Permalänk
Medlem

Tyst liten dator

Hej Sweclockers!
Först lite kort bakgrund: Jag har försökt hitta den datorn jag vill köpa, men har stött på lite problem iochmed min kravbild. Skickade då ett mail till Inet (som jag även chattade med, men då besvarade de inte mina frågor utan hänvisade till mailen). Så då tänkte jag komma hit och hoppas att det finns någon med lite kunskap.

Kravbild:
jag vill kunna använda två skärmar samtidigt (typ 21"-24") på samma upplösning, något som de flesta bärbara inte stödjer. Dock så hittade jag då de nya stationära datorerna av typen NUC som verkar kunna uppfylla detta behov. Dock är jag fortfarande lite förvirrad, för jag skulle vilja använda trådat nätverk. Ett annat krav är en analog ljudutgång, något som iofs de senaste NUC:erna verkar ha. Datorn kommer främst användas för surfande, lite office-jobb och några äldre spel, inga krävande spel alltså.

Krav:
Kompatibel med två skärmar på bra upplösning.
Analog ljudutgång så jag själv kan koppla in högtalare.
Trådat nätverk
Relativt tyst, inget egentligt krav på fläktlöst även om det vore guld!
Trevlig och smidig - lite kräm i maskinen.
Liten, inte det "vanliga datorformatet" utan snarare HTPC/NUC - format.

Övrigt av vikt:
Jag kan göra lite granna själv ifall det skulle vara så att det bästa alternativet är att bygga själv, inte de mest avancerade grejerna dock :-).
Har ingen direkt budgetgräns utan jag vill ha en maskin som jag absolut inte blir missnöjd på, men eftersom jag inte har några större prestandakrav borde det i min mening inte behöva bli för dyrt :-).

Den jag har tittat på som verkar leva upp till min kravbild är Intel NUC i5 4250U Haswell, men jag är givetvis öppen för förslag.

//Mvh Nesvop

Permalänk

Intel NUc värkar uppfylla de flästa krav, det finns så vitt jag kan se en 3.5mm utgång så ljud har du där.
Det värkar som så att du kan köpa ett litet wifi kort: http://www.amazon.com/gp/product/B00DMCVKMU/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=390957&creativeASIN=B00DMCVKMU&linkCode=as2&tag=legirevi03-20
Ingen aning om hur den låter men eftersom den är liten och lätt undangömd så tror jag inte det är något jätte problem