Microsoft: "Lanseringen av Xbox One utan motstycke"

Permalänk
Medlem

Xbone + Dead Rising3 here i come!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Bara att gratulera även om vad de säljer första dagen eller veckan är lika intressant som ett matlagningsprogram med Moberg.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Enligt rapporter på andra forum så är MS uttalanden fabrikationer.
Flertalet affärer runt i USA har fått in mellan 4-20st och många har osålda enheter medans PS4 säljer som smör och har sålt runt 2.3 miljoner enheter sedan lanseringen.

Finns mycket att läsa om detta på NeoGAF.

Det är inte till att neka att XBONE kommer sälja, men Sony tog hem den här rundan. PS4 kommer dominera den här generationen. Lägre pris och bättre konsoll. Oslagbart.

Permalänk
Medlem

Detta uttalande är likvärdigt det uttalande de gjorde om att CoD hade sålt för en miljard på ett dygn.... till affärerna.

Hade Xbone verkligen slagit/sålt mer än Sony så hade vi aldrig hört slutet på det.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av s_jimmie:

Detta uttalande är likvärdigt det uttalande de gjorde om att CoD hade sålt för en miljard på ett dygn.... till affärerna.

Hade Xbone verkligen slagit/sålt mer än Sony så hade vi aldrig hört slutet på det.

Återigen så är det kanske dags att påpeka att första försäljningsdagen inte är slut överallt. Usa ligger några timmar bakom oss, så man får se.
Personligen skiter jag i vem som säljer mest, jag kommer köpa den (förhoppningsvis båda) som jag anser har bäst spel.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Det är inte till att neka att XBONE kommer sälja, men Sony tog hem den här rundan. PS4 kommer dominera den här generationen. Lägre pris och bättre konsoll. Oslagbart.

Och ändå är den 'dominerande' och 'bättre' konsollen såpass dålig? Det är inte oslagbart, det är snarare tragiskt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Och ändå är den 'dominerande' och 'bättre' konsollen såpass dålig? Det är inte oslagbart, det är snarare tragiskt.

Vadå såpass dålig? Om du ska peta dig så där så får du ta fan mig utveckla dig vidare. Pucko.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Vadå såpass dålig? Om du ska peta dig så där så får du ta fan mig utveckla dig vidare. Pucko.

Ungefär som när du säger att ps4 är den bästa konsollen. snälla utveckla varför . Du och massvis med andra så tycker ni att ps4an är bättre. medans andra kommer säga att xbone är bäst. Fanboy kriget kommer aldrig ta slut tyvärr .

Permalänk
Medlem

I och med inga håra siffror betyder detta ungefär från Microsoft, Vi har högre efterfrågan än förväntan, och förväntad efterfrågan var lågt ställda.

Här kommer iallafall ingen XBone innanför väggarna frivilligt.
Sonen önskar sig en PS4 i julklapp som tur är
Men han är numera mer anti-Microsoft än till och med jag, hans kompisar är också ganska ointresserade av Microsoft produkter.
Är kul när man har lyckats med "uppfostran"

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Varför utveckla på något som inte ens har backning eller utveckling från början? Om du inte ger argument för en sak så räkna inte heller med att få argument om någon 'motsätter' sig eller tycker annorlunda.

Gällande 'såpass dålig' menar jag t ex att en nysläppt konsoll som knappt nån fått ens inte stödjer den nu kommande 4k standarden pga gravt bristande prestanda för att klara den upplösningen vettigt, sen är stödet för 4k i sig lite luddigt ännu? Det gäller båda konsollerna! Det är som att gå tillbaka till 2006 eller nåt, tyvärr.

Sen ska väl PS4an ha rätt friskt med RMAs för stunden? Kan göra listan lång men kort och gott så hade jag iaf förväntat mig nativt 4k-stöd vid release och lite roligare funktioner av next-gen-konsollerna.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Varför utveckla på något som inte ens har backning eller utveckling från början? Om du inte ger argument för en sak så räkna inte heller med att få argument om någon 'motsätter' sig eller tycker annorlunda.

Gällande 'såpass dålig' menar jag t ex att en nysläppt konsoll som knappt nån fått ens inte stödjer den nu kommande 4k standarden pga gravt bristande prestanda för att klara den upplösningen vettigt, sen är stödet för 4k i sig lite luddigt ännu? Det gäller båda konsollerna! Det är som att gå tillbaka till 2006 eller nåt, tyvärr.

Sen ska väl PS4an ha rätt friskt med RMAs för stunden? Kan göra listan lång men kort och gott så hade jag iaf förväntat mig nativt 4k-stöd vid release och lite roligare funktioner av next-gen-konsollerna.

Att förvänta dig 4K stöd när det inte kommer vara standard föräns 2020 är som att förvänta sig att Obama slickar dig i röven. Folk har knappt 720p tv:er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Säger inte att det är ett bra beslut, säger bara att det är något jag sett folk spekulera kring vara anledningen till att man valde DDR3 och det låter i mina öron väldigt rimligt.

Kan inte heller säga att valet är fel sett ur Microsoft synvinkel, vi lär få se hur mycket leveransproblem Sony får med PS4 samt hur pass mycket DDR3 + eDRAM i stället för GDDR5 valet kommer påverka kvalitén på speltitlarna, då främst multiplattformtitlarna.

Tur iallafall att inte både Microsoft och Sony valt GDDR5. då hade det defintivt vart stor brist på kretsar idag.
Överlag så verkar ju Sony lyckats väldigt bra med sin lansering så här långt. Precis som MS.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

PS4 boys är lite avis och rädda?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Vad har dom att vara rädda för? Dead Rising 3 i 720p, låg-upplösta texturer och ingen AA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jo crapbox är verkligen skrämmande...

Permalänk
Skrivet av Galming:

Ungefär som när du säger att ps4 är den bästa konsollen. snälla utveckla varför . Du och massvis med andra så tycker ni att ps4an är bättre. medans andra kommer säga att xbone är bäst. Fanboy kriget kommer aldrig ta slut tyvärr .

Ps4àn är ju prestanda mässigt betydligt bättre än xbone och detta har vi ju även fått bevittna i praktiken då både battlefield 4 och cod ghost renderades i 720p på xbone medans det gick på 900p och 1080p på ps4àn det är kraftigt stor skillnad! att xbone inte klarar av 1080p som nextgen maskin är ju skamligt dåligt så grafikmässigt och fysikmässigt i spel så är ju Ps4an helt klart vinnaren sen vilken som är roligast att spela på det är ju helt upp till var och en.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Haha du bör kanske läsa på lite

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Att förvänta dig 4K stöd när det inte kommer vara standard föräns 2020 är som att förvänta sig att Obama slickar dig i röven. Folk har knappt 720p tv:er.

Den som inte har minst 720p tv idag måste leva i en grotta. Finns det ens att köpa en tv som inte klarar 1080p idag? Många hade nog inte hdtv när Xbox360 och PS3 kom också ändå var det inget hinder...
Vem bryr sig om när det blir standard? Vill jag ha 4k tv köper jag det. Jag är själv sugen på att byta ut min 1080p tv men jag väntar tills 4k är billigare.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Stämmer rent allmänt. Men i min krets dominerar xbox, endast en som valde ps4.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu när du skriver så, så fick du mig att tänka efter. Och faktum är att alla mina vänner/släktingar sitter på XBOX.

Och Alla har planer på att uppgradera till Xbone.

Själv tycker jag att det är en självklarhet att välja XBone om man sitter på flera Windowsriggar, så mycket roligare

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

...vilka gulliga små bilar dom skjutsar ut dom nya XBOX:arna med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Den som inte har minst 720p tv idag måste leva i en grotta. Finns det ens att köpa en tv som inte klarar 1080p idag? Många hade nog inte hdtv när Xbox360 och PS3 kom också ändå var det inget hinder...
Vem bryr sig om när det blir standard? Vill jag ha 4k tv köper jag det. Jag är själv sugen på att byta ut min 1080p tv men jag väntar tills 4k är billigare.

Tja det finns några TV, som inte klarar 1080P. Rättare sagt står full HD 1080P, men i praktiken kan själva panelen ha annan pixel storlek, typ 720x1200 (eller så). Bara att den stödjer HDMI in på 1080P.

Är riktigt lurigt och luddigt skrivit, speciellt i teknikladorna. Har själv en 720P tv (Närmare bestämt 1366 x 768p) , som är märkt full HD 1080P (så det är en del bluff i branschen).

Tog den första jag hitta på siba (HD-ready upplösning (1366x768)) http://www.siba.se/product/13615211/samsung-ue32f4005-32-led-... Tittat i högre upplösning och ser samma där. Helt enkelt det säljer mer att dra ner upplösningen på panelen (så klart det fanns äkta Full HD också, men förvånansvärt mindre antal).

Så många lär inte dra full nytta av PS4 trots den klarar 1080P.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tja det finns några TV, som inte klarar 1080P. Rättare sagt står full HD 1080P, men i praktiken kan själva panelen ha annan pixel storlek, typ 720x1200 (eller så). Bara att den stödjer HDMI in på 1080P.

Är riktigt lurigt och luddigt skrivit, speciellt i teknikladorna. Har själv en 720P tv (Närmare bestämt 1366 x 768p) , som är märkt full HD 1080P (så det är en del bluff i branschen).

Tog den första jag hitta på siba (HD-ready upplösning (1366x768)) http://www.siba.se/product/13615211/samsung-ue32f4005-32-led-... Tittat i högre upplösning och ser samma där. Helt enkelt det säljer mer att dra ner upplösningen på panelen (så klart det fanns äkta Full HD också, men förvånansvärt mindre antal).

Nja men det där med inte 1920x1080 panel och skojerierna i reklamen gäller mest bara dom allra billigaste budget TV.

Dom flesta skaffar idag lite dyrare TV än så och där dominerar äkta full HD totalt, tex jag känner ingen med någorlunda nyare TV som inte har det, och dom som har lägre än 1080p panel har en ganska gammal TV.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Förlåt, glömde att konsollerna är kvar nånstans vid 2005 ännu. Surfplattor och mobiltelefoner har högre upplösning än vad PS4, Xbone och en genomsnittlig TV klarar av att förmedla. Skämt åt sido, vi pratar next-gen maskiner som ska framtidssäkra 5-6 år framöver. Du kan redan idag få en 4k TV under 10k (visst, de flesta är runt 20k ett år till), och en QHD skärm med HDMI för nån tusenlapp. Så kom inte och säg att 4k kommer sällsynt länge till, standard är ett löst begrepp i detta fall. De flesta har inte ens en spelkonsoll hemma trots allt.

Så ett TV-spel som ska hålla 5-6 år ska inte kunna utnyttja potentialen av de nyligen introducerade TV-aparaterna? Eller vänta, rättare sagt en fjärdedel av den är mer korrekt. Trodde konsollerna skulle vara framtidssäkra och inte leva nånstans vid 2005... Att förvänta sig nån framtidssäkring är omöjligt tydligen, det sa du ju själv. Att tro att de skulle stödja något så basalt som den kommande standarden är bara löjligt.

Det sagt, PS eller XBone är ungefär som att välja mellan 2 tegelstenar trots skillnaderna i min mening, vilken du än väljer är den redan förlegad vid köp.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Förlåt, glömde att konsollerna är kvar nånstans vid 2005 ännu. Surfplattor och mobiltelefoner har högre upplösning än vad PS4, Xbone och en genomsnittlig TV klarar av att förmedla. Skämt åt sido, vi pratar next-gen maskiner som ska framtidssäkra 5-6 år framöver. Du kan redan idag få en 4k TV under 10k (visst, de flesta är runt 20k ett år till), och en QHD skärm med HDMI för nån tusenlapp. Så kom inte och säg att 4k kommer sällsynt länge till, standard är ett löst begrepp i detta fall. De flesta har inte ens en spelkonsoll hemma trots allt.

Så ett TV-spel som ska hålla 5-6 år ska inte kunna utnyttja potentialen av de nyligen introducerade TV-aparaterna? Eller vänta, rättare sagt en fjärdedel av den är mer korrekt. Trodde konsollerna skulle vara framtidssäkra och inte leva nånstans vid 2005... Att förvänta sig nån framtidssäkring är omöjligt tydligen, det sa du ju själv. Att tro att de skulle stödja något så basalt som den kommande standarden är bara löjligt.

Det sagt, PS eller XBone är ungefär som att välja mellan 2 tegelstenar trots skillnaderna i min mening, vilken du än väljer är den redan förlegad vid köp.

Alla har inte råd att slänga 10K på en TV. Du måste också förstå att dom ska hålla priset nere. Om du värkligen vill ha en konsoll som klarar av 4K så får du söka dig till Steam Machine som har GTX Titan osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Nja men det där med inte 1920x1080 panel och skojerierna i reklamen gäller mest bara dom allra billigaste budget TV.

Dom flesta skaffar idag lite dyrare TV än så och där dominerar äkta full HD totalt, tex jag känner ingen med någorlunda nyare TV som inte har det, och dom som har lägre än 1080p panel har en ganska gammal TV.

I för sig. men det finns ännu på marknaden, såg vid en snabbkoll att upp till 4000kr ca så kan man få en under 1080P

Sen om dom är nya eller inte har jag inte sån koll på. Hitta en rätt dyr http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SONY-KDL-32W603,90952,38... som är HD redy lanserad i år enligt prisjakt Men som du skriver börjar det tunnas ut som tur är.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Alla har inte råd att slänga 10K på en TV. Du måste också förstå att dom ska hålla priset nere. Om du värkligen vill ha en konsoll som klarar av 4K så får du söka dig till Steam Machine som har GTX Titan osv.

Glöm inte TVskatten oxå

Vill man ha 4K, så köper man först en panel för 40-50 000 kr, sen skall man ha en HCPC, för ingen utav tvspelen klarar sådanda här vansinniga upplösningar, var glada om ni kan lira Ryse i 30fps och 1080P

Själv tycker jag inget försvarar ett köp av vare sig PS4 eller Xboner just nu, kanske om ett eller två år, spelen suger ju, likaså grafik och flyt!

Nej i år blir det andra klappar från tomten!

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Lilla gubben tänk dig nu för, det räcker inte att "bara" byta ut din 1080 apparat i hopp om att få "riktig" 4K
ta du och läs på och se till att spara rejält med pengar för många kommer få en chock!

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Moderator
Forumledare

Geoff Keighley twittrade att xbox gått ut med siffran 1 miljon enheter första dygnet. Så? Alla nöjda? Det blev oavgjort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Typ min gamla dator med 10.1" skärm kan man köra högre upplösning på än vad den stödjer. Ingen höjdare direkt. Men 32" tv i vardagsrummet är inte det som att gå tillbaka till 90-talet? Alla här väl minst 42" idag. I alla fall så har alla jag känner det. 32" kanske funkar i sovrummet. Hur som helst är skärmarna idag så billiga så varför köpa en den sämsta?
http://www.siba.se/product/14113237/philips-42pfl3108t-42-led... Jag betalade mer än det dubbla för en sämre tv för runt 6 år sedan. Så att hitta en motsvarande 4k lär inte bli svårt inom dom närmsta åren.

Man får väl såklart köpa tv för det man har råd med och behov. Men det känns som att 4k kommer kommer bli ganska vanligt om bara några år med tanke på snabbt priserna faller. Redan idag går billigaste 4k köpa lös för 10000 kr http://www.siba.se/product/15551825/andersson-led5062uhd-pvr-...

Kan du länka till någon tv som har full hd och där skärmen inte klarar visa 1920x1080? Har aldrig sett någon men inte direkt letat heller.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd