Permalänk

DIY kabel till Trådlös Xbox Kontroller

Hade tråkigt en dag så då tänkte jag på vad jag skulle göra, och då kom jag på det!
Min Xbox kontrollers batteri paket var sönder så då tänkte jag fixa den så den går på USB kabel.
Under tiden passade jag på att ta bilder så jag kunde göra ett galleri efteråt och visa er.

Det du behöver:

*Xbox 360 kontroll (ofc)
*USB kabel

Då börjar vi!

DIY kabel till Trådlös Xbox Kontroller

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Vad hände sen då? Satte du kabel på batteripaketet så man byta från batteri till sladd eller?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Vad hände sen då? Satte du kabel på batteripaketet så man byta från batteri till sladd eller?

Jag testade faktiskt att sätta på batteripaketet men kablen var lite för tjock för att få plats emellan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Jag testade faktiskt att sätta på batteripaketet men kablen var lite för tjock för att få plats emellan.

Fram med borren!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av HerrKanin:

Fram med borren!

Ja det kan man väll göra!

Visa signatur

Permalänk

Möjligt att göra så här fast på datorn?
Eller är inställningarna för vanlig x-kontroll inställd för xbox 360 bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KillaHappy:

Det funkar inte att spela med kontrollen på datorn om det är det du menar, då krävs det att du köper en kontroll med sladd som är kompatibel med pc eller att du köper en trådlös receiver. Du kan däremot koppla in den i en datorn och få ström därifrån.

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Skrivet av KillaHappy:

Som PRIXT sa, den går att koppla med datorn men den får bara ström. Om du vill t.ex. spela med den så får du köpa en dosa med kabel eller en trådlös mottagare.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av prixt:

Det funkar inte att spela med kontrollen på datorn om det är det du menar, då krävs det att du köper en kontroll med sladd som är kompatibel med pc eller att du köper en trådlös receiver. Du kan däremot koppla in den i en datorn och få ström därifrån.

De var mera en tanke, jag vet har provat redan tänkte bara kolla ändå ifall de är något som gick att göra. jag vet ska köpa det snart, var bara mera en tanke ifall det är möjligt att göra den mera användbar på datorn än bara ladda den.

Permalänk
Medlem

Håller det i längden?

2st aa batterier ger 3 volt medan usb ger 5 volt, en skapligt mycket högre spänning, nästan det dubbla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Ja det kan man väll göra!

Om batteriluckan är tom, visst. Annars kan det bli lite farligt.

---

Skrivet av guos89:

Håller det i längden?

2st aa batterier ger 3 volt medan usb ger 5 volt, en skapligt mycket högre spänning, nästan det dubbla...

Funderade på detta jag också.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller