Permalänk
Medlem

Vad tycker ni??

Tja!..Jag gjorde nog som dom flesta,gick på "niten"i reklamen....Värsta feta datorn sf pkt(1.5ghz iP4,256 SDRAM minne,n gf2 64mbRAM,DVD,CDRW+40GIG HD..Pröjsade över 11k för den Dec 2001..Så här iefterhand,när man blivit mer"Haj"på datorer så skulle jag nog inte köpa en pkt dator..För det priset jag betalade denna maskin med skulle jag kunna få en mycket "Fetare"maskin för!!eller??Så,nu e det "taijm att uppdatera maskinen med lite M-Kort.Graffe samt Ram...Men vad ska man välja?Som data köpare...Pkt eller LÖSA delar??Oavsett om man har"Deg"

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Jag föredrar att köra på lösa delar.. då vet du exakt vad som sitter i burken.
Dock är väll det inte då lyckat om man inte är lite "händig" på datorer.
Jag köpte min dator i delar trots att jag näst intill visste nada.. men jag fick hjälp av en kompis så det fixade sig endå.

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem

jag läste artiklar och guider i två månader innan jag köpte löst

men visst fan är det bättre att köpa löst om man vågar pilla, däremot lät jag de sätta fast processorn och liknande för det är ganska känsligt och har man tummen i arslet som jag så är det bättre att låta bli

däremot satte jag ihop resten själv

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem

Du ska helt klart köpa lösa delar så att du, som Gueno säger vet exakt vad du köper, det är trots allt inte så svårt att bygga ihop en dator, och om man bara köper minne, grafikkort samt nån mer komponent så är det inte alls svårt att sätta i.

Läs lite guider här och var så ska du nog se att det löser sig!