Blåst på marknaden

Permalänk
Medlem

Kostar mer än vad det smakar, hur man än vänder och vrider på det... Man kan ju förstå att ni båda är iritterade och varför, men ni kan ju fortfarande ta ett djupt andetag eller två och lösa det på något sätt..
IMHO, så tvivlar jag att polisen kommer lägga så mycket energi på det här...

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Skrivet av gamedevil82:

Jag gjorde precis allt rätt. Skicka Xboxen samma dag och nej jag testa inte läsaren. Jag kan inte hjälpa att schenker tog tid på sig. Kommer polisanmäla så får vi se vad som händer.

Skrivet av dr_gonzo87:

Oki, själv har jag redan gjort det då du vägra föra tillbaks pengarna.. Så det blev en dyr affär för mig:/

Varför inte bara vara lite tillmötesgående och försöka lösa detta utan att polisanmäla varandra hejvilt?

Ser inte hur polisanmälan ska hjälpa er att få det ni vill i detta fall.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Riktigt komplicerat köp/trade. Bättre att ni träffar varandra och snackar igenom istället för att blanda in polisen. Tråkigt att det gick så fel. Hoppas ni löser det.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Skrivet av LeClerck:

Kostar mer än vad det smakar, hur man än vänder och vrider på det... Man kan ju förstå att ni båda är iritterade och varför, men ni kan ju fortfarande ta ett djupt andetag eller två och lösa det på något sätt..
IMHO, så tvivlar jag att polisen kommer lägga så mycket energi på det här...

Jao och även om de gör någonting, hanteringstiden på misshandel ligger väl på 1 år, mord: 6 år, och tjuvskytte 3 dagar.

Kan tänka mig att hanteringstiden för en dålig affär nog är rätt lång.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Jao och även om de gör någonting, hanteringstiden på misshandel ligger väl på 1 år, mord: 6 år, och tjuvskytte 3 dagar.

Kan tänka mig att hanteringstiden för en dålig affär nog är rätt lång.

Ja jag är mer än villig att göra rätt för mig men då mot en fungerande enhet. Men då ja försökt få igen pengarna utan svar så ser ja inte hur detta skulle gå att lösa:/ tråkigt då det svartar ner ens rykte här på siten .. har någon mer som ser detta några som helst invändningar mot hur affärer med mig har sköts så posta gärna här! Vill veta!

Visa signatur

ASUS X99 Rampage V Extreme. I7 5820k @ 4,6Ghz. Phantec pro
2X Gtx 970@ 1522/8024mhz
AX860 Platinum
G-skill ripjaws 2400mhz

Permalänk
Medlem

Jösses. Ni två (TS + köpare/säljare) borde diskutera detta privat. Ut och skrika på forum så fort något går fel.. Gör om, gör rätt.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Det är kunder som fått enheter som tuggar skivorna, Microsoft löser detta genom att skicka en ny bort med retursedlar. Samt att man skulle få något spel för direkt nerladdning så man kan börja använda enheten utan läsaren.

Om det nu är en av dessa Xbox One.

http://feber.se/spel/art/287470/vissa_har_problem_med_nya_xbo...

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Ja för.. en polisanmälning gör på sig mycket med svenska polisen..

Man ska alltid polisanmäla när det behövs, annars så får vi verkligen ingen chans till förbättring.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Jag fick meddelande i lördags där det stod att den var på väg och att den blivit försenad då komplett hade många att skicka. Inte ett ljud om att Xboxen skulle vara trasig.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Ni är vuxna människor (antar jag) så våga prata med varandra direkt istället.

Stäng det här skitet ärligt talat, man ska inte behöva ha illusionen av att ha fler på sin sida för att klara av att föra en diskussion.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrGonzo87:

Ja jag är mer än villig att göra rätt för mig men då mot en fungerande enhet. Men då ja försökt få igen pengarna utan svar så ser ja inte hur detta skulle gå att lösa:/ tråkigt då det svartar ner ens rykte här på siten .. har någon mer som ser detta några som helst invändningar mot hur affärer med mig har sköts så posta gärna här! Vill veta!

Microsoft har redan gått ut och sagt att väldigt många XboxOne enheter har problem med att läsaren tuggar skivor. De skickar ut en utbytesenhet och så får du ett gratis spel för nedladdning som kompensation.
Snacka med säljaren så han fixar så att du får dina ersättningar för Xboxen och skicka över Ps4 mot priset som du köpte den för när du fått din ersättningsenhet.
Nu sitter du med en PS4a som går på 7000 på blocket för att det inte går att få tag på dessa, denna tillhör säljaren enl avtal. när han fullföljt sin del (Fixa delen från microsoft)

Inget att behöva skrika över, varken från dig eller från säljaren

Anmäler tråden för låsning då jag som många andra anser att detta ska diskuteras lösas privat! ta ett par andetag och lös detta för båda parter snyggt!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Jösses. Ni två (TS + köpare/säljare) borde diskutera detta privat. Ut och skrika på forum så fort något går fel.. Gör om, gör rätt.

Fast det är väl bra om TS tipsar om en möjlig svindlare på forumet? Dock bör allt vara utrett innan man kastar sten så att säga.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Inaktiv

Om nu Xbox'en är har en trasig läsare så får väl den nya ägaren ta hand om ärendet själv? Det ligger ju dessutom ett gratis spel i potten för den som råkar ut för det.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Lite frågor:
dr_Gonzo: Var paketet obrutet när du fick varan?
TS: Det känns som om du vill att vi ska göra en bedömning av ärendet. Samtidigt känns det som vi inte har fått ta del av alla information. Det är då inte helt lätt för oss att göra en rättvis bedömning samt att det finns en risk att det kan ställa dig i dålig dager.

Mitt råd till er båda är att häva affären och sälja/byta er varor på annat håll. Kan inte se att någon av er är speciellt nöjda med lösningen ni sitter på idag.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Anmäl han, för han har inte avslutat er avtal ju.

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem

Xbox köparen - anmäl säljaren då Xboxen var trasig.
Xbox säljaren - anmäl köparen då du inte fått koden till ps4:an.

Båda kan anmäla Schenker eftersom leveransen stressade upp er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Xbox köparen - anmäl säljaren då Xboxen var trasig.
Xbox säljaren - anmäl köparen då du inte fått koden till ps4:an.

Båda kan anmäla Schenker eftersom leveransen stressade upp er.

Om förpackningen var bruten ja, om nu TS plockat upp det men valde att sälja det NIB kan han ju omöjligen veta att det var trasigt. Har dock svårt att se om du trollar eller ej då det finns betydligt enklare sätt att lösa det än att anmäla varanda kors o tvärs.

Permalänk
Medlem

Om det är den nyaste generationen det handlar om. Xbox one och PS4 så verka ni ha missat spelsajters/videors rapporter att många fått trasiga konsoler. Köpte man till sig själv så kunde man vända sig till butiken. Hur ni bör göra kan nog andra än jag ge ett bättre svar på.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Herrejisses, anmäl hit och anmäl dit.....är det ingen som vill LÖSA problemet istället?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Rätt kul tråd att läsa dock..

Känns skönt att ni inte har värre problem i livet..

TS blev "blåst" på 300 kr.. Ungefär så mycket verkar förbokningskoden vara värd?.. Han får vänta några månader på en PS4.

"Köparen" blev blåst på att X-boxen var trasig.... Grejen har ju garanti och du kan väl använda din PS4 under tiden den inte funkar....

Chilla lite plz..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Fast det är väl bra om TS tipsar om en möjlig svindlare på forumet? Dock bör allt vara utrett innan man kastar sten så att säga.

Innan man börjar veva och kasta elaka ord så ska man ha mer på fötterna än vad som verkar vara fallet här. (i min ödmjuka åsikt)
Jag tycker det låter som att merparten av problemen här hade kunnat lösas genom bättre dialog istället för denna misstänksamhet och bittermentalitet.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Om förpackningen var bruten ja, om nu TS plockat upp det men valde att sälja det NIB kan han ju omöjligen veta att det var trasigt. Har dock svårt att se om du trollar eller ej då det finns betydligt enklare sätt att lösa det än att anmäla varanda kors o tvärs.

Raljerade lite eftersom att det var ett så pass löjligt problem som mest troligt hade kunnat lösas med lite kommunikation.

Permalänk
Medlem

Det är ju rätt öppenbart att en av dom ljuger, vem det nu är låter jag vara osagt. Om nu Xboxen var obruten så är det inte TS fel att inte enheten fungerar och du ska fortfarande genomföra din del av avtalet dr_gonzo87.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Det mesta kan man lösa med kommunikation, när inte det funkar så kan man det bli fråga om andra åtgärder. Men Polisen blandar man väl inte in här, det har ju inte skett något brottsligt. TS har fått betalt, visst kanske får vänta på sitt ps4 och andra mottagaren har fått sitt xbox som täcks av garanti så det kommer ju lösa sig.

Förstår inte varför så många ska dra in poliser och anmäla för att kompensera bristen på kommunikation, ta kontakt med varandra och prata allt går att reda ut. Poliser har annat att göra än att lösa dispyter över nån hundring/prestige över förbokningserbjudande blablabla. Hade jag varit polis och tagit emot såna här löjliga anmälningar hade jag bara sagt lös problemet själva och lagt på.

Men ni är lyckligt lottade som inte har värre problem än detta, var glad över det istället.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Skrivet av DrGonzo87:

Ja jag är mer än villig att göra rätt för mig men då mot en fungerande enhet. Men då ja försökt få igen pengarna utan svar så ser ja inte hur detta skulle gå att lösa:/ tråkigt då det svartar ner ens rykte här på siten .. har någon mer som ser detta några som helst invändningar mot hur affärer med mig har sköts så posta gärna här! Vill veta!

är inte ute efter att svarta ner någons rykte då jag från början inte tog upp vem det handlade om. Har heller inga som helst problem med att vi löser det med att du får pengar tillbaka och jag får xbox tillbaka. skicka gärna pm så löser vi det.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Lite frågor:
dr_Gonzo: Var paketet obrutet när du fick varan?
TS: Det känns som om du vill att vi ska göra en bedömning av ärendet. Samtidigt känns det som vi inte har fått ta del av alla information. Det är då inte helt lätt för oss att göra en rättvis bedömning samt att det finns en risk att det kan ställa dig i dålig dager.

Mitt råd till er båda är att häva affären och sälja/byta er varor på annat håll. Kan inte se att någon av er är speciellt nöjda med lösningen ni sitter på idag.

Det var bruten förpackning ja.

Visa signatur

ASUS X99 Rampage V Extreme. I7 5820k @ 4,6Ghz. Phantec pro
2X Gtx 970@ 1522/8024mhz
AX860 Platinum
G-skill ripjaws 2400mhz

Permalänk
Skrivet av DrGonzo87:

Det var bruten förpackning ja.

detta visste du om innan du betala då jag berättade detta.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Ok, nu löser de två inblandade parterna detta sinsemellan utan att X kockar börjar krydda soppan mer utan att veta hur mycket eller ens vad som redan hällts i kastrullen.

När de två inblandade har gjort ett försök till kommunikation så kan jag möjligtvis låsa upp tråden om de vill säga något mer angående detta.

I vilket fall, om det löser sig eller haverar så vill vi (forumadninistrationen) veta utfallet eftersom detta kan ha effekt på er själva och marknad. Man ska alltid försöka prata först, det blir sällan bra när tredje part blir inblandad.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers