Min "data" vill inte starta, agg fel?, prollen? minnena?, mammakortet? gpu,n?

Permalänk
Medlem

Min "data" vill inte starta, agg fel?, prollen? minnena?, mammakortet? gpu,n?

Så ser dom flesta trådar ut det senaste året! plus "typ" vilka kläder har du på dig på fredag.... "ironi"

Vad har hänt på denna sida? vart kommer alla ifrån?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av patton:

Så ser dom flesta trådar ut det senaste året! plus "typ" vilka kläder har du på dig på fredag.... "ironi"

Sen finns det alla dom som postar i fel forum....... ↑↑↑↑↑

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Däråt eftersom du frågar efter en riktning. Alternativt blir mitt svar åt nordost.

Permalänk
Medlem

Bortskämda 12-15 åringar som har mekat ihop en "gamingdator" sittandes på ullmatta med youtube tutorial på sin macbook (eller "apple data" som de säger) har hänt.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroonos:

Bortskämda 12-15 åringar som har mekat ihop en "gamingdator" sittandes på ullmatta med youtube tutorial på sin macbook (eller "apple data" som de säger) har hänt.

Fast ska inte ''youtube tutorial'' uppmuntras? Hellre det än att det kommer upp här, eller?

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroonos:

Bortskämda 12-15 åringar som har mekat ihop en "gamingdator" sittandes på ullmatta med youtube tutorial på sin macbook pro.

Förstår inte riktigt vad du menar där?
Förväntar du dig att 12-15 åringar har råd att betala att datordelar själva och att de inte är villiga att lära sig hur man bygger en dator?
Är ägandet utav en MacBook Pro en diss?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Förväntar du dig att 12-15 åringar har råd att betala att datordelar själva och att de inte är villiga att lära sig hur man bygger en dator?

Visst, det är bra att de är villiga att lära sig om datorer, men tycker inte att det är bra att deras föräldrar pungar ut 10-12k för ett dator som kommer att lira Cod och minecraft (no hate). Ser inte vilken nytta en 12åring har av en macbook, då de troligen ändå bara använder webbläsaren.... Macbooks är väl bra för kreativa användare (?) dock omotiverat dyra och blir i typ 90% av fallen endast en statussymbol.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Tycker allt att man får spara ihop pengar till en dator själv om man nu vill ha det, förslagsvis genom sommarjobb och att spara de pengar man fått i present. Klart man ska lära sig men jag anser att innan man plöjer ner sina dyrt förvärvade pengar i en dator ska man kunna bygga en dator utantill i teorin så man vet vad man ger sig in på och slipper "smutsa ner" diverse forum med otroligt löjliga saker som t.ex. moderkortsdistanser liknande problem.

Verkar som det ja, varför kan jag inte förstå då de flesta i min syrras skola verkar vara avundsjuka på att hon fått en Macbook air medan alla andra rullar på nån Lenovo-historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patton:

Det är väl kul att forumet är aktivt. Men jag kan hålla med att det vore intressant med lite fler artiklar ifrån användare och kanske lite mer hi-tec stuff!

Förövrigt är "Data" en av de korrekta benämningarna för en PC. Data är bara förkortat ifrån Datamaskin. Fast jag föredrar Dator!
Det är som att veta skillnaden mellan 'data' och 'information'!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Tycker allt att man får spara ihop pengar till en dator själv om man nu vill ha det, förslagsvis genom sommarjobb och att spara de pengar man fått i present. Klart man ska lära sig men jag anser att innan man plöjer ner sina dyrt förvärvade pengar i en dator ska man kunna bygga en dator utantill i teorin så man vet vad man ger sig in på och slipper "smutsa ner" diverse forum med otroligt löjliga saker som t.ex. moderkortsdistanser liknande problem.

Verkar som det ja, varför kan jag inte förstå då de flesta i min syrras skola verkar vara avundsjuka på att hon fått en Macbook air medan alla andra rullar på nån Lenovo-historia.

This guy gets it.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Sen finns det alla dom som postar i fel forum....... ↑↑↑↑↑

Precis:) du förstod "hela inlägget"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroonos:

Visst, det är bra att de är villiga att lära sig om datorer, men tycker inte att det är bra att deras föräldrar pungar ut 10-12k för ett dator som kommer att lira Cod och minecraft (no hate). Ser inte vilken nytta en 12åring har av en macbook, då de troligen ändå bara använder webbläsaren.... Macbooks är väl bra för kreativa användare (?) dock omotiverat dyra och blir i typ 90% av fallen endast en statussymbol.

Så, baserat på vad du ska spela ska reflektera prislappen här menar du?
Vet inte sen om det är så utbrett med MacBook bland de yngretonåren, det är trots allt en väldigt dyr (men bra) maskin oavsett modell.

Skrivet av DOGE:

Så kan man givetvis göra, men bara för att ens föräldrar ger en en dator så behöver det inte betyda att man inte kan värdet av pengar.
Har knegat sedan jag var runt 11 år (om än i något begränsad form ) men trots det valde mina föräldrar att köpa en, på den tiden, bra dator åt "familjen" men ni kan ju gissa vem som valde komponenter.
Sedan när det skulle byggas så fick man testa sig fram, läsa lite och testa igen - är ju trots allt ingen lätt uppgift när man är 13-14 år som jag var då.
Är tacksam för det, för på grund utav det så har jag idag ett brinnande intresse utav IT och har dessutom ett bra jobb inom det området.

But yes, kunskap är makt och som på alla forum så finns det de som inte gör den efterforskningen som man kanske kan förvänta sig. Sedan kan man också understryka att många här som frågor om hjälp har faktiskt försökt ta reda på saken själv och inte är lata "noobs".

MacBooks är bra och smidiga datorer så det förstår jag att de är. Nu har jag personligen inget behov utav en Mac men jag hade ju inte heller tackat nej till en ifall någon erbjöd sig att köpa en till mig.

Nåja, snart lär väl mods komma och stänga tråden för att den inte har något direkt diskussionsvärd, men jag önskar alla deltagare en god natt!