Nu börjar jag bli trött på detta (BF4)

Permalänk
Medlem

Har skrivit ner en liten personlig logg på gårdagens spelning:

10 gånger tog de mig innan jag tog mig in på SweC 64 HC. Varje gång så står den i loading screen å blinkar vit symbol sedan stänger den av sig och ger fel meddelande i battlelog.

4 av 4 gånger crashade den ingame när jag väl kommit in. Varav en gång total datorkrasch så jag var tvungen å reboota. Kanske berodde på att jag gick berserkagång på tangentbordet så den låste sig helt

2 av 4 gånger crashade den vid byte av bana.

2 av gångerna hade jag sporadiskt med ljud som försvinner. Dock mycket mindre än tidigare dagar!

Jag är en mycket nöjd kund över detta finslipade spel...

Sidenote:
Har formaterat hårddisken och börjat om på nytt innan detta. Ny installation av win 7 64bit samt nyaste drivrutinerna. Kör datorn helt standard också utan någon OC.
I5-2500k, 8gb 1600mhz, Corsair Force GT 120gb, Nvidia GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Kul att du säger så när du har kunnat spela utan större problem.

Jaha, och sen ska det vara okej att det bara tvärdör? Totalkrasch utan loggar och typ omöjligt att felsöka?
Hade 6-7 speltimmar totalt innan i måndags, nu har jag suttit 2x2h och försökt felsöka, så snart är jag uppe i 50/50 på fungerande/krashande timmar, inte okej.

Drog in win 8.1 och ominstallerade både drivers, spel och punkbuster, hjälpte ändå inte.
Burken i övrigt är oklockad och funkar utmärkt i andra spel och tillämpningar.

Märkte dock att det blivit lite grafiska ändringar inne i spelet, så det verkar ju som att klienten automagiskt i bakgrunden uppdaterat sig, så antagligen den patchen som förde in nått skit som inte vill lira med mitt system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det är inte så att problemet ligger på en karta. Det kan krascha på alla kartor, men det händer mer ofta på vissa banor. Jag kan inte undvika att spela på Shanghai eftersom; Att det inte är lätt att förutsäga vilken karta det blir, vissa servrar har votesystem eller en lista med banor som ska liras. Siege of Shanghai är dessutom en av de roligaste banorna i spelet, och därför lirar jag gärna den. För mig funkade det ju hela den rundan, men för många gick det inte så bra. Det är omöjligt att förutsäga någonting i hur spelet ska krascha eller inte, det händer ofta i loadingscreen också - som inte är så farligt men ändå väldigt störande..

OK. Trist hur det kan vara så stor variation eftersom jag i princip inte har haft problem sedan två dagar före officiell release här i Sverige. Det är ytterligare ett bevis på att spelet är såpass komplext och skitsvårt att göra det ordentligt på så kort utvecklingstid.

Permalänk

När huset går ner på Siege of Shanghai så kraschar ju typ 30-40 spelare på en full 64p server... Jag brukar dock klara mig men inte alltid.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk

Jag är väl lycklig då med tanke på att spelet kraschade en del nån dag efter release då jag köpte det men löstes fort med att slå av upnp. Efter det har det bara varit ljudbortfall, inget annat märkbart buggande. Så ja, jag vet inte varför det fungerar så bra för mig, det bara gör det!

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Jag är väl lycklig då med tanke på att spelet kraschade en del nån dag efter release då jag köpte det men löstes fort med att slå av upnp. Efter det har det bara varit ljudbortfall, inget annat märkbart buggande. Så ja, jag vet inte varför det fungerar så bra för mig, det bara gör det!

Lucky bastard am i right ppl ?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag har helt gått tillbaka till Bf3. Mycket roligare spel. Vet inte hur conquest är , men TD är verkligen inte kul i BF4.

Tyvärr var Battlefield inte skapad för att spela TDM enligt mig.

Men gissar på att du spelar på gamla hederliga Noshar Canals TDM i BF3?

Permalänk

Vi är många som har problem med krascher, frysning och ljudloopar.
Dock så blir det uppdaterat idag, läs:

UPDATE #8 (Nov 12):
Client patch (PC)
The PC client patch for Battlefield 4 will go live in the near future and fixes a number of different issues you have helped us to identify, including a number of the most common crashes and freezes. We will get back to you with a full fix list and a specific date for this update soon.

Maintenance downtime (All platforms)
Nov 13, we have a planned maintenance starting at 9AM UTC/1AM PST. The maintenance will last for 2-3 hours and multiplayer for Battlefield 4 will be unavailable on all platforms in increments during this window. This maintenance is done in preparation for the upcoming client patches.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Maintenance? Löjligt...Tänk att släppa ut en ny bilmodell...ojdå bromsarna funkar inte, med det fixar vi på nästa service...alltså jag begriper att vissa småfel kan förekomma, men att spelet knappt är spelbar överhuvudtaget-skandal...

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Tyvärr var Battlefield inte skapad för att spela TDM enligt mig.

Men gissar på att du spelar på gamla hederliga Noshar Canals TDM i BF3?

Spelar nästan alla banor. Noshar, Seine, Bazar, Tehran Highway. För det mesta blir det Seine. Tycker att banan är sjukt bra designad för just TD.

Vi är några som spelar tillsammans så man får variera lite eheh. Gillar dock inte Aftermath banor, de påminner verkligen om BF4.

Azadi Palace är bra , men inte många kompisar som gillar den

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bicherino:

Haha mjo lite överflödigt kanske. Men när du säger att det är löjligt när folk gnäller på nätkoden för att det är lika för andra och att det jämnar ut sig, wtf. Och att det är lika för andra, den är sämre än BF3. Går som åt fel håll.. Vi ska ställa lite krav.

Annars tycker jag spelet är underbart, det har fungerat överlag rätt bra, lite problem med krascher och soundbugg villket man var inställd på att det skulle vara lite strul vid release. Men att nätkoden skulle vara sämre en BF3 hade man inte förväntat sig.

Och sedan att du verkar dra en slutsats att en viss skara använder det som ursäkt för att man är kass säger ju lite om din tankegång.

Jag vet inte om du läser det jag andra skriver, men ärligt talat känns det som att du inte gör detta.
Det är löjligt när folk ->gnäller<- på nätkoden ja. Jag skiljer på att gnälla om något och att ställa högre krav, vilket man kan göra med betydligt mer framgångsrikare medel. Åter igen så skulle jag inte påstå att nätkoden är sämre än i BF3, men detta kommer kravet att man spelar på en server med låg ping (helst under 40 ms) och med Networking Smoothening på 0% (förstår inte hur man kan välja att ha den på något annat än just 0% och låta servern gissa sig till var spelaren befinner sig i nästa millisekund).

Jag har personligen haft problem med BF4 tills jag upptäckte att det enda program som får mitt klient att krascha är just Skype. Sedan Skype är avstängt har inte BF4 kraschat, jag har inte hellre råkat ut för denna ljudproblem som vissa upplever men det är väl bara positivt.

Min tankegång, så som du själv uttrycker det, är baserad på alla timmar man (än så länge) har spenderat i BF4. Det är klart och tydligt vilka det är som gnäller om nätkoden i chatten, och vilka som inte gör det, nu behöver vi inte gå in närmare på det.

Nej men vad vet jag? Jag kanske har spelat på HELT UNIKA (ironi..) servrar där folk beter sig och kommenterar på saker och ting på ett HELT annat sätt än på alla andra servrar, så att verkligheten i själva verket ser helt annorlunda ut än mina upplevelser.

Jag kan ärligt talat säga det här rakt ut, att de som man ser gnäller på nätkoden i spelchatten är de som har en negativ KD-Ratio och gerenellt sätt rätt låg poäng i slutet av spelperioden.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Riktigt länge sedan jag kommenterat nu tror jag, det är alldeles för mycket tjafs och flamewars för att jag ska orka eller ha tid att bry mig
Men nu har jag mer tid på jobbet så nu kan jag också vara med, hoppas på ett bra välkomnande.

Har läst igenom kommentarerna och alla har sina anledningar och resonemang, det är svårt att välja sida, men varför måste vi alla vara för eller mot?
Jag håller med om att Dice/EA har problem med kvaliteten av sin produkt, BF4, jag har upplevt de flesta buggar som nämnts tidigare:

Ljud försvinner, kommer tillbaks, och spelas upp rätt selektivt.
Spelet krashar till desktop. (har aldrig påträffat detta mid-game, utan när ronden är klar, och score screen visas) (min Quit ratio på 13.33% är när jag lämnat)
FPS drops. (väldigt sällan)
Random grafik buggar.

BF4 har, i min upplevelse, varit en bättre release än BF3, kan ha med att Origin och Battlelog har förbättrats en del sedan dess, men även själva spelet i sig.

Jag håller med om att spelet är obalanserat, men jag har inte förväntat mig något annat heller.
I princip alla spel jag spelat har varit obalanserade till en början, och jag accepterar det, man kan tycka att ett spel ska vara prefekt balanserat vid release, men jag tycker att det har sin charm att försöka anpassa sig till sådant, så som en obalanserad taktisk layout på en bana, det finns oftast något sätt att undvika detta om man ändrar på sin spelstil, kanske inte om man spelar ensam, men i min mening ska BF spelas med kompisar, med VoIP.
Och förhoppningsvis så rättas dessa balansfel ut under tiden man spelar.

Sen att de skapar ett spel, och delar det i 5 delar för att mjölka kunder tänker jag inte ge mig in på.
Är inte intresserad av EAs/Dices affärsmodell, bara i Battlefield.

I överlag har jag haft riktigt kul i BF4, och jag har spelat sedan release, det är vad man gör det till, och inte vad det kunde varit. (förstå mig rätt)
Hoppas på att få träffa er in-game snart!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det spelar ingen roll om det är två eller tvåhundratusen som spelar Battlefield, det förändrar inte det faktum att det går att spela spelet utan problem om man bortser från netcode.

Att bortse från problem är inte samma som att problemet inte fortfarande finns.

Permalänk

Jag kan ärligt talat säga det här rakt ut, att de som man ser gnäller på nätkoden i spelchatten är de som har en negativ KD-Ratio och gerenellt sätt rätt låg poäng i slutet av spelperioden.[/QUOTE]

Nu får du ge dig. Detta har ingenting med KD att göra. Jag har 2.36 KD och har en kompis som spelade med mig som hade 3.46KD.

Vi upplever båda samma problem. Man tappar helt enkelt lusten att spela spelet om du ska behöva tömma en hel mag på någon. Det ska liksom inte vara så. Bara för att det fungerar för dig behöver det inte fungera för alla andra.

Det är flera i vår platoon som upplever samma sak och alla ligger över 3 KD och är riktigt duktiga spelare. Jag ska inte säga att det är så för alla oss för det är inte det.

Några har som du inga problem alls och det kan man även se på filmer de har gjort. Man ser att de träffar med samtliga kulor. Vill du se hur det fungerar för mig så kan du kolla på min film som jag har gjort från BF4. Du kommer att se att hitreg fungerar ibland och ibland inte. Kolla hur många kulor som går åt per motståndare.

Här har du klippet : http://www.youtube.com/watch?v=tcpkkBKbgwE

Som du ser det så har jag inte alltid kass hitreg , men när det väl blir så varje map blir man väldigt trött.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

OK. Trist hur det kan vara så stor variation eftersom jag i princip inte har haft problem sedan två dagar före officiell release här i Sverige. Det är ytterligare ett bevis på att spelet är såpass komplext och skitsvårt att göra det ordentligt på så kort utvecklingstid.

Då ska de inte släppa spelet.

Mitt spel kraschade för 5 min sen, och blev av med 10 000 poäng....

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Då ska de inte släppa spelet.

Mitt spel kraschade för 5 min sen, och blev av med 10 000 poäng....

Om det är clientside krash så ska du inte kunna tappa några poäng. Allt sparas på servern i realtid. Väntar bara på att matchen tar slut så skall du se att det blippar till i din Battlelog och du får poängen. Dock tror jag poängen resettas om du joinar matchen igen.

Det är en annan femma om servern krashar (Connection Timeout), då tappar alla allt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Att bortse från problem är inte samma som att problemet inte fortfarande finns.

Det är ingen som har påstått det heller... Suck.
Om du inte har något svar att komma så kanske du bör avvakta med att skriva, istället för att plocka ut ett enda mening ur det jag har skrivit och basera ditt inlägg på detta. Mitt förslag är att du läser igenom någons svar helt och hållet nästa gång, istället för att plocka ut delar som du tror du har ett klyftigt (ironi på hög nivå) svar på.

Skrivet av sadin:

Jag kan ärligt talat säga det här rakt ut, att de som man ser gnäller på nätkoden i spelchatten är de som har en negativ KD-Ratio och gerenellt sätt rätt låg poäng i slutet av spelperioden.

Nu får du ge dig. Detta har ingenting med KD att göra. Jag har 2.36 KD och har en kompis som spelade med mig som hade 3.46KD.

Vi upplever båda samma problem. Man tappar helt enkelt lusten att spela spelet om du ska behöva tömma en hel mag på någon. Det ska liksom inte vara så. Bara för att det fungerar för dig behöver det inte fungera för alla andra.

Det är flera i vår platoon som upplever samma sak och alla ligger över 3 KD och är riktigt duktiga spelare. Jag ska inte säga att det är så för alla oss för det är inte det.

Några har som du inga problem alls och det kan man även se på filmer de har gjort. Man ser att de träffar med samtliga kulor. Vill du se hur det fungerar för mig så kan du kolla på min film som jag har gjort från BF4. Du kommer att se att hitreg fungerar ibland och ibland inte. Kolla hur många kulor som går åt per motståndare.

Här har du klippet : http://www.youtube.com/watch?v=tcpkkBKbgwE

Som du ser det så har jag inte alltid kass hitreg , men när det väl blir så varje map blir man väldigt trött.

Jag antar att ditt svar riktar sig till mig även fast du har misslyckats med den enkla citat-funktionen.
Om du läser det jag har skrivit så ser du klart och tydligt att varken jag eller någon annan har påstått att det endast har med KD-förhållandet att göra. Utan snarare att det är oftast så att de som har ett negativ KD-förhållande som gnäller på nätkoden. Du kanske har upplevt det annorlunda, men om du kan Svenska och har läst det jag har skrivit, så har jag klart och tydligt skrivit att det är så jag har upplevt det.
Jag kan exempelvis inte hålla med dig om att man behöver "tömma en hel mag på någon" utan det räcker oftast med ett par skott, men är det så du har upplevt så är det tråkigt för din del; Du måste ju förstå att det inte förändrar hur jag har upplevt det hela, eller hur?

Jag får ta och upprepa mig själv, oftast är det så att det är de som har ett negativ KD-förhållande som gnäller i spelchatten på nätkoden. Jag har exempelvis aldrig sett någon som slutar på första, andra, eller tredje platsen gnälla, och så vidare. Där har du mitt upplevelse, vilket delas av dem som jag spelar med. Det är tråkigt att du inte har upplevt densamma, men det förändrar inte det faktum att de flesta som har kul i BF4 delar mitt upplevelse och inte förstorar nätkodproblemet till skyarna.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Jag får ta och upprepa mig själv, oftast är det så att det är de som har ett negativ KD-förhållande som gnäller i spelchatten på nätkoden. Jag har exempelvis aldrig sett någon som slutar på första, andra, eller tredje platsen gnälla, och så vidare. Där har du mitt upplevelse, vilket delas av dem som jag spelar med. Det är tråkigt att du inte har upplevt densamma, men det förändrar inte det faktum att de flesta som har kul i BF4 delar mitt upplevelse och inte förstorar nätkodproblemet till skyarna.

Word

Upplever samma sak, dessa personer klagar inte alls.

Permalänk
Medlem

!! Mitt bf4 kraschar 3-10 minuter in i spelet, varje gång!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hoppas det löser krasherna för mig. Bara kunnat spela färdigt en runda av 4 idag. Min quit rate ligger på typ 25% och då funkade det bra för mig fram tills förra patchen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasies:

Hoppas det löser krasherna för mig. Bara kunnat spela färdigt en runda av 4 idag. Min quit rate ligger på typ 25% och då funkade det bra för mig fram tills förra patchen.

Är det någon changelist? Jag blockade Battlelog forumet :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Är det någon changelist? Jag blockade Battlelog forumet :P.

"UPDATE #9:
PC Game Update Goes Live Nov 14
We are happy to report that the PC Battlefield 4 game update will go live tomorrow, November 14. The main focus of this update is threefold:

1) Reduce the number of crashes
We believe this update will solve a large portion of the most commonly occuring game crashes, and the improvement in overall stability should make a big difference for many players.

2) Eliminate a network sync bug
If you’ve been experiencing situations in multiplayer where it appears that you are taking damage from enemies through walls, you might have been the victim of a network sync bug. In this game update, we have identified and eliminated one such bug that caused this type of gameplay experience. We are continuing to work on more multiplayer optimizations concerning network performance.

3) Improve Network Smoothing
We have made some improvements to the ”Network Smoothing” functionality that you can find in the OPTIONS>GAMEPLAY menu. The Network Smoothing slider governs a group of settings that aim to produce a tighter multiplayer experience based on your specific packet loss situation.

If you’ve been experimenting with the Network Smoothing slider earlier, it might now yield better results. If you haven’t tried it before, please explore this setting and set it to the lowest value you can without experiencing graphical glitches in the game. By setting it lower, you can get a tighter multiplayer experience, depending on your specific network situation.

More details upcoming
Besides the above mentioned focus areas, this PC game update contains a number of other fixes and tweaks that we will detail once it’s live.

This game update for PC goes live around 10AM UTC/2AM PST November 14. Your Origin Client should acknowledge and automatically download this update for you, as usual. Otherwise, you can right click your game in the client and select ”Check for Update”. There will be a Battlelog maintenance downtime for about an hour as this update goes live. During this time multiplayer on PC will be unavailable.

We will release full patch notes for this game update later, but the three items mentioned above are by far the most important changes in this update. We understand that stability has been rocky for some players, and hope that this update will make the game run smoother and more stable for you. Let us know in the comments below. "

Permalänk
Avstängd

Nice nice, tack.

Permalänk
Medlem

Trevligt att höra! Hoppas bara att alla får samma positiva upplevelse efter denna patch.
Jag håller tummarna för att det kommer bli mycket bättre.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Tror problemet är att allt ska gå så snabbt i samhället idag, och att pengar ibland/ofta går före kvalité. Vi behöver dra ner tempot överlag lite varstans, så kommer kvalitén bli bättre, för att folk blir mindre stressade. Så kommer fler att må bättre säkert också. =p Människor behöver inse att det faktiskt finns en gräns för hur effektiv och snabb en person kan bli innan man blir utbränd och sjuk.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jävligt nöjd att man inte köpte det till PC. 50% av trådarna på sista tiden har handlat om BF4 problem. Köper nog det hellre till PS4 t.om.

Permalänk
Medlem

Gissa varför PC-spel är billigare än konsolspel!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Gissa varför PC-spel är billigare än konsolspel!

Då kan man ju undra hur vissa spel är jättebilliga och är GOTYAY så jag tror inte det :P.

Permalänk
Medlem

UPDATE #9:
PC Game Update Goes Live Nov 14
We are happy to report that the PC Battlefield 4 game update will go live tomorrow, November 14. The main focus of this update is threefold:

1) Reduce the number of crashes
We believe this update will solve a large portion of the most commonly occuring game crashes, and the improvement in overall stability should make a big difference for many players.

2) Eliminate a network sync bug
If you’ve been experiencing situations in multiplayer where it appears that you are taking damage from enemies through walls, you might have been the victim of a network sync bug. In this game update, we have identified and eliminated one such bug that caused this type of gameplay experience. We are continuing to work on more multiplayer optimizations concerning network performance.

3) Improve Network Smoothing
We have made some improvements to the ”Network Smoothing” functionality that you can find in the OPTIONS>GAMEPLAY menu. The Network Smoothing slider governs a group of settings that aim to produce a tighter multiplayer experience based on your specific packet loss situation.

If you’ve been experimenting with the Network Smoothing slider earlier, it might now yield better results. If you haven’t tried it before, please explore this setting and set it to the lowest value you can without experiencing graphical glitches in the game. By setting it lower, you can get a tighter multiplayer experience, depending on your specific network situation.

More details upcoming
Besides the above mentioned focus areas, this PC game update contains a number of other fixes and tweaks that we will detail once it’s live.

This game update for PC goes live around 10AM UTC/2AM PST November 14. Your Origin Client should acknowledge and automatically download this update for you, as usual. Otherwise, you can right click your game in the client and select ”Check for Update”. There will be a Battlelog maintenance downtime for about an hour as this update goes live. During this time multiplayer on PC will be unavailable.

We will release full patch notes for this game update later, but the three items mentioned above are by far the most important changes in this update. We understand that stability has been rocky for some players, and hope that this update will make the game run smoother and more stable for you. Let us know in the comments below.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |