Permalänk
Medlem

Hur ser man om BF4 har China Rising eller ej, har köpt det som julklapp och det är givetvis inte öppnat ännu?
Har oxå orderbekräftelse på att CR ingår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Hur ser man om BF4 har China Rising eller ej, har köpt det som julklapp och det är givetvis inte öppnat ännu?
Har oxå orderbekräftelse på att CR ingår...

Står på framsidan tror jag, "Includes China Rising expansion" eller något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Står på framsidan tror jag, "Includes China Rising expansion" eller något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, fick smyga upp klappen så jag kunde se...
XBox360 version som det står "Includes expansion pack China Rising".
Skönt för mig i alla fall.
Hoppas att ni andra får det ordnat!

Permalänk

Har ni fått in några nya revisioner av asus VI gene som har part nr som slutar på : XXXXXXXX-M0EAY5 Isåfall hur beställer jag ett sådant?
MVH

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej.
Jag beställde Battlefield 4 under black friday och fick orderbekräftelse via e-post. 4 dagar (FYRA dagar!!) senare fick jag ett nytt e-post där det står att varan har utgått från era leverantörer (kunde inte gått liiite snabbare?). Kollade in lite snabbt på hemsidan och det går fortfarande att beställa (hade den inte utgått?). Känner mig lite lurad.. Skickade iväg ett meddelande till kundtjänst och fick som svar att erbjudandet endast gällde under black friday.. va?! Jag beställde ju på black friday. Frågade vilken fredag de hade sin rea på om det inte var samma fredag som alla andra.. Men då fick jag som svar att det var först till kvarn? var hittade jag den informationen? Känns lite som vilseledande marknadsföring..

Permalänk
Medlem

Varför kommer inte min beställning

Hej.

Jag börjar lessna rejält på cdon. Man får felaktig information hela tiden.
För en vecka sedan tog jag kontakt med dem och frågade hur snabbt jag skulle få en viss vara leverad om jag la en beställning.
Fick svar 1-3 dagar så jag beställde.
I måndags stod status fortfarande som om inget hänt alls på min order. Tar kontakt via chatt igen. Killen lovar att kolla upp och återkomma samma dag, absolut senast dagen efter.... Som vanlgit ett tomt löfte.... Tog ytterligare en dag sen fick jag att varorna har redan skickats till dig.
Det var den 3/12. När jag kollar på ordern står det fortfarande att varorna packas. Jag har inte fått ngt kolli id.
När jag tar kontakt med kundtjänst så har den inte skickats. Och jag kan inte avbeställa den utan vi kommer leverera den och dra pengarna från ditt konto. Du kan alltid låta bli att hämta ut och då får du tillbaka pengarna när varan gått i retur.

Jag hade lite brådis därför var jag noga med att kolla upp leveranstiden med CDON. Men nu står jag i läget att jag inte kan fimpa denna order
och köpa över disk få då kommer cdon att dra pengarna från mitt konto (och där finns inte tillräckligt med pengar om jag köper varan någon annan stans).

Det intressanta är att dett har varit strul ang de 3 senaste köpen hos cdon. (och de senaste över 10 kontakterna med deras kundtjänst)
Har jag bara haft otur... (sån otur kan man nog inte ha) eller känner ni andra igen er i det här.....

Mycket märkligt att man inte kan stoppa en order som inte skickats.... Är väl kanske bara att man inte orkar jobba på kundtjänst...
Man orkar ju uppenbarligen inte läsa igenom ett helt medelande från en kund. Ställer man fem frågor så får man svar på en och måste kontakta dem igen....

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Har ni slutat skicka ut rabattkod när man fyller år? Fyllde 30 i fredags men har inte sett till någon rabattkod på mailen som man brukar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Hehe farsen fortsätter... Kundtjänst lovar att ta kontakt med lagret för att försöka avboka min order.
Nu har status bytts till "mottagen av lagret" Men kundtjänst kan inte svara på vad denna status betyder eller om de lyckats avboka den i tid. Men kundtjänstsnubben säger glatt att vi hoppas på att du ska få dina saker innan jul.....
Det är en vara som beställdes för över en vecka sedan som har 1-3 dagars leveranstid idag. (och hade det då med enl deras chatt)...
Innebär hans uttalande om att "vi får hoppas att du får dina saker innan jul" att alla som beställer julklappar där får gå och "hoppas att de kommer i tid?"

Permalänk
Avstängd

CDON.COM

Jag anklagar inte er för något men har läst om flera siter där en person bokat ps4, och hans kompis 2 veckor efter, och den som bokat sist fått sin konsol före den som bokade först av dessa.
Detta förekommer väl inte hoppas jag hos er? Tex jag har förbokat till priset 3885 och min polare 4495:-.
Så genom att skicka konsolen till den som betalat mest slippa avbokningar från dessa för att tjäna mer pengar?

Har en bekant som bokade från CDON 11 dagar efter mig (ingen har fått konsolerna så lugn )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ber om ursäkt! Min fråga gäller beställning av tv serier, inte hemlektronik!

Beställde vid halvfyra på eftermiddagen den andra december och kollade orderstatus nu och det står fortfarande "varorna packas" sedan igår morse.

Brukar de ta sådan här tid? Brukar inte handla från cdon så jag kan inte era/deras rutiner men att det ska tatvå dagar att packa en relativt liten order känns sådär.......

Citerar mig själv. Ursäkta och det kommer aldrig hända igen!!

Idag kom den faktura jag klickade i att jag ville ha hem fysiskt. Kollar jag orderstatus nu står det "Mottagen av lagret" och det finns inte ens en förklaring på vad som menas med det.

Som sagt. Beställde den andra december, rätt sent på dagen och det är inte skickat än men fakturan kom iallafall.........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Skickade iväg två beställningar i lördags. Igår fick jag meddelande att de var på väg och idag verkar de ha dykt upp. (Har inte kunnat kolla ännu.)

Blev så imponerad av Cdon att jag skickade en ny order igårkväll och den verkar redan vara fördigpackad och hamnat i lagret hos tomteverkstan. Bara att vänta på att tomten startar upp släden imorgon och kör iväg med den hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Citerar mig själv. Ursäkta och det kommer aldrig hända igen!!

Idag kom den faktura jag klickade i att jag ville ha hem fysiskt. Kollar jag orderstatus nu står det "Mottagen av lagret" och det finns inte ens en förklaring på vad som menas med det.

Som sagt. Beställde den andra december, rätt sent på dagen och det är inte skickat än men fakturan kom iallafall.........

Någonstans har lagret skickat ut en signal om att ditt paket är packat och klart. Därför har du fått en faktura!
Det bör ske när du har erhållit ett sändningsnummer, men nu har det hänt något på vägen.
Maila eller chatta med klarna så kan de förflytta fram ditt förfallodatum om du själv inte kan göra det via mina sidor.

Förklaringen till vad som menas med "Mottagen av lagret" skulle vi vilja höra från CDON, förmodligen ett lagersaldo fel och därför behövde de ta hem varan från ett annat lager som kanske saknar packstationer. Om du inte har erhållit ett sändningsnummer borde de kunna stoppa din leverans tycker jag personligen eller åtminstone erbjuda dig fri retur.

Jag beställde mina varor i fredags den 29 November och de packades hela helgen även på måndagen.
3-4 arbetsdagar är rimligt att det tar när belastningen varit stor under helgen.
Paketet kom igår och det andra kom idag. (CDON och Nelly)
Personalen hade gjort ett utmärkt jobb med packningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelof:

Förklaringen till vad som menas med "Mottagen av lagret" skulle vi vilja höra från CDON, förmodligen ett lagersaldo fel och därför behövde de ta hem varan från ett annat lager som kanske saknar packstationer. Om du inte har erhållit ett sändningsnummer borde de kunna stoppa din leverans tycker jag personligen eller åtminstone erbjuda dig fri retur.

Jag har fått samma sak. Kundtjänst vet inte vad det innebär. de sa redan den 28/11 när jag frågade att varan fanns i lager och jag skulle få den inom 1-3 dagar men har fortfarande inte fått den. De kan inte avboka den. De vet inte vad det betyder och säger att de hoppas att jag ska få min vara innan jul.
De säger även att jag kan skita i att hämta ut den så går den åter och sen får jag pengarna tillbaka. Men det är ju inte så kul att handa någon annanstans när det är julmånad och man behöver pengarna till andra julklappar. Om den kommer runt jul efter ca en mån och man måste ligga ute med pengar tillls posten skickat tillbaka sakerna när de väl kommit fram och sen tar det en stund innan de återbetalar... Suck,

Edit: 30 sek efter jag postat ovanstående har min order gått till postad. den har haft status Mottagen av lagret i några timmar idag.
Ändå sopigt att de inte kan stoppa ordern under de 3 dagar den haft status packas.

Kan för övrigt se att de har en fördröjning på sin sida. Enl spåra paket var den skickad långt innan den fick status mottagen av lagret på sin sida.

Permalänk
Avstängd

Ganska kul det här med cdon nått jag märkt köper jag en vara för över 3000kr jävlar va snabb leverans ,men ligger varorna runt 300-2999:- tar det genast minst 2 dagar längre tid. undra om det kallas prio^^

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Någon mer som fortfarande väntar på MSI GTX 780? Beställde den 3 November och kundtjänsten kan fortfarande inte ge några som helst hintar om leveransdag.

Har bett dem att ta ett snack med MSI för att ta reda på vad som försigår och har även frågat om jag kan välja ett annat kort med samma rea (15% expo).
Det enda svar jag får är "Vi kan avbeställa ordern om du vill".

Vad är det för pantade jävla idioter som jobbar på CDON egentligen? Det verkar som att de gör sina 8 timmar och åker hem och väntar på lönen utan att bry sig det minsta om att hålla kvar sina kunder. Detta är sista gången jag köper något från CDON.

Jag förstår att varan inte finns i lager, men efter 1 månad borde man ha kontaktat tillverkaren för att se vad felet är, för att sedan informera sina kunder.

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

Hej,
Cdon.com har lurat mig på riktikt.Beställde 2 Video Filme 108,-Kronor som jag direkt skickade

Utförd direktbetalning

Från: 363 502 602*Allkonto*KLAUS ROGAN
Mottagare: cdon.se
Belopp: 108,00
Överföringsdatum: 2013-11-23
Ordernummer: 223183360
Egen notering: cdon.se

Godkänd: 2013-11-23 19.18 Internettjänsten Klaus Rogan

Men de skickade ingenting till mig Tänk sig hur mycket Pengar de käna på sont.
Skriv 2 Gonga till de.De struntade i mig helt enkelt ,so att man kan bara säger varsogod.
Mvh.........Klaus Rogan

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Kollar jag orderstatus nu står det "Mottagen av lagret" och det finns inte ens en förklaring på vad som menas med det.

För mig det från "Varorna packas", till "Mottagen av lagret" och sen till "Postad" nu ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SugarRay:

Någon mer som fortfarande väntar på MSI GTX 780? Beställde den 3 November och kundtjänsten kan fortfarande inte ge några som helst hintar om leveransdag.

Har bett dem att ta ett snack med MSI för att ta reda på vad som försigår och har även frågat om jag kan välja ett annat kort med samma rea (15% expo).
Det enda svar jag får är "Vi kan avbeställa ordern om du vill".

Vad är det för pantade jävla idioter som jobbar på CDON egentligen? Det verkar som att de gör sina 8 timmar och åker hem och väntar på lönen utan att bry sig det minsta om att hålla kvar sina kunder. Detta är sista gången jag köper något från CDON.

Jag förstår att varan inte finns i lager, men efter 1 månad borde man ha kontaktat tillverkaren för att se vad felet är, för att sedan informera sina kunder.

Säker på det? Försök kontakta de via chatten, och kontakta då elektronik avdelningen. De fixar det, funkade för mig. Fick välja ett annat kort och fick även 15% rabatt på den med. Vet inte varför vissa inte får det, ni kanske kontaktar fel avdelning eller så förklarar ni inte ert ärende tillräckligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Ganska kul det här med cdon nått jag märkt köper jag en vara för över 3000kr jävlar va snabb leverans ,men ligger varorna runt 300-2999:- tar det genast minst 2 dagar längre tid. undra om det kallas prio^^

Varför skulle det spela någon roll? Behöver inte vara högre vinst marginal bara för att det är en högre summa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Varför skulle det spela någon roll? Behöver inte vara högre vinst marginal bara för att det är en högre summa.

Skickades från m.sweclockers.com

spela roll jag har konstaterat detta i allfall sen får handra säga va dom vill

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Säker på det? Försök kontakta de via chatten, och kontakta då elektronik avdelningen. De fixar det, funkade för mig. Fick välja ett annat kort och fick även 15% rabatt på den med. Vet inte varför vissa inte får det, ni kanske kontaktar fel avdelning eller så förklarar ni inte ert ärende tillräckligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Pallar inte sitta och vänta i kö till chatten vilket kan ta åratal. Har bett kundtjänsten ta kontakt med tillverkaren för att få information om vad som hänt med artikeln ännu en gång, får se vad de svarar. Sämsta kundtjänsten jag någonsin stött på

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SugarRay:

Någon mer som fortfarande väntar på MSI GTX 780? Beställde den 3 November och kundtjänsten kan fortfarande inte ge några som helst hintar om leveransdag.

Har bett dem att ta ett snack med MSI för att ta reda på vad som försigår och har även frågat om jag kan välja ett annat kort med samma rea (15% expo).
Det enda svar jag får är "Vi kan avbeställa ordern om du vill".

Vad är det för pantade jävla idioter som jobbar på CDON egentligen? Det verkar som att de gör sina 8 timmar och åker hem och väntar på lönen utan att bry sig det minsta om att hålla kvar sina kunder. Detta är sista gången jag köper något från CDON.

Jag förstår att varan inte finns i lager, men efter 1 månad borde man ha kontaktat tillverkaren för att se vad felet är, för att sedan informera sina kunder.

bytte till annat 780 med 15%, via chatten då, inga problem, har aldrig haft någon kö överhuvudtaget i chatten, dock e den ganska buggig å svårt att få fram .

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Hej,
Cdon.com har lurat mig på riktikt.Beställde 2 Video Filme 108,-Kronor som jag direkt skickade

Utförd direktbetalning

Från: 363 502 602*Allkonto*KLAUS ROGAN
Mottagare: cdon.se
Belopp: 108,00
Överföringsdatum: 2013-11-23
Ordernummer: 223183360
Egen notering: cdon.se

Godkänd: 2013-11-23 19.18 Internettjänsten Klaus Rogan

Men de skickade ingenting till mig Tänk sig hur mycket Pengar de käna på sont.
Skriv 2 Gonga till de.De struntade i mig helt enkelt ,so att man kan bara säger varsogod.
Mvh.........Klaus Rogan

Hej igen,
Inte ens på Forum få man hjälp, also bli detta stött på alla Sidorna,eller hur??????
Värkligen dålig von alla och "Cdon.com"

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Hej igen,
Inte ens på Forum få man hjälp, also bli detta stött på alla Sidorna,eller hur??????
Värkligen dålig von alla och "Cdon.com"

Vi vanliga SweC:are kan inte hjälpa dig på något sätt och CDON's representat har precis som de flesta andra i Sverige arbetstider (som jag gissar på är mellan 7 och 16). Om du väntar tills imorgon så lär du antagligen ha fått ett svar.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Hej igen,
Inte ens på Forum få man hjälp, also bli detta stött på alla Sidorna,eller hur??????
Värkligen dålig von alla och "Cdon.com"

Det är inte rimligt att få svar inom ett par timmar. Har du fått en orderbekräftelse?
Om du inte har fått det har direktbetalningen gått igenom via din bank men av någon anledning kom inte den informationen vidare till CDON. Naturligtvis något de skulle kunna jobba på.
Vet av erfarenhet att det inte är så säkert att välja direktbetalning via surfplattor och mobiltelefoner. Förmodligen beror detta på webbläsarna och dåligt anpassade system på serversidan.

Jag är rätt säker på att du kan lösa det här med kundtjänsten om du tar kontakt med de. Glöm inte att uppge referensnummer/transaktionsnummer för din överföring.
Har du inte fått en orderbekräftelse kommer de aldrig se att du har betalat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippZopp:

För mig det från "Varorna packas", till "Mottagen av lagret" och sen till "Postad" nu ikväll.

Det verkar ju som en del har fått "Mottagen av lagret" som status nu nyligen.
Kan det vara att Cdon har uppdaterat "status hanteringen"? Och att "Mottagen av lagret" betyder att dom har fått in varan (från tillverkare/dist/lager utan pack,etc) till ett av sina lager som har packningsstationer?
OM "Mottagen av lagret" INTE betyder detta vad betyder det då?

I vilket fall så har dom ju fått det omkastat dvs den första av dessa status som ska dyka upp är ju då "Mottagen av lagret" följd av "packas" NÄR packetet börjar packas och sen postad när det är frankerat och färdigt.

Så cdon är detta en början på eran system uppdatering?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

CDON.. ta och skaka igång maskineriet nu, börjar bli seriöst less på att vänta..

tänkte bara meddela att ni har fått PM, och att jag uppdaterat ärendet.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Inaktiv

Beställde ett par Asus Orion pro lurar häromdagen.

Ordernummer: I PM
Varför är min order annullerad nu, då det har stått att ordern packas och efter det mottagen av lagret?
Och varan finns i lager då jag kollade detta nyss.

Edit: Det löste sig smidigt och perfekt via Cdons chatt. Tack