Permalänk
Medlem

måste ha snabbt svar ang leverans!!!!

om jag beställer gta v till ps3 kommer den då i brevlådan?

är verkligen bråttom så var snälla att hjälp mig i detta tillfälle!

P.S inet äger <3

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Skrivet av Tob@X:

P.S inet äger <3

Dom skickar i regel inget i brev utan i paket, så det kommer komma till det ställe där du hämtar paket.

Är det i lager och du beställer innan 5 har du oftast det dagen efter.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Dom skickar i regel inget i brev utan i paket, så det kommer komma till det ställe där du hämtar paket.

tycker ni (inet) skall fixa så att man kan få t ex små prylar som spel i brevlådan

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Skrivet av Tob@X:

tycker ni (inet) skall fixa så att man kan få t ex små prylar som spel i brevlådan

Det går nog att lösa i specialfall, dock så får man en sämre säkerhet då iom. att varan inte är spårbar på samma sätt som ett paket (Kolli-id)

Du får det dock på samma tid (en dag) bara att du måste åka till närmsta ICA/COOP etc för att hämta det.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Inet
Skrivet av iSwordfish:

Det går nog att lösa i specialfall, dock så får man en sämre säkerhet då iom. att varan inte är spårbar på samma sätt som ett paket (Kolli-id)

Du får det dock på samma tid (en dag) bara att du måste åka till närmsta ICA/COOP etc för att hämta det.

Skrivet av Tob@X:

Skrivet av iSwordfish:

Skrivet av Tob@X:

P.S inet äger <3

Detta är faktiskt på gång och kommer om allt går som det ska mot slutet på nästa månad kunna erbjuda brev som fraktsätt!

Som iSwordfish skriver så kommer leveranstiden fortfarande vara densamma (normalt dagen efter om order är lagt före 17:00 och adress är söder om Sundsvall) men att det istället går direkt i brevlådan.

Skrivet av Lucii:

Ducky tangentbord med rosa led hade ju varit trevligt Men vad jag har förstått så har ducky shine 2 i rosa gått ut?

Ja, SHINE2 är på väg att utgå helt och ersättas av SHINE3. Vi har lagt upp alla versioner som vi kan få tag på i dagsläget.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av MAL:

Hej Inet, jag ser att ni har EVGA Backplate till 680 i sortimentet men jag undrar om ni även kommer att få in backplate till 780?

Är tyvärr svårt att få tag på backplates från EVGA just nu så det ser ut som att det kan dröja innan vi får in.

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Hej inet, Jag undrar bara hur länge erbjudandet om msi gtx 780 gäller. Vore underbart om det fortsatte till efter att amd har lanserat sitt nya kort så man kan bestämma sig för vilket man vill ha. ( http://www.inet.se/produkt/5409965/msi-geforce-gtx-780-3gb-oc... )

Permalänk
Inet
Skrivet av The Echelon:

Hej inet, Jag undrar bara hur länge erbjudandet om msi gtx 780 gäller. Vore underbart om det fortsatte till efter att amd har lanserat sitt nya kort så man kan bestämma sig för vilket man vill ha. ( http://www.inet.se/produkt/5409965/msi-geforce-gtx-780-3gb-oc... )

Tyvärr kommer vi inte kunna köra kampanjen under en längre period utan kommer att avslutas i nästa vecka. Just nu har vi väldigt lite information om AMDs nya kort och vet varken pris eller leveranstider..

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Är tyvärr svårt att få tag på backplates från EVGA just nu så det ser ut som att det kan dröja innan vi får in.

Okej, då vet jag, tack för svaret. Då håller jag lite utkik på er hemsida tills ni får in dem helt enkelt.

Visa signatur

Obsidian 350D: PSU: AX 860W 80+ Platinum | Moderkort: G1.Sniper M5 | CPU: i7-4770K | CPU-kylare: Hyper 212 Evo | RAM: 16GB - 1600MHz | GPU: GTX 1080 Ti STRIX |
Node 605: PSU: CX750M 80+ Bronze | Moderkort: MX-Gaming 5 | CPU: i5-4690K | CPU-kylare: NH-U9B | RAM: 16GB - 1866MHz | GPU: GTX 970 FTW |

Permalänk

Hej Inet!
Kommer ni skicka den nya Nexus 7, om man har förbeställt den, så man får den på fredagen den 4: de eller kommer man behöva vänta över helgen?

Permalänk
Medlem

Hallå Inet!

Jag har en fråga till er ang: Garanti!
Jag vill fråga er om hur det går till om man vill byta ut en komponent.
För att garantin inte har gått ut än och att komponenten som man vill byta ut inte är så bra.
Jag undrar det för jag har ett moderkort finns i signatur som inte är riktigt stabil för jag fick tips om att byta ut mot en annan stabilare men vad för byte snackar vi om, samma prisklass, märke och såna saker?
För det är just vad jag skulle vilja fråga er om, att om jag byter in mot en annan för garantin min har ännu inte gått ut.
Och sista frågan vad behöver ni av mig är det detsamma som att få ångerrätt att ni kräver allt som medföljdes moderkortet?
Jag har kvar kartongen och allt som hör till så ni vet.

Svar skulle uppskattas.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk

Hej Inet!

Jag vill påbörja detta inlägg med att säga att jag, sedan mitt första köp av dator (ordernr: 1688973) hos Er,
har jag varit en OTROLIGT nöjd kund!
Med lovord och prisningar har jag fått såväl arbetskamrater (2st) och min bror att köpa Era Taurus 18000:- datorer.
Och även dessa har varit otroligt nöjda med servicen, bemötandet i butik (hötorget)!

För ca ett år sedan lossnade en fläkten på ena mitt XFX Radeon 6950 2gb (jag hade 2st). Jag lämnade in datorn hos Er, och vips (ca 1 vecka), så fick jag tillbaka datorn! Om möjligt en ännu nöjdare Chrippa studsade ut ur butiken på Hötorget!

I Onsdags satt jag och pratade med klanen om mina kort skulle klara Battlefield 4! Dom frågade:

klanen: - Chrippa, vad var det för graffe kort du satt på?

jag: - jag kollar upp det, häng kvar!

klanen: ... nå?

jag: Nu så, 2x AMD Radeon 6950 1gb...

Nu fick jag en känsla av att nått var fel.
Jag tog fram mitt inlämningskvitto (Nr: 83933), och det var nu jag såg att jag fått fel kort grafikkort.

Jag ringde Er support (igår Torsdag), och dom sa att butikschefen på Hötorget, som för tillfället satt i möte, skulle återkomma till mig idag (Fredag).

Kontaktade supporten även idag. Denna gång var det en annan som svarade, jag förklarade vad som hänt och svaret blev:

Support: Ja jag ser här att det är ca ett år sedan? Det är ju konstigt att du inte upptäckte detta när du fick utlämningskvittot?
Det borde du märkt!

Jag: Ja, det kan man tycka. Men jag förutsatte att jag hade fått rätt grejjer!

Support: Jag kopplar dig till butikschefen, men jag tror inte han kan hjälpa dig. Detta skulle du ha meddelat oss inom 2 månader
från att du fått tillbaka datorn. Men jag kopplar dig...

....

Support: Butikschefen är i möte och återkommer Måndag. Adjö. Klick!

Jag vet varken ut eller in.

Kommer jag någonsin komma i kontakt med butikschefen?
Och, kommer han i sin tur kunna rätta till detta problem?
Kommer min bild av ett företag med utomordentligt service att gå i kras?

Skulle detta hända, blir jag tvungen att köpa nytt grafikkort (och skärm), från ett annat företag!

Hoppas verkligen att detta inte blir fallet!

Mvh Chrippa

Permalänk

Uppdatering: Har blivit kontaktad av service chefen på Inet. Dom är mer än villiga att reda ut detta,
jag kommer få likvärdiga kort som jag hade innnan.

Följ Inet's exempel alla företagare! Och ni som ej handlat hos Inet - Gör det vid nästa köp av datorer/komponenter!

"En glad Chrippa studsar vidare!"

Permalänk

Köpte ett exemplar Windows 8 i er affär i Malmö idag, bara för att märka att där är en så pass stor repa över skivan, så den fungerar inte.

Nu har jag en skiva till från en annan, så det gick fint, men surt var det.

Ni får gärna skälla lite på Windows. (Jag har en timme med bil dit, så jag kommer inte köra dit för att byta)

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

Kommer ni att ta in ducky shine 3 tkl i svensk layout? Skulle vara riktigt bra!

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Köpte ett exemplar Windows 8 i er affär i Malmö idag, bara för att märka att där är en så pass stor repa över skivan, så den fungerar inte.

Ni får gärna skälla lite på Windows. (Jag har en timme med bil dit, så jag kommer inte köra dit för att byta)

Var ligger Windows?

Var skivan skadad så får du väl reklamera den.

Permalänk
Inet
Skrivet av ThePhotoHead:

Hej Inet!
Kommer ni skicka den nya Nexus 7, om man har förbeställt den, så man får den på fredagen den 4: de eller kommer man behöva vänta över helgen?

Så länge vi hinner få dom i tid tills på torsdagen så kommer vi skicka ut dom så att merparten av våra kunder som förbeställt kan hämta ut den på fredagen.

Skrivet av Sebastian R:

Hallå Inet!

Jag har en fråga till er ang: Garanti!
Jag vill fråga er om hur det går till om man vill byta ut en komponent.
För att garantin inte har gått ut än och att komponenten som man vill byta ut inte är så bra.
Jag undrar det för jag har ett moderkort finns i signatur som inte är riktigt stabil för jag fick tips om att byta ut mot en annan stabilare men vad för byte snackar vi om, samma prisklass, märke och såna saker?
För det är just vad jag skulle vilja fråga er om, att om jag byter in mot en annan för garantin min har ännu inte gått ut.
Och sista frågan vad behöver ni av mig är det detsamma som att få ångerrätt att ni kräver allt som medföljdes moderkortet?
Jag har kvar kartongen och allt som hör till så ni vet.

Svar skulle uppskattas.

Det finns inget riktigt enkelt svar på din fråga utan det är en del faktorer som spelar roll.

Om det är så att din komponent inte fungerar som den ska, dvs är defekt på något sätt, så är det givetvis vi något som vi tar in och felsöker och är det något som går på garantin så brukar vi kunna lösa om det är så att du vill ha ett annat märke eller modell. Det beror dock på hur garantiavtalen ser ut för just den komponenten.

Om det är så att du bara är missnöjd med produkten men det faktiskt inte är något fel på den så har du 14 dagars ångerrätt om du beställt på hemsidan och 7 dagars öppet köp vid obruten förpackning om du köpt i butik. Är varan fortfarande i absolut nyskick så kan vi i vissa fall köpa tillbaka den med 20% avdrag och sälja vidare den till samma avdrag på vår fyndhörna i Ringön.

Om det är så att du vill utnyttja ångerrätten så krävs det att varan är i "väsentligt oförändrat skick", dvs i princip i nyskick. Är det plast/klistermärken som måstes tas bort för att kunna testa/använda produkten så är det givetvis OK att göra detta men kartong, tillbehör etc måste vara med.

Bäst är helt enkelt att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se så ska vi hjälpa dig!

Skrivet av SIA Chrippa:

Uppdatering: Har blivit kontaktad av service chefen på Inet. Dom är mer än villiga att reda ut detta,
jag kommer få likvärdiga kort som jag hade innnan.

Följ Inet's exempel alla företagare! Och ni som ej handlat hos Inet - Gör det vid nästa köp av datorer/komponenter!

"En glad Chrippa studsar vidare!"

Skönt att höra! Givetvis ska vi lösa så att du får likvärdiga kort.

Skrivet av StefanLundgren:

Ajdå, det var inte så kul att höra. Självklart hjälper vi dig med en ny skiva om du så önskar. Bara felanmäl på hemsidan här https://www.inet.se/support/OrderList så kollar vi på det!

Skrivet av Victor Larsson:

Kommer ni att ta in ducky shine 3 tkl i svensk layout? Skulle vara riktigt bra!

Tacksam för svar

Beräknas landa nu i mitten/slutet på månaden (oktober)!

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Skulle också varit nice om ni kunde ta in Filco t-bord?

Permalänk
Medlem

När får ni in Flear Asus AMD Radeon HD 7970 Matrix kort?

Citera gärna-

Permalänk
Medlem

Er hemsida är seg och innan fick jag error när jag skulle in och kolla.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D | Corsair AX1200i | Asus Rampage IV Extreme | 4930k | Corsair Hydro H110 | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB | Asus GTX 780 DC2 SLI | SSD 840-Series 512GB | 6TB Seagate Barracuda | Logitech G710+ | Razer Deathadder 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av cXs:

Har varit på deras sida hela dagen och byggt olika kundvagnar. Har fungerat bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Inet
Skrivet av cXs:

Vi har tyvärr problem med lastbalanseraren och jobbar på att lösa det! Vi beräknar vara uppe stabilt igen inom kort!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

går det att boka 290x paketet imorgon?

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Inet
Skrivet av Victor Larsson:

Skulle också varit nice om ni kunde ta in Filco t-bord?

Är tyvärr väldigt svårt att få tag på och inga officiella distributörer i Sverige.

Skrivet av Seto1:

När får ni in Flear Asus AMD Radeon HD 7970 Matrix kort?

Citera gärna-

Tyvärr inte. Den modellen har slutat tillverkats (EOL) sen ett par månader tillbaka.

Skrivet av celoz:

går det att boka 290x paketet imorgon?

Inte som det ser ut just nu Inköpsavdelningen jobbar på att få fram information men i dagsläget så har vi ingen information om varken leveranstider eller priser.

Så fort vi vet mer så går vi ut med det!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

nmooooooooooooooo! "sad face". Hoppas ni får tag i dem.

Permalänk
Medlem

Hej Inet! Har ni möjlighet (kommer ni) att ta in Benq XL2420TE i lager?
Gillar min XL2420T, men får ont i skallen av den och tror det är PWM dimmningen som ställer till det...

edit:
Jag hörde med BenQs kundtjänst. De meddelade mig att XL2420TE säljs som "XL2420T" i Sverige, men med prod nr 9H.L7PLB.DBE och är en 144 Hz Monitor.

Ni verkar verkligen ha rört till produktbeskrivningen för XL2420T på er sida (http://www.inet.se/produkt/2304003/benq-24-xl2420t-120hz).
Produkten heter "120 Hz" och står med prod nr 9H.L7PLB.QBE (gamla XL2420T) men i beskrivningen står det 144 Hz. Så, vilket är det? Vilken av de två fundamentalt olika modellerna är det jag får om jag köper en?

Permalänk

Hej inet jag undrar kommer ni ta in mer grafikkort från Sapphire, då jag är ute efter Radeon R9 295x "dubbel gpu" eller vad den kommer heta.

Permalänk
Inet
Skrivet av thadriem:

Hej Inet! Har ni möjlighet (kommer ni) att ta in Benq XL2420TE i lager?
Gillar min XL2420T, men får ont i skallen av den och tror det är PWM dimmningen som ställer till det...

edit:
Jag hörde med BenQs kundtjänst. De meddelade mig att XL2420TE säljs som "XL2420T" i Sverige, men med prod nr 9H.L7PLB.DBE och är en 144 Hz Monitor.

Ni verkar verkligen ha rört till produktbeskrivningen för XL2420T på er sida (http://www.inet.se/produkt/2304003/benq-24-xl2420t-120hz).
Produkten heter "120 Hz" och står med prod nr 9H.L7PLB.QBE (gamla XL2420T) men i beskrivningen står det 144 Hz. Så, vilket är det? Vilken av de två fundamentalt olika modellerna är det jag får om jag köper en?

Jag ber ansvarig inköpare kolla på detta direkt. Återkommer!

Skrivet av ThrasherX:

Hej inet jag undrar kommer ni ta in mer grafikkort från Sapphire, då jag är ute efter Radeon R9 295x "dubbel gpu" eller vad den kommer heta.

Det jag kan säga i dagsläget är att vi kommer utöka sortimentet med grafikkort från Sapphire och med största sannolikhet AMDs senaste tillskott MEN har inte exakta modeller spikade ännu så får återkomma med det..

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Creds till inet, enda officiella partnern i sverige för amd

http://www.amd.com/us/partners/reseller-store-locator/Pages/r...

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att köpa: Gigabyte Z87X - Force som kostar 3500kr som billigast: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1953875
Jag som dock alltid brukar köpa från er undrar om ni kommer gå ner något i pris på denna produkten inom den närmsta tiden
CDON säljer för 3785 kr, ni för ca 4100