Permalänk

Yet Another Compact Computer/Server Build

Som topic säger, ännu ett kompakt dator/server bygge.
Mitt första Mini-ITX kort, och första gången ett kompakt chassi.

Tanken är att ha denna som blandad filserver.
Delar i detta bygge är följande:

Chassi: Fractal Node 304
Mobo: H87i-Pluss Mini-ITX
CPU: Intel i5 4670k
RAM: Corsair 16gb (8gbx2)
HDD: 3TBx4 (totalt då bygget är klart ska det vara 6st)
PSU:450w
CPU Kylare: H60

Yet Another Compact Computer/Server Build

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är din cpu inte idle i bios, den är active alltså fullload, då den inte klockar ner sig då du är i bios. Så det är en rätt normal temperatur tycker jag!

Permalänk
Skrivet av crash:

Vad jag vet så är din cpu inte idle i bios, den är active alltså fullload, då den inte klockar ner sig då du är i bios. Så det är en rätt normal temperatur tycker jag!

Okay, så det är mer eller mindre normal.
Den informationen tackar jag mycket för

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Min cpu ligger i ca 25 grader i bios, så det är verkligen inte så att den är belastad då.

Till TS: Tanka något program för att kika tempsen (T.ex. coretemp) och kolla inne i operativsystemet samt testa köra ett stresstest (t.ex. intel burntest).

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Entusiast

Ja du har ju redan ursäktat dig så jag ska väl inte klaga alltför mycket att du knäppt kort med en potatis. Men försök ha lite mer tänt i rummet så man ser vad du vill visa...

Du tror inte det kommer bli varmt med fyra lagringsdiskar däri? Jag fick modda mitt HTPC-chassi rejält för att inte koka upp mina lagringsdiskar...