Snabbtitt på Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Mitt Windows Update hittar inte Windows 8.1?

Tryck upp " Kör " och skriv in wsreset.exe och starta om butiken.

Så borde det komma upp.

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Komma upp var i store? Inte det första jag ser i alla fall... :-\

Ska finnas som första grejen du ser i Butiken.

Detta trix funkade för mig i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av betan:

Bara att använda Skype for dekstop då. Precis samma version som för Widnows 7.

Precis, det är ju det man får göra. Tyvärr motverkar det hela idéen kring "app-Skype".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Står ju preview där?!

Permalänk
Medlem

Då var uppdateringen klar. Tog ca 30 minuter från att jag startade nedladdningen till allt var klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Mitt Windows Update hittar inte Windows 8.1?

För att den inte finns där..LÄS vad som skrivs

FINNS I WINDOWS STORE

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Zaphood:

Då var uppdateringen klar. Tog ca 30 minuter från att jag startade nedladdningen till allt var klart.

Laddar hem det nu 40%. får man välja om man vill bränna ner iso-filen på skiva eller något sådant ?

Permalänk
Medlem

Hittar enbart Windows 8.1 Preview på hemsidan windows store är det hela versionen eller ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinskugga85:

Ska finnas som första grejen du ser i Butiken.

Detta trix funkade för mig i alla fall.

Mjo, har försökt några gånger nu, dessvärre utan resultat... :-\

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Undra om Skype för Windows 8 stöder att man kan minimera programmet samtidigt som det verkligen fungerar - för det var ju rätt värdelöst att använda som voip som annars fungerade hur bra som helst i Windows 7-versionen.

Annars helt klart intressanta förbättringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Dirty_Harry:

Ja appversionen av skype är ju totalt värdelös.

Skrivet av betan:

Bara att använda Skype for dekstop då. Precis samma version som för Widnows 7.

Skrivet av Segas:

Precis, det är ju det man får göra. Tyvärr motverkar det hela idéen kring "app-Skype".

Ja det går fint att minimera Skype i Metro UI-läget och fortfarande prata. Det finns en inställning för det i appen.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Hittar inte Windows 8.1 i storen :S vad ska man söka på?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkianosch:

Hittar inte Windows 8.1 i storen :S vad ska man söka på?

Ska finnas per automatik

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

För att den inte finns där..LÄS vad som skrivs

FINNS I WINDOWS STORE

Det stod Windows Update i nyheten först...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinskugga85:

Laddar hem det nu 40%. får man välja om man vill bränna ner iso-filen på skiva eller något sådant ?

Nej. När det var hemladdat så installerades det på en gång och sedan startade datorn om 4 gånger med lite olika uppdateringsmeddelanden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Zaphood:

Nej. När det var hemladdat så installerades det på en gång och sedan startade datorn om 4 gånger med lite olika uppdateringsmeddelanden.

Kan man välja att göra en ren installation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Läste precis på IDG:
"Företagsversionen av Windows 8.1 Pro kostar dubbelt så mycket som standardvarianten. Då ingår funktioner som kryptering, fjärrstyrning via remote desktop och möjlighet att ansluta datorn till en domän."

Vafan, ingår inte remote desktop i standard/pro?

Det där e bullshit , finns bara en pro och en enterprise.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det där e bullshit , finns bara en pro och en enterprise.

Okay, finns det någon som kan bekräfta vad som skiljer dessa åt samt om remote desktop existerar i pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Okay, finns det någon som kan bekräfta vad som skiljer dessa åt samt om remote desktop existerar i pro?

Jag håller på att uppdatera till Windows 8.1 Pro, vilket borde innebära att jag har Windows 8 Pro, och när jag söker på "remote" får jag upp ett resultat som är "Remote Desktop Connection".

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Okay, finns det någon som kan bekräfta vad som skiljer dessa åt samt om remote desktop existerar i pro?

Räcker det med vad Microsoft säger?

Permalänk

när jag går in på Windows hemsida står det "Tack för att du installerat Windows 8.1" men jag har preview... så måste man typ instalera om datorn till 8 sen uppgradera låter drygt...

Permalänk

Windows 8.1 inte i dag

Ringde Mickrsoft och de sa att 8.1 kommer inte fören i morgon Fredag genom Store inte genom update.

Vet ni något??

Permalänk
Skrivet av asard1212:

Ringde Mickrsoft och de sa att 8.1 kommer inte fören i morgon Fredag genom Store inte genom update.

Vet ni något??

Den finns i Windows Store nu.

Om du inte ser den.

gör följande

Öppna upp Kör och skriv in wsreset.exe Så borde den dyka upp.

Däremot börja 8.1 säljas i butik imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag håller på att uppdatera till Windows 8.1 Pro, vilket borde innebära att jag har Windows 8 Pro, och när jag söker på "remote" får jag upp ett resultat som är "Remote Desktop Connection".

Skrivet av Sebbepojken:

Räcker det med vad Microsoft säger?

Yes, tittade just på en sådan chart, som ovanstående också nämnde så är det pro (eller bättre) man ska ha. Fick bara en mindre hjärnblödning när man läste IDG's smörja... Tackar så mycket!

Här också enterprise...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinskugga85:

Den finns i Windows Store nu.

Om du inte ser den.

gör följande

Öppna upp Kör och skriv in wsreset.exe Så borde den dyka upp.

Däremot börja 8.1 säljas i butik imorgon.

Jag har gjort detta och den finns inte. Har 8.1 preview, kanske det som är problemet.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Har hittat Windows 8.1 Pro nu i Appen Windows store i Modern UI men kommer till 27% sedan avbryts det så känns som många försöker uppdatera samtidigt och systemet deras klarar inte av belastningen.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Okay, finns det någon som kan bekräfta vad som skiljer dessa åt samt om remote desktop existerar i pro?

absolut,

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Oj vad blind jag är

Han den killen på Microsoft borde veta vad som är rätt.

Jag hade ju den mitt framför ögonen hm!!!!!

Permalänk

jag lekte geni å trodde att den skulle hamna på "Windows update" som förr i tiden... *facedesk*

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ