Köpråd - Billig laptop som klarar WoW.

Permalänk

Köpråd - Billig laptop som klarar WoW.

Hej!

Min brors flickvän är på jakt efter en ny laptop. Den ska vara så billig som möjligt men samtidigt klara av World of Warcraft som är det enda spel hon spelar.

Stor skärm är inte så viktig då hon kommer att koppla in en extern skärm när hon är hemma.

Jag har kikat på Asus X550CC-XO174H men jag har ingen aning om hur datorer i den prisklassen klarar spel som WoW. Någon som kan hjälpa lite?

Tack,
Jocke

Permalänk
Medlem

Vad spelar hon WoW på för inställningar idag? Vilka inställningar vill hon kunna spela på i framtiden (med sin nya laptop)?

Ovanstående avgör ju förväntningarna och minskar risken för att någon rekommenderar något som är spelbart men knappt mer.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Vad spelar hon WoW på för inställningar idag? Vilka inställningar vill hon kunna spela på i framtiden (med sin nya laptop)?

Ovanstående avgör ju förväntningarna och minskar risken för att någon rekommenderar något som är spelbart men knappt mer.

Jag vet inte vad hon spelar på nu men det är nog ganska låga inställningar. Det vore trevligt om det fungerade att spela med hyfsad grafik, kanske 1280x720 med good/high på texturer/effekter/miljö och stabil fps. Tror dock inte hon är särskilt kräsen. Kanske inte går att uppnå med det priset, men hon vill så klart ha så bra som möjligt för ungefär 4000 kr.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Intressant! Frågan är hur bra intel HD 4000 klarar WoW. Men det kanske är svårt att få tag på bättre till det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockeandersson:

Intressant! Frågan är hur bra intel HD 4000 klarar WoW. Men det kanske är svårt att få tag på bättre till det priset.

Det borde ju fungera och det finns säkert en heldel tester ute på nätet om du orkar googla för datorn är sjuuuukt prisvärd

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Minn kompis lånar min gamla laptop varje gång när hon åker på semester och dyligt, en Acer Aspire 5741G med i7 620m (som jag själv bytt ut mot orginal i3 350m), 8GB Corsair 1333 ram, OCZ 128GB SSD (även det utbytt mot originalets 4GB Kingston samt 500GB magnetisk disk), samt ett simpelt Nvidia GT320M.

Nu vet ju inte jag vilka inställningar och så hon spelar sitt WOW med, men jag vet iaf att det rullar på hon är nöjd. Skulle tro att det fungerar bra med den du länkade till?

Permalänk
Skrivet av jockeandersson:

Intressant! Frågan är hur bra intel HD 4000 klarar WoW. Men det kanske är svårt att få tag på bättre till det priset.

Har en i3-3110M med hd4000. Kör wow på 1366x768 low/fair och får 30-35fps i städer, 5-10fps i raids

Permalänk

Köpte denna. Duger för hennes krav.
Tack för tipset!