Permalänk
Medlem

Lite retrobilder

Jag hittade lite kul broschyrer och tidningar hemma hos mina föräldrar härom veckan. Tog några (vidunderligt dåliga) foton lite snabbt för att dela med mig av här. Tänkte väl skanna sakerna lite bättre vid ett senare tillfälle.

För mig är detta nostalgi i alla fall, jag ville sååå gärna ha den fina vita mjukisdressen med Zelda...

Mest WTF här är nummer 11...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Mycket roligt. En kille i min klass på lågstadiet var med i liknande annonser med bland annat tröjor med Mario, Batman, Bamse osv. men han var inte med här.

Någon gameboy hade jag aldrig, även om jag spelade en hel del, men övriga saker tror jag att jag ägt det mesta av. Menacer (ljuspistol-bazooka) till MD var inte med men den var extremt cool på sin tid:

Permalänk
Medlem

"Scartkabel - Ger dig möjlighet att utnyttja den nya TV-tekniken - Ger ännu bättre grafik."

Fan vad jag blir nostalgisk av detta, minns när farsan kom hem från jobbet och hade lånat hem en pistol + duck hunter till NES, underbara tider!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk

Kul att du delade med dig!

Permalänk

Den där "11" är en spelväxlare, tryck på knappen och spel bytes.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: jag kollade fel, 11 är ju förstorningsglas och ljus till gameboy.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Detta var trevligt, alltid kul med underbar nostalgi från barndomen

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem

Haha, sånt här blir man aldrig mätt på, speciellt konsollkriget mellan Nintendo och Sega och de ibland fullständigt hisnande påståenden de båda lägren kom med om varandras maskiner, marknadsföringen som var helt uppenbart riktad till barn, och så vidare, är fascinerande.

Är det förresten 80-talsfrisyrerna som luras, eller ser Larkmans trevliga orderpersonal inte ut att vara en dag äldre än femton typ?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Haha ett sånt där supra modem hade jag i forntiden, o sabbade morsans telefonräkning. säger bara rikssamtal!

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Haha, sånt här blir man aldrig mätt på, speciellt konsollkriget mellan Nintendo och Sega och de ibland fullständigt hisnande påståenden de båda lägren kom med om varandras maskiner, marknadsföringen som var helt uppenbart riktad till barn, och så vidare, är fascinerande.

Är det förresten 80-talsfrisyrerna som luras, eller ser Larkmans trevliga orderpersonal inte ut att vara en dag äldre än femton typ?

Det ser inte "experterna" på Nintendoklubben ut att vara heller... Jag gillar särskilt killen längst upp till vänsters byxor med hög midja och instoppad 90-tals-tröja. För att inte tala om axelvaddarna bredvid... Tjejen i röd fleecetröja är 80-tals-snygg dock måste jag säga.

Här kommer lite fler bilder jag fixade idag. Än en gång tyvärr i usel kvalitet... har aldrig tid att sitta och skanna dem.

Nintendo har haft ungefär samma reklam för NES som de har för Wii verkar det som:

Högerklicka på bilderna och öppna dem i egen flik så får ni dem större.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Det ser inte "experterna" på Nintendoklubben ut att vara heller... Jag gillar särskilt killen längst upp till vänsters byxor med hög midja och instoppad 90-tals-tröja. För att inte tala om axelvaddarna bredvid... Tjejen i röd fleecetröja är 80-tals-snygg dock måste jag säga.

Killen högst uppe i vänstra hörnet är Tobias Bjarneby (Twitter), chefredaktör för tidningen Level. Han har varit med ett tag...

Han är sig lik ännu.