Permalänk
Medlem

Datorstol med hög rygg

Behöver en datorstol med hög rygg så man kan vila nacken mot den. Eftersom jag har fått en hjärnblödning och är svag i nacken.
Vill ha en snygg stol inte svart helst för jag vill att den ska passa i rummet runt om kring.

Om ni har fler frågor så är det bara att fråga.

Max pris är ca 2500 kr

MvH Benjamin

Visa signatur

sad

Permalänk
Medlem

De första jag kan tänka på är antingen Markus från ikea som jag själv har, finns i olika färger.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859/
även svart som dock är lite dyrare.
Sen har ju ikea också en annan modell med nackstöd:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99896325/
Har testat denna i butik och tycker även den är väldigt skön, kanske ta en tur till ikea och testa själv? Annars tror jag det blir dyrare om man skall ha kinnarps stolar om man nu inte vill köpa en begagnad kinnarps stol.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q3-ist:

Behöver en datorstol med hög rygg så man kan vila nacken mot den. Eftersom jag har fått en hjärnblödning och är svag i nacken.
Vill ha en snygg stol inte svart helst för jag vill att den ska passa i rummet runt om kring.

Om ni har fler frågor så är det bara att fråga.

Max pris är ca 2500 kr

MvH Benjamin

http://www.gerdmans.se/shop/product/M1024639/Kontorsstol+Zorr...

Finns i blå grå och svart. ser dock inte ut att vara så bekväm. Om du har problem så försök om det är möjligt att gå upp två tusen till så kommer du hitta kanon bra kontorsstolar med inställningar

Visa signatur

ASUS SABERTOOTH Z87, Socket-1150 2* Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (fyra kort egentligen), I7-4770K 3.9 ghz, Cooler master v8 (äldre version), XFX ProSeries Black Edition 750W PSU, 2*Gainward GTX 770 4Gb Phanthom
Sandisk 120gb, Sandisk 240gb, 320gb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

De första jag kan tänka på är antingen Markus från ikea som jag själv har, finns i olika färger.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859/
även svart som dock är lite dyrare.
Sen har ju ikea också en annan modell med nackstöd:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99896325/
Har testat denna i butik och tycker även den är väldigt skön, kanske ta en tur till ikea och testa själv? Annars tror jag det blir dyrare om man skall ha kinnarps stolar om man nu inte vill köpa en begagnad kinnarps stol.

Kan bara instämma ,har en Markus från ikea och den är riktigt bra!.

Permalänk
Medlem

Stående tips när det gäller kontorstolar: Blocket, begagnad Kinnarps synchrone 8000. Jag lyckades slå till på en av modern design och knappt använd för 1500kr och sitter verkligen och njuter i den hemma.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

IKEAs Markus är sjukt bra för priset. Bra hög rygg och svankstöd

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag var i samma sits själv tidigare där jag letade efter en stol med högt ryggstöd. Tittade på Markus från Ikea och hade i princip bestämt mig för att köpa den, men innan jag hann göra det så fick jag en dxracer Ardmore i födelsedagspresent av mina föräldrar, och jag kan inte vara något annat än nöjd! Är väldigt högt ryggstöd på den, även jag som är 193 cm lång kan sitta upprätt i stolen och ändå luta huvudet bakåt utan några problem.

Så, ja, jag antar att jag helt enkelt varmt kan rekommendera dxracer-stolar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Jag var i samma sits själv tidigare där jag letade efter en stol med högt ryggstöd. Tittade på Markus från Ikea och hade i princip bestämt mig för att köpa den, men innan jag hann göra det så fick jag en dxracer Ardmore i födelsedagspresent av mina föräldrar, och jag kan inte vara något annat än nöjd! Är väldigt högt ryggstöd på den, även jag som är 193 cm lång kan sitta upprätt i stolen och ändå luta huvudet bakåt utan några problem.

Så, ja, jag antar att jag helt enkelt varmt kan rekommendera dxracer-stolar.

Fast 3200 är rätt så mycket pengar Markus har bra komfort/pris förhållande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Markus, har också en sådan. Dessutom är det väl hela 10års garatin? (rätta mig om jag har fel)

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Tycker också markus är rätt prisvärd om man vill ha nackstöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Stående tips när det gäller kontorstolar: Blocket, begagnad Kinnarps synchrone 8000. Jag lyckades slå till på en av modern design och knappt använd för 1500kr och sitter verkligen och njuter i den hemma.

Bra med ett nackstöd som är justerbart, det ser i vart fall så ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Lägger min röst på Markus, har också en sådan. Dessutom är det väl hela 10års garatin? (rätta mig om jag har fel)

Helt rätt.

Permalänk
Entusiast

Markus från IKEA är väldigt prisvärd. Annars får du titta på begagnade Kinnarp och liknande "riktiga" märken. Nya kostar de skjortan men lär hålla i all oändlighet. Det går att hitta riktiga fynd där om man jagar blocket. Finns även företag som enbart säljer begagnade kontorsmöbler. De kan vara värda att titta på också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kolla här för bra grejjer: http://www.rh.se/kontorsstolar

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Kolla BAFAB i Mölndal, du vill nog satsa på begagnat om du ska få något vettigt för 2500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Fast 3200 är rätt så mycket pengar Markus har bra komfort/pris förhållande

Det finns sköna DXracer med snällare prislapp.

Gå till Chilli (om du har någon sådan butik i närheten) och hoppas att de har några DXracer inne.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Fast 3200 är rätt så mycket pengar Markus har bra komfort/pris förhållande

Finns ju betydligt billigare dxracer-stolar som ligger inom trådskaparens budget som även de har höga ryggstöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Finns ju betydligt billigare dxracer-stolar som ligger inom trådskaparens budget som även de har höga ryggstöd.

Skrivet av Sca:

Det finns sköna DXracer med snällare prislapp.

Gå till Chilli (om du har någon sådan butik i närheten) och hoppas att de har några DXracer inne.

Skrivet av Xerbee:

Kolla BAFAB i Mölndal, du vill nog satsa på begagnat om du ska få något vettigt för 2500kr.

Skrivet av thom.g:

Kolla här för bra grejjer: http://www.rh.se/kontorsstolar

Skrivet av Zotamedu:

Markus från IKEA är väldigt prisvärd. Annars får du titta på begagnade Kinnarp och liknande "riktiga" märken. Nya kostar de skjortan men lär hålla i all oändlighet. Det går att hitta riktiga fynd där om man jagar blocket. Finns även företag som enbart säljer begagnade kontorsmöbler. De kan vara värda att titta på också.

Skrivet av Hardy:

Helt rätt.

Skrivet av Larsioni:

Bra med ett nackstöd som är justerbart, det ser i vart fall så ut.

Skrivet av JimmieSan:

Tycker också markus är rätt prisvärd om man vill ha nackstöd.

Skrivet av heeet:

Lägger min röst på Markus, har också en sådan. Dessutom är det väl hela 10års garatin? (rätta mig om jag har fel)

Skrivet av BennyZ:

Fast 3200 är rätt så mycket pengar Markus har bra komfort/pris förhållande

Skrivet av Ninjaflipp:

Jag var i samma sits själv tidigare där jag letade efter en stol med högt ryggstöd. Tittade på Markus från Ikea och hade i princip bestämt mig för att köpa den, men innan jag hann göra det så fick jag en dxracer Ardmore i födelsedagspresent av mina föräldrar, och jag kan inte vara något annat än nöjd! Är väldigt högt ryggstöd på den, även jag som är 193 cm lång kan sitta upprätt i stolen och ändå luta huvudet bakåt utan några problem.

Så, ja, jag antar att jag helt enkelt varmt kan rekommendera dxracer-stolar.

Skrivet av BennyZ:

IKEAs Markus är sjukt bra för priset. Bra hög rygg och svankstöd

Skrivet av euf0ria:

Stående tips när det gäller kontorstolar: Blocket, begagnad Kinnarps synchrone 8000. Jag lyckades slå till på en av modern design och knappt använd för 1500kr och sitter verkligen och njuter i den hemma.

Skrivet av Hardy:

Kan bara instämma ,har en Markus från ikea och den är riktigt bra!.

Skrivet av alindq:

http://www.gerdmans.se/shop/product/M1024639/Kontorsstol+Zorr...

Finns i blå grå och svart. ser dock inte ut att vara så bekväm. Om du har problem så försök om det är möjligt att gå upp två tusen till så kommer du hitta kanon bra kontorsstolar med inställningar

Skrivet av Nagel:

De första jag kan tänka på är antingen Markus från ikea som jag själv har, finns i olika färger.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859/
även svart som dock är lite dyrare.
Sen har ju ikea också en annan modell med nackstöd:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99896325/
Har testat denna i butik och tycker även den är väldigt skön, kanske ta en tur till ikea och testa själv? Annars tror jag det blir dyrare om man skall ha kinnarps stolar om man nu inte vill köpa en begagnad kinnarps stol.

Tack för svaren. Förlåt att jag inte har svarat, blir nog en Dxracer CHAWKEN.

Visa signatur

sad

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ängel:

Vill ha vit helst

Visa signatur

sad

Permalänk
Medlem

Fel färg, men denna stolen är riktigt skön och prisvärd. http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Fel färg, men denna stolen är riktigt skön och prisvärd. http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...

Vadå fel färg? Skrev i början av inlägget att jag helst inte ville ha svart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q3-ist:

Vadå fel färg? Skrev i början av inlägget att jag helst inte ville ha svart

Skickades från m.sweclockers.com

Därför jag syftade på att det kunde var fel färg, men bra stol förövrigt som bör provsittas iaf.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Därför jag syftade på att det kunde var fel färg, men bra stol förövrigt som bör provsittas iaf.

jaha, tyckte inte om modellen så blir nog den jag nämnde

Visa signatur

sad

Permalänk
Medlem

Köp en begagnad kinnarps på blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Köp en begagnad kinnarps på blocket.

Varför , hur hög rygg, ny pris och har du själv en?

Visa signatur

sad

Permalänk
Medlem

Hade en Markus från ikea i en vecka ungefär, men fick lämna tillbaka den p.g.a. att olje(?)fjädern glappade så att hela stolen vickade. Enligt Ikea skulle det vara så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q3-ist:

Varför , hur hög rygg, ny pris och har du själv en?

För att de är bekväma(mängder av inställningsmöjliheter) men framförallt har de fantastisk kvallité. Köpte min Kinnarps 8000 begagnad på blocket för 12 år sedan. Har lyckats skava sönder tyget i sittdynan innan något annat gått sönder. Det är mitt tips.

Vad gäller höjd på ryggstöd så finns det mängder av modeller. De bättre Kinnarpsstolarna kostar mellan 8000-10000kr nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

För att de är bekväma(mängder av inställningsmöjliheter) men framförallt har de fantastisk kvallité. Köpte min Kinnarps 8000 begagnad på blocket för 12 år sedan. Har lyckats skava sönder tyget i sittdynan innan något annat gått sönder. Det är mitt tips.
http://img22.imageshack.us/img22/1855/5h85.jpg

Vad gäller höjd på ryggstöd så finns det mängder av modeller. De bättre Kinnarpsstolarna kostar mellan 8000-10000kr nya.

Tack blir nog en Dxracer för designen de har och vad jag har hört. Sen har de bra tillbehör!

Visa signatur

sad

Permalänk
Rekordmedlem

Tänk på hur nackstöden fungerar, Markus tex har inget nackstöd alls vid normalt sittande utan det kräver att man mer eller mindre ligger i den när den är bakåtlutad, men då är det samtidigt totalt omöjlig att nå skrivbordet.
Troligen finns det ingen billig stol som ger ett välfungerande nackstöd vid en normal sittställning vid ett skrivbord.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.