Är det säkert att köpa bf4 med proxy?

Permalänk
Medlem

Testade nu enligt metoden över, allt ser ut att ha fungerat bra. Kvittot på spanska etc, har inte heller dragit några pengar än så jag antar att dom drar när man får spelet. Dyker upp i Origin som det ska göra och fick även med China Rising expansionen dock köpte jag inte premium för jag ville testa om det fungerade först.

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

Det är väl inget som är olagligt med att handla genom proxy eller har jag fel?

Det behöver inte vara olagligt, räcker med att EA anser att det bryter mot deras terms of service för att dom ska kunna stänga av ett konto. Som sagt, det är inte olagligt att vara svära på forum heller men folk har fått sina konton avstängda för det också. Att "lura" origin att du kommer från ett annat land som har en annan prissättning på spel bara för att köpa spel billigare kan jag enkelt se EA räknas som bedrägeri, vilket garanterat motiverar dom att stänga av konton om dom bara vill. Jag är inte emot att folk gör detta för att spara några hundralappar, men jag tycker också att man skall vara medveten om att om EA ändrar policy på hur dom behandlar såna här ärenden helt plötsligt så kan folk bli av med sina konton, och har man mer än ett spel på det kontot så är det tråkigt för dom, och det är en risk man ska vara beredd att ta i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Om jag inte minns fel så va det en väldigt stor mängd folk som fick sina premium konton borttagna permanent pga det.

Det är den där typen av påståenden som kräver en källa. Har inte sett någon som blivit av med sitt konto. Det värsta som hänt är pengarna tillbaka och spelet borttaget.

Skrivet av elklazor:

Jo, det är väl därifrån man hört de värsta historierna. -Folk som förlorat hela sitt konto

Steam förbjuder det specifikt i sitt avtal. Origin nämner det inte alls i sin EULA så är väl troligen därför. Sedan kan jag nog tänka mig att det är högst tveksamt om det är lagligt att stänga av någons hela konto likt Steam sägs ha gjort.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det är den där typen av påståenden som kräver en källa. Har inte sett någon som blivit av med sitt konto. Det värsta som hänt är pengarna tillbaka och spelet borttaget.

Steam förbjuder det specifikt i sitt avtal. Origin nämner det inte alls i sin EULA så är väl troligen därför. Sedan kan jag nog tänka mig att det är högst tveksamt om det är lagligt att stänga av någons hela konto likt Steam sägs ha gjort.

Jo, jag tycker det är värt risken att bli av med spelet och sedan få tillbaks pengarna

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Kollat runt på andra forum ang. proxy köp och verkar inte finnas bevis på att någon ens blivit bannad. Är det någon här som varit med om liknande med BF3 så hojta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Jo, jag tycker det är värt risken att bli av med spelet och sedan få tillbaks pengarna

Vet du om proxyn fungerar fortfarande? Jag försöker ansluta till Origins webbutik men det står bara och laddar i all evighet. Provat i Chrome med FoxyProxy, inställningarna i Firefox samt IE.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

lite kul hur en del skriver att det är fel och man kan bli bannad samtidigt som de köper nycklar från key sites som är ett mycket värre sätt än att använda proxy då de säljs på ett sätt som är direkt avtalsbrytande och ibland även olagligt (stulna nycklar eller spel köpta med stulna kreditkort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det är den där typen av påståenden som kräver en källa. Har inte sett någon som blivit av med sitt konto. Det värsta som hänt är pengarna tillbaka och spelet borttaget.

Steam förbjuder det specifikt i sitt avtal. Origin nämner det inte alls i sin EULA så är väl troligen därför. Sedan kan jag nog tänka mig att det är högst tveksamt om det är lagligt att stänga av någons hela konto likt Steam sägs ha gjort.

Nu gör de det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Vet du om proxyn fungerar fortfarande? Jag försöker ansluta till Origins webbutik men det står bara och laddar i all evighet. Provat i Chrome med FoxyProxy, inställningarna i Firefox samt IE.

Jag kan forftarande ansluta med proxy, har inte testat den som nämns i tråden just nu

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Jag kan forftarande ansluta med proxy, har inte testat den som nämns i tråden just nu

Vill du dela med dig av den proxy du använder dig av? Eller är det någon du betalat för?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

Så ovärt att krångla och riskera bli av med det bara för att spara lite småpengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Så ovärt att krångla och riskera bli av med det bara för att spara lite småpengar.

Skickades från m.sweclockers.com

650kr är inte småpengar för mig iaf.....

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Så ovärt att krångla och riskera bli av med det bara för att spara lite småpengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DunderHoken:

650kr är inte småpengar för mig iaf.....

Inte för mig heller!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DunderHoken:

650kr är inte småpengar för mig iaf.....

Så du köper bf4 + premium för 650:- mindre än "i Sverige"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Så du köper bf4 + premium för 650:- mindre än "i Sverige"?

Skickades från m.sweclockers.com

Du läste nog fel eller tolkade fel åtminstånde.

Dom menar att 650Kr inte är lite pengar för dem att betala för HELA spelet.

Alltså tycker de att det är värt risken att få det för ca 450Kr istället.
Alltså Ca 200Kr billigare än i Sverige.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Homer_S1:

Du läste nog fel eller tolkade fel åtminstånde.

Dom menar att 650Kr inte är lite pengar för dem att betala för HELA spelet.

Alltså tycker de att det är värt risken att få det för ca 450Kr istället.
Alltså Ca 200Kr billigare än i Sverige.

/Homer_S

Nej jag varken läste eller tolkade fel...

Det är ju de där 200 kronorna som är småpengar, som inte är värt krångel plus eventuell risk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej jag varken läste eller tolkade fel...

Det är ju de där 200 kronorna som är småpengar, som inte är värt krångel plus eventuell risk.

Skickades från m.sweclockers.com

Av mitt studiebidrag är det en ganska stor procent, och sedan är det inte 200kr man sparar.
Bf4 =500kr ELLER 700kr för digital deluxe, och då betalar man extra för China Rising
Bf4 premium = 500 kr
+= 1000 eller 1200kr
1000 - 450 = 550 kr
1200 - 450 = 750 kr

750 kr är inte småpengar enligt mig!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elklazor:

Av mitt studiebidrag är det en ganska stor procent, och sedan är det inte 200kr man sparar.
Bf4 =500kr ELLER 700kr för digital deluxe, och då betalar man extra för China Rising
Bf4 premium = 500 kr
+= 1000 eller 1200kr
1000 - 450 = 550 kr
1200 - 450 = 750 kr

750 kr är inte småpengar enligt mig!

Det är ju heller inte 750:- du sparar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Det är ju heller inte 750:- du sparar.

Inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elklazor:

påstår du att bf4 digital deluxe plus premium kostar 450:- med proxy?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk

även jag köpte bf3 premium via Proxy och fungerar än idag utan problem

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

påstår du att bf4 digital deluxe plus premium kostar 450:- med proxy?

Skickades från m.sweclockers.com

520 för mig¨
blir nog 450 med bf4 standard + premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

påstår du att bf4 digital deluxe plus premium kostar 450:- med proxy?

Varför skulle jag vilja ha Digital deluxe, ända skillnaden är att du betalar extra för China rising (som du får i premium) och några battlepacks!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av dammskog:

520 för mig¨
blir nog 450 med bf4 standard + premium

Stämmer, 450 kr för standard plus premium. Finns ingen anledning att köpa digital deluxe då man i slutändan ändå får expansion packet med premium

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Bra lånar tråden med en fråga men hur använder man en Proxy? Kanske en jätte dum fråga för många av er men jag vet tyvärr inte..

Någon som kan förklara/ länka?

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Fler som köper på detta sätt ju mer energi lär spelutvecklaren lägga på att ta bort konton skulle jag tro

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Fler som köper på detta sätt ju mer energi lär spelutvecklaren lägga på att ta bort konton skulle jag tro

eller så kanske de förstår att de inte kan ta så extrema överpriser i vissa länder

att ta bort konton kommer ge en massa badwill, i värsta fall så återgår köpet

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Så du köper bf4 + premium för 650:- mindre än "i Sverige"?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag betalade ca: 600kr (beroende på valutakurs, när man beställde) mindre för BF4 Digital Delux Edition + BF4 Premium via mexikansk proxy på Origin. Ja .

Om man inte kör via proxy så får man lägga ut 1200:- på Origin För samma packet.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Är det säkrare att köpa via proxy än t.ex g2play?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Finns det några regler på origin som säger att man INTE får köpa via proxy? Finns ju lagar som säger att dom inte får vägra att sälja till oss (gäller nog bara inom eu). Om dom inte har några regler så kan man kanske bestrida att dom tar bort spelet (om dom gör det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Finns det några regler på origin som säger att man INTE får köpa via proxy? Finns ju lagar som säger att dom inte får vägra att sälja till oss (gäller nog bara inom eu). Om dom inte har några regler så kan man kanske bestrida att dom tar bort spelet (om dom gör det).

Vissa säger att dom lagt in det i texten du accepterar när du installerar, eller något åt det hållet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.