Datorn stänger inte av sig på grund av Intel® Rapid lagringsteknologi!!!!

Permalänk

Datorn stänger inte av sig på grund av Intel® Rapid lagringsteknologi!!!!

Hejsan!!
Har skaffat mig en Ivy Bridge-E 4930K och X79-Deluxe moderkort!!
Det jag har märkt nu när jag har överklockat min CPU till 4.7 GHz så kan inte min dator stänga av sig när jag trycker på stäng av på grund av Intel® Rapid lagringsteknologi!!!
För om jag avinstallerar Intel® Rapid lagringsteknologi så funkar det att stänga av datorn. men om jag har det installerat så funkar det inte att stänga av datorn.
Så jag undrar vad gör Intel® Rapid lagringsteknologi?? och ska man ha det installerat!!

Skulle vara tacksam för hjälp.

Permalänk
Skrivet av manskiller:

Hejsan!!
Det jag har märkt nu när jag har överklockat min CPU till 4.7 GHz så kan inte min dator stänga av sig när jag trycker på stäng av på grund av Intel® Rapid lagringsteknologi!!!
För om jag avinstallerar Intel® Rapid lagringsteknologi så funkar det att stänga av datorn. men om jag har det installerat så funkar det inte att stänga av datorn.
Så jag undrar vad gör Intel® Rapid lagringsteknologi?? och ska man ha det installerat!!

Dold text

Google

http://www.intel.se/content/www/se/sv/architecture-and-technology/rapid-storage-technology.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Hejsan!!

Testa om du har nyaste versionen https://downloadcenter.intel.com/default.aspx

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"