Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Ok, så du köpte dem på rekomendation då
Hur stora element sitter de i dem? Hittar inget på deras eminenta hemsida :/

Beats ger inte ut någon som helst information om vad deras hörlurar innehåller eller inom vilka frekvenser de verkar.

Permalänk

Jag har ägt ett par beats som följde med min HTC, och de är en glorifierad plottrig kinesisk plastleksak. Nu sitter jag på denon ahd 1001 för 600kr mindre, och oj vad mycket bättre de låter! Beatslurarna krängde jag till en tolvåring.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Beats ger inte ut någon som helst information om vad deras hörlurar innehåller eller inom vilka frekvenser de verkar.

Det känns ju sisådär lagomt oseriöst :S

Permalänk
Medlem

Beats är något kidsen har till sina SwagSWAGYOLO guldiga iphones. Det är allt man behöver veta om skiten.

Taget härifrån: #13869544

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Det känns ju sisådär lagomt oseriöst :S

De säger att det är pga fakes...vilket jag tycker är ÄNNU märkligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Beats är något kidsen har till sina SwagSWAGYOLO guldiga iphones. Det är allt man behöver veta om skiten.

Taget härifrån: #13953848

Dude, fel länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Beats är något kidsen har till sina SwagSWAGYOLO guldiga iphones. Det är allt man behöver veta om skiten.

Taget härifrån: #13953848

Detta är endast ditt påstående och knappast hela sanningen. Alla får har sin åsikt såklart, men det är inte skit och det är inte bara för "swagyolo kids med guldiga iphones". Jag t.ex. skulle inte känna mig komfortabel med att ha sennheiser momentum på mig när jag är utomhus, åker longboard etc. För mig känns det som lurar men enbart har inomhus, detta är alltså MIN uppfattning.

Mina svarta SOLO HD har en enkelt design som jag tycker är snygg, samt att dem är smidiga i och med att man kan vika ihop dem. Kabeln är även otroligt bra, hur mycket jag än försökt att trassla den med flit, bara för att testa, så har den aldrig gjort det. Det tycker jag är riktigt skönt, då jag avskyr trassel. Priset? Må vara lite dyrt, men jag betalade inte fullt pris när jag köpte dem ändå, så för mig var det ett värt köp.

Och ja, jag betalar gärna för något jag tycker ser snyggt ut, jag köper inte saker enbart för prestandan för att sedan avsky utseendet. Jag gillar hur Solo HD ser ut, hur dem låter & hur praktiska dem är, för MIG.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Detta är endast ditt påstående och knappast hela sanningen. Alla får har sin åsikt såklart, men det är inte skit och det är inte bara för "swagyolo kids med guldiga iphones". Jag t.ex. skulle inte känna mig komfortabel med att ha sennheiser momentum på mig när jag är utomhus, åker longboard etc. För mig känns det som lurar men enbart har inomhus, detta är alltså MIN uppfattning.

Mina svarta SOLO HD har en enkelt design som jag tycker är snygg, samt att dem är smidiga i och med att man kan vika ihop dem. Kabeln är även otroligt bra, hur mycket jag än försökt att trassla den med flit, bara för att testa, så har den aldrig gjort det. Det tycker jag är riktigt skönt, då jag avskyr trassel. Priset? Må vara lite dyrt, men jag betalade inte fullt pris när jag köpte dem ändå, så för mig var det ett värt köp.

Och ja, jag betalar gärna för något jag tycker ser snyggt ut, jag köper inte saker enbart för prestandan för att sedan avsky utseendet. Jag gillar hur Solo HD ser ut, hur dem låter & hur praktiska dem är, för MIG.

Momentum är ju dock gjorda för att kunna ha på resande fot också.
Folk kan ju inte påverka din personliga uppfattning om beats men det ändrar inte det faktumet att de faktiskt är överprissatta hörlurar med sämre kvalité en andra hörlurar i samma prisklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Momentum är ju dock gjorda för att kunna ha på resande fot också.
Folk kan ju inte påverka din personliga uppfattning om beats men det ändrar inte det faktumet att de faktiskt är överprissatta hörlurar med sämre kvalité en andra hörlurar i samma prisklass.

Håller med att dem är dyra I slutändan är väl allt en smaksak.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Håller med att dem är dyra I slutändan är väl allt en smaksak.

Därför jag skrev som jag skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

De säger att det är pga fakes...vilket jag tycker är ÄNNU märkligare.

Ja, för de som Fakear dem har antagligen råd att köpa ett par, de lär ju inte kopiera från hemsidor/bilder -.-

Det måste nog vara för att de inte ska se helt värdelösa ut när man jämför dem med andra lurar. Dålig frekvensomfång och små element.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Detta är endast ditt påstående och knappast hela sanningen. Alla får har sin åsikt såklart, men det är inte skit och det är inte bara för "swagyolo kids med guldiga iphones". Jag t.ex. skulle inte känna mig komfortabel med att ha sennheiser momentum på mig när jag är utomhus, åker longboard etc. För mig känns det som lurar men enbart har inomhus, detta är alltså MIN uppfattning.

Mina svarta SOLO HD har en enkelt design som jag tycker är snygg, samt att dem är smidiga i och med att man kan vika ihop dem. Kabeln är även otroligt bra, hur mycket jag än försökt att trassla den med flit, bara för att testa, så har den aldrig gjort det. Det tycker jag är riktigt skönt, då jag avskyr trassel. Priset? Må vara lite dyrt, men jag betalade inte fullt pris när jag köpte dem ändå, så för mig var det ett värt köp.

Och ja, jag betalar gärna för något jag tycker ser snyggt ut, jag köper inte saker enbart för prestandan för att sedan avsky utseendet. Jag gillar hur Solo HD ser ut, hur dem låter & hur praktiska dem är, för MIG.

Visst får folk betala för mycket för mycket för en mode-accessoar om de vill, men det finns många andra bra lurar som är snygga med bra kablar och är hopfällbara. Dessutom tror jag ofta det handlar om att folk är så hjärntvättade av återförsäljare och reklam, vilka ofta hävdar att beats är det bästa sedan skivat bröd och har bra ljud, oooch att alla artister använder de som studiohörlurar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Dude, fel länk

Oj, har fixat det nu.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

En kompis som är ljudtekniker sa till mig att "basen är över horribel".

Det absolut enda jag har hört angående Beats by Dre är att de är extremt overpriced och har extremt överdriven bas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Ja, för de som Fakear dem har antagligen råd att köpa ett par, de lär ju inte kopiera från hemsidor/bilder -.-

Det måste nog vara för att de inte ska se helt värdelösa ut när man jämför dem med andra lurar. Dålig frekvensomfång och små element.

Det tror jag inte det är något fel på. Nog snarare all behandling av ljudet och liknande som är gravt förändrad.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

AKG HD142 ♡

Har några billiga hörsnäckor från Kina till mp3-spelare och den bärbara. Ingen fara om man skulle slarva bort ett par då de säljs för ~10 kr/st på ebay. De har även samma logga som beats använder så det är utan minsta tvivel piratkopior.

Permalänk
Medlem

Beats är för hiphopparna/dubstepparna vad Skullcandy är för fashioncore-kidsen.
Båda representeras överdrivet av artister som säkert fått oskäligt mycket betalt för att visa sig med dem så ofta som möjligt.
Snyggt designat skräp, helt enkelt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Oj, har fixat det nu.

Blev mest förvånad att se ett citat av mig själv xD

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur du småfnissar åt de som köpt Beats och sedan nämner Bose som ett företag som "vet vad de sysslar med".
Edit: Ser nu att TS även pekar på att stort frekvensomfång = bra ljud, vilket bekräftar mina misstankar om att TS är en sann audiofil...
För övrigt gjorde en respekterad medlem från Head-Fi ett test med Beats för ett tag sen och de fick ett helt okej betyg, dock inte för sin prisklass. Så till alla hipsters som följer med vågen och bara hatar på Beats, lägg ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

"utvecklad musiksmak"

Dunkadunk är bare minimum för vad man får kalla musik

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

En kompis som är ljudtekniker sa till mig att "basen är över horribel".

Haha här kan vi dra in ett skämt att de är så dåliga att de skapat en egen skala att räkna ljud i, istället för DECIbell då får dom HORRIbel höhö.
(Ja jag har tråkigt på dagarna efter jobbet)

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Testa ett par solo dock i en mobiltelefon. Ljudkällan är viktig i det här sammamhanget. Kopplade in ett par 10$ hörpluggar i min förstärkare och jävlar vilket tryck det var i dom. Åter till beatsen. Vilken jävla skit. Jag svär allt jag tror på och på min morsa att mina 50-kronors deltacolurar som jag köpte på ullared låter bättre. Har dock ett par kinakopior på beats som jag köpte på lightinthebox.com som låter helt okej faktiskt. Kul att äkta beats låter sämre men kort sagt köp inte beats..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Beats är verkligen inte alls prisvärt. Precis som Bose och Bang Olufsen är design 300x viktigare än prestanda...men vi marknadsför det som ljudmässiga mirakel.

Tänker vi på samma Bose?
Ja de är dyra, men ljudet är jävligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Nej jag ska inte köpa några, vi kan börja där

Hur är detta märke?
Rent spontant så går jag runt och småfnissar åt alla lurade idioter som köpt dyra plastbitar med en känd logga på.
Man börjar ju dock fundera på om dom verkligen är bra iom att de blivit så populära, eller om det mest är brand recognition som gör att de säljer som de gör.

Senast idag kom en nylurad kompis ut från teknikmagasinet med ett par "Beats by Dr.Dre tour 2.0" a' 1400spänn, toknöjd givetvis (vem är inte det efter att ha slängt upp ~1½ sälunge för ett par hörsnäckor).
Var naturligvis tvungen att påpeka att om jag personligen köpt lurar för ~1500 spänn ska det vara av ett företag som vet vad de sysslar med (Ex Bose, Sennheiser m.fl) och inte ett par som e dyra bara för att.

Blev dock konfronterad om jag faktiskt lyssnat och hört någon skillnad eller om jag bara är gnällig. Då jag inte hört och jämfört Beats lurar rakt av så vet jag faktiskt inte, jag kanske bara är gnällig?

Vad säger ni, gör Beats bra och konkurenskraftiga lurar i resp. prisklass eller får man mer glädje om man köper från ett mer etablerat märke.
Vem är OEM för Beats btw?

Du vet ju att nästan alla kommer hålla med dig här. Självklart. Du har rätt och alla andra som påpekar detta för tusende gången. Aldrig köpt ett par beats lurar men om någon nu vill göra det så ser jag inte problemet. Vi alla har ett eget val. Vissa ser varumärket som viktigare än vad de egentligen är och skiter i om det är prisvärt eller inte. Ok, det är deras val. Ungefär samma som om iphone köps för 7000:- när motsvarande Android går att få för mindre än halva priset. Är mer en livsstil dessa varumärken har lyckats få vissa att tro man kan köpa sig till. De är lurade och låt de för all del vara det.. att diskutera och lägga fram fakta för dem leder sällan någonstans förutom till konflikter.

Själv har jag skaffat ett par Yamaha EPH-100 in-ear, ohippa som de är men med kanske marknadens ärligaste ofärgade ljud för 1000:- rekommenderas, normalpris brukar ligga runt 1500:-
http://www.larsbengtsson.se/produkter/visa/ljud/horlurar-2/in...

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

"utvecklad musiksmak"

Skrivet av MrNeikter:

Och med det menar han självklart hårdrock och metal. Speciellt power metal. :happy:

Rock/metal är ju den enda bra stilen synd bara att alla andra i min generation inte inser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Monster? Aldrig hört talas om dem, men jag antar att de inte har "andra" märkens bakgrund, har för mig att jag såg en Meme med samma modell med och utan "B"-loggan och det skiljde typ 50% på priset, när dom just va nya så att säga.

Monster är ett mycket respekterat premium märke.
Visst gör dom en hel del saker som kostar onödigt mycket och man ställer sig frågande om det fyller någon funktion.
Dom är ett Audiofil märke helt enkelt, och när det gäller audiofili så kan man ju diskutera i timmar om olika saker gör någon faktisk skillnad eller inte.

Men när det gäller just hörlurar så gör dom en hel drös riktigt bra in-ear hörlurar framförallt. Som räknas som bland dom bättre man kan få tag på utan att gå upp i "molded" klasserna där hörluren täcker hela "öron gropen". Eller gå upp i dom riktigt höga pris klasserna på 5k och uppåt.

Jag har själv ett par Monster Turbine Pro Gold med Controll Talk.
Som jag är RIKTIGT nöjd med. Det enda som man kan tycka är lite väl är att dom är precis som namnet avslöjar guld färgade. Så dom ser lätt ut som ett par dyra hörlurar, som man köpt mer för utseendet än ljudet.

Just när det gäller beats dock så går dom inte att jämföra alls med dom andra dyrare monster hörlurarna.
Dom modeller av Beats lurar som jag provat har låtit riktigt illa faktiskt.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av traebit:

Tänker vi på samma Bose?
Ja de är dyra, men ljudet är jävligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag hört ifrån bose imponerar inte mig ett skvatt. Deras hörlurar är byggda som skit med. Enda bra med hörlurarna är CQ15 NC.