Permalänk
Medlem

Säljråd på andradatorn

Hej! Har blivit dags att sälja andradatorn då den bara står och dammar, vet dock inte vad som är lagom att ta för den. Lade ut den på facebook och har fått bud mellan 1-2k. Är detta rimligt? Och om inte, vad är rimligt?

Klistrar in texten från annonsen:

{
Säljer andradatorn nu, passar perfekt som tyst speldator. Det som sitter i är:
-AMD Fyrkärnig processor @ 3.7 ghz.
-Nvidia GTX 580. Eftermarknadskylare, perfekt för överklockning!
-4gb DDR3 minne.
-1tb WD hårddisk.
-Corsair TX850 nätaggregat.
-Antec Kühler H60 vattenkylning till processorn.
-Unikt level 10GT chassi, Lyser blått, rött, grönt, alla samtidigt eller ingen belysning alls.
Fläktkontroller, snabbfäste till hårddiskar, tas ut med ett knapptryck. Dammfilter till alla insugsfläktar.

Skriv om ni saknar något!
Pris: Bud.
}

Tack på förhand!

Permalänk

1-2 k är orimligt. Själv tycker jag den är värt betydligt mycket mer.....

Permalänk
Avstängd

Vad är det för processor mer specifikt.
Ingår Windows 7/8?
Ålder på delarna kvitto garanti med mer.
Ge mig svar på detta så ska jag prissätta den åt dig.

Permalänk
Medlem

du kan nog få 3,5k minst. den borde ju hänga med hyfsat fortfarande med mera ramminne (8 gb och kanske klocka cpun lite till om du kan) och om du köper nytt moderkort och cpu (fx 8320 och klockar upp en bit) så hänger den med några år till prestandamässigt för en billig peng dessutom ^^.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Phenom 2 X4 965. Med windows 7, inga kvitton kvar...

Permalänk
Medlem

Den är värd mer än 2000:- helt klart, minst 3000 åtminstone, inte en krona under iallafall.
och 3500:- kan man säkert få, släng ut den på blocket för 3995:-

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ok, tack för hjälpen!