Ny mobil, Tele2 eller Comviq?

Permalänk
Medlem

Ny mobil, Tele2 eller Comviq?

Hejsan, Jag har haft Tele2 nu ett bra tag och jag tycker det fungerar relativt bra, känner mig inte speciellt sugen på att byta men jag har hört att Comviq använder sig utav samma nät och isåfall bör väl inte täckningen ändras?

Det är så att jag ska köpa mig en ny mobil (Iphone 5s) och tänkte då samtidigt fixa ett nytt abonnemang då jag i dagsläget har Tele2 kompis som jag pungar ut 250-500 kronor för varje månad, därav vill jag ha en fast kostnad för att sänka snittkostnaden. Frågan är nu, vad är skillnaderna mellan dessa 2?

http://webbutik.comviq.se/fastpris-abonnemang.html
http://www.tele2.se/mobilabonnemang/volym-1-gb.aspx#1

Förövrigt så kommer jag köpa den nya mobilen OLÅST och sedan välja till abonnemang. Jag kör alltid på Wi-Fi när jag är hemma vilket är när jag oftast använder internet, därav behöver jag inte mer än 1 GB

Visa signatur

Gigabyte 1070 G1 8GB | Ryzen 3600 | Corsair 16GB @3200MHZ | Razer DeathAdder | MK-85 RED | Logitech G533

Permalänk
Medlem

Comviq och Tele2 är samma företag, bara olika delar. Ungefär som Telia och Halebop.

Skillnaden mellan abonnemangen är minimal. Det enda du kommer att märka är att du har en fakturaavgift på 35kr på Tele2 vilket du inte har på Comviq. Med det sagt så är det från Comviq mest prisvärt.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Skrivet av Craiser:

Hejsan, Jag har haft Tele2 nu ett bra tag och jag tycker det fungerar relativt bra, känner mig inte speciellt sugen på att byta men jag har hört att Comviq använder sig utav samma nät och isåfall bör väl inte täckningen ändras?

Det är så att jag ska köpa mig en ny mobil (Iphone 5s) och tänkte då samtidigt fixa ett nytt abonnemang då jag i dagsläget har Tele2 kompis som jag pungar ut 250-500 kronor för varje månad, därav vill jag ha en fast kostnad för att sänka snittkostnaden. Frågan är nu, vad är skillnaderna mellan dessa 2?

Förövrigt så kommer jag köpa den nya mobilen OLÅST och sedan välja till abonnemang. Jag kör alltid på Wi-Fi när jag är hemma vilket är när jag oftast använder internet, därav behöver jag inte mer än 1 GB

Comviq är väl ett dotterbolag till Tele2 ? står Tele2 på mitt sim-kort och har alltid använt Comviq kontant att ladda med.

dom har väl lägre kostnader på Comviq så då kan dom pressa ner priset. ja det är samma nät, tror nog du kan behålla numret också

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Comviq,
4G-nätet delar vi med Tele2 och Telenor
3G-nätet delar vi med Tele2 och Telia
2G-nätet delar vi med Tele2 och Telenor

Comviq är ett varumärke som marknadsförs av Tele2 Sverige AB

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

Comviq är väl ett dotterbolag till Tele2 ? står Tele2 på mitt sim-kort och har alltid använt Comviq kontant att ladda med.

dom har väl lägre kostnader på Comviq så då kan dom pressa ner priset. ja det är samma nät, tror nog du kan behålla numret också

Skrivet av CitroFrukten:

Comviq,
4G-nätet delar vi med Tele2 och Telenor
3G-nätet delar vi med Tele2 och Telia
2G-nätet delar vi med Tele2 och Telenor

Comviq är ett varumärke som marknadsförs av Tele2 Sverige AB

Sedan förra året är dom 2 helt olika företag.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Craiser:

skillnaden är att med tele2 så kan di höja och sänka surfet (och ändra kostnaden) lite hur du vill utan att lägga på ny bindningstid.

sedan hade jag kört med tele2 om du köper mobil i abonnemanget, då tele2 från och med igår inte låser sina iphone 5 som de säljer.. Vilket gör de lättare för dig att sälja vidare den när du känner att det är dags för en ny.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Jag hade tele2. Gick över till Comviq och köpte en Z1 samtidigt. Tyckte det var mer man får för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Comviq och Tele2 är samma företag, bara olika delar. Ungefär som Telia och Halebop.

Med det sagt så är det från Comviq mest prisvärt.

Kan tyckas så. Men Comviq har luriga skydd på sina modem. Man har lagt ner stort arbete på att binda dig som kund till dom för all framtid. Jag har själv TELE2, och undersökte om jag skulle byta till Comviq. Resultatet av mina undersökningar var förfärligt. Aldrig Comviq!

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk

Vad har modem med mobil att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Vad har modem med mobil att göra?

Det sitter SIM i båda. (mobilt bredband) Det går tom att stoppa i surf-Simet i en mobil och surfa.

Poängen är dock att Comviq är ett företag att undvika.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem

Undvik både Tele2 och Comviq men särskilt Comviq. Comviq vill verkligen inte under några omständigheter hjälpa till eller låta en säga upp sitt abbonemang.

Visa signatur

"I usually call the new guy and let him know where I like to sit on the bus, tell him ways he can stay out of my way, make sure he knows not to touch any of my stuff."

Permalänk
Medlem

Okej, tack för alla svar, känns ju lite som om jag vill köra på tele2. Men om man kollar på sättet jag ska köpa, så ska jag ju först köpa en Iphone 5S och sen byta abonnemang från tele2 kompis som jag har just nu. Är det då smartast med Tele2 volym 1 GB eller comviq 1 GB?

Visa signatur

Gigabyte 1070 G1 8GB | Ryzen 3600 | Corsair 16GB @3200MHZ | Razer DeathAdder | MK-85 RED | Logitech G533