Mining med olika grafikkort
Efter lite letande verkar det som att detta subforum är det bästa för bitcoin-relaterade frågor som inte angår riggarna.
Jag vill testa att mina lite för att se hur det är och ifall det går att tjäna några pengar på det, eller om det är alldeles för sent även vad gäller andra valutor än bitcoin (litecoin, primecoin etc.).
För mining använder jag min vanliga dator, dvs. en i5 4670k samt ett GTX780.
i5:an minar för närvarande primecoins med primeminer, och 780:t litecoins med cudaminer, och allt rullar på som det ska.
Idag kom jag på att jag kan använda mitt gamla grafikkort (ett 6850) för mining, och tänkte att det skulle vara en lätt affär och ploppade i det. Så var ej fallet.
Min plan var att använda CGMiner för 6850:t och låta de andra rulla på som vanligt.
När jag startar CGMiner kraschar det dock med följande felmeddelande:

Jag har fått båda grafikkort att dyka upp i diverse mätverktyg, och jag kan ändra klockningar samt fläkthastighet i båda, så det finns inga problem med anslutningen.
Om jag använder -d taggen med värdet 0 stressas bara 780:t, som sig borde. Ett -d värde på 1 krascar dock programmet med felmeddelandet

Hoppas någon därute sitter på bättre kunskaper om CGMiner än mig, eller känner till ett annat program som kan mina med en specifierad GPU.
Tack på förhand!