Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ayla666:

Helst under 1500. Tänkte använda min i5 2500k. Så 77 mobo funkar då va? Ska ha sli. och funka bra till klockning

Går det bra med online webhallen eller vill du ha deras affär?

MSI, ASROCK har mobos med debug-lcd i din prisklass.

Hittade dock inga som fanns i affär =/.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Går det bra med online webhallen eller vill du ha deras affär?

Vill ha en butik. Ska köpa nu inom en timme. Måste få ordning på burken idag

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ayla666:

Vill ha en butik. Ska köpa nu inom en timme. Måste få ordning på burken idag

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152254-asus_p8z77-v_l...

Det är det enda dom hade...

But hey, det är ju precis vad jag rekommenderade. Den hade debug-lcd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

ok,är det bra. kan höja budgeten till 2k

vad tror du om detta http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/172622-gigabyte_g1sni...

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ayla666:

ok,är det bra. kan höja budgeten till 2k

vad tror du om detta http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/172622-gigabyte_g1sni...

Men det är ju en fyndvara?

Vore ju otroligt ironiskt om du fick problem med det också. Det står gott skick men....

Men ja, Asus är grymt nice. Som jag skrev så har jag enbart kört på ROG korten.

Sen finns det ju inte ens i Stockholm?

Permalänk
Skrivet av Ayla666:

Tagit ut båda och inget händer... Provat med ett ,inget händer.
Fan vad surt det är...

Nätagget är det inte,det är nytt för idag. Chasssit nytt. så nåt har hänt med antingen processorn eller mobo. frågan är bara vad. Ingen lust att köpa nytt mobo imorgon, så funkar det endå inte.

ser att du har 600W nätag? tror nog att det är nättaget som har gått då den orkade inte driva sli, hur gammalt är det? är det ett pålitligt märke osv? vilken certifiering? +80gold minst för sli tycker jag persongen är ett måste.

om du kan testa med ett annat nättag så rapportera tbx

*orkade inte läsa alla kommentarer så rätta mig ifall någon annan har skrivit det ovan redan :), godnatt svarar troligen när jag har vaknat!*

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Behöver man SLI brygga nu för tiden ??
här har du artikel från 2005 att det redan då fungerade utan brygga.

http://www.nordichardware.se/Arkiv/nvidia-sli-utan-sli-brygga...

en artikel från 2005.............klart att SLI brygga är ett måste i vår tid, hade sj sli brygga på 9800gtx(?) korten

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Köpte det nu. Rapportera när jag fått skiten att funka

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorgo_:

Det där med kortslutning i USB port har även hänt mig, höll på att bryta ihop ett tag men det löste sig genom en polare.
Prova att koppla ur de FRÄMRE USB PORTARNA i chassit om du nu har såna, de kan glappa och kortsluta sig mot chassit.
Helt sjukt konstigt, men inte så ovanligt.

Samma här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ayla666:

Köpte det nu. Rapportera när jag fått skiten att funka

Nice! Håll koll på debuggen. Om datorn inte bootar normalt, kollla vad koden betyder i manualen!

Permalänk
Medlem

SÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!! Monterade,mobo,cpu,cpu kylare och ram. Höll tummarna och tryckte på power. NADA!

Så jag höll på att börja grina. Flyttade om ram och då minsan hoppade skiten igång.
Så nu ska jag koppla in ssd och ett gpu. Håller tummarna att gpu sen kommer funka i sli.

Återkommer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så där ja,nu verkar allt rulla . Ska koppla in resterande hd och sen fixa till kabeldragning.

Nu undrar jag hur jag kan felsöka mitt gamla nätagg och mobo

Visa signatur

Permalänk

Lider med dig. Finns inget som är så surt när det strular. Felsökning, nya prylar, gråa hår, sen mecka om datorn :/

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ayla666:

Helst under 1500. Tänkte använda min i5 2500k. Så 77 mobo funkar då va? Ska ha sli. och funka bra till klockning

Jag gillar mitt moderkort. Msi z77a-GD65

Har allt utom debug display.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Lämnade tillbaka det jag köpte och tog ett sånt här istället http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/150982-asus_p8z77-v_p...

ASUS P8Z77-V PRO ,har fått det mesta att fungera,förutom ljudet. Kopplar jag inte 3,5mm plugg i backplate händer inget. Kopplar jag lurar i 3,5 mm i fronten. Så ser jag hur windows idetiferar (en liten ikon som sakta blir grön) men då ser symbolem ut som en microfon,inget ljud.
När jag kopplar in mina usb hörlurar,då får jag ljud.

Har dubbelkollat att alla kontakter sitter fast. Vad gör jag??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Först drivrutiner.
Sen sätter du in sladden efter att Windows/skrivbordet startat helt klart.

Kolla också att du stoppar in sladden i rätt håll.

Du har väll installerat om Windows osv också EFTER att du bytte moderkortet?
Annars kommer den vara seg/långsammare än vad den borde vara och få konstiga fel då och då tills du gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Först drivrutiner.
Sen sätter du in sladden efter att Windows/skrivbordet startat helt klart.

Kolla också att du stoppar in sladden i rätt håll.

Du har väll installerat om Windows osv också EFTER att du bytte moderkortet?
Annars kommer den vara seg/långsammare än vad den borde vara och få konstiga fel då och då tills du gjort det.

Dum som jag är har jag inte gjort det... Men nu håller jag på för fullt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag gjorde ominstallation av win 8 vart allt bara ännu värre. ominstallationen lyckades,men sen när den skulle omstarta får jag längre ingen bild. Har provat 3 olika gpu och ingen bild med nån. Vad gör jag för fel??????

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Be någon vänlig själ här på SweC att komma förbi ditt hem och hjälpa dig med datorn. Kan väl mycket vara så att du gjort ett enkelt misstag du inte vet om.

Annars ta med datorn till Webbhallen eller Inet och se om dom har lust att hjälpa dig felsöka.

Permalänk
Medlem

Mmm,ska försöka ett tag till... går det inte så är det väl bara att göra så.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Lustigt att dom tog bort debug-lcd om moderkortet nu kostar 1800. Men på ett för 1200 finns det.

Hur kommer det sig att du valde ett så mycket dyrare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayla666:

När jag gjorde ominstallation av win 8 vart allt bara ännu värre. ominstallationen lyckades,men sen när den skulle omstarta får jag längre ingen bild. Har provat 3 olika gpu och ingen bild med nån. Vad gör jag för fel??????

Får du ingen bild i bios heller eller är det bara i Windows?

Hur många kablar har du kopplade mellan datorn och skärmen?
Vilka portar i båda ändra är de kopplade?
Hur många skärmar och TV apparater har du kopplat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Lustigt att dom tog bort debug-lcd om moderkortet nu kostar 1800. Men på ett för 1200 finns det.

Hur kommer det sig att du valde ett så mycket dyrare?

Läste nånstans att det första inte va så bra till övrklockning. Så tänkte jag att ett lite mer påkostat borde vara bättre och mer likvärdigt mitt gamla

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du testat att ha moderkortet löst utanför chassit? Det är lätt hänt att det är jordfel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Får du ingen bild i bios heller eller är det bara i Windows?

Hur många kablar har du kopplade mellan datorn och skärmen?
Vilka portar i båda ändra är de kopplade?
Hur många skärmar och TV apparater har du kopplat?

Nu har jag bild. Har kopplat in skärmen direkt i mobot. Uppgraderar min 8 till 8.1 nu. Tar en jävla tid.
Sen hoppas jag att det bara är att plugga i båda gpu:erna och ladda ner drivrutiner och att det ska funka.

Är det så jag ska göra ??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av re187:

Har du testat att ha moderkortet löst utanför chassit? Det är lätt hänt att det är jordfel.

Blir sista alternativet nu om det inte funkar.... väntar på att uppdateringen ska bli klar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kolla i bios

Har du kollat i BIOS vilken grafik som har prio att initialiseras först? Brukar gå att välja mellan intern och PCI express på lite äldre mobos.

Visa signatur

Hur stort som helst! Fast lagom för mig.

Permalänk
Medlem

Fick allt att fungerar utom ljudet,varken i chassi-panel eller i mobot. Sökte runt lite och verkar vara många som har det felet.
Så det blir att lämna tillbaka. Hoppas dom tar emot utan strul.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SÅ,lämnade tillbaka och köpte ett nytt mobo och cpu. Nu funkar det som det ska.
Vart lite dyrare än vad jag tänkt. Aja,nu har jag så jag klarar mig ett tag framöver

Visa signatur