Webhallen Julkalender 2013: SanDisk Cruzer Extreme 64GB

Permalänk
Medlem

Kolla förresten kommentarerna på ULTRA minnet https://www.youtube.com/watch?v=lVdWMLz0hkY
http://mybroadband.co.za/news/reviews/63874-sandisk-extreme-c...

Upp Till 8MB/s överföring, hoho... låter ju som vilket tradigt USB2 minne som helst tycker jag.
Som jag skrivit tidigare, det hade varit betydligt trevligare om Webhallen hade erbjudit Extreme 32GB (lillebror) som visserligen inte är lika snabb som 64GB (ssd blir snabbare om det är större), men är en oändligt mycket bättre produkt än ULTRA. Till ett rabatterat pris såklart!

Men det är klart att skiter man i hastigheten så är det ju ett OK ersättningserbjudande. Nu tror jag visserligen att många som jag fick nys om det låga priset eftersom man var på jakt efter just det här minnet som tråden avser. Inte vilket slött 64GB minne som helst.

Edit: Det verkar inte vara helt lätt att finna så mycket omdömen om ULTRA. Troligtvis för att det är en produkt som inte är speciellt intressant

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pike2k:

Kolla förresten kommentarerna på ULTRA minnet https://www.youtube.com/watch?v=lVdWMLz0hkY
http://mybroadband.co.za/news/reviews/63874-sandisk-extreme-c...

Upp Till 8MB/s överföring, hoho... låter ju som vilket tradigt USB2 minne som helst tycker jag.
Som jag skrivit tidigare, det hade varit betydligt trevligare om Webhallen hade erbjudit Extreme 32GB (lillebror) som visserligen inte är lika snabb som 64GB (ssd blir snabbare om det är större), men är en oändligt mycket bättre produkt än ULTRA. Till ett rabatterat pris såklart!

Men det är klart att skiter man i hastigheten så är det ju ett OK ersättningserbjudande. Nu tror jag visserligen att många som jag fick nys om det låga priset eftersom man var på jakt efter just det här minnet som tråden avser. Inte vilket slött 64GB minne som helst.

Edit: Det verkar inte vara helt lätt att finna så mycket omdömen om ULTRA. Troligtvis för att det är en produkt som inte är speciellt intressant

men gubben lilla fråga webbhallen istället.. eller kolla videon tidigare

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad du klagar på, Webhallen ber om ursäkt för sitt misstag samt ger dig lite "good will" tillbaka för att åtgärda felet. Personligen anser jag att Webhallen har hanterat ärendet exemplariskt med tanke på hur mycket värre det hade kunnat se ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker också Webbhallen har agerat hyfsat bra...Lite synd dock att de flesta webb-baserade företag inte har personal på helgerna, då kunderna har mest tid för att handla just på helgerna. Då hade man kunnat stoppa detta rätt så omgående. Men det är nog inte möjligt ur ekonomisk perspektiv. Äsch, man kan väl säga att om man nu hadlar ofta hos Webbhallen och är nöjd, så har man lite mer överseende...

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Quorthon:

Jag tycker också Webbhallen har agerat hyfsat bra...Lite synd dock att de flesta webb-baserade företag inte har personal på helgerna, då kunderna har mest tid för att handla just på helgerna. Då hade man kunnat stoppa detta rätt så omgående. Men det är nog inte möjligt ur ekonomisk perspektiv. Äsch, man kan väl säga att om man nu hadlar ofta hos Webbhallen och är nöjd, så har man lite mer överseende...

Ganska många av oss på lite högre positioner inom företaget jobbar på helg och kvällar, "på eget bevåg" så att säga. Så normalt sett är detta något vi snappat upp i tid men just denna lördagen var dagen efter vår julfest, en milt uttryckt blöt historia för samtliga inblandade, så det var ingen som var särskilt alert. Olycklig timing.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Mycket att gnälla över... Vi är alla människor och vi är inte perfekta. Webbhallen gjorde vad de kunde det är mer än vad vissa andra webbutiker gör. Och igen shit happens...

Permalänk
Medlem

SanDisk Cruzer Extreme 64GB
tror det var dom jag tittade på men har inte beställt några än.
Missade dock helt detta *erbjudande* som tydligen inte gällde.

Pixmania verkade ha dom för ungefär 200kr billigare än alla andra.. men vet inte hur bra den butiken är.
verkar vara baserade i Frankrike enligt prisjakt. Men beställer man 3-4st så blir det ju några kronor man sparar. Om det nu är en seriös butik har aldrig beställt därifrån och verkar vara lite blandade omdömmen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alpha77:

SanDisk Cruzer Extreme 64GB
tror det var dom jag tittade på men har inte beställt några än.
Missade dock helt detta *erbjudande* som tydligen inte gällde.

Pixmania verkade ha dom för ungefär 200kr billigare än alla andra.. men vet inte hur bra den butiken är.
verkar vara baserade i Frankrike enligt prisjakt. Men beställer man 3-4st så blir det ju några kronor man sparar. Om det nu är en seriös butik har aldrig beställt därifrån och verkar vara lite blandade omdömmen.

beställt en ssd och iphone utav dem så jag kan intyga att de levererar men kan ta lite tid att få produkterna..

Permalänk
Medlem

Billigaste priset jag funnit det här sabla minnet för är på Amazon.co.uk. Strax under 550SEK med SuperSaving shipping. Hojta till om ni känner till billigare

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pike2k:

Billigaste priset jag funnit det här sabla minnet för är på Amazon.co.uk. Strax under 550SEK med SuperSaving shipping. Hojta till om ni känner till billigare

http://www.pixmania.se/usb-minne/sandisk-extreme-64-gb-usb-3-...
skulle nog tagit amazon dock. blir ju skeppat snabbare och det är fan ingen prisskillnad att bry sig om.

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

Godnatt
/bitter 23årig gubbe.

Praxis säger något helt annat, force majeure är ingen friskrivningsklausul pga vårdslöshet.
Visst är det hela kanske en smula löjligt men en princip är en princip.

Permalänk
Medlem

Komik: https://sv.wikipedia.org/wiki/Webhallen_Sverige

koncernen bakom Pixmania sålde Webhallen till koncernen som äger Komplett tidigare i år

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag tror att folk här underskattar vilka enorma summor vi talar om som vi skulle gå förslust.

Hade det rört sig om 50-60 tusen så visst: inga problem, det ska kosta om man slarvar till det. Det gör det också nu iom ersättningsminnet vi erbjuder.
Men vi snackar om extremt mycket högre belopp än så om vi skulle skeppa alla ordrar på originalminnet. Det vore en synnerligen oskälig kostnad är vår bedömning.

Och som sagt: vi fattar att inte alla är nöjda med återbetalning eller ersättningserbjudandet, men det är där vi står i dagsläget.

* För det första så kostar minnet 511 kr hos pixmania(Prisjakt)! Tveksam att dem köper in det för 643 och säljer för 511!
*Pixmana är väll nån "släkt" bolag till webhallen om inte jag minns fel! Ni blev ju uppköpta av komplett?
*Att ni skulle sälja 1000 usb minne på 1 dag!! Kan inte få det i min skalle.. Tveksam att så många människor är ute och jagar minnes kort...På så kort tid
*Ert sätt att hantera vart extremt dåligt och oprofessionellt, mailade til er om detta men har än idag inte ens fått ett svar! Ringde till er kundtjänst där jag talade med en tjej hos er och berättade historian, det var som om att tala med en vägg! Hon verkade skita i och sade att jag bör ha fått ett erbjudande om alternativs minne "som jag inte ens hade fått". Det var all...
*Ni borde ju ha åtminstone erbjuit oss en rabbat på just den, eller ge en 200 kr på nästa köp eller nåt som ett plåster på såret. Men istället så hittar ni på ett minne själva som inte alls är i samma klass!
*Dem som beställer/är efter denna minne kan nog sin sak och har kunskaper om det! Det är ju inget vanligt minne.. "För flesta i alla fall"
* Det handlade om enbart 300 kr vs ord pris. Inte värt allt denna negativa feedback!

Skrivet av Webhallen:

Ganska många av oss på lite högre positioner inom företaget jobbar på helg och kvällar, "på eget bevåg" så att säga. Så normalt sett är detta något vi snappat upp i tid men just denna lördagen var dagen efter vår julfest, en milt uttryckt blöt historia för samtliga inblandade, så det var ingen som var särskilt alert. Olycklig timing.

*Det sista svaret du skrev är inte världens allra bästa ursäkt! Att ni hade fel och dagen efter lägger ett fel pris på en vara när man är bakis!!
*Är också företagare och jobbar många timmar över, men gnäller inte för mina kunder! Det är mitt val.. + har hänt att vi har lagt fel pris många gånger, men vi har stått för det!

Allmänt tycker jag webhallen har blivit sämre och sämre med åren.. ju större, ju värre.. och det är inte jag ensam om att tycka, utan dem jag känner tycker likadan..Segare leveranser, okunniga och otrevliga personal ute i butikerna, sega på att svara på mail.. har många exempel på ovan nämnda anledningar personligen.. och detta med minnet var droppen för mig så för mig blir det inge mer webhallen.slut (Tråkigt och synd både för mig och för er)
Ps. Har fått många av mina beställningar makulerade allt från 1 vecka -2 månd efter beställningen då ni kommer med svaret att den har utgått! Och det är ännu en störande sak

Permalänk
Skrivet av 3kgt:

* För det första så kostar minnet 511 kr hos pixmania(Prisjakt)! Tveksam att dem köper in det för 643 och säljer för 511!
*Pixmana är väll nån "släkt" bolag till webhallen om inte jag minns fel!

Vad ett företag i ett land köper in ett minne för har inget med att göra vad ett företag i Sverige köper in ett minne för.

Permalänk
Medlem

Att jämföra med Pixmania är kanske inte så relevant. De sysslar ju med gråimport och det är väl tveksamt om de betalar till CopySwede, jag vet inte om de gör det dock. En kompis köpte en GPS därifrån som gick sönder. Svenska Garmin tog inte emot den då den var såld i Frankrike, även Pixmania vägrade ta emot den, så han fick skicka den till Garmin i Frankrike.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Webhallen
Skrivet av 3kgt:

*Det sista svaret du skrev är inte världens allra bästa ursäkt! Att ni hade fel och dagen efter lägger ett fel pris på en vara när man är bakis!!

Jag har inte sagt eller ens insinuerat att vi gjorde fel på grund av att någon var bakis.
Jag svarade att kontorspersonal inte jobbar helger, men att vi ofta "smygjobbar" lite på fritiden på helger ändå och att vi därför under normala omständigheter kanske hade upptäckt detta tidigare men att de flesta förmodligen var lite tagna av kvällen innan och därför upptäcktes det inte.
Det var en liten parantes och ett svar på en kunds fråga här om vi jobbade på helger, det var inte på något sätt en ursäkt eller förklaring till vad som har hänt.
(Läser du mitt svar i kontext efter att ha läst frågan jag svarade på så borde du se det.)

Om någon uppfattade det hela som att vi gnällt så är det beklagligt, jag förstår inte själv var du läser in det här gnället men det har inte varit var avsikt att gnälla.

Vår avsikt är enbart att be om ursäkt och ge en så tydlig förklaring som möjligt till varför det gått snett.

(Om du tycker det är ohyffsat att jag "croppat" min citation av dig: Jag har noterat att du tror att vi ljuger om inköpspriser och volymer och jag respekterar din rätt att tro det men vi kommer inte att diskutera vidare när jag redan svarat så ärligt och öppet jag kan tidigare i tråden. Att du tycker att vi har blivit sämre med åren är jättetråkigt, själva tycker vi att vi blivit bättre på nästan allt men som med alla verksamheter här i världen så finns det både för och nackdelar med "stordrift".)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 3kgt:

* För det första så kostar minnet 511 kr hos pixmania(Prisjakt)! Tveksam att dem köper in det för 643 och säljer för 511!
*Pixmana är väll nån "släkt" bolag till webhallen om inte jag minns fel! Ni blev ju uppköpta av komplett?
*Att ni skulle sälja 1000 usb minne på 1 dag!! Kan inte få det i min skalle.. Tveksam att så många människor är ute och jagar minnes kort...På så kort tid
*Ert sätt att hantera vart extremt dåligt och oprofessionellt, mailade til er om detta men har än idag inte ens fått ett svar! Ringde till er kundtjänst där jag talade med en tjej hos er och berättade historian, det var som om att tala med en vägg! Hon verkade skita i och sade att jag bör ha fått ett erbjudande om alternativs minne "som jag inte ens hade fått". Det var all...
*Ni borde ju ha åtminstone erbjuit oss en rabbat på just den, eller ge en 200 kr på nästa köp eller nåt som ett plåster på såret. Men istället så hittar ni på ett minne själva som inte alls är i samma klass!
*Dem som beställer/är efter denna minne kan nog sin sak och har kunskaper om det! Det är ju inget vanligt minne.. "För flesta i alla fall"
* Det handlade om enbart 300 kr vs ord pris. Inte värt allt denna negativa feedback!

*Det sista svaret du skrev är inte världens allra bästa ursäkt! Att ni hade fel och dagen efter lägger ett fel pris på en vara när man är bakis!!
*Är också företagare och jobbar många timmar över, men gnäller inte för mina kunder! Det är mitt val.. + har hänt att vi har lagt fel pris många gånger, men vi har stått för det!

Allmänt tycker jag webhallen har blivit sämre och sämre med åren.. ju större, ju värre.. och det är inte jag ensam om att tycka, utan dem jag känner tycker likadan..Segare leveranser, okunniga och otrevliga personal ute i butikerna, sega på att svara på mail.. har många exempel på ovan nämnda anledningar personligen.. och detta med minnet var droppen för mig så för mig blir det inge mer webhallen.slut (Tråkigt och synd både för mig och för er)
Ps. Har fått många av mina beställningar makulerade allt från 1 vecka -2 månd efter beställningen då ni kommer med svaret att den har utgått! Och det är ännu en störande sak

Varför handlar du av webbhallen då om du stör dig så på dom??

Moment 22 eller?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Varför handlar du av webbhallen då om du stör dig så på dom??

Moment 22 eller?

Kanske gillar smärta?... Finns ju alla sorter...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Kanske gillar smärta?... Finns ju alla sorter...

Hehe SM kanske är livet?Ja jag vet inte,det känns löjligt att bråka om skitsummor och nu är jag way off topic:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

* För det första så kostar minnet 511 kr hos pixmania(Prisjakt)! Tveksam att dem köper in det för 643 och säljer för 511!
*Pixmana är väll nån "släkt" bolag till webhallen om inte jag minns fel! Ni blev ju uppköpta av komplett?
*Att ni skulle sälja 1000 usb minne på 1 dag!! Kan inte få det i min skalle.. Tveksam att så många människor är ute och jagar minnes kort...På så kort tid
*Ert sätt att hantera vart extremt dåligt och oprofessionellt, mailade til er om detta men har än idag inte ens fått ett svar! Ringde till er kundtjänst där jag talade med en tjej hos er och berättade historian, det var som om att tala med en vägg! Hon verkade skita i och sade att jag bör ha fått ett erbjudande om alternativs minne "som jag inte ens hade fått". Det var all...
*Ni borde ju ha åtminstone erbjuit oss en rabbat på just den, eller ge en 200 kr på nästa köp eller nåt som ett plåster på såret. Men istället så hittar ni på ett minne själva som inte alls är i samma klass!
*Dem som beställer/är efter denna minne kan nog sin sak och har kunskaper om det! Det är ju inget vanligt minne.. "För flesta i alla fall"
* Det handlade om enbart 300 kr vs ord pris. Inte värt allt denna negativa feedback!

*Det sista svaret du skrev är inte världens allra bästa ursäkt! Att ni hade fel och dagen efter lägger ett fel pris på en vara när man är bakis!!
*Är också företagare och jobbar många timmar över, men gnäller inte för mina kunder! Det är mitt val.. + har hänt att vi har lagt fel pris många gånger, men vi har stått för det!

Allmänt tycker jag webhallen har blivit sämre och sämre med åren.. ju större, ju värre.. och det är inte jag ensam om att tycka, utan dem jag känner tycker likadan..Segare leveranser, okunniga och otrevliga personal ute i butikerna, sega på att svara på mail.. har många exempel på ovan nämnda anledningar personligen.. och detta med minnet var droppen för mig så för mig blir det inge mer webhallen.slut (Tråkigt och synd både för mig och för er)
Ps. Har fått många av mina beställningar makulerade allt från 1 vecka -2 månd efter beställningen då ni kommer med svaret att den har utgått! Och det är ännu en störande sak

Inte mycket konstruktiv kritik i det inlägget, precis. Tråkigt att se.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

'

Permalänk
Medlem

kim_honken: Eller så accepterar du förklaringen om att prissättningen var felaktig och går vidare med ditt liv.
Eller menar du allvar att du tänker föra saken till domstol för 200 - 300 kr skull?
Upprepar vad andra har sagt. Vad Pixmania har för pris är ej relevant då inköpen sker i ett annat land!

Permalänk
Skrivet av borz:

kim_honken: Eller så accepterar du förklaringen om att prissättningen var felaktig och går vidare med ditt liv.
Eller menar du allvar att du tänker föra saken till domstol för 200 - 300 kr skull?
Upprepar vad andra har sagt. Vad Pixmania har för pris är ej relevant då inköpen sker i ett annat land!

Dom förstår inte det här med företag utomlands kontra sidor på svenska. Står det på svenska måste ju givetvis företagets säte ligga i sverige också...
Att dom drar paralleller till andra produkter som har haft "högre" procentsatser" och därmed måste automatiskt detta vara ett giltigt köp. Vilken butik skulle rea ut något för under inköpspris om det inte vore gamla produkter som tar lagerplats. -Ingen.

Det är klart dom reserverar sig emot felsättningar och dyligt på sidan redan.

Permalänk
Medlem

Helt plötslig så fick webhallen en massa advokater här på swecl. Undra om dem får Vip status, eller får 1 st Scandisk usb minne ultra modellen som belöning

Aja .. det var som några här skrev ett kalender erbjudande och inte handlar om 1000 kr i rabbat! Så i vilket fall hela vart ju fel på fel på fel! Så jag har min uppfattning och har sagt mitt

Pixmania Ägde ju Webhallen fram tills detta år! Så att jämföra deras priser mot webhallen är inte så farligt ändå
Nu äger komplett webhallen som inte hellre är Svenskt!
Ps. Nån skrev en rolig kommentar om varför jag handlar om dem när jag tycker att dem är dåliga! Svaret är att detta som hända vart ju droppen. Så för mig blir det ingen webhallen..och alla överlever detta beslut tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

kim_honken: Eller så accepterar du förklaringen om att prissättningen var felaktig och går vidare med ditt liv.
Eller menar du allvar att du tänker föra saken till domstol för 200 - 300 kr skull?
Upprepar vad andra har sagt. Vad Pixmania har för pris är ej relevant då inköpen sker i ett annat land!

Förstår mig inte på vissa av er här, ibland är det inte en fråga om hur mycket pengar det rör sig om för en individ, men om principer och att vara konsekvent. Ytterligare så vill jag nog påstå att 200 - 300 kr är mycket pengar i vissa sammanhang, men givetvis är det relativt.

Skrivet av kim_honken:

Tror vi kan alla få rätt med hjälp av ARN. Som tidigare skrev så ligger detta minne på 511kr hos pixmania. Webhallen väljer att sälja den för 299kr om jag nu minns rätt, vilket inte alls är CHOCKERANDE som vissa här verkar tro. Vad var det ni kallade det "ond tro". Det är ju skitsnack. Finns ju så mycket som säger emot det argumentet.

1. Det var ett specialerbjudande så kallad kalendererbjudande så det är absolut inte orimligt att man sänker den till 299kr vilket i min ögon fortfarande kändes aningen högt.
2. Andra varor i julkalender har reats ut med ännu högre procentrabatt.
3. Absolut inget gör det här minnet så speciellt att vi som kunder borde ha misstänkt att prissättningen är felaktig. Det handlar inte om 1000-tals kronor i felmarginal utan snarare någon hundralapp.

Själv la jag in min beställning när den redan fanns i lager i flera butiker. Betalade även pengarna i förskott. Jag har fått samma skräperbjudande som ni andra, där man vill ersätta mig med ett "släng i papperskorgen" minne. Jag nöjer mig inte förrän jag fått någon kompensation även om jag nu blir tvungen att ta detta till domstol.

Kunden har alltid rätt! Glöm inte det. Ersätt kunderna som beställt minnet så är problemet löst. Det kommer inte kosta er en förmögenhet. Snarare småpengar med tanke på hur stor er koncern är.

Snart kommer aftonbladet hitta den här tråden och jag är övertygad om att de älskar att skriva om sånt här. Hur långt ska det behöva gå egentligen?

Skulle du driva det via KO och de tar upp ärendet så skulle resultatet säkerligen kunna bli att du får rätt, men vad tusan skulle aftonbladet ha med saken att göra? Skvallertidningar utan självrespekt. Men som sagt, anmäl till KO (Lägg då tid på anmälan), se om de tar upp ärendet. Ifall de skulle göra det? Grattis. Ifall inte? Då blir det en mycket dyr och tråkig rättsprocess för en individ utan utsikt på att vinna.

Skrivet av 3kgt:

Helt plötslig så fick webhallen en massa advokater här på swecl. Undra om dem får Vip status, eller får 1 st Scandisk usb minne ultra modellen som belöning

Aja .. det var som några här skrev ett kalender erbjudande och inte handlar om 1000 kr i rabbat! Så i vilket fall hela vart ju fel på fel på fel! Så jag har min uppfattning och har sagt mitt

Pixmania Ägde ju Webhallen fram tills detta år! Så att jämföra deras priser mot webhallen är inte så farligt ändå
Nu äger komplett webhallen som inte hellre är Svenskt!
Ps. Nån skrev en rolig kommentar om varför jag handlar om dem när jag tycker att dem är dåliga! Svaret är att detta som hända vart ju droppen. Så för mig blir det ingen webhallen..och alla överlever detta beslut tror jag

Själv förstår jag inte varför individer känner ett behov att försvara företag som har gjort fel, dessutom när konsumenten i fallet säkerligen kan ha en stor chans att få rätt om de skulle välja att driva ärendet vidare. Fanboys som hellre ser att andra människor förlorar sina rättigheter, än att företaget står för sina misstag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av borz:

Själv förstår jag inte varför individer känner ett behov att försvara företag som har gjort fel, dessutom när konsumenten i fallet säkerligen kan ha en stor chans att få rätt om de skulle välja att driva ärendet vidare. Fanboys som hellre ser att andra människor förlorar sina rättigheter, än att företaget står för sina misstag.

tror att många försvarar av samma anledning som jag gjorde tidigare dvs inte tillräckligt insatt, sen att jag liksom flera tycker att det kan vara lite löjligt, men jag förstår väl princip grejen jag med nu när jag vet att det är lag om detta

Permalänk
Medlem

Fast snackar vi om principer så får man ta ett steg tillbaka och fråga sig om man ALLTID är principfast som man gör sken av.
I mina ögon gick Webhallen ut med saklig och tydlig information efteråt.

- Produkten var felaktig prissatt till under inköpspriset
- Vi fick ursäkt samt ev ersättningsprodukt
- Många av individer i denna tråd kräver kompensation trots att de inte har lidit någon skada eller olägenhet.

Jag försvarar inte Webhallen men jag accepterar deras förklaring. Det är väldigt stor skillnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_honken:

Tror vi kan alla få rätt med hjälp av ARN. Som tidigare skrev så ligger detta minne på 511kr hos pixmania. Webhallen väljer att sälja den för 299kr om jag nu minns rätt, vilket inte alls är CHOCKERANDE som vissa här verkar tro. Vad var det ni kallade det "ond tro". Det är ju skitsnack. Finns ju så mycket som säger emot det argumentet.

1. Det var ett specialerbjudande så kallad kalendererbjudande så det är absolut inte orimligt att man sänker den till 299kr vilket i min ögon fortfarande kändes aningen högt.
2. Andra varor i julkalender har reats ut med ännu högre procentrabatt.
3. Absolut inget gör det här minnet så speciellt att vi som kunder borde ha misstänkt att prissättningen är felaktig. Det handlar inte om 1000-tals kronor i felmarginal utan snarare någon hundralapp.

Själv la jag in min beställning när den redan fanns i lager i flera butiker. Betalade även pengarna i förskott. Jag har fått samma skräperbjudande som ni andra, där man vill ersätta mig med ett "släng i papperskorgen" minne. Jag nöjer mig inte förrän jag fått någon kompensation även om jag nu blir tvungen att ta detta till domstol.

Kunden har alltid rätt! Glöm inte det. Ersätt kunderna som beställt minnet så är problemet löst. Det kommer inte kosta er en förmögenhet. Snarare småpengar med tanke på hur stor er koncern är.

Snart kommer aftonbladet hitta den här tråden och jag är övertygad om att de älskar att skriva om sånt här. Hur långt ska det behöva gå egentligen?

Okej, nu har jag tröttnat på alla som klagar, skriker och gnäller. Detta inlägg är inte endast riktat mot dig, utan mot alla som klagar och gnäller som att dom vore 5.

Vad spelar det för roll om Pixmania, ett FRANSKT företag, kan sälja dem för 511kr? Frankrike har inte samma inköpspriser som Sverige har, copy swede t.ex.

1: Så du tycker inte det är orimligt att Webhallen förlorar 346kr per minne de säljer? Som Minsc S2 sa tidigare i tråden, säg att de fick 1000 beställningar, då förlorar dem 346000kr på det, de kan ha haft fler beställningar också.
De sa själva att om det hade handlat om 50-60k så hade de sänt minnena, så det betyder att vi pratar om en mycket högre summa än det.

Skrivet av Webhallen:

Jag tror att folk här underskattar vilka enorma summor vi talar om som vi skulle gå förslust.

Hade det rört sig om 50-60 tusen så visst: inga problem, det ska kosta om man slarvar till det. Det gör det också nu iom ersättningsminnet vi erbjuder.
Men vi snackar om extremt mycket högre belopp än så om vi skulle skeppa alla ordrar på originalminnet.

2: Vad har det med saken att göra?

3: Webhallen har reserverat sig för eventuella tryckfel.

Skrivet av Webhallen:

Alla priser inkluderar moms. Webhallen reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten.

Du fick också chansen att få pengarna tillbaka, inte bara ett annat minne.

Skrivet av Webhallen:

Om din order är förbetalad ber vi dig att återkomma till vår kundtjänst
för återbetalning.

Vi beklagar missödet och önskar dig en fortsatt trevlig eftermiddag.

Och kom igen, du framstår som väldigt fånig om du går till domstol med det här, speciellt eftersom det bara handlar om 300kr.

Jag är väldigt trött på alla som inte förstår att det går att göra fel, väx upp!
Webhallen gjorde ett fel, de har bett om ursäkt och till och med erbjudit en ersättningsprodukt för att de gjorde fel, ta den eller låt bli, upp till er, men sluta bete er som att ni aldrig skulle gjort något fel själv.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rasmusen98:

Inet och komplett ftw

Dem gör inga fel alls?

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker nog ändå att Webhallen började sköta detta helt okej sedan onsdag eftermiddag. Tidigare under dagen var dock riktigt uselt. För de av oss som faktiskt redan fått minnet levererat var det inte bara lite fräckt att någon dag senare komma och vilja häva köpet när produkten redan börjat användas. Samt alla fel som detta mail också hade (priset exempelvis). Nu antar jag att detta mail aldrig skulle ha dykt upp till oss, det med erbjudandet om det andra minnet fick iallafall aldrig jag (vilket nog var tur då jag var rätt irriterad redan hehe). Men då vi får behålla minnena så har det ändå löst sig bra för oss, trist för alla ni andra som blev helt utan.

En hel del underligheter från Webhallen är det. Att man säger sig upptäcka felet på måndag men panikmailar på onsdag låter något konstigt. Hade dessa beställningar stoppats och meddelats redan på måndagen så hade nog irritationen varit betydligt lägre hos de flesta antar jag. Att man sedan inte verkar ha något sätt att i deras försäljningssystem som iallafall varnar eller rent av stoppar ordrar som de går back. Eller att man inte gör som flera andra butiker och lägger ut ett begränsat antal exemplar till det sänkta priset.

Nu handlar jag förvisso inte så mycket från Webhallen längre (en annan butik med vitt och grönt färgtema plockar nästan alla mina beställningar i dagsläget) men Webhallen har skött sig bra tidigare så vi får nog ändå ta det för vad det är, ett misstag från deras sida som förhoppningsvis inte lär upprepas igen.