Permalänk
Melding Plague

Bitfenix Prodigy M

Taiwanesiska Bitfenix tar steget till Micro ATX med Prodigy M – en omarbetad version av ursprungliga Prodigy. Nu är det dags ta en närmare titt på nykomlingen i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Skäggig legend

Tackar Jonas. Jag slutar precis för dagen och ska ta mig hemåt med tunnelbanan (padda nacke). Känns som ni planerar in dessa godingar precis i rätt tid!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Damn vad nyheter och recensioner det kommer upp idag.

Hahaha! Första minuten, "spelade lite tetris"

Permalänk
Avstängd

Snyggt chassi

Snyggt

Permalänk
Medlem

Jag beställde detta igår.
http://www.inet.se/produkt/6911708/bitfenix-phenom-micro-vit
http://www.inet.se/files/img/max/6911708_0.png

Stilrent och fint :), valde mellan detta och det du har recenserat.

Permalänk
Medlem

Vad är det för be quiet kylare i burken?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Jonas chassirecensioner måste vara de bästa på denna planet

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk

Bitfenix = Kungligt.

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem

Har funderat på Phenom M men det är ju samma stomme så nu kan jag få en bra blick över hur bra det kan passa för mig!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av ronz:

Vad är det för be quiet kylare i burken?

Shadow Rock 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte alls är imponerad av detta chassi? Känns väldigt tvingat att stoppa in m-atx i detta chassi.

Vattenkylning är ju nästan ett krav vid SLI/CF i ett chassi i den storleken, men med 2 gpu's får man inte plats med radiatorer.
Idiotiskt med power/reset etc på sidan, samma med ssdplatser etc. Gör det inte lätt att modda dit ett fönster. (Tycker man skall visa upp "det inre" i datorn när man vattenkyler. Ljudnivån är ju oxå ett problem...

Men som vanligt en bra recension!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Köpte detta till min flickvän i födelsedagspresent, byggde ihop den igår.

Har för mig jag satte sidopanelen med kablarna på andra sidan än vad Jonas gjorde, är det möjligt? Det kändes mera logiskt..

Har den inte här så att jag kan dubbelkolla dock.

Permalänk

Är det bara jag som saknar dammfilter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Shadow Rock 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppade nästan till av glädje när jag såg vad ni hade stoppat in, jag har sedan nyheten om att detta samt phenom-modellen skulle släppas byggt min framtida dator runt de. Kylaren jag tillslut valde var just precis Shadow Rock 2 så det känner säkert och bra. Anledningen till utrymmet på baksidan lämpar ju sig perfekt då man kunde flytta "vaggan" till den andra panelen. Lite trångt med kablar men ska man bara ha en hårddisk där så lär det inte vara några problem?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Köpte detta till min flickvän i födelsedagspresent, byggde ihop den igår.

Har för mig jag satte sidopanelen med kablarna på andra sidan än vad Jonas gjorde, är det möjligt? Det kändes mera logiskt..

Har den inte här så att jag kan dubbelkolla dock.

Det låter som de stämmer var ju så på tidigare modell.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Funderar på denna! En lösning är att sätta sidopanelen på andra sidan upp och ner sen köpa till en sidopanel med fönster.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att era video är mycket professionella och så men ni får inte sluta med outrot. Det är ingen riktig video utan erat outro.

Permalänk
Snusfri

Aaaah, kall cola, kall snus å en varm Jonas sitter inte fel en höstkväll som denna

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Iwar:

Bara jag som inte alls är imponerad av detta chassi? Känns väldigt tvingat att stoppa in m-atx i detta chassi.

Vattenkylning är ju nästan ett krav vid SLI/CF i ett chassi i den storleken, men med 2 gpu's får man inte plats med radiatorer.
Idiotiskt med power/reset etc på sidan, samma med ssdplatser etc. Gör det inte lätt att modda dit ett fönster. (Tycker man skall visa upp "det inre" i datorn när man vattenkyler. Ljudnivån är ju oxå ett problem...

Men som vanligt en bra recension!

Jag har svårt att se hur den tilltänkta marknaden skulle vara folk som kör dubbla grafikkort. Det är knivigt med temperaturerna, minst sagt. Det absolut bästa med m-atx är att man får så mycket vettigare moderkort i en bra prisklass!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Så fin fronten hade varit med en slot in/slim läsare.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Detta gjorde min dag, toppen recension som alltid.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Varför inte bara vända hela skiten upp och ner? så att varmluften går uppåt istället..
En lite bättre fästanordning på nätagget så borde det ju funka bra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Köpte detta till min flickvän i födelsedagspresent, byggde ihop den igår.

Har för mig jag satte sidopanelen med kablarna på andra sidan än vad Jonas gjorde, är det möjligt? Det kändes mera logiskt..

Har den inte här så att jag kan dubbelkolla dock.

Jag har för mig det jag med, har inte denna modellen har mitx chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ Det rullar, Det går! ]

Permalänk
Medlem

Äntligen ett vettigt mATX-chassi utan hur många HDD-platser som helst! Finns alldeles för få av den varan på marknaden idag. Nog det chassi jag skulle köpa om jag behövde ett idag, ser riktigt trevligt ut.
Och som sagt, bra resencion. Som vanligt.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Trevlig recension, gillade chassit och något jag skulle kunna tänka mig.

Permalänk
Medlem

Fantastisk recension till ett till synes fantastiskt chassi! Har i flera år nu gått i funderingar på att bygga mig en mindre stationär dator till gäster samt LAN etc och har tidigare tittat på mITX-chassin men känner att jag kanske skulle sakna funktionerna och uppgraderingsmöjligheterna som mATX ger.

Den ursprungliga Prodigyn har i mina ögon varit mer eller mindre ett skämt eftersom jag tycker att det är störtlöjligt att det är så pass stort när det ändå är mITX. Detta å andra sidan är ju precis tvärtom - väldigt litet med tanke på att det faktiskt är mATX vi talar om, och nu fick jag upp ögonen för detta chassi. Såg väldigt lovande ut, helt enkelt. Blir nog ett köp om jag äntligen drar tummen ur och bygger mig något extra någon gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gedo:

Jag beställde detta igår.
http://www.inet.se/produkt/6911708/bitfenix-phenom-micro-vit
http://www.inet.se/files/img/max/6911708_0.png

Stilrent och fint :), valde mellan detta och det du har recenserat.

Sjukt snyggt. Tackar, nu blir det gå över till mATX. Jag är ganska enkel av mig med singel graffekort etc. Så detta funkar fint

Permalänk
Medlem

Man borde få bättre kylning om man vänder chassit upp och ner.

När silverstone använt inverterat moderkort har det varit bra pga att luftflödet gått i en rak linje rätt igenom chassit. Så är dock inte fallet här, dvs det finns inga fördelar med inverterat moderkort här. Dock finns det nackdelar och det är nedåtblåsande fläktar vid nätagget, chassits topp samt botten. Om man vänder chassit upp och ner måste man fästa nätagget ordentligt så det inte lossnar, samt att 5,25" platsen måste vändas.

Min teori borde kunna testas utan större problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gedo:

Jag beställde detta igår.
http://www.inet.se/produkt/6911708/bitfenix-phenom-micro-vit
http://www.inet.se/files/img/max/6911708_0.png

Stilrent och fint :), valde mellan detta och det du har recenserat.

Har missat detta chassit, ser ju riktigt snyggt ut, rimligt pris med

Permalänk
Medlem

Bra recension! Ska skaffa mig ett Bitfenix Phenom M som har samma stomme