Permalänk

Origin nere?

Är det bara jag som inte kan connecta till Origin?

Får "Kunde inte ansluta till servern. Var god försök igen om några minuter"

20min senare är det samma sak

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Avstängd

+1

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag loggade in nyss.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Svar nej, Origin funkar precis som den ska

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Fuuza:

Jag loggade in nyss.

Skrivet av Cenorida:

Svar nej, Origin funkar precis som den ska

Mycket märkligt att det inte fungerar för mig! Vad kan detta bero på?

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Samma här, försökt logga in en halvtimme nu

Permalänk

Japp, samma skit här. Hände i samband med att joina en bf4 server, efter det kraschade möget.

Permalänk
Medlem

Samma här, testade installera om det men samma skit ändå. :/

Visa signatur

Stationär: Corsair 750D | Asus Z97-A | Chieftec Nitro Series 950 Watt | i7 4790K @ 4.6Ghz | Corsair H115i | 16 GB DDR3 Corsair Vengence @ 1600Mhz | Gigabyte Aorus GTX 1080Ti | Samsung 850 EVO 500 GB | 2x Intel 320 series 120 GB SSD | AOC g2460Pg | Logitech G810 Orion Spectrum | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in med mitt andra Origin-konto på dator nr 2 heller så det är definitivt EA som har problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeCors:

Kan inte logga in med mitt andra Origin-konto på dator nr 2 heller så det är definitivt EA som har problem.

Jaså, fungerar för mig som jag skrev tidigare, har testat att starta om Origin och logga in igen, tar en halv sekund att logga in varje gång.
Så känns ju som att det är hos er det är problem.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Funkar utan problem för mig

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

kör bf4 nu så det funkar ju

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Jag är inne och myser.

Permalänk

Jag har inte kunnat logga in på 20 min, testat det mesta på min sida, rätt säker på att Origin har problem just nu.

Permalänk

Kan inte heller ansluta till servern :l

Permalänk

För mig hjälpte det att starta om routern! Kan ha något med battlefield 4 betan ifall ni har laddat ner den.

Permalänk

Kom in nu på 20:e försöket. Skam den som ger sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Jaså, fungerar för mig som jag skrev tidigare, har testat att starta om Origin och logga in igen, tar en halv sekund att logga in varje gång.
Så känns ju som att det är hos er det är problem.

Behöver det dock inte betyda. Kan nog tippa det mesta om att det är Origin och inte användarna.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Jaså, fungerar för mig som jag skrev tidigare, har testat att starta om Origin och logga in igen, tar en halv sekund att logga in varje gång.
Så känns ju som att det är hos er det är problem.

Roligt för dig!

2 olika burkar, 2 olika OS, 2 olika konton. Spelat på morgonen på båda burkarna.
Har inte startat om eller gjort nånting och kommer in nu efter 40 minuters försök. Låter inte som mitt problem.

Permalänk
Medlem

Fungerar finfint för mig ..

Permalänk

När mer än 5 pers helt plötsligt får problem samtidigt är det väl rätt givet att det INTE är på vår sida problemet ligger? Lol.

Bara hamra och hoppas på det bästa antar jag

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Vad har ni för ISP:er ni som har problem?

EDIT:

Jag har Telia fiber och har inga problem att logga in...

Permalänk
Skrivet av Toye666:

Vad har ni för ISP:er ni som har problem?

Bahnhof har jag

Edit: Nu kom jag in

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeCors:

Roligt för dig!

2 olika burkar, 2 olika OS, 2 olika konton. Spelat på morgonen på båda burkarna.
Har inte startat om eller gjort nånting och kommer in nu efter 40 minuters försök. Låter inte som mitt problem.

Din ISP kanske.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Behöver det dock inte betyda. Kan nog tippa det mesta om att det är Origin och inte användarna.

Så det kan inte vara internetleverantören. Så fort folk har problem är det alltid hos någon annan problemet är. Och just i det här scenariot är det EA som får all skit.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Har samma problem går inte komma in, har Bahnhof 100/100 provat startat om datorn och allt möjligt med det vill inte.
antar att Orgin är överbelastat ibland kommer jag in men då är det en litet vit ruta som kommer upp och går inte klicka vidare

Permalänk
Medlem

Har också problem att komma in, får bara upp att jag är i "Offlineläge". Öppnat alla portar som ska behövas, har ominstallerat och startat om datorn till höger och vänster, men ingen skillnad. Har Bahnhof. Kan klogga in på www.origin.com utan problem!

EDIT: Kom in en kort sekvens, fick dock felmeddelande om att Origin inte kunde aktivera BF4 Betan för att servrarna inte gick att komma åt. Loggade ut och försökte logga in igen, fick samma fel som ovan. Så något är rotten in the state of EA.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Så det kan inte vara internetleverantören. Så fort folk har problem är det alltid hos någon annan problemet är. Och just i det här scenariot är det EA som får all skit.

EA ÄR skit.

Men nja, har Comhem. Fungerade galant igår, men tror fortfarande starkt på att problemet är hos Origin. Lite konstig "slump" (antalet användare som får problem med tydligen olika ISPer), bara, men visst, man kan ha fel.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem ett tag igår med att samma felmeddelande från Origin. Jag har också Bahnhof, så det är väl möjligt att det var problem där, men all annan surfning fungerade som vanligt.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?