Vilka SLI kort för 120hz stabilt med 2600k i BF4?

Permalänk
Inaktiv

Vilka SLI kort för 120hz stabilt med 2600k i BF4?

Ska köra 1080p är det tänkt.

Skulle även vilja köra Ultra på allt, men aa och blur är inte så viktigt.

Tack för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Ska köra 1080p är det tänkt.

Skulle även vilja köra Ultra på allt, men aa och blur är inte så viktigt.

Tack för svar.

2 x titans?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Crossfire R9 290X. Slår Titan med ett lägre pris, är ju ifs inte släppt än men det skall inte ha ett mycket högre pris än 780.

Permalänk
Medlem

Kommer din CPU punga ut 120 fps stabilt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99565:

Ska köra 1080p är det tänkt.

Skulle även vilja köra Ultra på allt, men aa och blur är inte så viktigt.

Tack för svar.

Vänta.. ska bara titta in i denna först:

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

med en 2600k, nej, bara nej, uppdatera till 4570K eller 4770K och klocka! Btw, du kommer behöva bättre än en H80
R9 290X i CF eller Titans/780 i sli

Enligt min åsikt så har du för stora krav för dagens hårdvara, jag säger vänta till nästa gen!

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Skrivet av excepto:

med en 2600k, nej, bara nej, uppdatera till 4570K eller 4770K och klocka! Btw, du kommer behöva bättre än en H80
R9 290X i CF eller Titans/780 i sli

Enligt min åsikt så har du för stora krav för dagens hårdvara, jag säger vänta till nästa gen!

Nja, jag skulle snarare säga att han inte säger under vilka omständigheter. Hade han givit oss en budget går det utan problem köra 120 fps i 1080p ultra på bf4 med sli/xfire lösningar. 2600k borde(är lite osäker) kunna hänga med med en bra klock men det börjar ta sig isf och det flaskar ju en nyare sli/xfire lösning oavsett.

Så ge oss en budget på hur mkt du har att lägga på grafikkort och eventuell dator uppgradering.
Ditt mål är långt ifrån för högt för dagens hårdvara men nu sitter du inte på dagens hårdvara heller.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Inaktiv

Tack för svaren alla. Spåkulan var rolig.

Skrivet av znorlaxvbg:

Nja, jag skulle snarare säga att han inte säger under vilka omständigheter. Hade han givit oss en budget går det utan problem köra 120 fps i 1080p ultra på bf4 med sli/xfire lösningar. 2600k borde(är lite osäker) kunna hänga med med en bra klock men det börjar ta sig isf och det flaskar ju en nyare sli/xfire lösning oavsett.

Så ge oss en budget på hur mkt du har att lägga på grafikkort och eventuell dator uppgradering.
Ditt mål är långt ifrån för högt för dagens hårdvara men nu sitter du inte på dagens hårdvara heller.

Hade helst hoppats på att slippa uppgradera hela skiten. Alltså ha kvar moderkort och processor/minnen och bara köpa 2 nya grafikkort som pallar. Min klock är 4.5 ghz men fattar det inte är den senaste men det är liksom det jag undrar, kommer det funka. (titta in i spåkulan)

Vad jag fattat är Titans helt onödigt för 1080p, det är först betydligt högre upplösningar där den kommer till sin rätt.

Min budget (det jag kan tänka mig lägga önskvärt) är runt 10k kanske, men vill alltså ha den billigaste lösningen som klarar av 120 hz stabilt.

edit: 2 såna här kanske http://www.techspot.com/news/53960-nvidia-reportedly-working-... ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av excepto:

med en 2600k, nej, bara nej, uppdatera till 4570K eller 4770K och klocka! Btw, du kommer behöva bättre än en H80
R9 290X i CF eller Titans/780 i sli

Enligt min åsikt så har du för stora krav för dagens hårdvara, jag säger vänta till nästa gen!

Då måste jag väl ha nytt moderkort etc?

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Tack för svaren alla. Spåkulan var rolig.

Hade helst hoppats på att slippa uppgradera hela skiten. Alltså ha kvar moderkort och processor/minnen och bara köpa 2 nya grafikkort som pallar. Min klock är 4.5 ghz men fattar det inte är den senaste men det är liksom det jag undrar, kommer det funka. (titta in i spåkulan)

Vad jag fattat är Titans helt onödigt för 1080p, det är först betydligt högre upplösningar där den kommer till sin rätt.

Min budget (det jag kan tänka mig lägga önskvärt) är runt 10k kanske, men vill alltså ha den billigaste lösningen som klarar av 120 hz stabilt.

edit: 2 såna här kanske http://www.techspot.com/news/53960-nvidia-reportedly-working-... ?

Dem du länka är ovärda. 10k är en helt okej budget endå så jag skulle rekommendera antingen 290(utan x) crossfire när dom släpps o få kanske en tusing över som du kan spara.
ELLER hade jag kört på 280x xfire OCH nytt moderkort,minnen och processor 280x crossfire ska nog orka piska ut 120fps i 1080p. Speciellt om AA inte har så stor betydelse för dig Detta är betydligt smartare inför framtiden med. eventuellt att du köper ny cpu, moderkort och ram samt ett 290x .. får lite stålar över och sparar till ett till o köper dem o har en sprillans ny grym dator vid mellandagsrean/priskriget mellan nvidia och amd Det är det smartaste förutsatt att du har lite tålamod Du sparar en summa på att du redan har så bra nätaggregat du kan återanvända dessutom.

MItt första tips är att köpa ett moderkort.. i7 4770k(för bf4 verkar dra nytta av HT och det är alltid gott o ha),tillhörande moderkort och ram samt ett 290x. Tror nog ETT 290x kommer ge dig helt okej fps redan där. speciellt med bantad aa.

Skrivet av anon99565:

Då måste jag väl ha nytt moderkort etc?

Stämmer.. nytt moderkort för nyare CPU's med nya sockets.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av znorlaxvbg:

Dem du länka är ovärda. 10k är en helt okej budget endå så jag skulle rekommendera antingen 290(utan x) crossfire när dom släpps o få kanske en tusing över som du kan spara.
ELLER hade jag kört på 280x xfire OCH nytt moderkort,minnen och processor 280x crossfire ska nog orka piska ut 120fps i 1080p. Speciellt om AA inte har så stor betydelse för dig Detta är betydligt smartare inför framtiden med. eventuellt att du köper ny cpu, moderkort och ram samt ett 290x .. får lite stålar över och sparar till ett till o köper dem o har en sprillans ny grym dator vid mellandagsrean/priskriget mellan nvidia och amd Det är det smartaste förutsatt att du har lite tålamod Du sparar en summa på att du redan har så bra nätaggregat du kan återanvända dessutom.

MItt första tips är att köpa ett moderkort.. i7 4770k(för bf4 verkar dra nytta av HT och det är alltid gott o ha),tillhörande moderkort och ram samt ett 290x. Tror nog ETT 290x kommer ge dig helt okej fps redan där. speciellt med bantad aa.

Stämmer.. nytt moderkort för nyare CPU's med nya sockets.

Okej tackar!
Dock så är min tanke att köra lightboost också så där går amd bort,, kanske skulle nämnt det. Kör även 3d med projektorn (för film ibland) så vet inte om amd funkar så bra där..
Annars låter det som det du rekommenderade nog är mest prisvärt.

Angående nytt moderkort och processor.. Hmm, jo, kanske får blir så.. Hade gärna sluppit det i nuläget men men. Går det inte med 2600k så går det inte.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Okej tackar!
Dock så är min tanke att köra lightboost också så där går amd bort,, kanske skulle nämnt det. Kör även 3d med projektorn (för film ibland) så vet inte om amd funkar så bra där..
Annars låter det som det du rekommenderade nog är mest prisvärt.

Angående nytt moderkort och processor.. Hmm, jo, kanske får blir så.. Hade gärna sluppit det i nuläget men men. Går det inte med 2600k så går det inte.

Visst går det.. så länge du behåller din klock.. men risken är att den flaskar. Men det kommer gå att hålla 120fps i 1080p lätt med t.e.x 780 sli.
Så köp 2 st 780 .. kör sli... och uppgradera resten senare, behåll din hdd och nätagg o chassi senare bara:) och ssd om du har de.

Det är va du själv känner är värt just nu Kör på bara!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Hd7990 för 5200kr borde göra saken biff!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Okej tackar!
Dock så är min tanke att köra lightboost också så där går amd bort,, kanske skulle nämnt det. Kör även 3d med projektorn (för film ibland) så vet inte om amd funkar så bra där..
Annars låter det som det du rekommenderade nog är mest prisvärt.

Angående nytt moderkort och processor.. Hmm, jo, kanske får blir så.. Hade gärna sluppit det i nuläget men men. Går det inte med 2600k så går det inte.

Jag skulle definitivt skaffa nytt grafikkort först och sedan vänta tills spelet släppts. Vi har ännu ingen aning om hurvida de kan fixa det galna CPU-sugandet ännu, så det är dumt att uppgradera bara "utifall att". Processorn du har är bara typ 10-12% sämre än en 4770k när den är ordentligt överklockad, så jag skulle avvakta lite jag

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

För BF4@ultra=SLI 780 alt Titan, du får väl se hur hög min-framerate din 2600k orkar trycka ur sig, dock kan jag nästan lova att den kommer att gå under 100 lite då och då, men vi får se hur spelet verkligen fungerar när det så småningom släpps.

Kan du nöja dig med setting "High" förutom Texturer och Mesh på Ultra med 2xMSAA är SLI 680 ett bra köp som ger ett liknande flyt med dessa inställningar.

Sätt din budget först, sedan väljer du kort efter det, annars finns det bara ett rätt svar, SLI Titan

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

med en 2600k, nej, bara nej, uppdatera till 4570K eller 4770K och klocka! Btw, du kommer behöva bättre än en H80
R9 290X i CF eller Titans/780 i sli

Enligt min åsikt så har du för stora krav för dagens hårdvara, jag säger vänta till nästa gen!

Är du seriös? En 2600k är inte en dålig proccessor! Säg inte åt folk att uppgradera när det verkligen inte behövs!
Är det något han borde uppgradera så är det sina 580s.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Verkar ju konstigt om inte en 2600K clockad skulle kunna driva runt alla spel utan problem, dom nyare CPUs som finns ligger ju i samma Ghz vilket som?.
Själv har jag min i 4.7Ghz och har nog inte haft ett enda spel som trycker den över 70%.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Är du seriös? En 2600k är inte en dålig proccessor! Säg inte åt folk att uppgradera när det verkligen inte behövs!
Är det något han borde uppgradera så är det sina 580s.
http://gyazo.com/f4e72590d8b2a84648f0f36bd62de497.png

Exakt den grafen jag leta efter själv, folk Trollar ihjäl sig om 2600K..

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Avstängd

allt handlar om va du är beredd att betala !!! dina grafikkort är fortfarande bra men presterar inte max i dagens o nyare spel. mitt tips till dig är att antingen vänta o se va AMDs nya kort presterar. eller så slår du till på 2 st gtx 780. ETT 780 presterar nästan lika bra som ett titan kort och till en billigare prislapp. jag hade resonerar som så att du byter upp dig från 2 generationers gpu till nått nyare, med samma X80 Siffra det lär du klara dig på ett tag till. Som många säger här att BF4 har ju intre släpts riktigt ännu (finns bara som demoverson ännu) AMds nya kort ger oss siffror som liknar titans kort (dock ingen garanti vi har ju blivit besvikna förr)

Har du möjligheten att vänta gör det!!

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Skrivet av albindubech:

Crossfire R9 290X. Slår Titan med ett lägre pris, är ju ifs inte släppt än men det skall inte ha ett mycket högre pris än 780.

Bevis/benchmarks på det?

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Okej tackar!
Dock så är min tanke att köra lightboost också så där går amd bort,, kanske skulle nämnt det. Kör även 3d med projektorn (för film ibland) så vet inte om amd funkar så bra där..
Annars låter det som det du rekommenderade nog är mest prisvärt.

Angående nytt moderkort och processor.. Hmm, jo, kanske får blir så.. Hade gärna sluppit det i nuläget men men. Går det inte med 2600k så går det inte.

Sitter och kör allt ultra på en 4770k i 4.6ghz och ett överklockat 780... ligger runt 65-70 fps i betan... tänk inte äns på att uppgradera försen det släppts. själv skulle jag nog kanske inte uppgraderat 2600 och två 580s för bf4, du kommer troligen inte ha problem att ligga runt 50fps på high/ultra i 1080. och du kommer troligen ha problem att ta 120 fps i betan även om du lägger ner 10.000.. tror att Sweclockers hade 120 fps i sitt test med 780 SLI eller om det kanske var titan SLI.

men om du nu vill maxa betan i 120fps och 1080:
780 SLI
4770k eller en av de nya ivy-e överklockade
8gb minne minst (helst 16gb +)

Som vi sagt 100tals gånger sedan den 1:a oktober... vänta med uppgraderingarna tills releasen.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Om du spelar BF4 när det är släppt och känner att det fungerar skit och vill uppgradera så kan du göra det då. På köpet får du även känslan för hur bra uppgraderingen var. Ifall du innan spelet är släppt uppgraderar så får du inte känna effekten av dina spenderade pengar

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WoG:

Jag skulle definitivt skaffa nytt grafikkort först och sedan vänta tills spelet släppts. Vi har ännu ingen aning om hurvida de kan fixa det galna CPU-sugandet ännu, så det är dumt att uppgradera bara "utifall att". Processorn du har är bara typ 10-12% sämre än en 4770k när den är ordentligt överklockad, så jag skulle avvakta lite jag

Jo, hade vart nice om det funka med 2600k. Men man måste nog vänta som folk säger för att veta.
Kanske slår till på några high end nvidia kort under tiden, får se..
Tack för svaren alla, informativt!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asrock z87 extreme 6 | 4770k 4,7 GHz (delid) | Corsair H110 | 2x GTX 670 SLI 1213 MHz | 2x Arctic Accelero Hybrid | Corsair CX750M | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Samsung 840 120 GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av excepto:

med en 2600k, nej, bara nej, uppdatera till 4570K eller 4770K och klocka! Btw, du kommer behöva bättre än en H80
R9 290X i CF eller Titans/780 i sli

Enligt min åsikt så har du för stora krav för dagens hårdvara, jag säger vänta till nästa gen!

Fun fact. Pga. diverse komplikationer så klockar inte Haswell lika bra som IvyB eller SB. En Haswell når oftast bara 4,4-4,5Ghz. En SB däremot kan du få upp emot 4,8Ghz med lite tur. Alltså når en SB i 4,8Ghz nästan upp till Haswellprestanda om den vore klockad till 4,4Ghz. Med andra ord så räcker en 2600K långt.

Sedan eller hur? Vadå nästa på nästa gen? Nästa gen kan vara ett år (om inte mer) bort.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Fun fact. Pga. diverse komplikationer så klockar inte Haswell lika bra som IvyB eller SB. En Haswell når oftast bara 4,4-4,5Ghz. En SB däremot kan du få upp emot 4,8Ghz med lite tur. Alltså når en SB i 4,8Ghz nästan upp till Haswellprestanda om den vore klockad till 4,4Ghz. Med andra ord så räcker en 2600K långt.

Sedan eller hur? Vadå nästa på nästa gen? Nästa gen kan vara ett år (om inte mer) bort.

Exakt, att uppgradera från 2600k till 4770k makes no sense enligt mig. Om man ska uppgradera från 2600k så är det minst 4930k som gäller, Men som sagt så kommer en 2600k förmodligen att fungera helt okej i BF4.

Angående grafikkort så är R9-280X cf ett ganska bra val, Eventuellt GTX 780 sli, Dock värt att nämna att GTX 780 kostar dubbelt så mkt som 280X och presterar ca 20% bättre.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Oj, svår fråga. Titanx2 klarar det garanterat, 2x780 borde göra det också. Sen vet vi ju inte men r290x lär inte ha några problem.

Ps off-topic: är det bara jag som häpnar över den hårdvara som finns tillgänglig i dag. Det här kunde jag inte ens fantisera om när man satt där med min Amiga och senare 386-486

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simonrak:

Okej cool, hade missat ditt inlägg. Citera gärna så ser man..

Skrivet av drefk2000:

Oj, svår fråga. Titanx2 klarar det garanterat, 2x780 borde göra det också. Sen vet vi ju inte men r290x lär inte ha några problem.

Ps off-topic: är det bara jag som häpnar över den hårdvara som finns tillgänglig i dag. Det här kunde jag inte ens fantisera om när man satt där med min Amiga och senare 386-486

Skickades från m.sweclockers.com

Så sant. Hade också amiga som farsan köpt och kompisar kom och spelade ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Fun fact. Pga. diverse komplikationer så klockar inte Haswell lika bra som IvyB eller SB. En Haswell når oftast bara 4,4-4,5Ghz. En SB däremot kan du få upp emot 4,8Ghz med lite tur. Alltså når en SB i 4,8Ghz nästan upp till Haswellprestanda om den vore klockad till 4,4Ghz. Med andra ord så räcker en 2600K långt.

Sedan eller hur? Vadå nästa på nästa gen? Nästa gen kan vara ett år (om inte mer) bort.

Får försöka få upp den en bit till då kanske
Fast börjar bli knepigt med vad jag ska lägga volten för den där klocken.. Har för mig det inte gick så bra när jag körde över det jag har nu sist trots mer volt..

Behöver jag nya minnen isf som går i högre frekvens?

Permalänk
Skrivet av excepto:

med en 2600k, nej, bara nej, uppdatera till 4570K eller 4770K och klocka! Btw, du kommer behöva bättre än en H80
R9 290X i CF eller Titans/780 i sli

Enligt min åsikt så har du för stora krav för dagens hårdvara, jag säger vänta till nästa gen!

Varför nergradera till en 4670k?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW