Uppdatering av dator inför BF4 & Ny köp BF4 dator

Permalänk

Uppdatering av dator inför BF4 & Ny köp BF4 dator

Hej!

Jag har tänkt uppgradera min gamla dator inför BF4 och vill helst kunna spela i High.

Tänkt köpa en ssd hårddisk att installera saker på.
Om jag ska uppgradera grafikkortet behöver jag då byta moderkort? Beroende på vilet jag byter till?

Uppskattar hjälp då jag sett fram emot att lira BF4 länge.

Mina specs:

i7 920 2.67GHz

Geforce GTX 260

2 st Corsair CM3X 2G 1333C9 2Gb DDR3-1333Mhz

Gigabyte EX58 UD5

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Köp av ny dator

Funderar på om jag ska bygga den själv genom att köpa en byggsats på komplett eller hur mkt lönsamare är det att välja delar själv?
Eller deras kompletta PC?
Har ni något som ni rekommenderar?
Denna dator är också tänkt att spela BF4

Har tänkt ca: 20k för datorn, känns rätt framtidssäkert att lägga ner den summan.

Jag föredrar Intel och Geforce

Funderar på dessa komponenter:
Intel Core-i7 4820K
MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB PhysX

Vet inte om hur bra prestanda dem har relaterat till priset men fastnade lite för dem.
Vill gärna ta råd om dessa och även moderkort,ram minnen och reserande.
Känndes lite som en djungel där.

Tack på förhand

Permalänk
Permalänk
Hjälpsam
Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Ta bort pratet om piratOS då det strider mot forumreglerna.
Det kommer sluta med att du får tråden låst.

Med en budget på 20k känns det som 840kr för OS kan klämmas in
så slipper du alla problem som det innebär att inte ha licens.

Tack för hinten, fixat

Titan känns lite overkill, vill nog inte spendera 9k på ett grafikkort

Jag får nog ta och läsa på lite själv kanske och sedan kan jag kanske fråga er vad ni tycker och om alla komponener går ihop

Skrivet av thli72:

Är det värt att ha en så pass dyr processor?

Jag får nog ta och läsa på lite själv kanske och sedan kan jag kanske fråga er vad ni tycker och om alla komponener går ihop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BubbleBobble:

Titan känns lite overkill, vill nog inte spendera 9k på ett grafikkort

Kan jag mer eller mindre hålla med om. Vänta någon månad och se vad som händer prismässigt när AMD släpper sina nya grafikkort.

Permalänk
Skrivet av Mr.Murdoc:

Kan jag mer eller mindre hålla med om. Vänta någon månad och se vad som händer prismässigt när AMD släpper sina nya grafikkort.

Hade tänkt att köpa Nvidia och därför tyckte jag 780 låg hyffsat till pris mässigt.
I BF4 - Rapportera din prestanda! tråden så verkar dem få ganska bra FPS iaf?

Har fått ihop detta:
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=128899...

Vad tycker ni?

Edit: Tar kanske Windows 7 istället för 8.

Permalänk
Hjälpsam

Ser bra ut.... kan tycka att den 200:- dyrare RM850 kan va värt det för att få en "gold" PSU

Sen kan man ju diskutera 4820 vs 4770 ett tag..men jag skulle gått för 4930 på 2011 plattformen....eller 4770K på 1150

Sen till Bf4 skulle jag ju ta W8 utan att tveka

Permalänk
Skrivet av thli72:

Ser bra ut.... kan tycka att den 200:- dyrare RM850 kan va värt det för att få en "gold" PSU

Sen kan man ju diskutera 4820 vs 4770 ett tag..men jag skulle gått för 4930 på 2011 plattformen....eller 4770K på 1150

Sen till Bf4 skulle jag ju ta W8 utan att tveka

Tack för dina åsikter!
Ska titta på närmare på 4930 och kanske tar W8 isåfall om prestandan påverkas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BubbleBobble:

Hade tänkt att köpa Nvidia och därför tyckte jag 780 låg hyffsat till pris mässigt.

Finns ju inget som säger att det kommer sjunka ytterligare när AMD korten kommer. Personligen skulle jag aldrig köpa ett 2011 system då det inom en snar framtid lär ersättas av ny socket.

Permalänk
Skrivet av Mr.Murdoc:

Finns ju inget som säger att det kommer sjunka ytterligare när AMD korten kommer. Personligen skulle jag aldrig köpa ett 2011 system då det inom en snar framtid lär ersättas av ny socket.

Varför är det dåligt med 2011 bara för att nytt kommer ut?
Är rätt så ny inom det här så du får gärna berätta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BubbleBobble:

Varför är det dåligt med 2011 bara för att nytt kommer ut?
Är rätt så ny inom det här så du får gärna berätta.

Dels är det en dyr socket samt kräver Quad-channel minnen och mer anpassat för servrar, sedan kan du aldrig få användning av de 8 trådarna i 4820k. Dagens spel är fortfarande byggda för Dual-Core processorer. Stöd för Quad kan vi nog vänta oss tidigast 2014.