VC++ runtime redistributable problem.

Permalänk
Medlem

VC++ runtime redistributable problem.

Tjo!

Jag försökte installera BF4 ikväll/inatt med stötte på ett problem som lät såhär:

"Error: The VC++ runtime redistributable package was not installed succesfully. setup cannot continue. (-2147024891)."

Efter många timmars försökande att få problemet fixat (och en hel del googlande) så kom jag fram till att min dator inte vill tillåta mig att installera "Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable Package (x86)". Varje gång jag försöker så kommer det upp access is denied. Jag har försökt både med att köra det som administrator, utan brandvägg och tagit bort äldre versioner av VC++ Redistributable. Jag har också skannat datorn för corrupta filer, dock inte hittat något.

Jag är nästan 100% säker att felet ligger i att VC++ rediststributable inte gillar min dator men vet inte hur jag ska göra för att de ska komma överens.

Vet inte vad det är något litet jag missar (klockan är faktiskt ganska mycket). Så dela gärna med er om ni kan/vet något!

Tack på förhand,

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxwelli:

Tjo!

Jag försökte installera BF4 ikväll/inatt med stötte på ett problem som lät såhär:

"Error: The VC++ runtime redistributable package was not installed succesfully. setup cannot continue. (-2147024891)."

Efter många timmars försökande att få problemet fixat (och en hel del googlande) så kom jag fram till att min dator inte vill tillåta mig att installera "Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable Package (x86)". Varje gång jag försöker så kommer det upp access is denied. Jag har försökt både med att köra det som administrator, utan brandvägg och tagit bort äldre versioner av VC++ Redistributable. Jag har också skannat datorn för corrupta filer, dock inte hittat något.

Jag är nästan 100% säker att felet ligger i att VC++ rediststributable inte gillar min dator men vet inte hur jag ska göra för att de ska komma överens.

Vet inte vad det är något litet jag missar (klockan är faktiskt ganska mycket). Så dela gärna med er om ni kan/vet något!

Tack på förhand,

/Daniel

Funkar det att installera http://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=... direkt?

(Att du avinstallerat andra versioner av VC++ runtime kommer antagligen leda till att andra program/spel får problem så du kommer antagligen få leta rätt på de versionerna och installera dem igen)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nej, jag får "access is denied" error när jag försöker med 2012 versionen som BF4 tydligen vill att jag ska ha för att kunna installera spelet (och säkerligen spela det).

Permalänk
Medlem

Jag löste mitt problem!

Hur jag gjorde om någon skulle vara intresserad:

1. Tryck på Windows start icon och run "%ProgramData%\Package Cache" och högerklicka på mappen och open file location.
2. Höger klicka på Package Cache och välj properties.
3. Under tabben Security tryck Edit där det står "To change permission, click edit."
4. Gör så att Everyone och System har Allow på allt. Apply, ok och klart.
5. Bonus steg (?). Jag la dit en till grupp som heter Administrators och gjorde kryssade i Allow på allt, men jag tror inte att detta hade någon inverkan.