all grafik dock så är han bortrest och kommer inte hem förrän 1 oktober då vi ska lansera hemsidan (mycket opassande).

Företaget heter XAVE och jag behöver en logga vilket bokstaven 'X' ska stå för.

Här är hur jag hade tänkt mig att den skulle se ut:
http://xave.se/pictures-mabelma/conceptual-logo.png

Källa:
http://xave.se/pictures-mabelma/inspiration.jpg

Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag kan faktiskt betala eller göra olika former utav tjänster för er som tack för hjälpen!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Finns ju sajter där du kan lägga ut ditt projekt och sätta en maxgräns, sen väntar du och får ett gäng förslag.
Bara välja och vraka

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Anlita en reklambyrå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Finns ju sajter där du kan lägga ut ditt projekt och sätta en maxgräns, sen väntar du och får ett gäng förslag.
Bara välja och vraka

Skrivet av Ljungan11:

Anlita en reklambyrå.

Tack för alla svar, jag anställde en kille från ett forum som gjorde loggan åt mig från scratch i vectorformat för 80kr, jag gav han 500kr för att jag blev så nöjd och då frågade han mig om jag var en oljesheijk ^^

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

Var kommer "V":t ifrån ursprungligen, något som du/din kompis gjort eller har du hittat det någonstans?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Var kommer "V":t ifrån ursprungligen, något som du/din kompis gjort eller har du hittat det någonstans?

Var väldigt längesedan denna bilden skapades, men den härstammar från denna bilden om jag inte har fel: http://graphicriver.net/item/victoria-exclusive-logo/2880049?...

Bad en kille på den hemsidan att göra om den loggan till en neonliknande samt ändra på den lite och så fick jag V-loggan av honom.

Gick tillbaka till samma kille nu och bad honom att utveckla V-loggan ännu mer, jag tycker den skiljer såpass mycket från länken ovan att det inte är i närheten utav Copyright/plagit -brott eller vad tror du? Jag kommer köra på den loggan i alla fall

Så här hade jag tänkt att mitt visitkort ska ut ungefär för dom som gives a shit:

Finns så många talanger där ute bland alla forumar och som inte tar multum för en logga, han gjorde den på endast 4 timmar för mig så han var riktig snabb också!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

Hmm, och du vill gå ut med någon annans ursprungliga logotyp som du manipulerat utan lov!?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Hmm, och du vill gå ut med någon annans ursprungliga logotyp som du manipulerat utan lov!?

Jag fick inspiration, jag har inte kopierat den. Enda jag har "tagit" är vågformen på högra kanten utav X-sträcket som sträcker sig över.

Skiljer sig mycket tycker jag.

En rolig grej med loggan som ingen av oss tänkte på under skapandet är att i första ögonkastet så ser det ut som att det är två stycken 'V' (en som är UppOchNer) som ligger på varandra men om man zoomar in så ser man att de överlappar varandra

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Finns så många talanger där ute bland alla forumar och som inte tar multum för en logga, han gjorde den på endast 4 timmar för mig så han var riktig snabb också!

Så, ska man vända sig till forum talanger för kodning istället för er så man slipper betala multum?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Så, ska man vända sig till forum talanger för kodning istället för er så man slipper betala multum?

Gör om, gör rätt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Gör om, gör rätt.

vet inte hur jag annars ska tolka det. det är uppfattning jag fick av ditt inlägg, varför betala multum till företag när det finns så duktiga personer på forum?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

vet inte hur jag annars ska tolka det. det är uppfattning jag fick av ditt inlägg, varför betala multum till företag när det finns så duktiga personer på forum?

Skickades från m.sweclockers.com

Vanliga Svensson går alltid till ett företag framför att tigga om hjälp på forumar.
Jag är en sådan "forumtalang" som nu har startat en webbyrå pga. det börjar bli mycket pengar i omlopp och därför anser jag att jag bör skatta på det jag tjänar, det betyder inte att blir dyrare, inte i mitt fall. Min vision är att bli den billigaste webbyrån i Sverige, jag är redan det i borås då jag har jämför mina avtal och priser med alla webbyråer i Borås, har det svart på vitt efter att kontaktat allihopa.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Vanliga Svensson går alltid till ett företag framför att tigga om hjälp på forumar.
Jag är en sådan "forumtalang" som nu har startat en webbyrå pga. det börjar bli mycket pengar i omlopp och därför anser jag att jag bör skatta på det jag tjänar, det betyder inte att blir dyrare, inte i mitt fall. Min vision är att bli den billigaste webbyrån i Sverige, jag är redan det i borås då jag har jämför mina avtal och priser med alla webbyråer i Borås, har det svart på vitt efter att kontaktat allihopa.

Ja som vanlig svensson är det nog en bra idé, har gjort en del ideella/billiga projekt till privatpersoner och föreningar, men skulle aldrig ta lite betalt av ett företag, för man måste väl kunna gå runt?
Men du framställer att det är bättre och vända sig till forumfolk för att få det så billigt som möjligt, om vi alla gör det, hur ska vi få det och gå runt? Vi alla vill väl ha lön så vi överlever och inte leva på minimum inkomst och sen slita häcken av oss 7/24?

Tro mig, jag har stött på kunder som tänkt på detta sätt, och det har b.la. varit en känd svensk grupp som ville ha T-shirt och CD-cover tryck, för 500kr/illustration vitt, dvs. 250kr i handen för mig för lite mer än ett dags arbete per illustration, blev rent utsagt förbannad, likaså så tog de 20.000kr av en förening för att spela 45 minuter...
Deras timlön = 8888kr före skatt /person, min timlön = 55,55kr före skatt...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Nå, skitsamma, nu begraver jag stridsyxan och tar fram fredspipan, kommer skicka ett pm senare idag till dig och fråga lite om ditt företag och se vad du har och erbjuda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Ja som vanlig svensson är det nog en bra idé, har gjort en del ideella/billiga projekt till privatpersoner och föreningar, men skulle aldrig ta lite betalt av ett företag, för man måste väl kunna gå runt?
Men du framställer att det är bättre och vända sig till forumfolk för att få det så billigt som möjligt, om vi alla gör det, hur ska vi få det och gå runt? Vi alla vill väl ha lön så vi överlever och inte leva på minimum inkomst och sen slita häcken av oss 7/24?

Tro mig, jag har stött på kunder som tänkt på detta sätt, och det har b.la. varit en känd svensk grupp som ville ha T-shirt och CD-cover tryck, för 500kr/illustration vitt, dvs. 250kr i handen för mig för lite mer än ett dags arbete per illustration, blev rent utsagt förbannad, likaså så tog de 20.000kr av en förening för att spela 45 minuter...
Deras timlön = 8888kr före skatt /person, min timlön = 55,55kr före skatt...

Du kan nog ta det lugnt då inga "seriösa" (seriös får du definiera själv, själv definierar jag det med två citationstecken och vad jag menar med det förblir ett mysterium) företag kommer att vända sig till forumfolk och betala svarta pengar för att någon ska göra jobbet åt dom, de söker hellre sig till kvalificerade företag med goda referenser och son har någon form utav utbildning.
Jag har både lokal och all utrustning och inga utgifter. Min affärsstrategi är att sälja mycket och billigt, inspiration från Boris (VD - Ullared). Jag är student så oavsett om det går bra eller inte så har jag alltid min CSN+Bostadsbidrag jag kan leva på samt min utbildning. Pengarna som jag kommer tjäna på företaget kommer i första hand åka rakt ner i spargrisen då målet är att kunna betala av hela CSN-lånet när jag går ut högskolan om 2 år.
Så kunder kommer ALLTID att finns så oroa dig inte

Sådana kunder som du nämnde kallar jag för giriga grisar och de befattar jag mig med inte, ingen ska utnyttja mig. Jag kommer jobba lite mer än vad jag tar betalt för men så länge kunden blir supernöjda och jag är billigare än alla samt att jobbet det inte påverkar mina studier så är jag nöjd då jag anser att kontakter/referenser är viktigare än pengar.

Skrivet av Pnorberg:

Nå, skitsamma, nu begraver jag stridsyxan och tar fram fredspipan, kommer skicka ett pm senare idag till dig och fråga lite om ditt företag och se vad du har och erbjuda.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan registrera din e-mail på XAVE.se så skickar jag ett meddelande till dig så fort hemsidan uppe ^^

Varmaste hälsningar

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

Du får 100 kr av mig (totalt) om du gör min egen designade 12 000 sidors hemsida från scratch!

Jag har PSD filer med ca 200 000 lager, á 800 MB stora per styck, ca 70 sådana.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Du får 100 kr av mig (totalt) om du gör min egen designade 12 000 sidors hemsida från scratch!

Jag har PSD filer med ca 200 000 lager, á 800 MB stora per styck, ca 70 sådana.

Låter bra, jag skickar hemsidan uppdelat på 56 000 disketter, kund står för frakt och endast postförskott så du får lägga ut 80kr extra utöver frakten för att kunna hämta ut din hemsida!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Min vision är att bli den billigaste webbyrån i Sverige, jag är redan det i borås då jag har jämför mina avtal och priser med alla webbyråer i Borås, har det svart på vitt efter att kontaktat allihopa.

Det skulle vara intressant att se din vision som ett färdigt jobb. Någonting som man kan ta på, så som en liten länk t e x.

Och en undran jag fick, alla dom webbyråer som du har kontaktat, dom som är dyrare. Är det företag som är igång och aktiva/registrerade?

För inte kan man jämföra ett projekt som inte är klart, med redan etablerade företag.
En vision att bli den billigaste, är en fin tanke, verkligheten är en helt annan.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det skulle vara intressant att se din vision som ett färdigt jobb. Någonting som man kan ta på, så som en liten länk t e x.

Och en undran jag fick, alla dom webbyråer som du har kontaktat, dom som är dyrare. Är det företag som är igång och aktiva/registrerade?

För inte kan man jämföra ett projekt som inte är klart, med redan etablerade företag.
En vision att bli den billigaste, är en fin tanke, verkligheten är en helt annan.

Alla referenser kommer upp inom kort så fort hemsidan är färdig, några stora referenser som jag har är Jajja, Tictail, Björn Borg, Bagaren och Kocken, Göteborgs Energi, Göteborgs Kommun, Lunds Universitet, Högskolan I borås och cirka 60 lokala företag. Jag gjorde min första hemsida när jag var 11 år och insåg att jag inte har något större problem för programmering (även om det är ett struktureringsspråk men du fattar) och nu är jag 20 år och har jobbat med webben "professionellt/på hög nivå" i 3-4 år.

Det är bara företag som är registrerade och aktiva i nuläget.

Du har en poäng där och man vill ju inte bli stämd för falsk marknadsföring men jag har utgått ifrån och kommer att utgå ifrån de projekt som jag redan gjort och då har jag fått godkännande från de flesta företag som jag jobbat med att jag får ha mina gamla projekt som referenser på för mitt nya företag. Jag är bered att gå så långt som att göra hemsidor gratis för att få den titeln, till en början i alla fall.

Vi får se om verkligheten är en annan, jag är egentligen ingen dum tonåring som tänker hoppa av skolan och satsa fullt på detta, högskolan kommer i första hand och sedan företaget. Enda skillnaden nu gentemot hur jag har jobbat innan är den att nu har jag ett eget företag registrerat i mitt namn, enda skillnaden. Innan dessa har jag jobbat jobbat genom olika företag för att få större projekt skattade.

Jag vill bara att folk ska få sina hemsidor till rätt priser och inte betala multum för skit. En enkel hemsidan med bara text, bilder och lite design tar de minst 5000kr för, jag skulle kunna göra en likadan hemsida på 6 timmar för 500kr på en söndag då jag ändå inte har något bättre för mig. Jag har hållit på med detta så himla länge att jag kan nästan vartenda syntax utantill så det går JÄTTEFORT för mig att skapa webbapplikationer/hemsidor. Därav behöver jag inte ta så mycket betalt och kunden får sina hemsidor mycket snabbare av mig än konkurrenterna (med stor sannolikhet). Då snackar vi om högkvalitativa, strukturerade hemsidor som är responsiva och SEO-optimerade.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

Du låter som stackaren bakom SocialMist som har hållit på med sin hemsida i snart 5-6 års tid utan att ens komma halvvägs färdig med den.

Aja, lycka till!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Du låter som stackaren bakom SocialMist som har hållit på med sin hemsida i snart 5-6 års tid utan att ens komma halvvägs färdig med den.

Aja, lycka till!

Jofan jag förstår om jag låter som en sån person Vi får se hur det går tack så mycket!
Varmaste hälsningar till er alla!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

Fy fan vad folk är glada för att skjuta ner andras drömmar. Det är så fantastiskt att läsa och se alla positiva människor! :ironi: HEHE

Lycka till med siten!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Var väldigt längesedan denna bilden skapades, men den härstammar från denna bilden om jag inte har fel: http://graphicriver.net/item/victoria-exclusive-logo/2880049?...

Bad en kille på den hemsidan att göra om den loggan till en neonliknande samt ändra på den lite och så fick jag V-loggan av honom.

Gick tillbaka till samma kille nu och bad honom att utveckla V-loggan ännu mer, jag tycker den skiljer såpass mycket från länken ovan att det inte är i närheten utav Copyright/plagit -brott eller vad tror du? Jag kommer köra på den loggan i alla fall

Så här hade jag tänkt att mitt visitkort ska ut ungefär för dom som gives a shit:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/126799...

Finns så många talanger där ute bland alla forumar och som inte tar multum för en logga, han gjorde den på endast 4 timmar för mig så han var riktig snabb också!

Ett tips är ju att ta bort det lilla X-et, och flytta den gråa texten, närmare det stora färgglada X-et.
Då blir det lättare att läsa och mer stilrent.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av draztic:

Fy fan vad folk är glada för att skjuta ner andras drömmar. Det är så fantastiskt att läsa och se alla positiva människor! :ironi: HEHE

Lycka till med siten!

Tack så mycket, det värmer!

Skrivet av Lifooz:

Ett tips är ju att ta bort det lilla X-et, och flytta den gråa texten, närmare det stora färgglada X-et.
Då blir det lättare att läsa och mer stilrent.

Menar du ungefär så?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Skrivet av sadjad:

Tack så mycket, det värmer!

Menar du ungefär så?
http://i.imgur.com/RpFmnu8.jpg

Mycket bättre tycker även jag. Stilrent.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Mycket bättre tycker även jag. Stilrent.

Tack, då kör vi på det. Det var egentligen så jag ville att den skulle se ut från början då X:et skulle både vara min logga och logotyp men av någon konstig anledning så blev det inte så :S Hahaha det gick obemärkt förbi!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk

Tycker det blir ännu finare om texten förskjuts lite åt höger så a:et hamnar precis under det oranga på X. Eller?

Permalänk
Skrivet av sharkfinz:

Mycket bättre tycker även jag. Stilrent.

Nej, mer stilrent har det inte blivit, det är något annat.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av strike_formation:

Tycker det blir ännu finare om texten förskjuts lite åt höger så a:et hamnar precis under det oranga på X. Eller?

Håller med om att det borde vara mer utrymme mellan X och A, så att det matchar kerningen på resten av texten. Just nu känns det lite obalanserat.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q