Webhallen Julkalender 2013: SanDisk Cruzer Extreme 64GB

Permalänk
Medlem

@crimsonidol visste du för en stund sedan att inköpspriset är ~645SEK ? Det är du nog isåfall ensam om. Sedan var inte detta ett vanligt erbjudande, det var ju tidsbegränsat, detta tycker jag är viktigt att komma ihåg. Dessutom är många av de andra produkterna i julkalendern kraftigt prissänkta, jag har sett neråt 30-40% sänkningar på saker.

Så att köpa produkten för ett pris på 299SEK skulle vara av "ond tro" ? Knappast!

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crimsonidol:

Då prisskillnaden är så markant så borde köparen ha förstått att det rörde sig om ett prisfel och detta faller under det som kallas att handla i ond tro och även om man hämtat ut produkten så kan man bli återbetalningsskyldig för mellanskillnaden. Detta om butiken anser det men i det här fallet har verkligen Webbhallen agerat föredömligt och låtit kunder behålla sina köpta varor och bett om ursäkt. Andra kända webbutiker har inte den rutinen (egen erfarenhet) utan kräver att beställd och uthämtad vara skickas tillbaka eller att man faktureras på mellanskillnaden. Det står mer om liknade historier i forumet under konsumenträtt. Webbhallen har verkligen agerat serviceinriktat med kunden i fokus.

Tycker inte att det är så uppenbart att det är fel prissättning, med tanke på alla julkalendererbjudanden och supersupersuper-reor som dyker upp lite varstans nu.

Ta tex http://cdon.se/smarta-deals/hemelektronik/
73% rabatt.. Det låter ju helt galet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crimsonidol:

Då prisskillnaden är så markant så borde köparen ha förstått att det rörde sig om ett prisfel och detta faller under det som kallas att handla i ond tro

Vänta lite nu, ordinariepriset på prisjakt för det aktuella minnet startar runt 600:-.
Att då Webhallen skulle sälja dessa för halva priset under sitt endags-erbjudande är inte så pass lågt att det klassas som att handla i ond tro. (Webhallens inköpspris är irrelevant då det under tillfället var okänt.)

Jag håller med om att Webhallen försöker lösa detta så gott det går, men att försöka kräva tillbaka mellanskillnaden i efterhand handlar inte enbart om att Webhallen har kundens bästa för ögonen, utan att det faktiskt skulle kosta dom mer än vad det smakar i detta fallet.

Nu har Webhallen förklarat sitt agerande och de flesta av oss kommer att godta det och gå vidare.
Grattis till dom personer som hämtade ut sitt minne tidigt, resterande får antingen acceptera Webhallens alternativ-minne eller nöja sig med att dom fick pengarna tillbaka.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men jag tror folk här på Sweclockers skulle bli gladare om vi hade blivit erbjudna ett Sandisk Cruzer Extreme 32GB där man har dragit av samma procentsats än det minne som dem erbjuder. Jag uppskattar iallafall prestanda mer än lagringskapacitet i det här fallet :-)!

Permalänk
Medlem

Även jag blev drabbad.
Visst, fel kan förekomma men att försöka dölja det med påhitt och lögner är oacceptabelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pike2k:

@crimsonidol visste du för en stund sedan att inköpspriset är ~645SEK ? Det är du nog isåfall ensam om. Sedan var inte detta ett vanligt erbjudande, det var ju tidsbegränsat, detta tycker jag är viktigt att komma ihåg. Dessutom är många av de andra produkterna i julkalendern kraftigt prissänkta, jag har sett neråt 30-40% sänkningar på saker.

Så att köpa produkten för ett pris på 299SEK skulle vara av "ond tro" ? Knappast!

Håller med, jag satte mig inte riktigt in i ärendet. Låter rimligt det du och flera andra skriver.

Permalänk
Medlem

Det kan bli fel. Men har svårt att se detta som ett 'stort' prisfel. Man kan hitta samma minne för runt 400kr. Det som jag blir irriterad på är 'erbjudandet' vi får på ett riktigt skitminne. Lite skillnad mellan 170mb/s och 10mb/s överföringshastighet. "Men whoho, är ju båda 64gb!"... Aja, det är inte lätt att göra rätt alltid.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b-george:

Även jag blev drabbad.
Visst, fel kan förekomma men att försöka dölja det med påhitt och lögner är oacceptabelt.

Vad är det för lögner som är påhittade? Webhallen förklarar ju att dom satt fel pris och att vissa minnen hann bli skickade innan felet upptäcktes. Bara för att dom brukar vara överdrivet snälla när det kommer till sånt här betyder det ju inte att dom har råd ta smällen varje gång.

Att några fått hämta ut i butik kan väl bero på så enkel sak att Webhallen glömde avbryta alla ordar för dom som skulle hämta i butik?
Hur mycket detaljer ska ni har för att bli nöjda? Vill ni ha namnet på den som klantat sig så ni kan dra igång en lynchmobb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Vad är det för lögner som är påhittade? Webhallen förklarar ju att dom satt fel pris och att vissa minnen hann bli skickade innan felet upptäcktes. Bara för att dom brukar vara överdrivet snälla när det kommer till sånt här betyder det ju inte att dom har råd ta smällen varje gång.

Att några fått hämta ut i butik kan väl bero på så enkel sak att Webhallen glömde avbryta alla ordar för dom som skulle hämta i butik?
Hur mycket detaljer ska ni har för att bli nöjda? Vill ni ha namnet på den som klantat sig så ni kan dra igång en lynchmobb?

Att säga att det tänkta rabatterade priset var 695 är dock lite väl mycket. Tycker du inte? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1274167

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Verkligen? Såg minnet och tycket det var ett okej pris, inte mer. Köpte inte eftersom jag inte behövde någon ytterligare usb-lagring.

Priset var fullt rimligt för ett endagserbjudande. Pinsamt att snåla med det här i juletider. Dumsnålt och ett bra sätt att köra goodwill i botten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elitist:

Verkligen? Såg minnet och tycket det var ett okej pris, inte mer. Köpte inte eftersom jag inte behövde någon ytterligare usb-lagring.

Priset var fullt rimligt för ett endagserbjudande. Pinsamt att snåla med det här i juletider. Dumsnålt och ett bra sätt att köra goodwill i botten.

förklara gärna hur de är rimligt om de nu förlorar på det.. låter som en intressant teori detta

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Elitist:

Dumsnålt och ett bra sätt att köra goodwill i botten.

Jag tror att folk här underskattar vilka enorma summor vi talar om som vi skulle gå förslust.

Hade det rört sig om 50-60 tusen så visst: inga problem, det ska kosta om man slarvar till det. Det gör det också nu iom ersättningsminnet vi erbjuder.
Men vi snackar om extremt mycket högre belopp än så om vi skulle skeppa alla ordrar på originalminnet. Det vore en synnerligen oskälig kostnad är vår bedömning.

Och som sagt: vi fattar att inte alla är nöjda med återbetalning eller ersättningserbjudandet, men det är där vi står i dagsläget.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hade även jag beställt ett minne då det rörde sig om ett riktigt bra erbjudande, gissade dock att det rörde sig om en utgående produkt eller liknande och att priset därför var så lågt.

Men iom att det uppenbarligen rör sig om ett misstag måste man acceptera (jag gör det iaf) att inte Webhallen har möjlighet att fullfölja beställningarna. Tack för övrigt för erbjudandet om ersättningsprodukt.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av havoc:

Hade även jag beställt ett minne då det rörde sig om ett riktigt bra erbjudande, gissade dock att det rörde sig om en utgående produkt eller liknande och att priset därför var så lågt.

Men iom att det uppenbarligen rör sig om ett misstag måste man acceptera (jag gör det iaf) att inte Webhallen har möjlighet att fullfölja beställningarna. Tack för övrigt för erbjudandet om ersättningsprodukt.

Bra sagt. Nu kanske småkidsen kan lugna sig lite och förstå sitsen som webhallen hamnade i, dom gjorde fel, dom erkänner det, dom erbjuder en annan produkt istället. Ta det eller skit i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Priset var fullt rimligt för ett endagserbjudande. Pinsamt att snåla med det här i juletider. Dumsnålt och ett bra sätt att köra goodwill i botten.

Säg att Webhallen hade 1000 beställningar (siffra tagen ur rumpan, det kan både vara färre eller fler. Mr.Webhallen får gärna säga om jag är helt ute och cyklar.)

Inköpspris: 645:- per enhet.
Försäljningspris: 299: per enhet.
Förlust: 346:- per enhet.

1000 X 346 = 346,000 kronor.
Det är inte omöjligt att de hade 3000 beställningar heller, och då är beloppet uppe på miljonnivå.

Jag tror att Webhallen tar en liten smäll på sin goodwill, dom har så det räcker och blir över ändå.
Dom har förklarat läget, shit happens...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Har varit med om liknande ärenden förr, då var det iof en trasig PSU. Har då använt mig utav min rätt som köpare av konsumentköplagen: 30 § & 33 §.

I detta ärende kan det vara intressant att börja lusläsa lagen igen.
https://lagen.nu/1990:932

Rätt att kräva att säljaren fullgör köpet
12 § Köparen får hålla fast vid köpet och kräva att säljaren fullgör köpet.
Säljaren är dock inte skyldig att fullgöra köpet, om det föreligger ett hinder som han inte kan övervinna eller om fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till köparens intresse av att säljaren fullgör köpet. Om ett förhållande som nyss nämnts upphör inom rimlig tid, får köparen dock kräva att säljaren fullgör köpet.
Köparen förlorar rätten att kräva att säljaren fullgör köpet, om han väntar orimligt länge med att framställa kravet.

Jag har rätt till ersättning enligt konsumentköplagen:
33 § konsumentköplagen - Prisskillnad

Har även tittat lite på 37 § & 39 §

Vad jag tror än så länge, går det att både kräva ränta under de 4 dagar som gått, sedan även skadestånd som rimligen kan bli en eller två hundralappar. Vilket i sig är värdet på "original" priset på varan.

Fler åsikter och kommenterar.

Om man har fått ett leveransbesked så får företaget inte dra tillbaka ordern - då är köpet fullföljt. Det är därför man först får en orderbekräftelse, så att företagen kan hitta missar som dessa, felaktiga lagersaldon, osv och korrigera sina misstag.

Och till alla som tror att en miljon är en "liten smäll", så är det säkert en månads förtjänst för ett medelstort företag. Nu är inte webhallen medelstora, men ni kan ju fråga dem vilken nettovinst de har på enheten när den inte är på rea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag tror att folk här underskattar vilka enorma summor vi talar om som vi skulle gå förslust.

Hade det rört sig om 50-60 tusen så visst: inga problem, det ska kosta om man slarvar till det. Det gör det också nu iom ersättningsminnet vi erbjuder.
Men vi snackar om extremt mycket högre belopp än så om vi skulle skeppa alla ordrar på originalminnet. Det vore en synnerligen oskälig kostnad är vår bedömning.

Och som sagt: vi fattar att inte alla är nöjda med återbetalning eller ersättningserbjudandet, men det är där vi står i dagsläget.

Nu vet jag inte huruvida ni får berätta. Men ungefär hur många beställningar fick ni? Razer gjorde ju så att de limiterade så att bara 1vara/person när de hade en lite blunder. Sedan är jag också intresserad av inköpspris på dessa minnen. Skulle tippa på att priset ligger runt 400kr? Amazon.co.uk kostar det 48£ hos. Som flera tidigare sagt så är transparens bra i sådana lägen. Självklart vill man ju inte att en av våra favoritbutiker skall få en saftig käftsmäll för att de har bra erbjudanden.

Personligen tyckte inte jag att det var ett 'grymt pris'. Bra, säkert... men inte AMAZING.

Tillsvidare skriver jag av det på 'goodwill', och så glömmer vi denna lilla incidenten.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Nu vet jag inte huruvida ni får berätta. Men ungefär hur många beställningar fick ni? Razer gjorde ju så att de limiterade så att bara 1vara/person när de hade en lite blunder. Sedan är jag också intresserad av inköpspris på dessa minnen. Skulle tippa på att priset ligger runt 400kr? Amazon.co.uk kostar det 48£ hos. Som flera tidigare sagt så är transparens bra i sådana lägen. Självklart vill man ju inte att en av våra favoritbutiker skall få en saftig käftsmäll för att de har bra erbjudanden.

Personligen tyckte inte jag att det var ett 'grymt pris'. Bra, säkert... men inte AMAZING.

Tillsvidare skriver jag av det på 'goodwill', och så glömmer vi denna lilla incidenten.

De har sagt att inköpspris för dem var runt 645kr. Amazon är en större butik med bättre bargaining power och det är därför fullt möjligt att de har ett annat inköpspris. Sånt varierar marknad för marknad med eftersom det finns diverse skillnader i lagstiftningar, skatter och valutakurs.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Hzup:

Nu vet jag inte huruvida ni får berätta. Men ungefär hur många beställningar fick ni? Razer gjorde ju så att de limiterade så att bara 1vara/person när de hade en lite blunder. Sedan är jag också intresserad av inköpspris på dessa minnen. Skulle tippa på att priset ligger runt 400kr? Amazon.co.uk kostar det 48£ hos. Som flera tidigare sagt så är transparens bra i sådana lägen. Självklart vill man ju inte att en av våra favoritbutiker skall få en saftig käftsmäll för att de har bra erbjudanden.

Personligen tyckte inte jag att det var ett 'grymt pris'. Bra, säkert... men inte AMAZING.

Tillsvidare skriver jag av det på 'goodwill', och så glömmer vi denna lilla incidenten.

Cirka 450 kr ex moms, ex copy swede. Så cirka 643 kr in moms och copy swede.
Jag kan inte gå ut med exakta antal men "Minsc S2"s inlägg ger ju en liten fingervisning om var det kan hamna.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av pike2k:

Kan det vara så att minnet tog slut (det var slut i lager när jag såg erbjudandet) men det gick fortfarande att beställa konstigt nog.

Tror det är här problemet ligger, när jag såg erbjudandet på fredagsnatten fanns det runt 50 i lager.
Om det hade rört sig om 50 minnen tror jag inte det hade varit något problem, nu kanske det rör sig om 500

Permalänk

Det som är intressant är snarare att rättsmedel används med avskräckande effekt, vem vill börja processa mot ett stort företag/koncern för några ynka hundringar? Saftig rättegångskostnad man riskerar, minst sagt.

Ska höra med min gamla professor men spontant så känns det som Webhallen är illa ute, orderbekräftelse och ett icke oskäligt pris...

Permalänk
Medlem

Har mailat att jag vill köpa 32gb-versionen till fullpris i stället men inte fått något svar. Hoppas på det i morgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Det som är intressant är snarare att rättsmedel används med avskräckande effekt, vem vill börja processa mot ett stort företag/koncern för några ynka hundringar? Saftig rättegångskostnad man riskerar, minst sagt.

Ska höra med min gamla professor men spontant så känns det som Webhallen är illa ute, orderbekräftelse och ett icke oskäligt pris...

Fast du riskerar inte en enda krona som privatperson, Konsumentombudsmannen driver ärendet kostnadsfritt åt dig om ärendet tas upp. Så personligen riskerar du inte något om du är missnöjd med hur ett företag har skött en fråga.

Mitt tidigare inlägg.

Permalänk
Medlem

Ingen kommer ta upp ett ärende gällande ~300:- kronor.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Ingen kommer ta upp ett ärende gällande ~300:- kronor.

Fast det tycks ju röra sig om många tusentals kronor totalt... och ifall jag varit målsägande i fallet hade jag anmält ärendet till konsumentombudsmannen eller motsvarande instans. Nu ligger det inte i mitt knä att göra så eller att driva ärendet och således sitter jag i min bekväma datorstol, tittar på och följer med spänning hur det kommer att utvecklas.

Men jag ska säga, att ifall ärendet skulle tas upp till KO så torde de bedöma huruvida konsumenten borde förstått att priset var orimligt, och ca 300kr för ett usb minne verkar onekligen inte orimligt... Ser man mer specifikt att bara inköpskostnaden som enligt utsago från webhallen skulle ligga på ca 400+ kr så sätter det saken i en prekär situation för webhallen, mycket pengar på spel för en liten summa på ~300kr som ingen kommer att ta upp...

Med allt detta sagt, för webhallen och deras nya ägare komplett, vore detta en olycklig och tråkig incidens ifall det skulle gå till KO. Kombinera det med dålig publicitet som skulle dyka upp ifall det också skulle bli fällande utfall/utslag...

Permalänk

Inet och komplett ftw

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Det är nästan att man tycker synd om Webhallen. Snälla väx upp!
http://www.youtube.com/watch?v=5IM1p-Tn-jA

Permalänk
Medlem

My god säger jag bara. Jag jobbar själv med försäljning inom detaljhandeln, och jag är inte det minsta avundsjuk på den kundkrets alla återförsäljare av datorkomponenter har. Jag läser dagligen trådar där folk praktiskt taget väller ur sig skit mot företag för vad som oftast är ett fel som kunden ställt till med.

Varesig det handlar om felaktig prissättning, en support som inte vill reklamera laptopen som man spillt kaffe i eller där en order makulerats, alltid är det pajkastning på hög nivå.

Webhallen skriver i de köpvillkor ni som kunder godkänt följande:

Citat:

Alla priser inkluderar moms. Webhallen reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten.

Citat:

Force Majeure:
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från Webhallen.com sida, som gör att Webhallen.com ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Webhallen.com befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Det betyder, att du som kund godkänt att dem reserverar sig mot dessa omständigheter. Därmed anser jag att detta konstanta gnällande bör upphöra. Tyvärr har jag fattat, att så går det inte till längre - nej det skall gnällas och skrikas - för ty den som skriker och gnäller mest, vinner mest - eller hur fungerar det nu?

Nu tycker jag visserligen själv att deras köpvillkor bör vara tydligare än vad dem är idag, så att alla förstår vad som gäller vid beställning. Men, som jag citerade ovan så täcks iallafall det som tas upp i denna tråd.

Igen, jag är inte avundsjuk på Webhallen när man tar med den låga mariginalen som finns på datorkomponenter, ren enorma kostnad det innebär att ha en RMA-avdelning för hemelektronik, och inte minst alla gnälliga kunder.

Jag har sedan tidigare förstått, att många är av en yngre generation - och inte riktigt kan greppa detta med att bedriva en näringsverksamhet. Samtidigt, när jag tänker på det - gör det lite ont när jag inser att just denna generation en dag skall styra Sverige.

Åter till topic, visst kan Webhallen kunnat skött det hela bättre, men så kan man alltid se på saker. Samtidigt hade dem kunnat annullera alla beställningar direkt, utan någon som helst kompensation till alla kunder. Hur man än vrider och vänder på detta, så kommer Webhallen gå back på detta misstag - då dom nu har supportpersonal som skall behandla alla kunders svar på alternativ vara eller återbetalning. Med det så hoppas jag dom har lagt upp bättre rutiner för denna typ av "krishantering".

Till er som är kritiska till Webhallens agerande, fråga er själva - hur skulle ni agera i deras sits, om ni tar den ekonomiska bilden i uträkningen. Någon användare har redan tidigare gjort en liten uträkning.

Godnatt
/bitter 23årig gubbe.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med Webhallens utförliga förklaring och accepterar den. Tyckte inte heller att erbjudandet var extremt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borz:

Det är nästan att man tycker synd om Webhallen. Snälla väx upp!
http://www.youtube.com/watch?v=5IM1p-Tn-jA

Haha tråden i ett nötskal:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift